A380

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

eurocopter

Well-Known Member
Mar 8, 2012
1,803
561
113
Salutare, am zburat recent cu un A380 si vreau sa va spun ca am avut printre cele mai neplacute experiente avute vreodata la decolare. Mai exact a fost o vibratie foarte dura de circa 10 secunde imediat dupa desprinderea de la sol (sau dupa rotation, nu mi-am dat seama exact). Pur si simplu am crezut ca nu va fi in stare sa prinda altitudine. Pareri? Nu am mai zburat niciodata cu A380, dar nu mi s-ar parea normal ca ”asa sa fie modelul”.
 
...fiecare pasare are vibratiile ei specifice in faza de decolare, datorita motoarelor, flexarii de structura, etc...
perceptia vibratiilor poate fi si ea diferita - in functie de unde esti amplasat in ceea ce nu este decit o teava zburatoare... )))
in afara disconfortului momentan, nu cred ca ai de ce sa iti faci mari griji...
 
Vibratia are un punct maxim al amplitudinii in care daca stai mult acolo se amolifica pana crapa ceva.....este asemanator la autoturisme daca ati observat...la 120km/h e vibratia in pct ei maxim si o percepi f bine, dupa acest punct scade in intensitate si nu mai e o problema
 
De exemplu la A320 se simt vibratii destul de puternice in fata imediat dups desprindere (rotate) de la rotile de bot atunci cand un cauciuc e mai uzat ca celalat si dureaza doar cateva secunde pana cand intra roata la loc si se opreste din rotit.... e ceva normal si e posibil sa fi fost ceva asemanator

Saab-ul 2000 era la fel, din acelasi motiv numai ca o facea in timpul decolarii pana la desprindere

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
 
Mai mult ca sigur a fost o roata, sau mai multe, cu probleme,... poate chiar pana, partiala sau totala.
Vibratii la roti, tren, mai pot apare si de la defazaj desprindere de sol, ca sunt o multime de roti. Daca mai e si vant lateral, desprinderea rotilor, ansamblurilor de roti, nu se mai face simultan si nici simetric,... La toate avioanele se simte vibratia de la roti, dupa decolare, cu cat mai mari, cu atat mai ample,...
Poate nu va place Airbus si doriti Boeing,... asteptati sa vina in statie un Boeing,... schimbati avionul,... ha ha ha, gluma.
Eu am vazut, la Oshkosh, un 380 care a dat o tranta pe pista de i s-au balabanit aripile si a oscilat pe directie,... Vantul era tare, perfect lateral, pista mica, aterizare la vedere, demonstratie,... Avionul era gol,... ma gandeam ca ar fi fost cam dur pentru pasageri,...
 
... asteptati sa vina in statie un Boeing,...
...numa' sa nu fie 747, ca si ala are acelasi tip de vibratii... :D ... ambele aparate au trenurile de aterizare principale dublate (la a380: 2*6 + 2*4). faptul ca doua boghiuri, fiecare cu cite 6 roti sint direct atasate fuselajului, contribuie la o resimtire mai prezenta a vibratiilor in interiorul cabinei.
 
Otel, agregate, hidraulica, cauciuc,... toate ff grele, rotatii,.... efect giroscopic, combinat cu deplasarea avionului,....
Cauciucul se toceste, in special la contactul cu pista, se verifica, se schimba,.... la conditiile de exploatare greu de echilibrat, toata ziua, buna ziua,...
Aveam un prieten, arhitect si el, care ma intreba, acum 40 de ani, de ce nus e face ceva sa se invarteaqsca rotile din aer? sa se toceasca mai putin!
La Concord au construit rulmenti speciali, ca aveau diametrrul mai mic si viteza de rulare mai mare decat avioanele din 65-69,.... si uzura de contact era mai mare,... au avut multe pene de cauciuc,... asa ca sa asteptam Hibrid Air Vehicles, Atlant, AerosCraft,... cu perna de aer, decolare prin liftare, flotabilitate variabila, sau deplasare usoara,.... au viteza mica, dar vor avea camere de hotel,... restaurante, belvedere,...
Apropo, un loc la passenger seat unit este de 10 ori mai scum decat la economic, dar vibratii tot "alea" sunt,...
La A340 nu am sesizat ceva deosebit, poate nu am data atentie. sau am zis ca merge,...
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Rotitul rotilor din aer a fost o idee pe care au avut-o multi, dar ca regula generala greutatea unui astfel de sistem ar creste costurile mai mult decat beneficiile. Acum ar putea fi posibil, cu conditia ca EGTS (http://www.greentaxiing.com) sa fie certificat si acceptat de companii. Ar putea fi un side-effect binevenit al EGTS. Dar cel mai probabil, daca il vom vedea vreodata pe avioane comerciale, va fi doar pe cele cu sectoare scurte, short haul, cu durate lungi de rulaj (vezi AMS).
 
Da, evoluam. Cand noi ne-am pus problema asta, in 1970, nu se gandea nimeni la asta,.... sau nu stiam noi daca s-a mai gandit cineva. Am gandit, doar am discutat, ca s-ar putrea face un sistem cu autorotatie, care sa se antreneze din curentul de aer,... dar nu am aprofundat.
Sistemul EGTS nu cred ca ar putea asigura turatía pentru eficienta,.... ricum s-ar mai reduce din uzura cauciucurilor.
 
Din 29 septembrie, Qantas zboara non-stop cu A380 intre Sydney si Dallas. Este cel mai lung zbor din lume (ca distanta) operat cu superjumbo, Airbus-ul avand de acoperit 13.805 km in aproape 16 ore.
aeronews
 
... ca semnal ca piata se umple: anularile de optiuni continua ... de data asta pe a380... al treilea operator japonez, skymark - confirma anularea optiunile pe 6*a380-800 ... si va finaliza in cursul lunii negocierile cu airbus pentru micsorarea penalitatilor, care contractual sint de vreo 680mioUSD... se vehiculeaza ca intelegerea se va face pe la 180mioUSD...
atita vreme cit in piata nu se va consolida & vor fi mai multe intrari de aparate decit retrageri - o sa continuam sa vedem asemenea anulari... de altfel motivele publice pentru care skymark a anulat sint concurenta si yen-ul slab...
 
Last edited by a moderator:
Problemele se tin lant la Airbus (EADS), din 2018 posibil sa se opreasca productia de A380.
 
Azi se implinesc 10 ani de cand A380 s-a ridicat in aer. Din pacate vanzarile sale nu sunt cele mai grozave dar oricum am lua o A380 a facut istorie ca cel mai mare avion de pasageri construit si aflat in uz comercial.

Cu ocazia acestei aniversari va propun un scurt remember video de la Airbus

Part 1: The launch

Part 2: The logistics

Part 3: Final assembly

Part 4: The reveal

Part 5: First flight

Part 6: Tests and certifications

Part 7: The airports

Part 8: Route proving

Part 9: The odyssey
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Oricit de frumos ar fi A380 ca figura de stil tehnologica - apare ca un fel de Zeppelin al secolului 21...
Airbus nu au reusit sa impuna 380ul ca figura centrala in jurul careia sa fie cladita strategia unui operator, decit la o singura companie: Emirates.
 
deci: se pare ca va exista un 380neo.... peste 5 ani. pentru moment stim doar ca subansamblul aripi va suferi modificari. si neo va fi remotorizat.
vor plasa Emirates comenzi pentru 200 aparate, asa cum au declarat ca vor face? vor receptiona oare 200*380neo?
 
Posibil dar oricum vor scapa de cele vechi din cate spune Tim Clark. Si vor scapa chiar daca inseamna sa le trimita la tocat (dupa ciclul de 12 ani).

Plus ca unii spun ca vor converti comanda de 50 de A380 din 2013 in neo, ceea ce nu e ok deloc pentru Airbus ca vor avea un production gap semnificativ.
 
Operational 380 chiar si in varianta clasica e foarte eficient, asa ca nu cred ca nu va exista piata pentru modelele la mina a doua. Problema e costul capitalului pentru aparate noi - daca ne uitam mai bine, au existat optiuni din Rusia si Japonia pentru operatori de chartere chiar de la inceputul ciclului de productie.

Eu fac pariu cu voi ca vom vedea actuala flota Emirates la operatori de charter sau pe rutele cu densitate mare din Asia peste citiva ani.

Totul depinde de pret, pentru multi un A380 nou fiind prea scump iar piata in ultimii 5-6 ani a fost discontata puternic cu 787 vindut in medie la 30 mil USD sub cost.2 787 ofera o flexibilitate mult mai mare ca un 380.
 
Japan's ANA Group orders three A380s
ANA - All Nippon Airways (NH, Tokyo Haneda) has indeed ordered the A380-800 following the signing of a firm order agreement with Airbus Industrie (AIB, Toulouse Blagnac) for three of the type. As the type's Japanese launch operator, the ANA Group will take delivery of the aircraft from 2019 onwards.

"The A380 allows us to efficiently expand seating capacity at a lower cost per seat while offering a flexible range of cabin classes," ANA said adding that the aircraft would bring stability to its mid-long term business plan.

The A380s will be powered by Rolls-Royce Trent 900 motors and will be deployed on services fromTokyo Haneda and Tokyo Narita to Honolulu in Hawaii.

Japan's ANA Group orders three A380s
 
nu-s comandate la propriu... mai degraba mostenite de la skymark

Sent from my SM-G900F using Tapatalk