• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.
  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
#1

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,494
1,611
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#2
Între timp treburile au mai evoluat ... dar tot asa ... româneste :mad:

S-a refacut licitatia în SEAP dar iata ca citeam cu interes ca o firma a depus contestatie la întocmirea documentatiei. Nu intru în detaliile contestatiei, unele aspecte sunt dupa mintea mea hilare, cum ar fi faptul ca în documentatie este stabilit termenul de 48 de luni pentru proiectare si executie si se contesta ca ar trebui defalcata perioada în proiectare si executie sau ca de ce se cere ca seful eecutiei sa fie inginer si nu poate fi si subinginer.

Mai interesant însa este faptul ca firma contestatoare Mifan Building SRL are 2 angajati, este microîntreprindere si a avut un beneficiu net în 2010 de vreo 5.000,- Lei dar justifica contestatia prin faptul ca este "potential participant la licitatia de atribuire".

Ce sa zic ... ::)
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,494
1,611
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#3
Lucrurile evolueaza în continuare ;D

A mai depus o alta firma contestatie: SC VIV Corporation Cluj, o firma înfiintata în 2008 si despre care se gasesc pe firme.info urmatoarele date interesante:

Nu exista inregistrari ca se platesc asigurari sociale
Nu exista inregistrari ca se platesc contributia de asigurari pentru somaj
Nu exista inregistrari ca se plateste contributia angajatorilor pentru Fondul de garantare pentru plata creantelor sociale
Nu exista inregistrari ca se plateste contributia pentru asigurari de sanatate
Nu exista inregistrari ca se plateste contributia pentru concedii si indemnizatii de la persoane juridice sau fizice
Numar mediu de salariati pentru anul 2010 : 1 angajati
Tipul de activitate, conform clasificarii CAEN din :
Dezvoltare (promovare) imobiliara
Tot foarte interesant este faptul, ca CNSC (Consiliul national de solutionare a contestatiilor) a admis aceste contestatii si a decis suspendarea procedurii de atribuire.

Nimeni, nici un ziar din Brasov nu stie se pare acest lucru, mai mult, în data de 24.05. Buna Ziua Brasov publica ARTICOLUL.

Firme din India şi Europa, interesate de construcţia pistei Aeroportului de la Ghimbav
Cea mai cunoscută firmă care s-a interesat de condiţiile licitaţiei este concernul austriac Strabag

Nicio firmă nu s-a înscris încă la licitaţia pentru execuţia pistei Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 14 iunie. Totuşi, potrivit lui Mihai Pascu, director al Direcţiei Coordonare Integrare Europeană, susţine că mai multe firme din India şi Europa s-au interesat de condiţiile de participare la licitaţie. Cea mai cunoscută firmă care s-a interesat de condiţiile licitaţiei este, potrivit sursei citate, concernul austriac Strabag. La rândul său, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a precizat că este sigur că la licitaţie se vor înscrie mai mulţi ofertanţi. „Banii sunt asiguraţi de noi, aşa că nu ne facem probleme că nu vom avea oferte. Probleme au fost doar atunci când ofertanţii trebuiau să vină şi cu finanţare”, a explicat preşedintele CJ Braşov.
Contractul scos la licitaţie vizează proiectarea şi execuţia suprafeţelor de mişcare aeroportuare-pista de aterizare decolare a Aeroportului Internaţional Braşov Ghimbav. Conform documentaţiei postată pe SEAP, pista va avea o lungime de 2.820 m şi o lăţime de 45 m, iar valoarea estimată fără TVA este de 17,7 milioane de euro. Durata contractului este de 48 luni, începând cu data atribuirii contractului.
Până în urmă cu o lună licitaţia a fost blocată după ce Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a întârziat eliberarea unui aviz.
Eu acuma va întreb? Asa se întâmpla la toate licitatiile mai importante în România? Firme fantoma blocheaza procedurile? Sigur, unele din argumentele contestatarilor sunt fondate, altele cum am mai spus, sunt hilare. Deci pâna la urma documentatia licitatiei de atribuire nu a fost facuta foarte corect. Ok, asta-i alta treaba.

Dar cum este posibil ca asemenea firme sa poata formula contestatii??? În orice tara normala, pentru a putea contesta ceva, trebuie sa poti invoca interesul propriu. Si nu înteleg cum asemenea firme care se declara "potential participant la licitatie" sunt bagate în seama. Eu consider ca CNSC ar trebui sa respinga acele contestatii pe motivul ca firmele respective nu îndeplinesc conditia de a contesta.

Pai daca la orice licitatie (mai importanta, adica pe bani mai multi) se întâmpla asa ... nu e de mirare ca proiecte de infrastructura în România au nevoie de ani (sau zeci de ani) de zile pâna sa ajunga sa fie puse în practica si ca România nu reuseste nicicum sa absoarba macar un procent cât de cât acceptabil din fondurile pe care UE le pune la dispozitie.

Asa merge treaba acolo? Asa se întâmpla? Care este pâna la urma interesul unor asemenea firmulite? Cine finanteaza acele contestatii? Costurile si taxele pentru contestatie (taxe, avocati) sunt probabil mai mari decât venitul anual al firmelor respective ...

Stranie tara, zau ... ::)
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,496
2,054
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#4
Din bizlawyer.ro

Licitatia pentru aeroportul international Brasov-Ghimbav amânata înca o luna.

Consiliul Judetean a anuntat ca va construi pista aeroportului cu bani din bugetul propriu al institutiei dupa care, firme interesate se pot asocia cu CJ pentru a construi si celelalte cladiri necesare functionarii aeroportului.
Licitatia pentru construirea aeroportului international Brasov-Ghimbav a fost amânata pâna în 16 iulie din cauza a doua contestatii depuse de doua firme,una din Fagaras si una din Cluj, a declarat marti pentru AGERPRES, Mihai Padscu, director în cadrul Consiliului Judetean Brasov.
'Pe durata analizarii contestatiilor care am aflat ca au fost fara temei, licitatia s-a prelungit cu înca o luna, dupa ce initial ofertele trebuiau depuse pâna pe 14 iunie', a mai spus Mihai Pascu.
Consiliul Judetean a anuntat ca va construi pista aeroportului cu bani din bugetul propriu al institutiei dupa care, firme interesate se pot asocia cu CJ pentru a construi si celelalte cladiri necesare functionarii aeroportului.
Conform documentatiei postata pe SEAP, pista va avea o lungime de 2.820 de metri, latime de 45 de metri, valoarea estimata fara TVA fiind de 17,7 milioane de euro. Durata contractului este de 48 de luni începând de la data atribuirii firmei care va câstiga licitatia.
 
#5
"Thomas" said:
Stranie tara, zau ... ::)

In spatele acelor firmulite cu 2 angajati si flota de transport 2 Dacii utilitare se ascund adevaratii rechini,mafioti sau cum vreti sa le ziceti.
Acestea pot castiga licitatii pentru lucrari,pe bani multi (milioane de euro),pe care apoi le subcontracteaza apoi in cascada altor firme,pana se ajunge la adevaratul executant.Bineanteles,pana acolo costurile se inzecesc,asa se explica de ce aici 1 unitate din ceva costa de zeci de ori mai mult decat in vest sau oriunde.
Acestea sunt denumite firme fantoma sau capusa iar prin ele banii ajung la cei care conduc de fapt tara asta din umbra.

Stranie tara, zau ...e foarte frumoasa, pacat ca e locuita ... :-[
 

eurocopter

Well-Known Member
Mar 8, 2012
1,689
384
113
#6
Ce se mai aude de pista de la BV, se da drumul la constructie? E adevarata ineptia cu 12 mil. EUR + TVA sau care e smecheria acolo? Mi se pare imposibil sa faci o pista de 2.800m cu 15 mil. EUR...
 

wittmann35

New Member
Apr 7, 2013
1
0
1
Brasov
#8
Aeroportul va aduce şi mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiind pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti. Studiile arată că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni. „Pe partea de transport de călători, deja mai multe firme de transport sunt interesate de investiţia de la Braşov, iar dacă vom ajunge la capacitatea de un milion de călători pe an, atunci afacerea este superprofitabilă. Eu sper ca în doi ani aeroportul să fie gata. Pista poate fi făcută într-un an“, a declarat Aristotel Căncescu, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov. Pista va avea o lungime de 2.850 de metri şi o lăţime de 45 de metri. Consiliul Judeţean va achita cele 12,7 milioane de euro în 48 de luni. Suma necesară a fost obţinută printr-un credit bancar. Pista va fi constuită de Vectra, o companie specializată în construcţii, cu o cifră de afaceri 66 de milioane de euro.

Ţinţa Aeroportului de la Braşov este atingerea unui număr de un milion de călători pe an. Potrivit unui studiu realizat de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un million de călători va fi atinsă după opt ani.

Aeroportul se va întinde pe 209 hectare, iar terminalul va avea 10.000 de metri pătraţi. Întreaga investiţie se ridică la 87 de milioane de euro, bani obţinuţi de Consiliul Judeţean, prin credite bancare. În mod direct, aeroportul va crea în jur de 4.000 de locuri de muncă. Se estimează că alte 6.000 de locuri de muncă vor fi create la companiile care îl vor deservi.

Viitorul aeroport este însă mult mai atractiv pe partea de cargo, deoarece Braşovul este situat chiar în centrul ţării. Mai multe firme de logistică şi-au închiriat deja spaţii în jurul aeroportului, aici urmând să funcţioneze spaţii mari de depozitare.


Distanta dintre aeroport si orasul Brasov este de 12 km.Finalizarea lucrarilor sunt programate pentru 2014.
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,494
1,611
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#9
@wittmann35

Orice membru nou aici este binevenit. Dar daca intri aici, doar ca sa plasezi o reclama pentru site-ul propriu de vânzari si îi mai dai si un nume domeniului care asre scopul de a duce lumea în eroare, creând o impresie falsa, atunci nu avem nevoie de asa ceva.

Pe de alta parte te rog sa nu dai doar copy-paste de pe undeva de pe internet, ci sa indici si sursa.

Reclama mascata am sters-o.
 

utopium

Active Member
Apr 23, 2013
234
34
28
Cluj-Napoca
#10
"wittmann35" said:
Potrivit unui studiu realizat de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un million de călători va fi atinsă după opt ani.

În mod direct, aeroportul va crea în jur de 4.000 de locuri de muncă. Se estimează că alte 6.000 de locuri de muncă vor fi create la companiile care îl vor deservi.
Oare ce fac 4000 de angajati la un aeroport cu trafic de 300.000 de pasageri (si sperante in 8 ani la milion), cand la Cluj care are deja un milion sunt 250 de angajati? Cat de aerieni pot sa fie cei de la Consiliul Judetean Brasov sa vina cu astfel de estimari? 4.000 de angajati e enorm. Un aeroport cu 300.000 de calatori nu are venituri intr-un an cat sa plateasca salariile a 4.000 de angajati pe o singura luna.

Pana la urma se misca ceva la lucrari sau nu?
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,496
2,054
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#12
Poate va fi un hub cargo pt cine stie ce giganti, si vor avea nevoie de personal.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
 

utopium

Active Member
Apr 23, 2013
234
34
28
Cluj-Napoca
#13
"Zsolt" said:
Poate va fi un hub cargo pt cine stie ce giganti, si vor avea nevoie de personal.
Pai fabricile mari straine din Brasov au cate 1000-2000 de angajati fiecare, ar fi culmea sa ai mai mult personal in hubul cargo decat in fabricile producatoare :) Cargo pe avion merita doar pentru unii producatori, pentru altii e pur si simplu prea scump transportul aerian. Greu de crezut ca ar avea cineva nevoie de un asemenea super hub, in care sa lucreze 3800 de oameni (pe langa cei vreo 200 de care are nevoie un aeroport mic)
 

iulius

Active Member
Dec 2, 2012
354
113
43
30
Brasov
#14
Nu trebuie sa lucreze toti la aeroport, ci locurile de munca au fost create datorita aeroportului.
E chiar asa de mare cifra de 4000?
Ryanair calculeaza 1000 locuri de munca la 1 milion pasageri?
 

mrares

Active Member
Mar 24, 2013
638
84
43
Hell
#15
"utopium" said:
Oare ce fac 4000 de angajati la un aeroport cu trafic de 300.000 de pasageri (si sperante in 8 ani la milion), cand la Cluj care are deja un milion sunt 250 de angajati? Cat de aerieni pot sa fie cei de la Consiliul Judetean Brasov sa vina cu astfel de estimari? 4.000 de angajati e enorm. Un aeroport cu 300.000 de calatori nu are venituri intr-un an cat sa plateasca salariile a 4.000 de angajati pe o singura luna.

Pana la urma se misca ceva la lucrari sau nu?
Mda, nu ma leg despre utilitatea acestui aeroport in conditiile in care nu au fost capabili sa aduca macar un sfert de umbra de pasager la Sibiu sau TGM, dar 4000 de angajati + inca 6000 ..... pai ce fac? corcesc Londra( H,G,L,C) cu Hong-Kong si Atlanta de au nevoie de atata amar de populatie sau vor sa fie siguri ca o sa creeze locuri de munca si pentru catel si pentru purcel si asta sa nu mai zic de tusica Floare de 97 de ani care o sa indeplineasca functia de agent de securitate sau director econimic!
 

utopium

Active Member
Apr 23, 2013
234
34
28
Cluj-Napoca
#16
"iulius" said:
Nu trebuie sa lucreze toti la aeroport, ci locurile de munca au fost create datorita aeroportului.
E chiar asa de mare cifra de 4000?
Ryanair calculeaza 1000 locuri de munca la 1 milion pasageri?
Aia de la companiile aviatice sunt inclusi la ceilalti 6.000 (alta cifra indoielnica). Da, 4.000 de oameni e enorm pentru un aeroport care ei estimeaza ca va avea trafic de 300.000 initial.

Ryanair are 80 de milioane de pasageri anual si 8.500 de angajati, deci 1.000 de angajati la 10 milioane de pasageri. Tarom reuseste contraperformanta de a avea 1000 de angajati la fiecare 1 milion de pasageri chiar daca multe servicii sunt externalizate, dar ei sunt pe pierderi, deci nu e un exemplu bun. Lufthansa are cam 1000 de angajati la 1 milion de pasageri, dar nici ei nu sunt un exemplu bun pentru ca jumate din angajati lucreaza de fapt la diviziile de catering (Lufthansa are o treime din piata mondiala de catering, inclusiv marile companii aeronautice americane lucreaza cu ei) si de intretinere tehnica care lucreaza pentru foarte multe alte companii, nu doar pentru Lufthansa, plus ca au si cargo semnificativ.

Poate aia 1000/milionul de pasageri de care zici or fi cu tot cu locuri indirecte de munca, doar ca CJ Brasov vorbeste de 4000 directe + 6000 indirecte, deci 10.000 de angajati la (potential) milionul de pasageri.
 

iulius

Active Member
Dec 2, 2012
354
113
43
30
Brasov
#17
Ma referea la altceva. Can Ryanair lanseaza o destinatie zic ca contibuie si la o crestere a angajatilor in respectiva regiune.
Exemplu: 400000 pasageri - 400 joburi.

Se vede astfel cat de gogonata e estimarea CJ Brasov.
 

utopium

Active Member
Apr 23, 2013
234
34
28
Cluj-Napoca
#18
"iulius" said:
Se vede astfel cat de gogonata e estimarea CJ Brasov.
Daca ar fi asa de usor de creat 10.000 de locuri de munca s-ar face o gramada de aeroporturi noi in Romania, asta e clar. Si nu ar sta aeroporturi gata facute aproape degeaba (Constanta, Craiova, Arad, Oradea, Suceava, Baia Mare, Satu Mare, etc). Sigur ca un aeroport cu trafic aduce avantaje strategice semnificative, dar sunt multi pasi de facut, existenta infrastructurii nu e suficienta (Constanta are pista de 3.5 km de exemplu, dar tot o cursa pe zi are in medie, iarna nici atat). Eu zic ca si pentru acei 300.000 estimati initial va fi nevoie de cativa ani, fara Wizzair, Ryanair, Blueair mici sanse. Tarom nu o sa se bage probabil, Bucurestiul fiind prea aproape (poate pe vreo cursa internationala, cursa locala putin probabil). Lufthansa probabil ar baga un Munchen, dar trafic mare faci cu low-cost.
 

iulius

Active Member
Dec 2, 2012
354
113
43
30
Brasov
#19
Stiind situatia de la Brasov, nu as fi surprins ca prima cursa regulata dupa deschiderea eventualului aeroport sa fie catre Munchen (Lufthansa).
Numarul doi: Londra, daca deschiderea e iarna. Operator: Thomson, Monarch sau BA.
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,494
1,611
113
53
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
#20
Stati sa vedem daca se mai face si terminalul si turnul de control ... deocamdata pentru astea nici macar nu exista un proiect, nu exista finantare etc.

Apoi, daca într-adevar s-ar face toate alea, apoi putem discuta despre zboruri ...