Am deschis thread-ul pentru a avea un forum de discutie despre aeroportul SFO, aeroportul meu preferat (si homebase pentru multi ani).
Post Merge: [time]1373445562[/time]
Primul post - sambata, 7.7.2013, SFO a dovedit cat de bine poate functiona in adversitate un mare aeroport.
S-a nimerit ca sambata accidentului aviatic al Asiana 214 (B777) sa am zbor inapoi spre Romania de la SFO. Zborul era seara de la 21:20, cu Air France, iar ruta SFO-CDG-OTP-CLJ. Asa ca am fost cumva martor a ceea ce s-a intamplat.
Prima "intersectie" a fost ca eram pe autostrada in preajma chiar la 20 de minute dupa accident. Vazand fumul de pe pista, am iesit de pe autostrada si am luat drumul catre Zona Cargo de Nord, o zona unde mai mergeam demult pentru a face poze, avand in vedere ca drumul merge chiar in capatul pistelor 28R/L pe care decoleaza transcontinentalele (A380, B747, B777, A340 - toata gama). Voiam sa vad de mai aproape ce s-a intamplat, dar evident, deja erau acolo masini de politie care blocau accesul oricaror vehicule in afara celor de urgenta. Am apucat totusi sa vad de departe scena tragediei - pot sa spun doar ca vazand acea scena, nici nu mi-am imaginat ca vor fi doar doua decese.
Aeroportul era deja inchis, asa ca am inceput sa-mi imaginez ca nu voi mai reusi sa plec in seara aceea. Vedeam deja transatlanticele rerutate catre SEA, OAK, LAX, etc. , deci sansele sa lase avioane sa aterizeze erau minime. Pana la urma am sunat la AF, si intr-un final, dupa multe telefoane si verificari cu sefii (initial, ziceau ca "I am pretty sure you won't be able to fly today"), mi-au zis ca statusul e ok, si ar trebui sa pot pleca.
Fascinant, am ajuns la aeroport la 7 seara, era multa miscare, se redeschisese terminalul, iar platforma de stationare era o bucurie pentru orice pasionat de aviatie: cate doua Air France B777 si BA 747, un VS 747, KLM 747, SAS A330, Cathay 744, LH A340, EK 777, KE 747 din cele mai mari.
Cel mai important, am reusit sa decolam, desi erau doua piste inchise - 28L si 28. Aeroportul s-a adaptat si a rerutat toate cursele pe celelalte doua piste (mai scurte) 19/1 LR. Am decolat pe 19 R, si avand loc la geam pe stanga, am trecut fix pe langa epava B777 Asiana - inca o data, un moment in care nu mi-a venit sa cred ca au fost doar doua decese.
A fost primul accident la SFO din 1964, si atunci in acel accident chiar nimeni nu si-a pierdut viata.
Post Merge: [time]1373445562[/time]
Primul post - sambata, 7.7.2013, SFO a dovedit cat de bine poate functiona in adversitate un mare aeroport.
S-a nimerit ca sambata accidentului aviatic al Asiana 214 (B777) sa am zbor inapoi spre Romania de la SFO. Zborul era seara de la 21:20, cu Air France, iar ruta SFO-CDG-OTP-CLJ. Asa ca am fost cumva martor a ceea ce s-a intamplat.
Prima "intersectie" a fost ca eram pe autostrada in preajma chiar la 20 de minute dupa accident. Vazand fumul de pe pista, am iesit de pe autostrada si am luat drumul catre Zona Cargo de Nord, o zona unde mai mergeam demult pentru a face poze, avand in vedere ca drumul merge chiar in capatul pistelor 28R/L pe care decoleaza transcontinentalele (A380, B747, B777, A340 - toata gama). Voiam sa vad de mai aproape ce s-a intamplat, dar evident, deja erau acolo masini de politie care blocau accesul oricaror vehicule in afara celor de urgenta. Am apucat totusi sa vad de departe scena tragediei - pot sa spun doar ca vazand acea scena, nici nu mi-am imaginat ca vor fi doar doua decese.
Aeroportul era deja inchis, asa ca am inceput sa-mi imaginez ca nu voi mai reusi sa plec in seara aceea. Vedeam deja transatlanticele rerutate catre SEA, OAK, LAX, etc. , deci sansele sa lase avioane sa aterizeze erau minime. Pana la urma am sunat la AF, si intr-un final, dupa multe telefoane si verificari cu sefii (initial, ziceau ca "I am pretty sure you won't be able to fly today"), mi-au zis ca statusul e ok, si ar trebui sa pot pleca.
Fascinant, am ajuns la aeroport la 7 seara, era multa miscare, se redeschisese terminalul, iar platforma de stationare era o bucurie pentru orice pasionat de aviatie: cate doua Air France B777 si BA 747, un VS 747, KLM 747, SAS A330, Cathay 744, LH A340, EK 777, KE 747 din cele mai mari.
Cel mai important, am reusit sa decolam, desi erau doua piste inchise - 28L si 28. Aeroportul s-a adaptat si a rerutat toate cursele pe celelalte doua piste (mai scurte) 19/1 LR. Am decolat pe 19 R, si avand loc la geam pe stanga, am trecut fix pe langa epava B777 Asiana - inca o data, un moment in care nu mi-a venit sa cred ca au fost doar doua decese.
A fost primul accident la SFO din 1964, si atunci in acel accident chiar nimeni nu si-a pierdut viata.