[CRA] Uzina de Avioane Craiova

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Multumesc de informatie,chiar uitasem numele firmei,asa cum am spus si eu in postul anterior din cele discutate cu unu dintre angajatii de acolo ei au licenta pentru B734 si BAe-146. De 3 bucati stiu si eu care le-am vazut personal,2 vad ca apar si la ei in fotografii si anume cele de la Astra.Ultimul sosit este SX-EMI pozat de mine mai acum 1 luna.A mai fost unu de prin Ukraina mai asta vara.
B734 Blue bird sosit in Noiembrie anul trecut din ce am inteles eu trebuie sa plece luna viitoare de la ei.Sper sa-l prind la pozat,la sosire nu am prins decat 2 cadre de la distanta la intrarea in curtea fabricii.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Buna seara
Criza din Ucraina face ca Industria de Aparare Aeronautica,din Romania, sa primeasca comenzi!
"Ministerul Apărării intenţionează să mărească producţia destinată armatei la Avioane Craiova"
Citeste mai mult: adev.ro/n4qgwm


Speram ca aceste comenzi, ferme, sa se produca in cu totul alte conditii! Very bad!!!!
 
IAR99, ambele variante ! Chestia este ca, la Av CRA, mai sunt 300 de muncitori din 5000! Cu ce oameni vor face treaba?? :)
In ceea ce priveste bugetul de aparare,acesta, se suplimenteaza in luna iulie cu cca 2%. In afara de CRA mai sunt IAR Ghimbav si AEROSTAR Bacau.
Puteti citi si aceasta:
"Ca o ironie a sorţii, situaţia din Ucraina, tensiunile din regiune, ar putea aduce un câştig pentru Craiova. Mai exact, pentru fabrica de Avioane din Bănie. "
See more at: http://www.editie.ro/articole/actua...cru-avioane-craiova.html#sthash.sR0fh4wL.dpuf
 
Last edited by a moderator:
Nu, se vor moderniza/operationaliza toate IAR-99 Soim. Avioane Craiova nu prea are ce produce altceva pentru armata.
 
IAR-99 are capabilitate de atac la sol. Si Romania sta destul de prost la capitolul asta. Practic in afara de elicopterele SOCAT nu vom mai avea nimic dedicat atacului la sol dupa retragerea tuturor MiG-21 LanceR (si asa nu au ramas acum operationale decat cateva bucati).
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Bombardamentele la sol nu se executa la viteze supersonice. IAR-99 e mult mai bun decat nimic atunci cand nu ai in flota avion dedicat atacului la sol. Acompaniat de niste vanatoare pentru protectie si innarmat corespunzator, poate fi o solutie buna pentru atacarea tintelor terestre.

Uite capabilitatea avionului de purtare de armament:

4 underwing hardpoints capable of holding 250 kg each and 1 central hard-point capable of holding 400 kg
the interior under-wing hard-points are wet capable of carrying 225l drop tanks
up to 1,000 kg of stores including:
23 mm GSh-23 gun pod
BEM 250 bomb
BE 100 bomb
BE 50 bomb
Mk 82 bomb
Opher IR guided bomb
LGB laser-guided bomb
LPR 57 rocket launcher
AA-8 Aphid / R60 AAM
Python 3 AAM
R-550 Magic II AAM
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Cam asa se exprima un reporter aseara, la B1 TV., ca : "se vor moderniza aeronavele scoala IAR 99 " Vom vedea!
WAW, asa multe??
 
'productia'
clear.png
clear.png
:hilarious:
 
din cate stiu eu turbomecanica incheiase un contract cu Honeywell Garrett Romania pentru turbosuflante si e foarte probabil sa nu mai produca aceste motoare.
ba mai mult decat atat, au scos si niste terenuri la vanzare!
 
tot ce se poate, dar tinand cont de entuziasmul unor ''capete luminate'' din conducerea armatei romanne de a distruge tot ceea ce amintea de epoca 'regretatului' e foarte probabil ca acestea sa fie la fie vechi de mult!
 
Buna ziua
" Fabrica de Avioane de la Craiova primește de lucru din această toamnă dar ar putea scăpa și de datoriile către stat. Vestea a fost dată de premierul Victor Ponta care le-a spus reprezentanţilor uzinei că, „deşi ne paşte un război“, vestea bună pentru ei este că vor avea comenzi.
Premierul Victor Ponta a purtat discuții cu reprezentanții uzinei de la Craiova în vederea identificării unei soluții prin care să fie șterse arieratele fabricii către stat. Ponta vorbit despre situația din Ucraina și a afirmat că ţara noastră trebuie să fie cât mai bine pregătită pentru toate provocările de la graniţă. Premierul le-a spus celor de la Fabrica de Avioane din Craiova că, „deşi ne paşte un război“, vestea bună pentru ei este că vor avea comenzi. Ponta s-a urcat la manşa unui avion IAR 99 Şoim şi i-a întrebat pe reprezentanţii uzinei ce echipamente militare poate transporta un asemenea aparat. „Vreau să fim cât de bine pregătiţi se poate pentru toate provocările de la graniţa de răsărit, vreau ca România să fie pregătită alături de aliaţii NATO să asigure cu responsabilitate siguranţa viitorului României şi în acelaşi timp vreau ca în următorul CSAT să pregătim, şi din partea guvernamentală, şi din partea celorlalte instituţii ale statului, o analiză şi o strategie referitoare la modalitatea prin care putem să protejăm identitatea şi drumul european al Republicii Moldova. Este o situaţie extrem de gravă ce se întâmplă acum în Ucraina. E din ce în ce mai rău în fiecare zi. Este cea mai mare provocare de securitate din ultimii 20 de ani pentru România. Acum vedem că decizia de a intra în NATO, pe care până acum nu am simţit-o ca fiind un beneficiu, de data aceasta se dovedeşte că va fi o decizie corectă, iar România are capacitatea militar şi strategic de a-şi îndeplini toate obligaţiile, în primul rând faţă de populaţie, cât şi către întreaga alianţă şi vine aici şi ca o extensie a responsabilităţii noastre faţă de românii de pe malul celălalt al Prutului“,a declarat Victor Ponta . Premierul a explicat că încearcă să evite termeni precum alertă, care ar putea induce o stare de panică în rândul populaţiei. „Am folosit un termen nejuridic, de stare de atenţie, pentru că juridic nu vreau să vorbesc de alertă. Înseamnă că suntem în permanennţă în coordonare şi dialog permanent cu partenerii noştri americani şi europeni şi suntem tot timpul pregătiţi să avem o poziţie comună şi să ne facem partea din obligaţii care revine României în calitate de membru NATO”, a mai spus Ponta. Victor Ponta a vizitat, la Craiova, şi Fabrica de trenuri electrice SC Softronic şi s-a întâlnit cu reprezentanţii companiei turceşti ETI Gida Sanayi ve Ticaret A.T, care vor construi la Craiova o fabrică de biscuiţi şi de produse de patiserie."
sursa:lupamea.ro
 
Alex, cu tot respectul nu mai crede tot ce spune primul ministru. din ce cunosc eu fabrica si cum arata acum sansele de relansare sunt de 1% catre 0%.

cred ca primul ministru nu stie ce inseamna relansarea unor capacitati de fabricatie care au trecut mai mult sau mai putin in conservare. crede ca e ca si cu proiectele de lege, le bagi in sertar si cand vine vremea ii mai amagesti pe ceilalti, uite avem un proiect de lege revolutionar avem.

totul e imagine electorala speculativa.

e de toata jena, mai ales intrebarea: ce echipament militar poate transporta avionul?

pai o intrebare din aceasta ipotetic o pui cand esti in vizita la o fabrica constructoare din alta tara si intentionezi achizitia unor avioane de-abia lansate pe piata, nu la o fabrica din tara ta....
 
Pai nici nu ar avea cu cine sa mai lucreze! Dupa cum am mai spus mai sunt cca 300 de angajati. Acestia doresc contracte de reparatii si mentenanta ca sa isi ia salariile.
Daca va face ceva, pentru uzina, Guvernul ar trebui sa le dea asemenea contracte si oamenii ar fi multumiti :) De fapt, primul ministru, s-a exprimat ca vor fi reparate aeronave si probabil se va monta ceva suplimentar pentru armament.