Aegean Airlines (A3/AEE)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
ATH - HER delay 30 min.
[doublepost=1442174272,1440871484][/doublepost]2015-09-12
CHQ - ATH
A3 331
SX-DGW
100% + 4 inf Economy
1/12 Business

2015-09-12
ATH - OTP
A3 960
SX-DGC
100% + 3 inf Economy

Sunt curios ce LF are ROT pe ruta asta,,,
 
  • 👍
Reactions: 1 user
@bv01 sunt sigur ca nu are LFs ca la A3, dar de obicei peste 85%.. Ceea ce este foarte bine, uitându-ma la prețul biletului Tarom, dar Aegean are niște LFs foarte impresionante pe OTP!
 
Erau multi romani care se intorceau de pe insule cu conexiune. Ma bucura acest lucru, sper sa inceapa declinul charterelor. Poate romanii incep usor sa vada ca charter-ul nu e singura posibilitate de concediu. Eu personal as opta pentru charter doar in caz de last minute.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
... sper sa inceapa declinul charterelor.

nu pot sa înteleg, de ce speri sa înceapa un declin

(oricum nu se va produce ci vor creste în continuare ca si pâna acuma, dar nu înteleg de ce îti doresti asta)
 
Mi se par mult prea rigide. Cel putin in Romania, am vazut foarte rar chartere la sfarsit de saptamana. Cele mai multe sunt pe la mijloc. Hai sa nu zic ca sper la declinul lor, ci mai de graba la inmultirea curselor regulate catre destinatii de vacanta.

PS: Eu calatoresc doar cu bagaj de cabina, iar la chartere nu imi place ca nu pot face check-in online. Poate nu stiu eu cum, dar am calatorit pana acum cu cateva si nu am gasit nicio posibilitate. Iar la chartere se formeaza niste cozi infernale.
 
Last edited by a moderator:
Mi se par mult prea rigide. Cel putin in Romania, am vazut foarte rar chartere la sfarsit de saptamana. Cele mai multe sunt pe la mijloc. Hai sa nu zic ca sper la declinul lor, ci mai de graba la inmultirea curselor regulate catre destinatii de vacanta.

Incearca sa gindesti logic dupa cum este structurata industria.

Pachetele pausale sunt legate de chartere.

Daca e sa nu fie legate, companiile cu destinatii lesire fie vor deschide curse doar atunci cind au pachete de scaune luate deja de agentii de turism, fie cind vor putea umple avioanele din pasageri independenti. Stiu ca vei spune ok tu esti pasageri independent, dar legea numerelor mari arata ca majoritatea celor care merg in vacanta vor pachete pausale. Independenti suficienti vor fi atunci cind se va putea sustine un sezon cu ei, asta inseamna suficienti rezidenti, detinatori de proprietati samd.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Mi se pare aiurea. Dar nu ma mai mira nimic avand in vedere autorul....
Cand analizezi o optiune sau alta trebuie sa ai in vedere cativa factori esentiali: puterea de cumparare, cultura de travel&leisure si nu in ultimul rand capabilitatea pietei pe care operezi.
Cand vei avea venituri de englez si oferte de Faro (pentru puterea de cumparare a englezului), cand vei avea 20-25 de ani de cultura leisure, o sa poti visa la declinul charterelor si cresterea zborurilo p2p pe destinatii leisure.
Cred, totusi, ca e o gluma asta cu "nu poti face cki online" si "e coada la chartere la cki"..... Sper, cel putin.... Astea-s argumente ? Ai privit vreun zbor Wizz/Blue/Ryanair in OTP, acolo unde poti face cki online? C'moooon.......
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Ai privit vreun zbor Wizz/Blue/Ryanair in OTP, acolo unde poti face cki online? C'moooon.......

Da, am vazut. Stiu la ce te referi. Eu unul fac check-in online de fiecare data cand este posibil, astfel evit cozile respective. La chartere nu am alta optiune. Ti se pare ca am preferinte ciudate?
 
BV, s-ar putea sa ai doar asteptari nerealiste.

In Europa de Vest este foarte comun sa ti se schimbe charterul in ziuna in care zbori. cumperi pachetul de calatorie la TUI, dar cu o zi inainte dezbor nu mai zbori cu TUI ci cu Sun Express.Motive sunt suficiente, de la overbooking revinzari dinamice de locuri in piata samd.
Tie ca si client checkinul online facut cu 10 zile inainte s-ar putea sa nu-ti ajute cu nimic, operatorul zborului ar avea un factor de complicare in plus. Ca sa nu mai vorbim si de variantele storno.

Checkin online nu este neaparat varianta cea mai use friendly cind e vorba de chartere. Cum ti-am descris mai sus, vii cu checkinul facut si valoreaza zero. Gindeste-te apoi ca o companie tb sa isi adapteze sistemele pentru toate pietele, varianta "pai nu mai zboara altul saptamina asta spre insula x" se alica unui aeroport oarecare in Romania, dar nu neaparat majoritatii aeroporturilor de pe care opereaza acesti operatori.

Sistemul e construit pentru clientu tipic al zborului charter - pachet cumparat in agentie, nu neaparat online, vouchere de hirtie, zburat cu bagaj la cala.

Noi nu trebuie sa extrapolam de la obiceiurile noastre- cunoscatori cit de cit ai industriei, zburatori frecventi, optimizatori ai calatoriilor - catre clientul obisnuit.

Daca intrebi pe o cursa wizz and co chiar si pe destinatii turistice gen Roma sau Barelona publicul daca prefera AirBnB altor optiuni sunt sigur ca intr-un avion cu 180 de insi cam 140 vor spune ca asculta manele si vreo 10 ca cel mai bun RnB e Mariah Carey sau Beyonce.
 
Calatorul de leisure nu merge, in general cu bagaj de mana, ci cu checked... Asa ca oricum va trebui sa stai, chiar daca ai "DropOn/DropOff".
In plus, argumentatia lui Old legata de pachete este reala. Poate ar merge, ce spui tu, pentru CityBreak, mai lasi ploaia britanica si dai o fuga la Alicante sa bei 'nspe beri la pret de un sfert, sa te faci muci si sa te intorci in patru labe.... Cam acolo merge.....
Desigur, e cum spui tu doar pentru cei care isi permit additional costs, iti iei bilet la Lufthansa, faci connection la MUC si mergi in Sardinia. Inchiriezi masina de la aeroport, ai hotelul booked de pe booking com (sau altele) si ai vacanta desenata asa cum iti doresti tu. No acum pune-te si calculeaza.... si vezi daca nu cumva iti iese cu virgula.. :)
 
Contrar asteptarilor sa stii ca nu da cu virgula. Eu de obicei ies mai bine cu rezervari separate. Singura exceptie care am intalnit-o a fost Antalya.
Iti dau un exemplu. In Iunie am fost in Kos cu Aegean 2ad 1chd 1inf = 330 Eur + 350 Eur ApartHotel (2 camere) cu mic dejun la 10 metri de plaja + 30 Eur transfer dus/intors.
Nu obisnuiesc sa iau mai mult de mic dejun la hotel, prefer sa ma duc in fiecare zi cu masina in alt loc. Adica pentru mine Antalya a fost chinul de pe lume #neveragain.
Iti spun sincer, prin agentie(de obicei TUI) m-ar fi costat mult mai mult. La fel a fost si cu Insulele Canare, in fine pentru asta nici nu aveam alta optiune, chartere nu se organizau pe insula unde vroiam sa ajung, cu atat mai mult la mijloc de Octombrie. In rest, preturile cu charter spre Canare sunt de-a dreptul prohibitive, iar agentiile parca au auzit doar de Tenerife. La fel si cu Faro, Spania etc.
Singurele pachete care le-am gasit la preturi oarecum acceptabile erau pe last minute, bineintelez numai cazaturi de hoteluri la 2 km de plaja si alte treburi d-astea.
Poate o fi diferit in vestul Europei, dar in Romania singurul caz unde am iesit mai ieftin a fost Antalya(Belek), o destinatie care pe mine personal m-a dezamagit.
 
Din ceea ce descrii esti turistul individual tipic. Well, atunci charterele nu sunt produsul care ti se potriveste.

Si eu prefer sa nu ies vara din Europa, sau nu foarte departe si imi place sa merg la destinatii care nu sunt neaparat in cataloage sau in divere tari tipice localnicilor, fara agentii care sa aduca mase de turisti straini, dar pentru asta imi asum lucrurile implicite. Uneori sunt drumul dus-intors pina in regiune cu masina, alteori compromisul unei combinatii - fie am panorama dar nu am unde parca in apropiere fie parchez aproape dar fac compromis la vederea de pe terasa samd.

Daca iti place spiritul mai aventurier, de ce nu zbori la Atena, iei metroul pina in Pireu si de acolo faci transbordarea cu vaporul? E plin de turisti backpackeri, spre unele destinatii e chiar cool sa mergi asa (Mykonos de exemplu, chit ca e una din insulele scumpe). Sau poti sa zbori spre Italia, sa zicem Bari si sa iei d eacolo un feribt spre Corfu sau Itaka.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Deocamdata e mai greu asa cu un copil de 6 luni :)
Tocmai de asta prefer destinatiile cu aeroport. E mai comod.

PS: Mykonos e pe lista scurta. :)

PPS: Vara, Grecia mi se pare destinatia perfecta, inca am insule de vizitat 3 ani de-acum incolo. Prefer sa nu ma uit la stereotipuri, multi zic ca Grecia e fumata, dar la cate insule sunt, fiecare cu specificul ei, se poate merge acolo ani la rand fara sa cazi in monotonie.
 
Charterele nu se vor adapta dupa un singur om/caz. In cazul in care nu iti place, iei masina, curse de linie, etc.
That's life.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Din orarul de vara 2016 Aegean mareste frecventa pe ruta ATH-OTP fata de anul acesta de la 8/7 la 11/7 (toate operate cu 320), din iunie chiar la 12/7.
 
  • 👍
Reactions: 3 users
pt A3 961 (20.01) + 2 în biz ;)
0WQdwPH.png
 
  • 👍
Reactions: 2 users
O intrebare - sunt pe cale sa imi cumpăr un bilet dus-intors de la București la Larnaca pentru sfârșitul lunii mai. La intors iau zborul Tarom de noapte, dar pe segmentul OTP-LCA, am 2 opțiuni la exact același preț:
Opt.1: OTP-ATH-LCA cu Aegean
Opt2: OTP-LCA direct cu BMS

Cu BMS oricum voi Mai avea ocazia sa zbor, dar cu Aegean niciodata n-am zburat si nu stiu daca voi mai avea aceasta șansa. De aceea - pentru cei care au zburat cu Aegean pana acum - cum v-i sa părut? Mi-ați recomanda? De asemenea, escala la ATH ar fi de o ora, credeți ca este destul timp? N-am mai fost la Atena, deci nu cunosc aeroportul..

P.S. Imi este si un pic teama sa nu cumva sa dau de Greek ATC strike :)