Aeroexpress Regional/BASE (RP/BPS)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
5,346
3,665
303
Constanta
O companie despre care nu am auzit mai nimic :
Aeroexpress Regional va opera zboruri comerciale regulate din toamna anului 2022 din Ungaria spre Cluj Napoca și Târgu Mureș. Compania maghiară va lansa în 5 septembrie 2022 zboruri regulate din Budapesta spre aeroportul din Cluj Napoca. Această rută va fi operată în fiecare zi de luni, miercuri și vineri. Prețul unui bilet pe zborurile operate de Aeroexpress Regional pe această rută începe de la 78 de euro/sens. Orarul zborurilor: BPS570: Budapesta (BUD) 08:10 – 10:00 Cluj Napoca (CLJ); BPS571: Cluj Napoca (CLJ) 16:15 – 16:40 Budapesta (BUD).
În aceeași zi Aeroexpress Regional va opera primul zbor și pe ruta Debrețin – Cluj Napoca. Zborurile dintre cele două orașe vor fi operate tot în zilele de luni, miercuri și vineri și au un preț de pornire de 46 de euro/sens.

boardingpass



Au site si in limba romana : Aeroexpress Regional
Ei zboara cu Embraer 120 ER : Viteza de croazieră:552 km/hAutonomie:1750 km (cu 30 de pasageri‚ cu 185 km rezervă)Altitudine de croazieră:9085 mTip de pistă necesară:suprafață solidă‚ 1420 mPropulsoare:pW118‚ 2 x 1800 CP .

LE:
De fapt zborurile sunt operate de Base Airlines care au site-ul in engleza in mentenanta ! :eek:


Pe linkedin la Base Airlines mai aflam cate ceva:
Our Company, the Budapest Aircraft Service Kft. (Ltd.) -in brief: BASe Airlines, was established by pilots and technical experts of aviation in December 1991. Headquarters of the Company is located in Budapest, and the base of our operations: Budapest Airport , Franz Liszt International Airport, Hangar 187-1. From 1992 to 2000 we have performed night courier flights to Austrian, Slovakian and Italian destinations from BUD, ZAG and LJU as well. From 1994 to 2006 our company maintained and operated 11 helicopters of the Hungarian National Health Services for HEMS tasks based on a network of six heliports in Hungary, and one fixed wing aircraft for Air Ambulance services. From 1996 to 2010 with a special equipped L-410 UVP-E8 we provided precision calibration/test flights of civil and tactical air navigation systems both in Hungary and abroad . In 1997 we bought the first own “Turbolet” aircraft , and the second one in 2000. From 2003 to 2005 we have performed charter chains with our Turbolets from Budapest and smaller Hungarian airports to popular resorts of Croatia and Montenegro . Having our first EMB-120 in 2005 we continued these charter flights to Tivat, than to Corfu, Burgas, Zakynthos, Podgorica by cooperating with the biggest Hungarian tour operators. In 2008 we purchased two more EMB120 ER aircraft. From November 2007 to 2012 we operated scheduled daily flights from BUD to LJU, ZAG, TSR, TGM, CLJ, BEG, TGD, IAS, TIR, etc. by our Embraers under call sign of Malév Hungarian Airline. When MALÉV operation ceased, we operated daily scheduled flights in wet-lease (ACMI) arrangement: 2013-2014 between Salzburg and Zürich; 2013 October-2016 March daily scheduled flights between several Croatian cities; 2018 April - we operate daily scheduled flights between EBJ – SVG- BLL. From 2015 February to 2018 February we have been operating daily scheduled flights in Finland between Savonlinna and HEL under PSO contracts with the Finnish Government.

Amuzant ca prima veste despre ei a aparut astazi iar,in patru zile, au primul zbor !
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 3 users
Prima cursă BUD-CLJ este pe drum, dar pe site-ul CLJ nu apare cursa, nici celelalte 3 (plecare/sosire DEB și plecare BUD).

Dealtfel aeroporul CLJ este singurul care nu a anunțat cursele...
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Multumesc. Am actualizat.
De fapt BPS e a lui BASE . Am contopit ambele companii in acelasi thread.
 
Last edited:
Da, cred că Aeroexpress Regional e de fapt un fel de agenție de turism. Că virtual airline nu poate fi considerată.
 
Deci BUD, DEB si TGM au anuntat cursa, BUD si DEB au pus si poze si filmari cu prima cursa pe FB.

Cum este în România?

Daca nu invita compania si face niste cadouri la oficiali nu se mentioneaza cursele si nu se face eveniment?

Adica aeroportul ar trebui sa aiba singur interesul sa faca un pic de publicitate, nu?
 
Ma întreb însa, cum vor sa vânda atât astia cât si Air Connect bilete ce sunt destinate în primul rând clientelei ce zboara cu treaba fara ca zborurile sa fie încarcate si disponibile în sistemele de rezervari ... Oamenii ce cumpara de exemplu un bilet BUD-CLJ cu întoarecere în aceeasi zi (ce ar merge perfect cu Aeroexpress Regional) nu citesc forumul nostru sau stau pe Facebook sa afle, ci suna la agentul lor si spun ca au nevoie de zbor iar ala cauta si vede ce poate face ... dar se cauta în GDS nu pe site-urile companiilor aeriene.

Asa s-au gândit ei? De ce nu apeleaza la Flexflight (W2) sau Hahn Air (HR) oare?

Pentru cei ce nu stiu la ce ma refer:

GDS SUB-HOSTING
 
  • 👍
Reactions: 1 user
De ce nu apeleaza la Flexflight (W2) sau Hahn Air (HR) oare?
Pentru ca, cel mai probabil, nu stiu ca se poate.
Pentru ca, cel mai probabil, nu stiu ca agentul respectiv nu sta sa deschida o mie de site-uri si sa faca acolo un mic pricing, activitate teribil de mancatoare de timp, ci prefera sa clempane la o tastatura legata la un terminal GDS, sistem in care sunt toti cei care vor sa li se vanda biletele.
Pentru ca au ratat sa angajeze specialisti adevarati in rezervari si ticketing, care sa le explice, eventual sa le deseneze treburile acestea.
Pentru ca amatorism.
Pentru ca stiu ei mai bine.
Pentru toate acestea la un loc.
 
Last edited:
am citit că și aceste rute ar fi de fapt subvenționate de guvernul maghiar (le-am cerut o confirmare dar nu au răspuns la mail), așadar probabil ei fac ceva mărunțiș...
 
Sper sa nu se supere cineva pe mine si sa nu cumva sa ma considere ceea ce nu sunt, dar:
Cursele astea, asa din scurt, sunt, sa ma iertati, inca un pas... unul mic, prin care guvernul Orban isi arata muschii.
Argumentele sunt nenumarate, dar raman la unul: nu cred ca vreodata o cursa CLJ-DEB va avea pax. CLJ-BUD poate (si orarul e oarecum ok) dar asta doar daca ar fi double-daily. In rest, BUD-TGM deja exista, iar DEB-TGM este, probabil dovada suprema ca astea sunt curse "la impuse".
LE: Am gasit informatii mai ample despre aceasta incercare. Se confirma ce am spus. Sub o "umbrela" aparent generoasa (colaborare cu Ministerul de Externe maghiar):
Aeroexpress
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users
Cateva informatii despre Aeroexpress:

Behind Aeroexpress Regional is Aeroexpress Légiforgalmi Zrt., whose founding owner is BASe Airlines Zrt. The latter is also a wholly Hungarian interest, founded in 1991. Its central base is Budapest Ferenc Liszt International Airport, and its planes have spent more than 23,000 hours in the air over the past 17 years and made approximately 27,000 landings without incident. At the time, the company marked by Zoltán Ármai was also involved in the operation of Malév's regional flights, as well as Italian, Croatian, Danish and Spanish tourism and public service tasks.

In the next two months, i.e. until the end of October, the Transylvania flights of the Aeroexpress Regional airline will definitely operate - the part-owner, Dániel Somogyi-Tóth, told VG about this. What happens next depends to a large extent on the development of market and government feedback, along which it will be shaped whether the airline will further develop its domestic capacities.

Regional aviation promises quite a few development opportunities, but in order to exploit them, favorable feedback not only from the market, but also from the state is essential. There is a chance for this, at least according to Airportal.hu , Aeroexpress Regional's plans are supported not only by the Debrecen airport, but also by the Ministry of Foreign Affairs and Trade. There is nothing special about this: regional transport connecting regional units is created everywhere with state subsidie

Deasemenea ,Brasovul este luat in considerare pentru eventuale alte zboruri si nu numai:
...such as the soon-to-be-completed airport in Brasov, which would be worth connecting Hungarian cities with, but...
  • Pécs–Cluj it can be an interesting product

Citatele sunt traduceri google ale articolului de mai jos :
 
Last edited:
BASe Airlines a operat pt Malev intr-o perioada, efectua zboruri feeder spre BUD din diverse orase mici. Inclusiv in Cluj au operat acele avioane Embraer si am zburat de multe ori cu ele.
 
daca el nu scrie ... scriu eu ;)(preluat de pe FB):

16.09.22: CLJ-DEB 5 pax, DEB-CLJ 2 pax

Daca ma întrebati pe mine, cifre normale în sensul ca erau de asteptat la un anunt asa din scurt cu câteva zile înainte de începerea operarii.

Sa vedem cât tin subventiile, personal ma bate gândul sa fac o mica excursie si sa combin si cu Air Connect ... ceva combinat si cu WZZ cu DEB, BUD, TGM poate si SCV sau SBZ sau poate încropim asa rapid o excursie de forum pe la mijlocul lui octombrie ... :rolleyes::cool:
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Operarea a fost extinsă cu o săptămâna până pe 06.11 ...
 
  • 🤣
Reactions: 1 user
Din 16.12 se reiau cursele BUD-CLJ 3/3 (luni, miercuri, vineri) și sunt în vânzare deocamdată până la 15.02.23.

Nefiind cuplate cu DEB și TGM orarul nu cred că mai corespunde categoriei de pasageri care ar folosi această cursă (înainte era cât de cât).

Zborurile în continuare nu sunt listate în GDS.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Zborurile se pot rezerva între timp până la mijlocul lunii aprilie, cu orar neschimbat 4/7, adică luni dimineața, miercuri dimineața și seara și vineri seara.

În continuare nu se găsesc (spre deosebire de Air Connect) în GDS
 
Între timp se gasesc zborurile în GDS ceea ce face ca împreuna cu Air Connect sa existe acum zboruri zilnice CLJ-BUD de luni pâna sâmbata de la sfârsitul lui martie.

În mod normal asta ar trebui sa fie benefic pentru ambele companii.
 
  • 👍
Reactions: 1 users