Wizz Air - Discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Salut,
Am o nelamurire referitoare la Wizz Priority. Acel troller de maxim 55 cm inaltime, il pot lasa la check-in desk pentru bagaj de cala?
Nu scrie explicit chestia asta, dar am facut astfel am facut pe un zbor BCN-CLJ in Noiembrie si a mers, dar vreau sa stiu daca e regula acceptata. Am un zbor CLJ-MMX-CLJ pe 1-4 Feb
Ce zice aplicatia la rezervarea mea e astfel:
-Free carry-on bag 40x30x20 cm
-Trolley bag 44X30X23 cm
-Be among first onboard
-Dedicated check-in desk to drop your checked-in baggage faster

Desigur poti lasa la check-in pentru cala gratuit. Cu Priority poti.

În condițiile de pe site scrie clar că poți lua două bagaje de mână în cabină dacă ai Priority. Deci nu ai cum să-l lași la cală.
Pentru cală trebuie să rezervi bagaj de cală.

fals
 
  • 👎
Reactions: 1 users
Atunci de ce bagajul de 10kg care poate fi lasat la cala e mai scump decat priority?
 
De ce fals? Te rog să demonstrezi printr-un articol din termeni și condiții sau de oriunde altundeva de la companie.
Altfel, pe site-ul Wizz nu am găsit nimic, nici la termeni și condiții, că e ok să te răzgândești și că poți lăsa bagajul de mână la check-in pentru cală.
De altfel, în timpul rezervării, dar și ulterior, poți opta pentru Priority sau bagaj de cală. Sunt opțiuni diferite.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Nu i-a fost scanat bp-ul, deci cine si cum sa stie ca el e in fata portii si nu doarme acasa in pat?
Anunturile dupa nume se fac atunci cand omul a trecut pe la biroul de checkin si se stie ca este in zona de imbarcare. El a facut checkin online, deci... revenim la ce am zis mai sus, putea fi acasa in pat.

Corect, normal și moral (probabil și legal) este ca toți pasagerii care au BP cu loc alocat în avion să fie strigați, indiferent dacă au trecut sau nu pe la check-in.

E discutabil să spui că o companie aeriană nu știe că ești în zona de îmbarcare avînd în vedere că, la majoritatea aeroporturilor, nu ajungi în zona de îmbarcare fără să ți se scaneze codul de bare de pe BP. Cod de bare pe care ți l-a transmis compania aeriană, nu altcineva. Repet, ca să ajungi în zona de îmbarcare scanezi undeva codul de bare remis de compania aeriană !

Să zicem însă că e așa cum spui tu. Compania n-are de unde ști că ești în aeroport dacă n-ai trecut pe la check-in. Dar, tot așa, NICI PASAGERUL NU ARE DE UNDE SĂ ȘTIE CĂ ZBORUL E OVERBOOKED. E vina companiei că a făcut overbooked, ea trebuie să se asigure că TOȚI PASAGERII CU LOC ALOCAT SÎNT ANUNȚAȚI !

Nu e treaba pasagerului care are BP cu loc să presupună, să deducă, să stea cu ochii în patru ! În cazul de față omul s-a așezat la coadă. E adevărat, la capătul cozii, dar era în coadă. Iar numele lui n-a fost strigat. Compania trebuia să o facă. Repet, compania a făcut overbooked, compania trebuie să se asigure prin toate măsurile că toți cei cu loc nu rămîn pe dinafară.

Mai mult de jumătate din decolările mele sînt pe aeroporturi din afara țării. Eu nu înțeleg ungurește, turcește, rusește, nemțește etc. ca să trag cu urechea la ce discută ceilalți pasageri în zona porții de îmbarcare. Nu am cum să știu că zborul e overbooked în lipsa unui anunț clar în engleză. În lipsa acestui anunț (care ar trebui făcut la startul îmbarcării ca să știe toată lumea), trebuie să fiu obligatoriu strigat. Nu e vina mea că zborul e overbooked, nu e treaba mea să trag cu urechea, să presupun, să deduc, să stau stresat. Gîndiți-vă că mai există și pasageri în vîrstă, oameni bolnavi, care nu pot sta mult timp în picioare la coadă. Aceștia așteaptă pe scaun pînă spre finalul îmbarcării ca să nu depună prea mult efort. Nu toți pasagerii sînt tineri, în putere, șmecheri și cu cont pe fly-ra. Dar toți trebuie respectați !

P.S: e o discuție pur teoretică, care pornește de la premiza că situația descrisă de Dăscălescu s-a întîmplat sau se poate întîmpla în realitate
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
ca să ajungi în zona de îmbarcare scanezi undeva codul de bare remis de compania aeriană !
Scanarea pentru a ajunge in zona de imbarcare e strict din motive de securitate. Sistemul in care lucreaza compania aeriana (pentru check-in/boarding)nu are nici legatura cu aceasta scanare.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Scanarea pentru a ajunge in zona de imbarcare e strict din motive de securitate. Sistemul in care lucreaza compania aeriana (pentru check-in/boarding)nu are nici legatura cu aceasta scanare.

Postarea mea nu era neapărat despre asta, se dorea un pic mai profundă. Sper totuși că nu toți cei de pe forum sînt, a priori și fără rezerve, niște avocați ai companiilor aeriene ...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Exact ce a zis Cumulus mai sus. Se scaneaza codul de bare (sau pana de curand la OTP, se uita nenea la data si zbor) doar pentru admiterea in zona airside.

La RYR avem in medie 15 no-show pe zbor. Vrei sa fie strigati toti? In conditiile in care se stie ca statistic 14,99 din cei 15 sunt acasa, pentru ca biletul a costat 2,99 si l-au luat ca poate il folosesc.
 
Exact ce a zis Cumulus mai sus. Se scaneaza codul de bare (sau pana de curand la OTP, se uita nenea la data si zbor) doar pentru admiterea in zona airside.

La RYR avem in medie 15 no-show pe zbor. Vrei sa fie strigati toti? In conditiile in care se stie ca statistic 14,99 din cei 15 sunt acasa, pentru ca biletul a costat 2,99 si l-au luat ca poate il folosesc.

Tocmai ce îți spuneam mai sus că toți pasagerii trebuie RESPECTAȚI (indiferent de prețul de achiziție al biletului). Asta înseamnă că trebuie atenționați (într-un fel sau altul). Nu e vina lor că o companie aeriană face overbooking, ei nu au de unde ști acest lucru. Îmi cer scuze în prealabil pentru că sînt nepoliticos, dar îmi lași impresia unei persoane extrem de superficiale ...

P.S și da, vreau să fiu strigat, indiferent de ce "se știe". Fiindcă eu, ca pasager nu sînt obligat să știu statistici șí să presupun că o compania face overbooking. Și nu vreau să stau ca fraierul în coadă în timp ce compania alocă locul meu altcuiva ...

P.S 2 chiar e un efort supraomenesc să strigi numele a 15 persoane sau să anunți prin stație, la începutul îmbarcării, că zborul e overbooked (ca să știe toți cei cu loc) ?
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
Nu e posibil fizic sa fie strigati 15 pasageri la fiecare poarta, ar fi un vacarm continuu aeroportul. Si eu stau jos pana in ultimul moment. Oi fi avut noroc pana acum ca nu mi s-a intamplat. Nu ma supar ;)
 
Salut,
Am o nelamurire referitoare la Wizz Priority. Acel troller de maxim 55 cm inaltime, il pot lasa la check-in desk pentru bagaj de cala?

Din experientele mele cu Wizz : scrie ca il poti lua cu tine in cabina (de aia multi aleg priority, pt a nu-l mai astepta de la cala mai ales in locuri aglomerate gen LTN) dar cei de la check in intreaba standard daca nu doresti totusi sa-l lasi la cala gratuit.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Eu cred că induceți omul în eroare.
Nu-i mai corect ca în aviație ce e scris să rămână scris și să mergem pe ideea asta și aici?
Dacă totul depinde de agentul de la check-in, de ce să fenteze sistemul și să nu rezerve bagaj de cală?

LE: dacă pe site-ul companiei nu apare absolut nicăieri că poți trimite bagajul luat prin Priority la cală, de ce mai avem această discuție?
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Așa este normal, să nu forțezi regulamentul. În felul ăsta nu ar mai apărea tot felul de neica nimeni să strige că Xxx Air sunt hoți. Asta referitor la bagaje.

La chestia cu overbooking mi se pare o țigănie să rămâi pe dinafară și cu banii luați, tu fiind chiar la poartă. Adică noi pe aici tot promovăm un comportament civilizat.
Ce am înțeles eu din toată tărășenia este că e OK, ba chiar recomandat să te duci grămadă peste agentul de la poartă ca să prinzi loc.
Eu aș da un sfat, adică cum procedez eu la low cost. Chiar dacă ai doar bagaj de cabină și ai făcut check-in online, du-te la ghișeu și cere o copie fizică. Astfel, compania știe sigur că te-ai prezentat și poate ai o șansă în plus în caz de overbooking.
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Nu e posibil fizic sa fie strigati 15 pasageri la fiecare poarta, ar fi un vacarm continuu aeroportul. Si eu stau jos pana in ultimul moment. Oi fi avut noroc pana acum ca nu mi s-a intamplat. Nu ma supar ;)
Si totusi sunt strigati oameni la porti de fiecare data. Cine si pe ce criterii decide cine e strigat si cine nu? Cred ca e normal si de bun simt ca cel putin cei cu permis de imbarcare eliberat (in aeroport sau online), carora vrei sa le redistribui locul, sa fie strigati. As fi surprins sa aflu ca nu e asa.

In cazul de fata eu nu i-as da dreptate companiei decat daca pot demonstra ca au incercat sa dea de pasagerul cu pricina. Adica daca l-au strigat la poarta de cateva ori si el nu auzit. Altfel mi se pare evident ca partea mai mare de vina e la companie.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
De ce fals? Te rog să demonstrezi printr-un articol din termeni și condiții sau de oriunde altundeva de la companie.
Altfel, pe site-ul Wizz nu am găsit nimic, nici la termeni și condiții, că e ok să te răzgândești și că poți lăsa bagajul de mână la check-in pentru cală.
De altfel, în timpul rezervării, dar și ulterior, poți opta pentru Priority sau bagaj de cală. Sunt opțiuni diferite.

Lucrez pentru Wizz Air la Aeroport. Cu Priority poți lăsa bagajul de mână mare la check-in pentru cală. Nu depinde de Agentul.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Daca vrei sa fii sigur ca te striga, bagi un bagaj la cala. Companiile low cost de obicei pe acestia ii striga. Mai ales ca aproape toti pasagerii fac check in online.
 
  • 🌟
  • 👍
Reactions: 1 users
Lucrez pentru Wizz Air la Aeroport. Cu Priority poți lăsa bagajul de mână mare la check-in pentru cală. Nu depinde de Agentul.
Si unde scrie asta in T&C? De ce e mai scump acelasi bagaj de cala de 10kg decat un priority?
 
  • 👍
Reactions: 1 user
@Martiniaviation, dacă lucrezi pentru Wizz Air, te rugăm insistent să ne lămurești cu aceste două probleme pe care le dezbatem aici:

1. De ce se acceptă bagaj de mână ca bagaj de cală la check-in când e luat cu Priority dacă nu se menționează nicăieri explicit așa ceva?
E doar pentru cei care încearcă sau cum?

2. Poți să ne spui exact care e procedura în caz de overbooking la Wizz Air?
Ar fi minunat să ne lămurim ce s-a întâmplat duminică, dar mai ales să știm și noi dacă e cazul să ne bulucim la îmbarcare sau dacă e ok să așteptăm Last Call si atunci să ne punem la coadă, cu șanse 100% de a prinde loc din moment ce e trecut pe BP.

Mulțumesc.
 
Last edited:
Mai oameni buni, voi chiar credeti tot ce se scrie pe retele de socializare sau ce vedeti la tv?
Eu de fiecare data fac check in printre ultimii si prind loc bun, mai ales daca zbor singur.
O singura data la check in mi.a aratat harta plina, de am crezut ca am ramas pe afara, dar surpriza, am primit loc si aveam si secventa cu locuri bune sub capacitatea avionului. Ascunse sunt caile wizzului...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Sunt scăpări peste tot și trebuie să ne lămurim. Poate pe om l-a strigat sau a uitat să-l strige (eroare umană) și apoi i-au atribuit locul altuia.

Nu cred ce se spune, ci doar vreau să mă lămuresc dacă sunt posibile scăpări.

Și eu am făcut check-in cu 4 ore inainte de zbor și m-am dus ultimul la îmbarcare și tot am ajuns pe locul meu, fără să fiu strigat, fără să fie oprit boardingul.
Ba chiar de multe ori, când e zbor retur spre casă și nu am nimic de pierdut, intenționat fac asta. Nu mi-ar strica niciodată 1-3 zile în plus de vacanță.

Totuși, rămâne o enigmă și ar fi minunat să aflăm ce s-a întâmplat. Ori o minciună gogonată, ori o scăpare undeva.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
De ce se acceptă bagaj de mână ca bagaj de cală la check-in când e luat cu Priority dacă nu se menționează nicăieri explicit așa ceva?
E doar pentru cei care încearcă sau cum?
Are legatura cu perioada scurta cand WZZ avea reguli asemanatoare cu RYR in ce priveste bagajele mari de mana, cand erau etichetate cu eticheta albastra si ajungeau la cala fiind predate la scara avionului. Avand in vedere ca ajungeau oricum la cala, daca iti exprimai aceasta dorinta la checkin, nu e mare lucru sa se emita o eticheta de bagaj de cala pe numele tau in sistem.