Nu stiu cine a fost sau este Daniel Iordachioaie, eu am crescut pe Queen, Deep Purple, Pink Floyd, etc. Dar revenind la A380, poate ca ai dreptate, desi 744 spre deosebire de 748 nu sunt sigur daca se inscrie in categoria VLA. Asa ca daca ar fi venit prea devreme ar fi fost mult prea mare. Sa nu uitam ca aripa lui A380 a fost proiectata pentru un avion si mai mare: A389 care trebuia sa vina si acela la un moment dat daca pariul lui Airbus ar fi mers.
Citeam zilele trecute un articol cu cresterea numarului de locuri pe relatiile transatlantice. Vorbim de dublari sau triplari ale capacitatii la fiecare cativa ani. In anii '90 calatoreau mult prea putini oameni ca sa poti umple A380-ul pe majoritatea rutelor. Astazi avem mult mai multi calatori dar si mult mai multe companii ce opereaza o gama larga de avioane, unii zboara inclusiv cu narrow-body. Cum ziceam in postarea precedenta, nu poti sa mai cresti foarte mult aglomeratia din spatiul aerian, in Europa si in Germania mai ales sunt destul de multe probleme. Anul trecut s-a intamplat nu o data sa ne spuna pilotul pe
DLH ca amanam plecarea cu 10-20-30 de minute sau chiar o ora cu motivatia "airspace congestion in Germany".
Asadar nu poti creste numarul de avioane in aer la nesfarsit si nici nu poti extinde mai nou aeroporturile cu alte piste pentru ca se trezesc tot felul de oameni care s-au mutat in apropierea aeroportului (ca era ieftin) si acum ar vrea ca aeroportul sa se mute de acolo ca ei sa aibe liniste, dar daca nu se poate sa se mute macar sa nu se mai dezvolte mai departe. Acestea ar fi argumentele pro A380 insa sunt si argumente contra. Spre exemplu daca visul lui Ciceo devine realitate (
), orice orasel mai mare va avea zboruri spre New York, scazand astfel presiunea pe unele aeroporturi (gen
MUC) dar va creste pe altele (JFK). Vom avea rute long and thin (cu avionul potrivit - care insa se lasa asteptat). Intr-un astfel de scenariu A380 nu prea isi are locul.
Un scenariu intre cele doua ar putea fi un avion mai mare cu doua motoare ceva gen A350-1100 dar nu stiu cat de mare il poate face Airbus, daca intr-adevar s-ar inscrie in clasa VLA si daca ar fi suficient pentru rezolvarea problemelor de mai sus.