• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,035
2,517
203
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Ottawa giving $372 million in loans to Bombardier

The Canadian government will loan Bombardier Inc. $372.5 million over the next four years to help fund research and development of its new Global 7000 business jet and its CSeries line of aircraft.

The announcement was applauded by the Quebec government, which has already invested heavily in the CSeries, but also spurred criticism as an unfair government subsidy to a private corporation.

The interest-free loan to one firm is a record amount for the federal government, but far less than the US$1 billion the Montreal-based aerospace company had been requesting from Ottawa to help with its troubled CSeries line. Roughly one-third of the $372.5 million will go toward the CSeries, the rest to developing the Global 7000.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,355
1,060
113
FRA
N-are livery, are niste stickere.

Ca sa aiba un livery ar fi trebuit sa fie macar vopsit, ceea ce vizibil pentru oricine, inca nu a fost.

Mai verificati si voi termenii folositi in blogareala. Livery se traduce ca uniforma sau schema de culori, ori cum ai formulat tu suna la genul "imbracat nud".
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Boobba-One

Well-Known Member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
Bombardier pierde 296mioUSD in 2Q17 ... comparat cu cele 490mioUSD pierderi in 2Q16...
Dar: nu-i de bucurie chiar asa de mare. Caci veniturile consolidate pe 2Q17 sint de 4.1bioUSD ... cu 5% mai putin decit cvartalul corespondent din 2016.
Reducerea pierderilor vine din reducerea costurilor, si anume din ajustarea cadentei de productie la cererea din piata.
Daca ne uitam la sectorul aviatic al Bombardier, vom vedea un recul al venitului de 16.2% in 2Q17 vs 2Q16 - 640mioUSD vs 764mioUSD.
In plus, Bombardier trebuie sa faca fata plingerii pentru dumping pe care Boeing a facut-o la Department of Commerce...
Daca trendul asta continua, vad pe o perioada de trei la cinci ani, o dezmembrare a divitiei aviatie - si posibila vinzare a segmentului comercial (familiile Q si C) ... la CAIC/COMAC?
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,355
1,060
113
FRA
Bombardier are in primul rind o problema de "generatia a 3a" -Pierre Baudoin si disputa interna pentru influenta cu cei din familia Bombardier. Nimic nou sub soare in clanurile cu averi mostenite unde nu exista o diferentiere clara fata de joburile executive sau sunt rivalitati intre frati vitregi, veri etc. A fost cu scandal mare in clanul Porsche-Piech, e momentan la Aldi Nord sau in familia Oetker samd.

Pina aceste chestiuni nu vor fi rezolvate exista o problema structurala.

La aviatie anumite proiecte vin prea tirziu iar altele au fost mulse prea mult. CRJ e practic mort de citiva ani iar CRJ1000 a fost limita tehnologica a conceptului, DASH-Q-Series e si el la limita de design iar la LEAR a fost iarasi o problema de adaptare la realitate.

C-SEries are doar problema ca a venit 3-4 ani prea tirziu.

Cit despre Boeing - nu au un produs competitiv cu C100 dar acolo a fost o chestiune de orgoliu.
 

AndreiX

Well-Known Member
Nov 16, 2016
907
400
63
Bacau
America tocmai a introdus un tarif preliminar de import de 220% pentru Bombardier C-Series, ceea ce complica the North American Trade Deal care tocmai ce era in renegocieri (Mexic, SUA, Canada).
Au justificat acest tarif prin acordarea de subventii din partea statului Canadian, ceea ce ofera un avantaj neconcuretial pentru Bombardier...
 
  • 👍
Reactions: 1 user

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,355
1,060
113
FRA
Ai rabdare, decizia nu este definitiva. Abia cind va fi un verdict al US International Trade Comission va intra in vigoare. Oricum, indiferent de situatie, vor fi ceva consecinte:

- fie USITC va confirma verdictul (by the way, dat in State de niste jurati intr-un tribunal, adica nea Costel a avut impresia ca nu e "America first" -> atunci piata globala va beneficia de comanda Delta la preturi avantajoase -> presimt un val de modernizare a flotelor cu phase outuri de A319 si 737-700 in Europa

- fie verdictul va fi infirmat si atunci Bombardier va avea un punct mare cistigat, inclusiv psihologic in fata Embraer pentru a lua din vint E2
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,355
1,060
113
FRA
Sa vedem acum daca Air Canada va mai lua cele 61+36 de optiuni de 737Max comandate. Acord de libers schimb UE-Canada exista deja si C-Series se vinde binisor in Europa.
Poate si AC Rouge se va gindi la 330 ca inlocuitor de 767.

Deciziile asta politice cu America first pot avea si efect de bumerang.

Ca si cum o institutie de stat romaneasca ar comanda numai Dacii ca sunt "romanesti" si s-ar trezi cu modele ansamblate in Maroc.
 

AndreiX

Well-Known Member
Nov 16, 2016
907
400
63
Bacau
Pana una-alta america este si va fi o piata mult mai importanta decat canada. Nu cred ca putem compara.
Boeing este un producator cu traditie care nu este usor de ignorat atunci cand cauti aeronave...
Nu cred ca va ramane asa, vor gasi metode de eliminare sau bypass, insa oricum e nasol momentan si pt operatori si pentru producatori...
 

Boobba-One

Well-Known Member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
Deci: asta cu taxele e doar o mare umflare in pene. Taxa e pe import, da?
Pai nimic nu obliga un operator sa importe aparatele. Aparatele pot fi "parcate" intr-un SPV offshore apartinind operatorului si inscrise intr-un registru tert. SPV-ul va contracta cu operatorul american un dry lease. Titlul 14 al CFR, Subpart A, par. 61.3(b) reglementeaza operarea de catre personalul US a aeronavelor inregistrate in afara Statelor.
Asta este cea mai simpla structura.
Exista citeva altele posibile, sub care nu numai ca se evita problematica taxelor de import pe aparate - dar se mai si poate evita impozitarea unei parti a profitului operatorului american.
Sa presupunem ca unul din lessorii internationali de aeronave contracteaza un leasing operational cu SPV-ul offshore al unui operator american; iar acel SPV contracteaza la rindul lui un leasing back-to-back cu operatorul american ... SPV-ul va fi indreptatit sa factureze firmei-mama rate de leasing mai ridicate decit cele pe care le plateste lessorului international.
Astfel, operatorul salveaza o parte din beneficii offshore...
Structura in sine este simpla - doar ca punerea ei in practica este foarte tehnica, din cauza multitudinii de parametri legali si fiscali ce trebuiesc luati in calcul...
Oricum: linia finala este ca taxa de import poate fi si de 1000%, caci cel ce va vrea sa opereze C-Series in State, va putea sa o faca bine mersi ... fara a plati supra-taxa - si raminind in perfecta legalitate.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user

VladLRIA

Member
Mar 26, 2017
54
30
18
30
Iasi
Eu zic ca e bine. In zona asta de capacitate nu exista nicio companie europeana producatoare (cu exceptia a319), iar pretul la care cumpara Airbus, este un pret bun, avand in vedere cat de mult costa dezvoltatea unui asa proiect. Cu siguranta c series se va vinde mai bine de aici mai departe. E un avion care mie imi place foarte mult, un avion modern, iar cu ajutorul actestuia Airbus va concura direct Embraer su Sukhoi, companii pentru care nu avea un competitor.
 

raduvisitor

Active Member
Apr 4, 2015
368
132
43
Romania
Se rezolva si problema taxelor vamale:

http://atwonline.com/manufacturers/airbus-bombardier-partner-cseries-build-aircraft-alabama
Airbus and Bombardier are forming a partnership that will see both manufacturers build and market the CSeries narrowbody, with plans to create a second final assembly line in the US.

The stunning announcement, made Oct. 16, will see Airbus own a 50.01% share in the CSeries Aircraft Limited Partnership (CSALP), which manufactures and sells the CSeries, while Bombardier will own 31% and Investissement Quebec will own 19%.

Airbus said it will provide procurement, sales and marketing, and customer support expertise.

Primary CSeries assembly will remain in Quebec, Canada, while a second final assembly line would be established at Airbus’ facility in Mobile, Alabama, where Airbus now produces A320s for US airline customers.

Airbus said it sees a market for more than 6,000 new aircraft in the 100-150 seat segment over the next 20 years.
Pe de alta parte, dispare si grija occidentala in privinta unei aliante dintre Bombardier si Comac, dar dispar si grijile Airbus si Boeing in privinta posibilei extinderi a programului CSeries cu o varianta mai mare, din segmentul 180 pax (CS500).

In timpul asta, C919 abia a reusit al doilea zbor test in aproape 5 luni, in timp ce MC-21, desi se descurca mult mai bine in faza testelor, ramane in viziunea multora un produs cu eticheta "red star".
 
Last edited:

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,355
1,060
113
FRA
La extinderea C-Series nu sunt asa de sigur.

Eu anticipez pe termen mediu o alta strategie din partea Airbus:

- zona de avioane regionale plus scurt curier va fi optimizata pt C-Series (incl. und C500 pentru distante scurte) - cel mai probabil cu mentiunea ca C500 va fi ansamblat la Airbus.

Familia 320 se va "muta" ca pozitionare ca si concurent la Boeing MOM - un mic strech A322 este constructiv posibil, nedepasind limita de design a modelului.