Brussels Airlines (SN/BEL)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Ce nu intelegi? Nu vor fi inclocuite 1:1 inseamna ca pleaca 12 AVRO si vin mai putine 319/320.

La fel e si la Austrian cu F70/100 si E195.
 
Se intetesc zvonurile din piata ca anul asta Lufthansa ar prelua restul de 55% din SN Brussels si ca ii vor integra in Eurowings.
 
Ieri a avut loc o conferita de presa in care s-au prezentat cateva detalii despre anul 2015 si perspective despre 2016:


SN impreuna cu IB sunt companiile aeriene care cresc cel mai repede in Europa.

Washington D.C. (IAD) este cea mai profitabila ruta.

Nu s-a luat nicio decizie de catre Lufthansa de a cumpara restul de 55% din actiuni.

Investitii: Lounge nou Loft 2 in Pier B (BRU)
Lounge nou in Kinshasa.

Flota: -4 Avros, +3 A319s. +2 A320s, +2 A330 in 2016.

Profitul pentru 2013-2015 include taxa de sustinere a cheltuielilor de securitate, cu aprobabarea guvernului care apara cauza la nivelul UE.

Mumbai inca este in proiect. Decizia se va lua la sfarsitul lui Martie, in functie de modelul de business ales pentru al 10-lea A330.

Ambitia este de a ajunge la 10 milioane pax in 2018, cu LF 80% si profit >50M Euro...

Nu se vor acorda dividende pentru actionari inca.

Daca pretul combustibilului ramane stabil, profitul va fi mai mare in 2016.

240 de angajari noi in 2016, mai ales "flight crew"
[doublepost=1458317142,1458316308][/doublepost]Alte detalii:


Rezultat operational: + €48,1M
Rezultat financiar: + € 46,3M
Rezultat net: + €41,3M (5M Euro vor fi redistribuiti staff-ului si se doreste sa se continue in acest mod)

Profitul nu beneficiaza complet inca de preturile scazute la combustibil si au fost influentate negativ cu ~10M Euro de activitatile teroriste de la Paris si Molenbeek, prin venituri mai scazute in acea perioada.

Operational, se vor adauga 900.000 de locuri (seats) in acest an, prin cresterea numarului de rute, mariri de frecvente, si utilizarea unor aeronave mai mari. De asemenea, au ambitia sa umple mai bine avioanele. Ca urmare, targetul pentru 2018 a fost majorat cu 25% de la 8M la 10M!
[doublepost=1458317449][/doublepost]Alte detalii:

Cifra de afaceri: + 6,9%
Profit: 41,3 M €
240 de noi locuri de muncă
Al 9-lea A330 săptămâna viitoare
Al 10-lea A330 la sfarsitul lui 2016
4 Avros înlocuite cu A320: capacitate cu 7% mai mare
14 destinații noi anul trecut
[doublepost=1458318205][/doublepost]Alte informatii colaterale utile in context:

-taxa de aeroport la BRU este de 28 Euro
-aportul "taxei de sustinere..." la profit este probabil undeva la ~15M Euro...
-cele mai ieftine bilete la SN se vand cu 39 Euro (efectul concurentei cu LCC)
-in 2013 MoL (Ryanair) a tinut o conferinta de presa la BRU in care anunta ca in scurt timp va deveni cel mai mare operator aerian acolo. Evident nu s-a intamplat.
-structura de tarife experimentata la SN s-a dovedit un succes si a fost (sau va fi) adoptat la nivelul intregului grup Lufthansa.
[doublepost=1458318484][/doublepost]Legat de zvonurile ca SN va fi absorbita in Eurowings: se pare ca Luftahansa ar fi atat de multumita de rezultatele si modul cum functioneaza SN incat ar dori sa modeleze EuroWings dupa structura SN ba chiar aceasta din urma ar asigura si mangementul. De asemenea, exista mai multe scenarii, precum crearea BrusselsWings, pentru ca piata Africana e in plina ascensiune si ar fi pacat sa se renunte la ea de pe BRU, etc...
[doublepost=1458318836][/doublepost]Articole si discutii sursa:

Winst én meer jobs bij Brussels Airlines

Brussels airlines future and financial perspective - Page 75 - Luchtzak Aviation

Brussels Airlines achieves record profit and creates additional jobs - Luchtzak Aviation
 
Nu s-a luat nicio decizie de catre Lufthansa de a cumpara restul de 55% din actiuni.

Decizia se va lua in Q2... sau in 2017..Lufthansa nu are nici o presiune pentru ca are dreptul call asigurat din 2008 iar pretul este fix.
[doublepost=1458329509,1458329221][/doublepost]
Legat de zvonurile ca SN va fi absorbita in Eurowings: se pare ca Luftahansa ar fi atat de multumita de rezultatele si modul cum functioneaza SN incat ar dori sa modeleze EuroWings dupa structura SN ba chiar aceasta din urma ar asigura si mangementul. De asemenea, exista mai multe scenarii, precum crearea BrusselsWings, pentru ca piata Africana e in plina ascensiune si ar fi pacat sa se renunte la ea de pe BRU, etc...

Nu. Evident ca vor exista si niste joburi oferite celor de la Brussels dar in boardul LH pentru Eurowings ca si umbrela ramine Garnat...mai are citiva ani de mandat.

Nu poate fi luat Brussels ca model atita vreme cit configuratia scaunelor pe toata flota se va face dupa modelul exprimentat cu Germanwings cu distante diferite intre rinduri.

Cit despre Brusselswings.... iarasi....vorbim de o declaratie care suna cam asa "nu vad de ce modelul Eurowings sa nu fucntioneze in toate pietele noastre...BrusselsWings, Dolomitiwings etc"... nu cred ca va aparea ca marca, in conditiile in care Garnat a decalrat acum 2 luni ca sunt prea multe marci in concern.



Daca vei merge pe forumul Austrian, toate pozitiile de acolo vor fi extrem de locale ca viziune, negind faptul ca Austrian este o firma care apartine Lufthansa. Acelasi lucru se intimpla si la Brussels.
 
Atentatul de la Zaventem a picat cum nu se poate mai prost pentru SN. A330 au fost mutate la Zurich, 10 A319/320 la Liege iar 5 AVRO la Antwerpen. S-au facut multe zboruri "de pozitionare" (fara pasageri) pentru a putea prelua pasagerii din Africa si din alte parti. Un dezastru care sigur ca va afecta cifrele de la finalul acestui an.

Attentats de Bruxelles: Brussels Airlines relocalise
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Poate fi pe de alta parte si o ocazie buna de a comasa costurile cu trecerea sub Eurowings.
 
Poate fi pe de alta parte si o ocazie buna de a comasa costurile cu trecerea sub Eurowings.

Legat de asta, decizia era anuntata pentru Q2 2016. Iar optiunea de cumpararare a restului de 55% e valabila in luna Aprilie a fiecarui an pana in 2018. Ce va face Lufthansa dupa ce va avea 100%, deja e alta discutie. De ce ? Pentru ca pur si simplu ar fi stupid la acest moment sa taie long-haulul si sa faca schimbari structurale, cand bazade costuri e deja foarte sanatoasa. In treacat fie spus, avionele noi venite in flota SN n-au venit nici de la Germanwings (A319) nici de la Lufthansa (wide body).
 
Presa din Belgia spune ca e foarte posibil ca preluarea completa a Brussels Airlines de catre Lufthansa (in speta achizitia celor 55% din actiuni pe care nu le detine acum) ar urma sa fie anuntata Miercuri, 28 Septembrie. Nu se stie daca va continua sa existe ca si companie separata sau va fi integrata in Eurowings. Nu se stie in ce masura va mai continua sa existe hub-ul de la Bruxelles si asa mai departe. Ce se stie e ca pretul care se va plati pentru 55% din actiuni va fi socant de mic, doar 2,6 milioane de Euro. Si asta conform unei anume clauze existente al pachet cu clauza de premtiune a Lufthansa. Ei bine, SN a luat un imprumut de la Lufthansa in 2012 cand trecea printr-o perioada grea. Acum au mai ramas de achitat cam 45 de milioane de Euro. Anul trecut, conducerea SN a vrut sa plateasca aceasta datorie, avand in vedere ca profitul a depasit 50 de milioane de Euro. Deci aveau de unde. Dar cei 3 reprezentanti ai Lufthansa (reprezentand 45% din actiuni) s-au opus si plata nu s-a mai facut. Intrebarea ar fi: cum a fost posibil ca un actionar minoritar sa blocheze o decizie a majoritatii? Asta ar indica faptul ca Lufthansa deja detine controlul executiv al Brussels Airlines, chiar daca are doar 45% din actiuni. sau macar are un drept de veto impotriva oricarei decizii... Ei bine, clauza existenta spune ca atata vreme cat aceasta datorie nu este achitata, vanzarea celor 55% catre Lufthansa , care are dreptul de preemtiune se va face strict la pretul de 2,6 milioane de Euro si atat. Cine va avea de pierdut ? Se zvoneste ca cel mai afectat va fi Sir Richard Branson, care detine un pachet care in mod obisnuit valoreaza ~47 de milioane de Euro. De asemenea, ar fi afectati o serie de actionari belgieni, printre care Regiunea Wallonia, fonduri de pensii, Societatea care administreaza Aeroportul Zaventem, etc. Dar anumite zvonuri spun de fapt s-ar fi ajuns la o intelegere cu actionarii belgieni care vor fi rasplatiti in alte moduri, astfel incat sa fie multumiti. IAr singurul care va pierde cu adevarat va fi Sir Richard Branson. Alte zvonuri spun ca de fapt nu s-a ajuns la nicio intelegere cu actionarii belgieni, dar ca acestia nu au de ales in cazul in care Lufthansa decide sa cumpere restul de 55%. Astfel se analizeaza cum sar putea pune presiune pe DLH. Intradevar lucrurile nu sunt deloc clare, dar probabil vom afla ceva legat de asta Miercuri. Oricum, daca tranzactia se va incheia la 2,6 milioane de Euro, va fi o lovitura data de Lufthansa. Doar vorbim de o companie profitabila si cu o retea foarte frumoasa long-haul in Africa si SUA, cu rute cash-cow...Pe care DLH poate pur si simplu sa le mute de la BRU la FRA sau MUC. Sau sa inlocuiasca echipajele mai scumpe belgiene cu echipaje germane de la Eurowings. E posibil ca acesta sa fie cantecul de lebada al Brussels Airlines... Practic cu doar 2,6 milioane de Euro, Lufthansa isi cumpara accesul la o piata foarte profitabila, fara niciun fel de conditi atasate. Si asta pentru ca in momentul in care Etienne Davignon a vrut sa relanseze o companie cu hub-ul la BRU optiunile erau foarte limitate si piata era avantajoasa pentru cumparatori (in cazul de fata Lufthansa), iar aceasta a permis aparitia in contract a tot felul de clauze precum cea de care vorbim... Pe de alta parte, oare va distruge Lufthansa o companie care a reusit cu succes sa aplice cu succes un model hibrid (care se doreste aplicat si la Eurowings) de retea long-haul si preturi low-cost in Europa. De fapt, SN s-a batut cu Ryanair cu mult mai mult succes decat copilul favorit al DLH, Eurowings... Desi RYR a deschis baza la BRU si si-a anuntat intentia clara de "fura" pasagerii SN, oferind zboruri spre aeroporturi principale si orar potrivit pentru Business, asta nu s-a intamplat. Numarul pasagerilor SN a crescut, odata cu profitul, in pofida concurentei acerbe a RYR. Se pare ca reteta aplicata de catre SN a fost una reusita (bilete incepand de la 39 Euro, dar si clasa Business existenta in toate avioanele), mai reusita decat ceea ce se incearca la Eurowings. Oare chiar va distruge Lufthansa aceasta companie ? Ramane de vazut...
 
Absolut fals rationamentul economic.
Lufthansa va cumoara, daca va cumpara, nu cu 2,6 mil. ci cu 2,6 + suma cu care a imprumutat SN in 2012, la care se adauga si fructele acelei sume!!! Ceea ce nu e deloc acelasi lucru.
 
Daca bine inteleg, cred ca te referi al faptul ca aceasta datorie (+dobanzile aferente) va fi practic stearsa. Aceasta va fi practic o operatiune contabila din partea Lufthansa, careia i se vor reduce creantele cu suma imprumutat plus dobanda, lucru care se va reflecta in bilant. Dar altfel Sir Richard Branson si actionarii belgieni tot 2,6 milioane de Euro + praful de pe toba vor obtine...
 
Presa din Belgia spune ca e foarte posibil ca preluarea completa a Brussels Airlines de catre Lufthansa (in speta achizitia celor 55% din actiuni pe care nu le detine acum) ar urma sa fie anuntata Miercuri, 28 Septembrie. Nu se stie daca va continua sa existe ca si companie separata sau va fi integrata in Eurowings. Nu se stie in ce masura va mai continua sa existe hub-ul de la Bruxelles si asa mai departe. Ce se stie e ca pretul care se va plati pentru 55% din actiuni va fi socant de mic, doar 2,6 milioane de Euro. Si asta conform unei anume clauze existente al pachet cu clauza de premtiune a Lufthansa. Ei bine, SN a luat un imprumut de la Lufthansa in 2012 cand trecea printr-o perioada grea. Acum au mai ramas de achitat cam 45 de milioane de Euro. Anul trecut, conducerea SN a vrut sa plateasca aceasta datorie, avand in vedere ca profitul a depasit 50 de milioane de Euro. Deci aveau de unde. Dar cei 3 reprezentanti ai Lufthansa (reprezentand 45% din actiuni) s-au opus si plata nu s-a mai facut. Intrebarea ar fi: cum a fost posibil ca un actionar minoritar sa blocheze o decizie a majoritatii? Asta ar indica faptul ca Lufthansa deja detine controlul executiv al Brussels Airlines, chiar daca are doar 45% din actiuni. sau macar are un drept de veto impotriva oricarei decizii... Ei bine, clauza existenta spune ca atata vreme cat aceasta datorie nu este achitata, vanzarea celor 55% catre Lufthansa , care are dreptul de preemtiune se va face strict la pretul de 2,6 milioane de Euro si atat. Cine va avea de pierdut ? Se zvoneste ca cel mai afectat va fi Sir Richard Branson, care detine un pachet care in mod obisnuit valoreaza ~47 de milioane de Euro. De asemenea, ar fi afectati o serie de actionari belgieni, printre care Regiunea Wallonia, fonduri de pensii, Societatea care administreaza Aeroportul Zaventem, etc. Dar anumite zvonuri spun de fapt s-ar fi ajuns la o intelegere cu actionarii belgieni care vor fi rasplatiti in alte moduri, astfel incat sa fie multumiti. IAr singurul care va pierde cu adevarat va fi Sir Richard Branson. Alte zvonuri spun ca de fapt nu s-a ajuns la nicio intelegere cu actionarii belgieni, dar ca acestia nu au de ales in cazul in care Lufthansa decide sa cumpere restul de 55%. Astfel se analizeaza cum sar putea pune presiune pe DLH. Intradevar lucrurile nu sunt deloc clare, dar probabil vom afla ceva legat de asta Miercuri. Oricum, daca tranzactia se va incheia la 2,6 milioane de Euro, va fi o lovitura data de Lufthansa. Doar vorbim de o companie profitabila si cu o retea foarte frumoasa long-haul in Africa si SUA, cu rute cash-cow...Pe care DLH poate pur si simplu sa le mute de la BRU la FRA sau MUC. Sau sa inlocuiasca echipajele mai scumpe belgiene cu echipaje germane de la Eurowings. E posibil ca acesta sa fie cantecul de lebada al Brussels Airlines... Practic cu doar 2,6 milioane de Euro, Lufthansa isi cumpara accesul la o piata foarte profitabila, fara niciun fel de conditi atasate. Si asta pentru ca in momentul in care Etienne Davignon a vrut sa relanseze o companie cu hub-ul la BRU optiunile erau foarte limitate si piata era avantajoasa pentru cumparatori (in cazul de fata Lufthansa), iar aceasta a permis aparitia in contract a tot felul de clauze precum cea de care vorbim... Pe de alta parte, oare va distruge Lufthansa o companie care a reusit cu succes sa aplice cu succes un model hibrid (care se doreste aplicat si la Eurowings) de retea long-haul si preturi low-cost in Europa. De fapt, SN s-a batut cu Ryanair cu mult mai mult succes decat copilul favorit al DLH, Eurowings... Desi RYR a deschis baza la BRU si si-a anuntat intentia clara de "fura" pasagerii SN, oferind zboruri spre aeroporturi principale si orar potrivit pentru Business, asta nu s-a intamplat. Numarul pasagerilor SN a crescut, odata cu profitul, in pofida concurentei acerbe a RYR. Se pare ca reteta aplicata de catre SN a fost una reusita (bilete incepand de la 39 Euro, dar si clasa Business existenta in toate avioanele), mai reusita decat ceea ce se incearca la Eurowings. Oare chiar va distruge Lufthansa aceasta companie ? Ramane de vazut...


Toate intrebarile pe care ti le pui tu sunt IRELEVANTE, deoarece Lufthansa are de ani de zile o optiune CALL pentru restul de 55% de actiuni.

Este acelasi mecanism dar invers pe care l-a avut Tiriac de PUT pentru actiunile sale la banca fuzionata si formata JV de brand cu Unicredit. La fel a avut si Patriciu pt ultimii 20% din Rompetrol la vrema sa.

Sunt lucruri absolut normale si banale in lumea financiara, nu price de ce trebuie sa ne minunam de existenta lor.

Aceste drepturi PUT/CALL se stabilesc la momentul unei tranzactii anterioare. In cazul Brussels dreptul Lufthansa dateaza din 2008, la momentul la care au intrat cu 45% in capital iar dreptul asta avea o fereastra de exercitiu 2011-2014.

Valorile actunilor diversilor actionari sunt doar teoretice, atita vreme cit ei nu au dreptul de a decide asupra actiunilor pe perioada exercitarii unei optiuni PUT.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Ce am scris mai sus e doar partial corect: Lufthansa Group va prelua datoria, nu o va sterge. Dar legat de actionari ramane la fel. Lor lis e va plati un total de 2,6 milioane de Euro, conform celor scrise in Lalibre.be , Lesoir.be ,...
[doublepost=1474899613,1474899464][/doublepost]@oldblueeyes , fereastra de exercitiu e 2011-2017, deci optiunea e activa, cred pana in aprilie 2017...
[doublepost=1474899965][/doublepost]Deci legat de clauza cu 2,6 milioane de Euro, e stipulata in contractul din 2008. In speta, daca SN avea sa contracteze vreun imprumut la DLH, iar cand acestia decid sa isi exercite optiunea de cumparare pentru restul de 55% iar imprumutul nu e achitat, pretul platit actionarilor urma sa fie de 2,6 milioane. In 2012 a aparut imprumutul... De ce nu a fost achitat pana acum, am explicat mai sus. Inca o erata: partea de actiuni a lui Sir Richard Branson e estimata la 39 de milioane nu la 47 , cum gresit am spus initial...
 
Nu.
Asta inseamna ca nu e vorba despre o simpla operatiune contabila, ci inseamna ca in 2012 DLH chiar a dat niste bani (nu cunosc suma, dar banuiesc ca a avut o consistenta), bani pe care daca nu-i avea, SN era la trecut si sir R.B. nu pupa nimic, actiunile fiind fara valoare sau cu o valoare minuscula.
E doar bussines, nu sarlatanie cum s-ar putea intelege din textul tau.
DLH nu e un ONG filantropic ci o afacere cu o cifra de afaceri mai mare decat PIB-ul multor tari, chiar europene, cifra de afaceri realizata cu concursul a peste 100.000 de angajati, peste 500 de avioane s.a.m.d..
Asadar vorbesc despre suma pe care DLH efectiv a subscris-o in contul SN. Iar daca acum la tranzactia finala ei nu sunt pe masa, alaturi de cele 2,6 mil., nu inseamna ca nu-i. Suma cu pricina trebuie, in mod corect, sa faca parte dintr-o analiza a pretului platit. La fel si beneficiile financiare, de imagine si de dezvoltare care au decurs din imprumutul dat de DLH, care au fost in beneficiul SN..
Dobanzile, probabil ca nu. (Foarte putin probabil ca in contract sa fie prevazute si dobanzi.) Pentru ca investitia nu aduce dobanzi decat daca e facuta in depozite bancare sau certificate de trezererie sau bond-uri sau obligatiuni, etc. In acest caz "dobanda" e probabil: dreptul de veto, cel de preemptiune, pretul de 2,6 mil., etc. Iar dreptul de veto, in plus, daca exista, e garantia ca nu se vor cheltui aiurea banii S N.
[doublepost=1474900639,1474900167][/doublepost]@oldblueeyes
Corect. Subscriu.
 
Lufthansa veut racheter Brussels Airlines

si threadul de pe Luchtzak.be: Brussels Airlines future and financial perspective - Page 93 - Luchtzak Aviation
[doublepost=1474902182,1474900841][/doublepost]@Adrian Fuchs , de fapt ideea e ca si ceilalti actionari (mai ales RB) au adus bani in SN, la reconstructia operatorului national belgian pe structura Virgin, dupa falimentul Sabena. Si nu am urmarit cu atentie daca si ce dividende a platit SN Airholding (compania mama a Brussels Airlines), dar e foarte posibil ca Lufthansa Group va fi singurul dintre actionari care isi va scoate inapoi banii investiti in toata povestea asta. Iar restul vor iesi in pierdere... De asemenea , nu stim inca, dar exista posibilitatea reala ca hub-ul de la BRU sa dispara si la fel si "flag-carrierul" Belgiei...fiind inlocuit de Eurowings. E posibil sa se piarda locuri de munca, etc. Ce voiam sa zic, e ca de la inceput afacerea a fost in asa fel negociata incat pe termen lung Lufthansa avea sa fie ce mai avantajata parte, chiar si in detrimentul celorlalti actionari. Oricum, discutia de deocamdata ipotetica, vedem ce anunta Miercuri... E posibil sa se gaseasca o formula care sa multumeasca fie pe toti actionarii, fie pe ceilalti inafara de RB... sau nu...
 
Nu, nu, nu! :) :) :)
Asta este o viziune socialista asupra problemei. Or, socialistii doar se-nfrupta din economia de piata, nu sunt cei care o fac.

In 2012 DLH avea ca scop principal, probabil, protejarea propriei investitii. Acea de 45%, in actiuni.
Restul clauzelor sunt in primul rand masuri de protejare a celei de-a doua infuzii de capital (probabil capital de lucru pentru SN), adica garantii ca nu vor ramane si cu banii dati si cu raspunderea-n fata propriilor actionari.
Daca acceptau rambursarea datoriei, atunci cand avea disponibil SN, cu siguranta ca acum SN era muribund sub o forma sau alta, iar DLH avea 45% acolo.
 
@Klausenburg

Sursele belgiene pot fi patriotice, dar nu sunt neaparat obiective.

Hai sa recapitulam un pic istoria.

Swissair si Sabena au ajuns la inceputul anilor 2000 in Nirvana aviatiei.

Lufthansa a refacut practic de la zero Swiss si a facut-o bine de tot.

SN Brussels a fost creata pe vechea structura DAT si in 2007 din doi muribunzi (SN si Virgin Express) s-a format Brussels.

Cum vorbim de o noua entitate formata din doua companii care pierdeau bani, Lufthansa a agreat sa amjoreze capitalul la maniera de a avea 45%. De ce doar atit? Simplu, pentru ca stia ca piererile vor urma mai departe pentru o perioada si sub 50% nu treebuiau reportate in bilantul propriu. Asa ca si-a asigurat o optiune PUT intr-o fereastra de timp in care Brussels urma sa isi rezolve problemele istorice.

Practic Lufthansa a cumparat in 2007 o structura moarta clinic si a revigorat-o, dar din considerente de bilant i-a tinut pe fostii actionari captivi. Cien sustine ca astia au ceva de pierdut e pur si simplu irealist, pentru ca actiunilor lor nu valorau mai nimic in 2007-2008, cind au agreat tranzactia.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Daca acceptau rambursarea datoriei, atunci cand avea disponibil SN, cu siguranta ca acum SN era muribund sub o forma sau alta, iar DLH avea 45% acolo.

Hai sa ne rezumam la fapte, nu la fabulatii. Iar faptele spun ca SN a intrat pe profit in 2014, in 2015 a facut un profit de 50 de milioane de Euro si a dorit sa plateasca datoria de 45 de milioane. Dar reprezentantii DLH au impiedicat asta. In 2016 profitul ar fi fost probabil undeva la ~100 milioane de Euro (dupa anumite calcule) daca nu ar fi existat atacurile de la Zaventem. Dar din cauza atacurilor, profitul va fi undeva mai jos. Deci ideea ca daca SN platea, sau ar plati acum datoria pe care o are ar fi "muribunda" e o pura fabulatie...