Ce nu intelegi? Nu vor fi inclocuite 1:1 inseamna ca pleaca 12 AVRO si vin mai putine 319/320.
La fel e si la Austrian cu F70/100 si E195.
La fel e si la Austrian cu F70/100 si E195.
Nu s-a luat nicio decizie de catre Lufthansa de a cumpara restul de 55% din actiuni.
Legat de zvonurile ca SN va fi absorbita in Eurowings: se pare ca Luftahansa ar fi atat de multumita de rezultatele si modul cum functioneaza SN incat ar dori sa modeleze EuroWings dupa structura SN ba chiar aceasta din urma ar asigura si mangementul. De asemenea, exista mai multe scenarii, precum crearea BrusselsWings, pentru ca piata Africana e in plina ascensiune si ar fi pacat sa se renunte la ea de pe BRU, etc...
Poate fi pe de alta parte si o ocazie buna de a comasa costurile cu trecerea sub Eurowings.
Presa din Belgia spune ca e foarte posibil ca preluarea completa a Brussels Airlines de catre Lufthansa (in speta achizitia celor 55% din actiuni pe care nu le detine acum) ar urma sa fie anuntata Miercuri, 28 Septembrie. Nu se stie daca va continua sa existe ca si companie separata sau va fi integrata in Eurowings. Nu se stie in ce masura va mai continua sa existe hub-ul de la Bruxelles si asa mai departe. Ce se stie e ca pretul care se va plati pentru 55% din actiuni va fi socant de mic, doar 2,6 milioane de Euro. Si asta conform unei anume clauze existente al pachet cu clauza de premtiune a Lufthansa. Ei bine, SN a luat un imprumut de la Lufthansa in 2012 cand trecea printr-o perioada grea. Acum au mai ramas de achitat cam 45 de milioane de Euro. Anul trecut, conducerea SN a vrut sa plateasca aceasta datorie, avand in vedere ca profitul a depasit 50 de milioane de Euro. Deci aveau de unde. Dar cei 3 reprezentanti ai Lufthansa (reprezentand 45% din actiuni) s-au opus si plata nu s-a mai facut. Intrebarea ar fi: cum a fost posibil ca un actionar minoritar sa blocheze o decizie a majoritatii? Asta ar indica faptul ca Lufthansa deja detine controlul executiv al Brussels Airlines, chiar daca are doar 45% din actiuni. sau macar are un drept de veto impotriva oricarei decizii... Ei bine, clauza existenta spune ca atata vreme cat aceasta datorie nu este achitata, vanzarea celor 55% catre Lufthansa , care are dreptul de preemtiune se va face strict la pretul de 2,6 milioane de Euro si atat. Cine va avea de pierdut ? Se zvoneste ca cel mai afectat va fi Sir Richard Branson, care detine un pachet care in mod obisnuit valoreaza ~47 de milioane de Euro. De asemenea, ar fi afectati o serie de actionari belgieni, printre care Regiunea Wallonia, fonduri de pensii, Societatea care administreaza Aeroportul Zaventem, etc. Dar anumite zvonuri spun de fapt s-ar fi ajuns la o intelegere cu actionarii belgieni care vor fi rasplatiti in alte moduri, astfel incat sa fie multumiti. IAr singurul care va pierde cu adevarat va fi Sir Richard Branson. Alte zvonuri spun ca de fapt nu s-a ajuns la nicio intelegere cu actionarii belgieni, dar ca acestia nu au de ales in cazul in care Lufthansa decide sa cumpere restul de 55%. Astfel se analizeaza cum sar putea pune presiune pe DLH. Intradevar lucrurile nu sunt deloc clare, dar probabil vom afla ceva legat de asta Miercuri. Oricum, daca tranzactia se va incheia la 2,6 milioane de Euro, va fi o lovitura data de Lufthansa. Doar vorbim de o companie profitabila si cu o retea foarte frumoasa long-haul in Africa si SUA, cu rute cash-cow...Pe care DLH poate pur si simplu sa le mute de la BRU la FRA sau MUC. Sau sa inlocuiasca echipajele mai scumpe belgiene cu echipaje germane de la Eurowings. E posibil ca acesta sa fie cantecul de lebada al Brussels Airlines... Practic cu doar 2,6 milioane de Euro, Lufthansa isi cumpara accesul la o piata foarte profitabila, fara niciun fel de conditi atasate. Si asta pentru ca in momentul in care Etienne Davignon a vrut sa relanseze o companie cu hub-ul la BRU optiunile erau foarte limitate si piata era avantajoasa pentru cumparatori (in cazul de fata Lufthansa), iar aceasta a permis aparitia in contract a tot felul de clauze precum cea de care vorbim... Pe de alta parte, oare va distruge Lufthansa o companie care a reusit cu succes sa aplice cu succes un model hibrid (care se doreste aplicat si la Eurowings) de retea long-haul si preturi low-cost in Europa. De fapt, SN s-a batut cu Ryanair cu mult mai mult succes decat copilul favorit al DLH, Eurowings... Desi RYR a deschis baza la BRU si si-a anuntat intentia clara de "fura" pasagerii SN, oferind zboruri spre aeroporturi principale si orar potrivit pentru Business, asta nu s-a intamplat. Numarul pasagerilor SN a crescut, odata cu profitul, in pofida concurentei acerbe a RYR. Se pare ca reteta aplicata de catre SN a fost una reusita (bilete incepand de la 39 Euro, dar si clasa Business existenta in toate avioanele), mai reusita decat ceea ce se incearca la Eurowings. Oare chiar va distruge Lufthansa aceasta companie ? Ramane de vazut...
Daca acceptau rambursarea datoriei, atunci cand avea disponibil SN, cu siguranta ca acum SN era muribund sub o forma sau alta, iar DLH avea 45% acolo.