• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Accident A321 Kogalimavia 7K9268, s-a prăbușit cu 217 pax Si 7 crew s-a prăbușit în nordul Egiptului

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Ciudata fluctuatie de viteza veritcala in ultimele secunde, inainta sa ii piarda cei de la fr23. (coloana a 4a din dreapta, valorile in fpm).
Coloana a 5a si a 6a sunt airspeed si groundspeed, a 8a este altitudinea.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Faptul ca ISIS va incerca sa-si asume doborarea era de asteptat. O lovitura de imagine obtinuta fara nici un "efort".Eu cred ca este vorba de un accident . Pacat de echipaj si de bietii pasageri.
 

Boobba-One

Well-Known Member
E adevarat ca accidentul s-a intimplat intr-o zona in care activitatile anti-guvernamentale sint destul de intense.
Dar numai sisteme anti-aeriene portabile lejere de generatia 3 (Stinger-B, Mistral MANPAD, Igla) ar fi putut atinge avionul la aceasta inaltime. Pina acum se stia ca Ansar al-Bait Maqdis (Sustinatorii Ierusalimului) / ISIS in Sinai are citeva Manpaduri vechi gen Strela-2 (aduse din Libia) - motiv pentru care aviatia israeliana nu mai patruleaza la joasa altitudine.
In momentul in care vor aparea primele poze, se va putea specula cu mai multa precizie asupra unei eventuale doboriri a aeronavei - in functie de fragmentarea epavei, si intinderea pe care sint dispuse diferitele fragmente.
O alta optiune, in afara problemei tehnice ar fi ca un dispozitiv exploziv sa fi fost introdus la bord. SSH nu mi-a lasat niciodata impresia unui aeroport foarte bine gestionat ... dar pentru moment, asta este asa, o teorie...
Oricum, pina se clarifica ce a cauzat accidentul, LH & AF au décis sa evite zona.
 

MihaiCLJ

Well-Known Member
Se pare că ISIS a publicat acest video spunând că e momentul shotdown-ului.
Totuşi multă lume consideră încă a fi un fals.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Mi se pare o filmare air to air, ori de la o distanta foarte mare printr-un telescop.
1 - air to air nu aveau cum sa filmeze
2 - aeronava pare sa fie la cel putin 30-50km de cameraman. Cam asa vad eu aeronavele, prin telescopul meu, care coboara catre BRU, trecand prin FL200-250.

Parerea mea: fake.
 

interesantul

Active Member
Egiptenii au declarat că au gasit resturi ale aeronavei si ale pasagerilor pe o raza de aprox. 5 km.
Aceasta spune clar că aeronava s-a dezintegrat în aer.
Acum rămâne de văzut de ce!
 

Boobba-One

Well-Known Member
nu poti vorbi de dezintegrare, la ora actuala. daca se confirma ca ramasitele se intind pe o raza de 5km - atuncea poti vorbi de o rupere (mid-air break-up), care poate fi cauzata de o decompresie exploziva.
Decompresia exploziva poate avea si cauze tehnice, nu numai externe ...
 

MihaiCLJ

Well-Known Member
Şi totuşi s-a dezintegrat în aer...

Echipele de intervenție egiptene au extins duminică perimetrul operațiunilor de căutare a cadavrelor celor 224 de persoane aflate la bordul avionului de linie rus care s-a prăbușit sâmbătă în deșertul Sinai, potrivit unui ofițer, transmite AFP.
Autoritățile au anunțat sâmbătă că au găsit fragmente de avion și corpuri neînsuflețite într-un perimetru care se întinde pe o rază de 8 km, ceea ce, potrivit experților, indică a priori faptul că avionul Airbus A321-200 al companiei ruse Kogalimavia, cunoscută și sub numele de Metrojet, nu a lovit solul întreg, ci s-a dislocat sau a explodat în zbor.
Perimetrul de căutare a fost extins duminică la 15 km, a indicat un ofițer al armatei care participă la căutări, într-un interviu pentru AFP la baza militară Al-Hassana, în provincia Sinaiul de Nord, la circa 60 de km de locul prăbușirii.
Potrivit acestui ofițer care a cerut să rămână sub protecția anonimatului, 163 de corpuri au fost găsite din cei 217 pasageri și șapte membri ai echipajului aflați la bord.
În zorii zilei de duminică, două grupuri de anchetatori ruși și egipteni au plecat din Cairo în compania ministrului rus al transporturilor, Maxim Sokolov, pentru a fi transportați cu elicoptere la locul accidentului, au indicat media guvernamentale egiptene și ruse. În paralel, o sută de membri ai echipelor de salvare ruse au pornit cu propriile echipamente spre locul dramei.
Guvernul egiptean a anunțat sâmbătă că au fost găsite cutiile negre și că se va pronunța asupra cauzelor prăbușirii numai după analiza acestora. [...]
Procurorii au mai spus că membrii echipajului aeronavei fuseseră supuși recent testelor medicale și nu au fost detectate niciun fel de probleme, potrivit agenției Interfax.

Sursa: Agerpres
 

Boobba-One

Well-Known Member
Da, @MihaiCLJ: un lucru e clar - aparatul nu era intr-o singura bucata in momentul in care a atins solul.
Insa exista o diferenta semantica pe care o fac mai toate birourile de ancheta a accidentelor aeriene: cea intre dislocare si dezintegrare in aer.
Dislocarea duce la fragmentarea avionului in 2-3 componente majore, din cauza pierderii unui element, sau a decompresiei explozive. Si, de cele mai multe ori, are cauze mecanice (endogene) ce duc, intr-un fel sau altul spre metal-fatigue sau checkuri/reparatii deficitare, mai ales nerespectarea procedurilor de asamblaj ale elementelor structurale sau de suprafata.
Dezintegrarea in aer este rezultatul, de cele mai multe ori, al unei explozii. Si duce la fragmentarea aparatului in mai mult de 2-3 bucati - din cauza undei de soc / suflului. Explozia unui motor (cauza endogena) nu poate duce la dezintegrarea aeronavei prin explozia rezervei de carburant decit in cazuri extrem de rarisime - in care se suprapun mai multi factori, printre care nefunctionarea sistemelor motor de combatere a incendiului. Ramine explozia aeronavei cauzata exogen, prin introducerea unui dispozitiv exploziv in suta, sau in cabina - sau prin impactul / vecinatatea (pentru proiectilele cu declansare exterioara) cu un proiectil sol-aer sau aer-aer.
O sa aflam ce este, dupa ce mai multe nivele de investigatii vor fi completate: lectura documentatiei de mentenenta; interogarea agentilor de mentenenta si a diferitilor factori de decizie ai operatorului; interogarea totalitatii personalului aeroportuar si atc ce-a avut de-a face cu aparatul cel putin la ultimele doua zboruri; lectura cutiilor portocalii; cartografierea tuturor fragmentelor; stabilirea unghiului de impact cu solul al fiecarui fragment; diferite analize vizuale, chimice, ultrasunete, etc asupra anumitor parti ale epavei; rapoartele de autopsie, etc...
Toate elementele astea vor determina daca a fost dislocare / dezintegrare - si cauza / cauzele ce au determinat accidentul...
 
Last edited:
D

Deleted member 13561

Guest
Intr-o relatare am citit ca sotia pilotului a declarat ca acesta era ingrijorat de starea tehnica precară a avionului.
 

Boobba-One

Well-Known Member
...da: am vazut si eu asta.
poate sa fie pe bune, sau (daca e sa dam in teorii conspirationale) un "teleghidaj" al serviciilor rusesti - care nu au nici un interes sa alarmeze opinia publica asupra faptului ca interventia in siria poate afecta non-combatanti. egiptul ar avea acelasi interes, caci nu vrea ca industria turismului sa fie si mai mult afectata...
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
De tailstrike si reparatii superficiale, se vorbeste din ziua a 2a de dupa accident.

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Just before a Russian passenger airliner crashed in Egypt’s Sinai on Saturday, a US infrared satellite reportedly detected a heat flash in the same vicinity, indicating that an explosion may have happened on board.
The US intelligence community believes that a fuel tank or bomb may have been the source of the heat signature, NBC News reported. The same satellite ruled out a missile attack, as it didn’t detect a heat trail that a rocket engine would have produced, the channel’s source said.
RT
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Ministerul Transporturilor din România a impus măsuri suplimentare,binevenite zic eu, în cazul aeronavelor care pleacă din Egipt şi aterizează la noi:

-Verificarea adiţională a antecedentelor echipajului

- Nu vor fi acceptate în avion persoane care nu au călătorit la dus către Egipt

- Verificarea identităţii pasagerilor şi la îmbarcarea în avion

- Nu vor fi acceptate bagaje de cală pentru pasageri

- Alte persoane decât pasagerii şi echipajul nu vor fi acceptaţi la bord

- Controlul permanent al accesului la aeronavă

- Supravegherea permanentă a exteriorului avionului

- Supravegherea permanentă a calei avionului

- Nu va fi permisă încărcarea proviziilor de pe aeroporturile din Egipt

- Nu va fi permisă încărcarea mărfurilor şi a poştei de pe aeroporturile din Egipt

(sursa: comunicat Ministerul Transporturilor)
digi24
 
Top