Blue Air intra in randul companiilor aeriene care inlocuiesc manualele tiparite, destinate pilotilor, cu manuale electronice afisate pe iPad. Din cate stim, Blue Air marcheaza astfel o premiera pentru aviatia de linie din Romania. Well done, Blue Air!
Conform informatiilor noastre, 30 de piloti Blue Air au primit pana acum iPad-uri pe post de Electronic Flight Bag (EFB), numarul urmand sa creasca. Despre inlocuirea documentatiei tiparite cu iPad-uri am mai vorbit pe Aeronews (American Airlines a fost prima companie din SUA care a trecut la iPad-uri in cockpit), insa este pentru prima data cand o companie aeriana romaneasca face acest lucru.
Gratie “device-ului magic”, asa cum l-a numit Steve Jobs in momentul prezentarii, pilotii pot efectua o serie de operatiuni desfasurate anterior pe baza manualelor tiparite. Castigul – dincolo de usurinta in utilizare pentru piloti – este reprezentat de eliminarea catorva kg de la bord. La nivelul intregii flote, pe parcursul unui an – sa zicem, asta inseamna scaderea consumului de carburant, dar si a emisiilor poluante.
In versiunea cea mai simpla, un EFB poate face calcule legate de zbor si poate afisa mai multe documente in format digital, inclusiv harti, manuale de operare si checklist-uri. Cele mai avansate EFB-uri sunt certificate ca parte din avionica si sunt integrate in sisteme ale avionului precum FMS (Flight Management System). De asemenea, ele pot arata pozitia aeronavei pe harta, pot afisa conditiile meteo in timp real si pot efectua operatiuni complexe legate de planificarea zborului. Foto: ipadpilotnews.
Continue reading...
Conform informatiilor noastre, 30 de piloti Blue Air au primit pana acum iPad-uri pe post de Electronic Flight Bag (EFB), numarul urmand sa creasca. Despre inlocuirea documentatiei tiparite cu iPad-uri am mai vorbit pe Aeronews (American Airlines a fost prima companie din SUA care a trecut la iPad-uri in cockpit), insa este pentru prima data cand o companie aeriana romaneasca face acest lucru.
Gratie “device-ului magic”, asa cum l-a numit Steve Jobs in momentul prezentarii, pilotii pot efectua o serie de operatiuni desfasurate anterior pe baza manualelor tiparite. Castigul – dincolo de usurinta in utilizare pentru piloti – este reprezentat de eliminarea catorva kg de la bord. La nivelul intregii flote, pe parcursul unui an – sa zicem, asta inseamna scaderea consumului de carburant, dar si a emisiilor poluante.
In versiunea cea mai simpla, un EFB poate face calcule legate de zbor si poate afisa mai multe documente in format digital, inclusiv harti, manuale de operare si checklist-uri. Cele mai avansate EFB-uri sunt certificate ca parte din avionica si sunt integrate in sisteme ale avionului precum FMS (Flight Management System). De asemenea, ele pot arata pozitia aeronavei pe harta, pot afisa conditiile meteo in timp real si pot efectua operatiuni complexe legate de planificarea zborului. Foto: ipadpilotnews.
Continue reading...