Otel, agregate, hidraulica, cauciuc,... toate ff grele, rotatii,.... efect giroscopic, combinat cu deplasarea avionului,....
Cauciucul se toceste, in special la contactul cu pista, se verifica, se schimba,.... la conditiile de exploatare greu de echilibrat, toata ziua, buna ziua,...
Aveam un prieten, arhitect si el, care ma intreba, acum 40 de ani, de ce nus e face ceva sa se invarteaqsca rotile din aer? sa se toceasca mai putin!
La Concord au construit rulmenti speciali, ca aveau diametrrul mai mic si viteza de rulare mai mare decat avioanele din 65-69,.... si uzura de contact era mai mare,... au avut multe pene de cauciuc,... asa ca sa asteptam Hibrid Air Vehicles, Atlant, AerosCraft,... cu perna de aer, decolare prin liftare, flotabilitate variabila, sau deplasare usoara,.... au viteza mica, dar vor avea camere de hotel,... restaurante, belvedere,...
Apropo, un loc la passenger seat unit este de 10 ori mai scum decat la economic, dar vibratii tot "alea" sunt,...
La A340 nu am sesizat ceva deosebit, poate nu am data atentie. sau am zis ca merge,...