• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

AIR06

Moderator
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
2,690
1,185
113
Constanta
#3
S-a redeschis discutia privind achizitionarea unei aeronave pentru demnitari:

Dupa primele vizite externe ale presedintelui Klaus Iohannis, realizate cu avioane Tarom sau ale unor companii private, Presedintia a trimis Guvernului o "pozitie definitivata" cu propunerea de a se achizitiona o aeronava destinata doar deminitarilor...
"Cu privire la viziunea pe termen lung a institutiei pentru simplificarea situatiei zborurilor speciale, va transmitem ca Administratia Prezidentiala are o pozitie definitivata privind formatul de operare a zborurilor speciale. Un dialog pe aceasta tema a fost initiat cu reprezentanti ai Guvernului Romaniei", arata Presedintia....
Astfel, in primele trei luni ale anului au fost cheltuiti 1.495.000 de lei (330.000 de euro) pentru cele 7 deplasari externe ale lui Klaus Iohannis. Din aceasta suma, 1.197.000 (aproape 270.000 de euro) au fost cheltuieli pentru transportul aerian al delegatiilor.
In cele trei luni, Klaus Iohannis a fost la Berlin, la Paris, la Varsovia, la Kiev, la Chisinau si de doua ori la Bruxelles, un drum dus - intors costand, in medie, 40.000 de euro
ziare.com
 

alex

Well-Known Member
May 24, 2012
2,439
690
113
53
CRAIOVA
#4
Se confirma si la stirile TVR.
 
Aug 4, 2014
1,298
418
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
#5
...deci... sint total de acord cu ideea ca demnitarii unui stat din UE a secolului 21 sa beneficieze de unul sau mai multe aparate de zbor special dedicate.
dar: sa nu puna nimeni in fata argumentul economic. nu sta in picioare.
caci: pentru un jet ce platesti 25mioUSD, sa zicem un Dassault 7X pe care il negociezi la singe, o sa ai costuri (inclusiv amortizarea pe 10 ani) care te duc intre 5.8-6.3mio/an (all-inclusive), depinzind daca il utilizezi pe JetA1 sau AvGas ... amortizarea fiind ceva peste 2.8mioUSD/an la 5% dobinda. calculul meu tine cont de 500 block-hours si 200 de cicluri pe an.
aeronavele pentru demnitari sint o vitrina, un simbol - si un vector de transport la dispozitie 24/7.
nu trebuie sa ne ascundem in spatele unor marunte calcule de bacanie pentru a putea spune "avem nevoie de un aparat pentru Presedentie sau / si Guvern - caci trebuie sa ne aratam in pas cu lumea."
... dar probabil ca si calculele astea au o radacina politica...
 
Last edited by a moderator:

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
3,922
780
113
cluj napoca
#6
Cred ca o asemenea decizie, luata in conditii normale, trebuie sa fie o combinatie intre "vitrina", necesitati, ratiune.

Ideea costurilor per zbor e puerila - daca vom lua in calcul o delegatie decenta, cu consilieri, personal de securitate, uneori invitati speciali etc. vom ajunge la un cost rezonabil pe persoana, nu foarte departe de costul unui bilet business full flexible.

Polonia, o tara cu dimensiuni duble fata de Romania - are doua Embraer 175.

Tarile din jur au cite un A319CJ.

Profilul misiunilor VIP este in general in si in jurul Europei - asadar un widebody ar fi cel putin pentru necesitatile Romaniei, obsolet.

Cum A318 nu prea are suces pe piata second hand, eu cred ca o conversie a 1-2 bucati din flota Taromului ar fi suficiente pentru necesitatile Romaniei pentru urmatorii 15 ani.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
3,922
780
113
cluj napoca
#8
Da, evident. Multe state au nave second hand - cele doua 340-300 ale Germaniei au fost muncite iniante cite 50.000 de ore de Lufthansa, dar ca sa fim corecti cele doua 319 si cele 4 Bombardier au venit de noi.

Si Franta are toata flota de 340,330 sau 310 sedcond hand - practic luata dupa ce primul ciclu de leasing de 12 ani s-a terminat ; navele vin de la Austrian, Swiss, Turkish.

318 ar putea fi transferat catre statul roman la un pret avantajos pentru Tarom iar spre deosebire de BAE unul ar putea fi configurat in VIP transatlantic.

Tot asa , pentru cursele delegatiilor mici pot fi gindite si solutii gen EMB145 sau CRJ200, iarasi cu preturi de achizitie foarte mici si consum operational redus.
Asia Discovers the VIP CRJ200 | Business Aviation content from Aviation Week
Case Study: The CRJ Corporate Shuttle