• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Se pare ca inceperea operarii in China se mai amana o tura.

Rasfoind orarul de toamna/iarna al Tarom am vazut A310 programat pe Dubai, Tel Aviv, Brussels, Timisoara.

Specialistii nostrii in "orare de zbor" ar putea urmari si determina gradul de ocupare a acestor aeronave A310 pe rutele de mai sus asa cum apar ele momentan pe GDS Asta ne-ar clarifica in privinta unor posibile "ferestre" lasate intentionat libere in caz ca la un momentdat se v-a decide reluarea zborurilor catre Beijng si evident a sloturilor si frecventelor aferente acestei rute. :D

Se pare totusi ca s-au facut pregatiri intense pentru re-deschiderea acestei rute incepind cu reviziile tehnice a aeronavelor si terminind cu fetele de masa si vesela de portelan de la business class. Acum cred ca problema este legata de posibilele restrictii de survol deasupra Rusiei ?!
 
Specialistii nostri in "orare de zbor" ar putea urmari si determina gradul de ocupare a acestor aeronave A310 pe rutele de mai sus asa cum apar ele momentan pe GDS
E oarecum irelevant intrucat in GDS se poate schimba orarul de la un moment la altul.
Se pare totusi ca s-au facut pregatiri intense pentru re-deschiderea acestei rute incepind cu reviziile tehnice a aeronavelor si terminind cu fetele de masa si vesela de portelan de la business class.
Nu cred ca va fi un business class.
 
Ceea ce zice in articol si ar putea fi de interses e ca, desi nu sunt facute publice informatiile privind reinoirea flotei, se va merge pe Boeing sau Airbus pt scurt/mediu curier, vor fi schimbate ATR cu unele versiune noua, iar pt China va fi folosit initial 310 dupa care se va opta pt 787 sau 350, 777 fiind prea mare.
 
Ceea ce zice in articol si ar putea fi de interses e ca, desi nu sunt facute publice informatiile privind reinoirea flotei, se va merge pe Boeing sau Airbus pt scurt/mediu curier, vor fi schimbate ATR cu unele versiune noua, iar pt China va fi folosit initial 310 dupa care se va opta pt 787 sau 350, 777 fiind prea mare.

Ar putea sa opteze si pt un A330 dar oricum ma cam indoiesc ca ei vor innoi flota si mai ales ca vor achizitiona 787 sau 350...
 
atr_42_500, e putin probabil spre zero barat sa se opteze pentru 787 sau 350, sunt carrieri mult mai mari si cu business mult mai sanatos care nu pot inca sa aleaga tipurile astea doua de avioane, din foarte multe motive. Pana una-alta, nu am mai vazut nici o declaratie oficial legata de uniformizarea flotei, si am impresia ca subiectul asta nici nu va mai fi abordat prea curand.
Danielionutb, stiu ca A330 era una din variantele studiate.
 
E oarecum irelevant intrucat in GDS se poate schimba orarul de la un moment la altul.

De acord ca echipamentul de operare si orarul de zbor se poate modifica in GDS la alegerea operatorului aerian insa Beijing este un aeroport supra aglomerat unde sloturile optime de operare catre Europa sint "rare". Unul dintre motivele recent invocate de Tarom a aminarii re-deschiderii acestei rute a fost tocmai lipsa unor sloturi de operare potrivite. Daca aceste sloturi au fost obtinute sau nu de Tarom, sau ma rog vor fi atribuite operatorului Roman incepind cu Septembrie nu stim deocamdata, dar cu siguranta odata obtinute aceste sloturi vor fi probabil batute solid in cuie. Prefigurind eventualele zile de repaus CURENTE ale celor doua A310 in GDS am putea "ghici" zilele de operare spre PEK

Nu cred ca va fi un business class.

Si atunci vine intrebarea fireasca cum vor sa faca cursa profitabila?;)
 
Daca aceste sloturi au fost obtinute sau nu de Tarom, sau ma rog vor fi atribuite operatorului roman incepind cu septembrie nu stim deocamdata
Nici macar octombrie nu pare a fi fezabil. Nici macar.
Si atunci vine intrebarea fireasca cum vor sa faca cursa profitabila?
Nu cred ca isi propune cineva astfel de tinte absurde, cel putin de la inceput, sigur nu de anul asta. O ruta noua cam in doi ani se consolideaza si incepe sa produca profit. Nu in sase luni, nu intr-un an. Cu bussines-ul sunt curios sa vad si eu ce si cum.
@Boobba-One, multumesc si eu pentru scanuri.
 
O ruta noua cam in doi ani se consolideaza si incepe sa produca profit. Nu in sase luni, nu intr-un an. Cu bussines-ul sunt curios sa vad si eu ce si cum.

Fara business class, si considerind eventualele restrictii payload ale A310, aceasta ruta nu se va consolida si nu va aduce profit vreodata. Impresia mea este ca Guvernul Roman a semnat un protocol cu Investitorii Chinezi in care s-au angajat sa le asigure acestora zboruri directe Bucuresti-Beijing. Probabil la un pret convenabil ambelor parti. Ca Taromul ar putea vinde ceva bilete economy pe aceasta ruta incepind de pe la 600 Euro in sus, ca sa scoata vreun profit marginal sau cel putin sa-si acopere din costuri, este dupa mine scenariul cel mai plauzibil fiindca nimeni nu este nebun sa inceapa o afacere stiind ca este de la inceput moarta in cotetz.;)
 
Atunci situatia e clara. Un naiv politic o fi promis cursa, citiva pupincuristi de administratie in loc sa blocheze timpenia au dat-o mai departe ca ordin la companie.

Cum Tarom e inca cu big brother FMI deasupra capului si activitatea de baza e vai de mama ei, nu are resurse sa subventioneze incrucisat o prostie din asta.

Asa ca acum e un joc de-a soarcele si pisica, pe principiul ne facem ca lansam cursa , dar nu vom zbura deloc.
 
De cand au 787 in flota LOT are un aport foarte pozitiv la cash-flow datorita operatiunilor long-haul. De aceea sunt pro relansarea operatiunilor long-haul si la ROT. Nu chiar la amploare ROT, dar o destinatie de China + una de Canada + una de SUA sunt convins ca ar functiona. Din punct de vedere operational, ROT poate intra pe profit operational chiar maine daca se face o reinnoire a flotei.
 
Daca Tarom ar intra pe profit operational asa usor, atunci de ce nu ia aeronave in leasing imediat? Mai degraba pentru ca nu poate sa le plateasca.

Da, LOT o duce mai bine pt ca a schimbat 767 cu 787..dar ei au avut mereu 5 767 care au zburat, au comunitati mari de polonezi in destinatiile lor traditionale (Chicago) si au pe linga o populatie dubla si o retea de feedere bine pusa la punct in tarile baltice, Ucraina, Belarus, CEE. De aici si decizia pt Embraer pe care tu ai combatut-o mereu.

In plus, nu poti compara calitatea managementului din Polonia cu cel din Romania.
 
Nu se iau in leasing imediat pentru ca managementul nu are puterea sa ia aceasta decizie iar CEO-ul nu are in fisa postului atributiile de a adopta asemenea decizii sau reforme majore singur. Cu tot cu management privat, decizia se ia tot in CA, adica in MT, pentru ca CA-ul e subordonat de facto MT-ului. Din punct de vedere al CEO-ului, ar fi inceput innoirea flotei inca din 2013. Momentan mentenanta la A310, 733-uri si la AT5-uri costa compania carute de bani cu care s-ar putea plati rate la avioane de generatie cu 10 ani mai noua (sa nu mai vorbim si de diferenta de consum de carburant).

Chiar tu spuneai mai demult ca legacy-urile fara operatiuni long-haul nu au niciun viitor. Ei bine, operatiuni long-haul din Bucuresti cam la 50% din ce se face de la Varsovia cred ca ar fi fezabile. Asta inseamna maxim 3 aparate in flota si undeva la 3-4 destinatii la frecvente de 3/7. Feeding se poate face atat intern cat si din HU, BG si MD, totul e sa oferi un produs competitiv.

Sunt constient ca la TAROM-ul de azi asta e un vis frumos, dar de ce sa nu existe putin curaj la asemenea miscari indraznete care ar putea reprezenta salvarea companiei pe termen lung? Daca s-ar iesi din starea asta latenta a companiei generata de cvasi-controlul politic, s-ar putea pune in discutie evolutii interesante. Romania si Bucurestiul inca detin potential imens nedeservit din punctul asta de vedere. A se vedea cum cresc OTP, IAS, TSR, CLJ, SBZ cu cifre de aproximativ 10% in vreme ce economia abia a inceput sa se dezghete cu 3% crestere.
 
Momentan mentenanta la A310, 733-uri si la AT5-uri costa compania carute de bani cu care s-ar putea plati rate la avioane de generatie cu 10 ani mai noua (sa nu mai vorbim si de diferenta de consum de carburant).
Parca Tarom are o structura proprie de mentenanta, nu da bani la altii si atunci cum s-a ajuns la concluzia ca mententanta costa asa de mult precum spui? Sigur ca in general o flota asa de diversificata costa o caruta de bani, dar totusi nu vad unde se duce diferenta cu care s-ar putea plati rate la avioane de generatie cu 10 ani mai noua.
 
Si daca are structura proprie de mentenanta crezi ca piesele si alte produse cad din cer sau le clocesc inginerii de la tehnic? Plus ca pe langa asta, la Airbus D-check-urile se fac in Franta, neexistand certificare pentru asa ceva la ROT.
 
Parca e vorba si de costul manoperei, care e evident mai mic daca o faci tu si nu un tert?
In aceeasi ordine de idei nu iti inteleg tonul usor nervos, am pus o intrebare in mod civilizat si ma astept la un raspuns la fel.
 
trebuia scapat de A310 inainte de D-checks. Le-au tinut pe bara prea mult si acum se plang de costuri mari de mentenanta...