Aeroportul Ataturk - Istanbul (LTBA/IST)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,310
2,895
903
Aotearoa
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Explozie in terminalul sosiri al aeroportului international Ataturk - Istanbul.

[doublepost=1467142127,1467142057][/doublepost]Live
 
S-a intamplat in terminalul sosiri. Acolo pe cine sa controleze? Pe aia care asteapta rude, etc?
 
Pai de asta intreb, auzisem ca sunt filtre si pentru cei care urmeaza sa astepte pe cineva.
 
S-a intamplat in terminalul sosiri. Acolo pe cine sa controleze? Pe aia care asteapta rude, etc?
Ok, m-am interesat mai mult si in Turcia sunt controlati chiar si cei care urmeaza sa astepte rude, oricat de stupida ti s-a parut intrebarea mea. Tot atentatul incepand chiar la aceste filtre.
 
Stai lejer. Nu am luat intrebarea ta ca fiind una stupida. Scuze daca m-am expirmat gresit.
Am cautat printre mesajele lui @Cristian B , care a fost la IST in ultima perioada, si chiar si el a scris despre aceste controloale (pre aeroport).
 
Eu mi-am pus intrebarea pentru ca tineam minte ca la atentatele din Bruxeles multi spuneau ca nu se puteau intampla daca se aplicau si in UE regulile de securitate de pe aeroporturile din Turcia/Israel. Din pacate realitatea ii contrazice.
 
Merhaba tuturor !
Eu ultima oara am fost la Istanbul la finele lui martie current, am aterizat pe SAW si intors de pe IST. Inainte cu cativa km de terminal IST este un control al tuturor vehiculelor care intra in aeroport, dar este destul de rudimentar, mai mult vizual , te opreste doar daca li se pare ceva suspect; apoi imediat dupa intrarea in cladirea terminalului de plecari (se afla la etajul I al aeroportului) este la cca 30 de metri de intrare un prim control de securitate unde se scaneaza toate bagajele si persoanele; apoi dupa zona check in urmeaza controlul pasapoartelor si un nou control de securitate pentru zona duty free si de imbarcare; apoi in final la poarta de imbarcare un al treilea control;
la sosiri-care se afla la parter, sincer nu imi aduc aminte sa fie un control al celor care asteapta pe paxi;
oricum chiar si la plecari intre intrarea in terminal si primul control ai loc sa te misti cu arme, daca ai ganduri rele
pana la urma sa fim seriosi, vulnerabilitati exista peste tot in lume, probabil ca vor trebui facute controale cu cativa km inainte de terminale, dar asta cred ca ar crea niste cozi interminabile si ar face calatoria cu avionul f lunga in final; nu suntem pregatiti in fata acestui fenomen, mai avem multe de invatat si de facut in acest sens !
 
pana la urma sa fim seriosi, vulnerabilitati exista peste tot in lume, probabil ca vor trebui facute controale cu cativa km inainte de terminale, dar asta cred ca ar crea niste cozi interminabile si ar face calatoria cu avionul f lunga in final; nu suntem pregatiti in fata acestui fenomen, mai avem multe de invatat si de facut in acest sens !

Nu stiu ce e de facut contra unuia pregatit sa se arunce in aer pe el insusi. Intotdeauna vor fi adunari mari de oameni (concerte, locuri turistice...) unde o poate face, daca aeroporturile se transforma in fortarete se vor directiona spre alte locuri.

Mai important ar fi controlul armelor grele care intra si sunt comercializate in tara, sau eliminarea celor existente...cam ce face politia belgiana in Molenbeek lunile astea.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Nu stiu ce e de facut contra unuia pregatit sa se arunce in aer pe el insusi. Intotdeauna vor fi adunari mari de oameni (concerte, locuri turistice...) unde o poate face, daca aeroporturile se transforma in fortarete se vor directiona spre alte locuri.

Mai important ar fi controlul armelor grele care intra si sunt comercializate in tara, sau eliminarea celor existente...cam ce face politia belgiana in Molenbeek lunile astea.
Cam ce face Politia belgiana abia acum , de fapt ce ar fi trebut sa faca de ani de zile, dar au lasat sa se dezvolte un cuib de teroristi in Capitala Europei !
 
Aeroportul este, prin natura sa, un loc de libertate. Fortificarea lui nu duce nicaieri. In anii 70-80 s-au introdus masuri de securitate pentru a se impiedica introducerea armelor si explozivelor la bordul aeronavelor.
In ziua de azi, aeroportul nu mai este un soft target. Cei care ataca aeroportul ar putea atinge body-counturi mult mai mari atacind alte zone de concentrare umana, in care prezenta de personal de securitate armat este mai putin concentrata decit intr-un aeroport.
Atacurile recente sint purtatoare ale mesajului "o facem ca sa va aratam ca putem", nu numai pentru a crea un climat de frica, ci si pentru a induce costuri crescute prin introducerea de masuri suplimentare de securitate.
Fortificarea aeroporturilor nu va duce decit la discomfort, si nu va putea elimina complet amenintarea, deoarece nu ataca cauzele ci efectele cauzei.
Securitatea aeroporturilor incepe cu o migaloasa munca de fond condusa de institutii care de obicei au acronime in trei litere, intru identificarea riscurilor si a vectorilor umani care sint susceptibili in a transforma un risc in actiune ostila.
Ridicind ziduri si bariere nu creeaza securitate - ci iluzia ei.
Securitate este eliminarea cauzelor raului.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 3 users