Alegerea unei scoli potivite pentru licenta ATPL.

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

gabrielstelian79

New Member
Jul 2, 2020
3
3
3
21
Bacau
Salut!
Sper ca am postat unde trebuie, sunt nou in toata chestia asta cu forumul, daca e vreo problema va rog sa imi spuneti.
Acum cateva luni am luat decizia de a urma o cariera in aviatie, in aviatia civila mai exact si incet incet vreau sa pornesc pe drumul asta acumuland mai intai cat mai multe informatii si experiente, sunt sigur ca o sa imi fie de ajutor.
Abia ce am implinit varsta de 18 ani, anul acesta intru in clasa a 12 a, dar vreau sa iau totul cat mai din timp.
Prima mea optiune care de altfel mi se pare si cea mai potivita pentru mine este Wizz Air Pilot Academy, deoarece poti sa faci acel imprumut la ei si pe langa asta ai si un loc asigurat de munca dupa ce termini tot programul.
Auzisem totusi (iar un subiect la care as vrea sa aud niste pareri) ca in urmatorii 3-5 ani o sa fie o criza in aviatie datorata mai multor elemente printre care si acest virus.Credeti ca e o idee buna sa incep anul viitor aceasta scoala?Argumentele pro si contra m-ar ajuta extraordinar de mult.
Revenind, as vrea sa aud niste pareri legate de aceasta scoala sau de companie, poate chiar este cineva printre noi care a terminat-o sau lucreaza la wizz.Sau poate cineva de aici cunoaste o anumita persoana care a terminat acest program.Mi-ar face placere sa stam putin de vorba.

Multumesc mult!
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Salut,

Am fost si eu in aproximativ aceeasi situatie ca tine la criza precedenta, acum vreo 10 ani cand am facut 18 ani. Nu aveai nicio sansa ca proaspat detinator de ATPL cu 250 de ore sa intri la vreun job. Criza din 2008 a avut efect asupra pietei de munca pt piloti pana spre 2014-15. In mod clar urmeaza ani duri pentru industrie. Anul asta vom zbura sub 30% din anul trecut si de la anul ne putem astepta la o crestere timida. Multi piloti cu mii de ore de zbor si-au pierdut locul de munca si ei vor fi primii angajati cand va fi nevoie de ei. In orice caz revenirea la nivelul din 2019 se va intampla, poate, prin 2023. Ceea ce am facut eu, si iti recomand si tie, e sa faci o facultate asteptand vremuri mai bune. Daca esti sigur ca iti doresti sa fii pilot de linie, cu atat mai bine daca facultatea e in domeniul aviatiei. Vei avea ce povesti la interviul de pilot, te vei maturiza, distra, face prieteni, vei fi pregatit pentru cursul de ATPL si iti va fi totul mult mai usor. Vei avea, bineinteles, un backup in caz ca nu gasesti loc de munca, ca iti pierzi certificatul medical mai tarziu etc. Jobul de pilot e unul foarte specific si nu iti da skillurile necesare decat pentru ducerea in siguranta la bun sfarsit a ''misiunii''. In timpul facultatii te poti apuca si de un PPL plus adunare de ore. In felul asta in 2024 vei fi gata sa faci rapid CPL+IR+ME si sa incepi sa aplici.

Cat despre Wizz Academy, nu am auzit decat de bine, dar ii las pe cei cu experienta directa sa te sfatuiasca. Nu prea cred in chestia cu locul de munca asigurat. Vezi cat de imprevizibil e totul si cum cererea pentru transport aerian se poate prabusi, companiile se adapteaza cum pot.

Bafta ;)
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Salut,

In momentul de fata un program precum WAPA e recomandat, dat fiind ca urmeaza ani in care piata va fi practic inchisa, cum zice si @OOVNI . Programul Wizzair nu iti garanteaza un loc de munca prin contractul pe care il semnezi, insa jobul il vei primi fara doar si poate... cu o mica intarziere (in care nu iti va cere nimeni banii inapoi).
Lor le este la indemana programul pentru ca in scolile partenere te formeaza "de la 0" exact ass cum te vor ei si plus de asta, fiind cadet se presupune ca nu vei aves pretenii la salariu, comparativ cu cei cu experienta care acum isi cauta de munca.
Dovada a faptului ca programul este rentabil, acum au anuntat si un program de CC2CPT (Cabin Crew to Captain) in care vor oferi un contract asemanator insotitorilor de bord care vor sa ajunga putin mai in fata in avion.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Salut,

Am fost si eu in aproximativ aceeasi situatie ca tine la criza precedenta, acum vreo 10 ani cand am facut 18 ani. Nu aveai nicio sansa ca proaspat detinator de ATPL cu 250 de ore sa intri la vreun job. Criza din 2008 a avut efect asupra pietei de munca pt piloti pana spre 2014-15. In mod clar urmeaza ani duri pentru industrie. Anul asta vom zbura sub 30% din anul trecut si de la anul ne putem astepta la o crestere timida. Multi piloti cu mii de ore de zbor si-au pierdut locul de munca si ei vor fi primii angajati cand va fi nevoie de ei. In orice caz revenirea la nivelul din 2019 se va intampla, poate, prin 2023. Ceea ce am facut eu, si iti recomand si tie, e sa faci o facultate asteptand vremuri mai bune. Daca esti sigur ca iti doresti sa fii pilot de linie, cu atat mai bine daca facultatea e in domeniul aviatiei. Vei avea ce povesti la interviul de pilot, te vei maturiza, distra, face prieteni, vei fi pregatit pentru cursul de ATPL si iti va fi totul mult mai usor. Vei avea, bineinteles, un backup in caz ca nu gasesti loc de munca, ca iti pierzi certificatul medical mai tarziu etc. Jobul de pilot e unul foarte specific si nu iti da skillurile necesare decat pentru ducerea in siguranta la bun sfarsit a ''misiunii''. In timpul facultatii te poti apuca si de un PPL plus adunare de ore. In felul asta in 2024 vei fi gata sa faci rapid CPL+IR+ME si sa incepi sa aplici.

Cat despre Wizz Academy, nu am auzit decat de bine, dar ii las pe cei cu experienta directa sa te sfatuiasca. Nu prea cred in chestia cu locul de munca asigurat. Vezi cat de imprevizibil e totul si cum cererea pentru transport aerian se poate prabusi, companiile se adapteaza cum pot.

Bafta ;)
Multumesc mult pentru raspuns!
Da, intr-adevar, e de luat in considerare si varianta cu facultatea si sa mai astept dupa cativa ani, insa imi e frica sa nu pierd cumva dreptul de a putea apela la acest imprumut pe care il ofera ei.Din cate am inteles este valabil doar pentru candidatii cu varste cuprinse intre 17-23 de ani.Sincer chiar nu am de unde sa fac rost de atatia bani pe loc, mai ales ca mai costa si Type Rating-ul inca 15.000 de euro.
Personal, vreau sa merg in luna septembrie sa incerc sa obtin certificatul de clasa 1.Chiar daca e valabil doar un an, sunt constient ca pierd in jur de 1200 de lei daca o sa expire pana cand o sa dau eu admiterea la wizz, dar vreau sa stiu in primul rand daca sunt apt din punct de vedere medical pentru ca la sanatate sincer nu prea ai cum sa te pregatesti.In functie de ce rezultat o sa am in septembrie o sa stiu incotro ma indrept.Daca o sa il iau, o sa ma concentrez doar pe asta, sa incep pregatirile la mate fizica si engleza, iar daca nu, o sa merg la a doua optine de pe lista mea de viitor, o facultate normala.
Post automatically merged:

Salut,

In momentul de fata un program precum WAPA e recomandat, dat fiind ca urmeaza ani in care piata va fi practic inchisa, cum zice si @OOVNI . Programul Wizzair nu iti garanteaza un loc de munca prin contractul pe care il semnezi, insa jobul il vei primi fara doar si poate... cu o mica intarziere (in care nu iti va cere nimeni banii inapoi).
Lor le este la indemana programul pentru ca in scolile partenere te formeaza "de la 0" exact ass cum te vor ei si plus de asta, fiind cadet se presupune ca nu vei aves pretenii la salariu, comparativ cu cei cu experienta care acum isi cauta de munca.
Dovada a faptului ca programul este rentabil, acum au anuntat si un program de CC2CPT (Cabin Crew to Captain) in care vor oferi un contract asemanator insotitorilor de bord care vor sa ajunga putin mai in fata in avion.
Multumesc pentru raspuns!
Sincer eu am aplicat deja la ei acum o saptamana chiar daca nu am diploma de bac luata, mai am un an pana atunci.Ce sa vezi, m-au acceptat.Astazi am primit mail de confirmare de la Trener Kft. din Ungaria.Evaluarile o sa fie in datele de 2,3 respectiv 4 august.Sunt fericit, dar nu ma ajuta cu nimic acum.Trebuie sa termin liceul si clar am nevoie de diploma de bac.Totusi, sper sa nu fi facut o greseala ca am aplicat asa, chiar daca nu am inca diploma.
Am facut asta deoarece vorbisem cu un baiat, care avea un coleg(cei doi abia ce au terminat WAPA) care aplicase tot asa, inainte sa termine liceul.Acesta a reusit sa ii convinga ca 100% va lua bacul si l-au asteptat un an pana cand avea toate actele in regula.Mi-as incerca si eu norocul, poate pot sa ii conving ca sa ramana aplicatia asta valabila.Sunt sigur ca o sa iau bacul, nu stiu cu ce medie, dar de trecut sigur il trec.O perere legata de ce vreau sa fac?Orice sfat e binevenit.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
Salut,

Da, sunt mai multi baieti care au aplicat fara probleme din timpul liceului si au inceput dupa bac. Limita de varsta oficiala nu exista, dar neoficial e undeva la 35 de ani.
Costul type rating-ului e mai mult de 15.000, dar pana acolo ai alte chestii pe care sa te concentrezi. Du-te cu incredere la assesment si vezi ce iese. Nu ai nimic de pierdut la varsta ta..

P.S. Verifica inainte pentru ca s-ar putea din cate imi amintesc sa ai nevoie de clasa I medical valid la testul de admitere. E vreo 800 de lei la INMAS parca
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Salut,

Da, sunt mai multi baieti care au aplicat fara probleme din timpul liceului si au inceput dupa bac. Limita de varsta oficiala nu exista, dar neoficial e undeva la 35 de ani.
Costul type rating-ului e mai mult de 15.000, dar pana acolo ai alte chestii pe care sa te concentrezi. Du-te cu incredere la assesment si vezi ce iese. Nu ai nimic de pierdut la varsta ta..

P.S. Verifica inainte pentru ca s-ar putea din cate imi amintesc sa ai nevoie de clasa I medical valid la testul de admitere. E vreo 800 de lei la INMAS parca
Eu personal ma gandeam sa le dau un mail mai intai si sa le explic toata situatia.Nu sunt deloc pregatit in ceea ce priveste compass testul si chiar testul de limba engleza.Adica simt ca se poate mult mai mult decat stiu momentan.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Eu personal ma gandeam sa le dau un mail mai intai si sa le explic toata situatia.Nu sunt deloc pregatit in ceea ce priveste compass testul si chiar testul de limba engleza.Adica simt ca se poate mult mai mult decat stiu momentan.
Salut! Cum a fost assessment-ul?
Am aplicat si eu in iunie, insa nu am primit nici in acest moment un raspuns.