Acord UE-ASEAN

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
5,357
3,685
303
Constanta
Acordul prevede condiţii de concurenţă echitabile şi se preconizează că va genera noi oportunităţi de transport aerian şi beneficii economice pentru ambele părţi. El înlocuieşte peste 140 de acorduri bilaterale privind serviciile aeriene, oferind astfel un set unic de norme şi reducând birocraţia. Statele membre ale UE care nu au acorduri bilaterale cu statele ASEAN sunt în prezent acoperite şi de un cadru juridic modern. Toate companiile aeriene din UE vor putea opera zboruri directe de pe orice aeroport din UE către toate aeroporturile din statele ASEAN şi viceversa pentru companiile aeriene ASEAN. Acest lucru va ajuta companiile aeriene din UE şi ASEAN să concureze cu competitorii care vizează piaţa profitabilă UE-ASEAN.
Companiile aeriene vor putea opera până la 14 servicii săptămânale de transport de pasageri către sau din fiecare stat membru al UE, precum şi un număr indefinit de servicii de transport de mărfuri prin şi dincolo de cele două regiuni, către orice ţară terţă.

 
Recomand în asemenea spete juridice folosirea ca sursa a surselor oficiale si nu a mass-media ... care ... e cum e ...

Comunicat Consiliul European

Citind acolo textul, ne dam seama ca cei de la Digi24 nu au înteles acordul ...

În textul de la Digi24 scrie:

Companiile aeriene vor putea opera până la 14 servicii săptămânale de transport de pasageri către sau din fiecare stat membru al UE

Aceasta informatie nu este corecta, corect este:

În temeiul CATA ASEAN-UE, companiile aeriene din ASEAN și din UE vor putea să opereze oricâte servicii de transport între cele două regiuni.

Treaba cu cele 14 servicii saptamânale se refera la cu totul altceva si anume:

În plus, companiile aeriene din fiecare țară a unuia dintre blocuri vor putea să opereze până la 14 servicii săptămânale de transport de pasageri și oricâte servicii de transport de mărfuri către fiecare țară din celălalt bloc cu drepturi de trafic de libertatea a cincea, prin orice țară terță sau dincolo de aceasta, către orice țară terță.

Pentru a putea întelege asta, trebuie cunoscute libertatile în traficul aerian ... sau ma rog, ca jurnalist, când te întâlnesti cu un termen poate necunoscut gen "libertatea a cincea" sa te pui sa cauti pe Google macar, dureaza câteva secunde sa gasesti rapid o informatie elocventa

Cu alte cuvinte, ca sa dam un exemplu: Singapore Airlines în baza acestui acord, ar putea zbura de exemplu în viitor ruta SIN-OTP-HEL cu dreptul de a vinde bilete si pe ruta OTP-HEL (o ruta nedeservita la ora actuala), asta însemnând a cincea libertate. Asta ar putea face zborurile de la HEL si OTP (am luat exemple pur aleatoric) la SIN (si de acolo mai departe din hub) sa fie fiabile, care fara oportunitatea de a putea vinde si bilete pe ruta OTP-HEL probabil ca nu se justifica. Dar ar mai fi destule exemple poate chiar mai elocvente: zbor SIN-KWI-OTP de exemplu cu vânzarea de bilete pe ruta OTP-KWI sau SIN-BOM-OTP cu bilete OTP-BOM etc. etc.

Din acest punct de vedere, acordul poate fi foarte interesant pentru pietele mai mici din UE.

Alta bila neagra pentru Digi24, citez prima propozitie a articolului:

Acordul se va aplica imediat.

Din comunicatul oficial retinem însa:

CATA ASEAN-UE va fi acum supus ratificării în conformitate cu procedurile statelor membre ale ASEAN și, respectiv, cele ale UE și ale statelor sale membre.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Nasol, după unguri, irlandezi, moldoveni și ucrainieni vin și ăștia din Brunei să mănânce pâinea TAROM-ului. Jos acordul! :D
 
  • 🤣
Reactions: 1 user