Aeronautic show Craiova 26 octombrie 2012

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Multumim pentru poze si filme.
 
Urmasii din comuna PERISOR, DOLJ, ai lui HENRI COANDA, cu OZN-ul lor:
DSCN2814.jpg

DSCN3302.jpg

DSCN3301.jpg


Avionul ,replica, Henri Coanda 1910:
DSCN3308.jpg

DSCN3305.jpg

DSCN3303.jpg

DSCN3297.jpg


YAR 93, lasat ca proiect tot de HENRI COANDA:
DSCN2804.jpg

DSCN2806.jpg

DSCN2807.jpg

DSCN3166.jpg

DSCN3165.jpg

DSCN3129.jpg

DSCN2940.jpg


ME & YAR 93
DSCN3124.jpg
 
Cu aceasta am incheiat acest "reportaj"!
Cred ca ati observat ca la CRA a ramas o parte" MILITARA" a acestui aeroport, la care avioanele civile nu au acces. Ca sa decoleze/aterizeze, ele ,trebuie sa ruleze pe pista 09/27 si nu pe calea de rulare care a ramas miliatara! Uitativa ca toate avioanele militare nu ruleaza decat din partea cu cale de rulare care are si BIUTE de mascare a avioanelor precum si turn de control propriu si RADAR MILITAR( YAR 99 SOIM -701 si 703, SPARTAN, elicopterele PUMA SOCAT)!
O seara buna tuturor!
 
Pentru pasionatii de istorie a aviatiei si nu numai am un anunt important!

REACTORUL COANDA 1910
PROGRAM de RECONSTRUIRE "ASA CUM A FOST"

Organizatia Henri Coanda a inceput derularea programului de reconstruire a primului avion reactor din lume conceput, proiectat si realizat de Henri Coanda intre 1907 si 1910. Avionul a fost expus la al II-lea salon aeronautic de la Paris si a fost testat ultima oara pe 16 dec 1910, când a fost distrus pe câmpul de la Issy-les-Moulineaux.
Acest proiect are importanta istorica întrucât avionul original nu mai există, iar nicăieri în lume nu se găsește o replică funcțională ASA CUM A FOST a reactorului Coanda 1910 original.
Avionul va fi reconstruit folosind materialele pe care le-a ales în 1910 Henri Coanda si va fi adoptată o tehnologie similară celei de atunci, pentru a se păstra pe cât posibil apropierea de proiectul original.
Aspectul functional al avionului reconstruit este necesar pentru a elimina controversele generate pe plan internațional asupra zborului din 1910, prin demonstrarea practică a faptului că propulsorul prin reactie al avionului din 1910 avea capacitatea de a deplasa aparatul până la viteza de decolare.
La prezentul program, alături de Organizatia Henri Coanda, participă studenți voluntari ai Facultații de Inginerie Aerospațială a UPB și alți specialiști independenți.
Partener la acest proiect este CADWORKS prin oferirea acesului la licentele SOLIDWORKS necesare proiectarii 3D a aparatului.
Fondurile vor fi asigurate prin parteneriate și sponsorizări.
După realizare si testare avionul va fi donat Casei Memoriale Coanda, care este în curs de constituire sub jurisdicția Ministerului Culturii si Patrimoniului National, pentru a fi expus publicului intern și internațional.



Uploaded with ImageShack.us