• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Air Berlin (AB/BER)

Peter

Well-Known Member
AB 8272 TXL-OTP 155 Pax (LF: 83%) B738
AB 8271 OTP-TXL 167 Pax (LF: 93%) A320
AB 8408 TXL-VIE 156 Pax (LF: 87%) A320
AB 8401 VIE-TXL 149 Pax (LF: 83%) A320
 

Peter

Well-Known Member
08.05:
AB 8270 TXL-OTP 140 Pax (LF: 97%) B737
AB 8271 OTP-TXL 125 Pax (LF: 87%) B737
---
.. si m-am gandit sa mai adaug niste informatii aici la Air Berlin pentru Niki, ca sa-mi fie mai usor, deoarece Niki este oricum subsidiary al AB :)

HG 8318 VIE-CDG 171 Pax (LF: 95%) A320
HG 8319 CDG-VIE 169 Pax (LF: 94%) A320

HG 8640 VIE-ATH 71 Pax (LF: 47%) A319
HG 8641 ATH-VIE 54 Pax (LF: 36%) A319
 
  • 👍
Reactions: 1 users

Peter

Well-Known Member
AB 8270 TXL-OTP 137 Pax (LF: 95%) B737
AB 8271 OTP-TXL 109 Pax (LF: 76%) B737
 
  • 👍
Reactions: 1 users

defence

Well-Known Member
fly-ra 2017
Mă întreb cât va dura până când FR va intra pe această rută...
 
  • 👍
Reactions: 1 users

Boobba-One

Well-Known Member
BER continua cura de slabire. In ultimul an a renuntat la sapte aparate, iar azi au anuntat ca vor pune pe liber 200 piloti din vreo 1'300.
Fiind structural pe minus de cel putin 5 ani incoace, este de asteptat sa isi redefineasca destul de rapid rutele - in perspectiva de a mai renunta inca la niste aparate din cele 140 ramase (in '13 erau 158) ... si la niscai personal. Doar asa pot sa opreasca deocamdata hemoragia financiara.
Asta ar da ocazia lui ETD sa isi infinga mai adinc dintii in capitalul lui BER, si sa isi sporeasca participarea care in present e de 29%.
De urmarit:
- ce va face BER in urmatoarele luni,
- cum va actiona ETD,
- si...: care va fi reactia lui LHA!
 
Last edited by a moderator:

oldblueeyes

Well-Known Member
Miscare logica. Lipsa de strategie definita ca hybrid carrier nu putea tine la nesfirsit. Intre 100-120 de aparate e o zona reala unde se pot reechilibra.

Etihad nu poate trece peste cei 29% - daca au peste 30% trebuie sa faca o oferta de cumparare pentru tot pachetul, ceea ce nu are cum sa le convina. Mai degraba isi vor spori interesul prin participarea Alitalia.

Oricum pe termen mediu solutia logica este sa consolideze rutele P2P cu Alitalia, dar si acolo mai au de facut curatenie. Deocamdata optimizeaza flota europeana consolidind-o pe A320 si folosind supracapacitatile Alitalia pentru AB, de unde pleaca toate 738.
 

Boobba-One

Well-Known Member
ETD nu ar putea lua mai mult decit 49.9%. Iar poarta este deschisa pentru ca ei sa faca aceasta miscare. ETD si-au creat conditiile pentru a musca o bucata mai mare decit 29%.
Per ansamblu, au injectat in BER 800mioEUR pina in momentul de fata.
Dintre care 300mioEUR sint special structurati pentru un debt-for-equity: in apl14 au finantat BER cu 300mio pe baza unei obligatiuni subordinate - dar convertibile.
Deci, primul pas e facut. Tot ce le ramine, este convertirea datoriei in actiuni. Ceea ce ar usura considerabil bilantul lui BER.
Ar ramine de vazut ce ar avea de spus autoritatile europene.
 
Last edited by a moderator:

oldblueeyes

Well-Known Member
Da si nu.
Repet, 30% e limita la care trebuie sa isi anunte public strategia...ceea ce nu e neaparat convenabil.

49,99% e maximul pe care il pot lua non europenii..iar ei nu sunt singurii..nu uita ca ESAS (Pegasus Airlines) sunt shareholderul nr 2 ca si marime si ca impreuna deja vorbim de peste 40% din actiuni. Pentru 4-5% nu merita sa treaca de pragul respectiv.

Evident ca totul depinde de ESAS. Logic ar fi sa sparga AB in doua parti - una de city carrier, care sa isi concerteze operatiunile cu Alitalia si una pe charter, care sa ofere ESAS market shareul pe rutele de PMI.

Dar pentru asta au nevoie de un actionar mare pe partea europeana de charter - a la Condor, ca de TUI abia s-au despartit si de inca un pic de disciplinare operationala a ALitalia ca sa duca businessul care de fapt ii intereseaza acolo.
 

Boobba-One

Well-Known Member
Familia Sabanci discuta de un exit inca anul trecut. Cam pe cind a inceput sa fie lansata idea delistingului. Airberlin nu este o closca cu pui de aur pentru ESAS. Dinpotriva. Nu vad ca Airberlin sa fi adus ceva lui Pegasus - si nici viceversa.
Strategia declarata a lui ESAS este sa creasca valoarea unei investitii pe un termen de 4-6 ani. Dupa care: cash-in.
Daca nu au vindut inca participarea in BER - este probabil ca nu au definit pragul durerii in cazul exitului ... adica proportia pierderii pe care vor sa si-o assume. Caci de cistigat, nu au cistigat nimic cu BER (contrar situatiei cu Pegasus).
ESAS e un family-office cu participari in domenii diferite, nu un holding aeronautic. La ei domina viziunea costului oportunitatii, nu neaparat viziunea de a dezvolta o intreprindere pe tremen lung.
 
Last edited by a moderator:
  • 👍
Reactions: 1 users

Boobba-One

Well-Known Member
Cifrele lui AB pe 1H15 sint catastrofice. Net, sint in rosu cu 247.6mioEUR. Fata de 201.2mioEUR pentru 1H14. Veniturile pe 1H15 nu sint decit cu 2.3% mai slabe yoy - iar grupul a instaurat deja de luni bune de zile masuri de control al costurilor.
Deci: de unde vine gaura - tinint cont de faptul ca pretul carburantului este jos-jos-jos...?
Ei bine: gaura vine in mare parte de la ... pretul carburantului. AB sint legati de miini si de picioare cu un fuel-hedge care ii impiedica sa beneficieze pe deplin de slabirea pietii...
Este foarte frecvent ca operatorii aerieni sa lase hedgingul (fuel, forex...) pe mina celor de la finante, care, (de multe ori) fara nici o cunostinta in cele ale utilizarii incrucisate a produselor derivate, se baga in simple contracte forward - pe termen mai mult sau mai putin lung. (...by the way: un alt post cu pierderi la AB este forex)...
Oare ce-o fi zicind taica ETD la asta...?
 
  • 👍
Reactions: 1 users

oldblueeyes

Well-Known Member
Taica ETD o sa preia managementul carburantului... dar toate vin in timp si poate ca e nevoie mai intii de a face o boacana mare.
 

Boobba-One

Well-Known Member
boacana mai mare o sa fie la sfirsitul anului. preturile de referinta ale brutului au luat-o iarasi in jos - si asa risca sa ramina in lunile ce vin ...
deci, spreadul in defavoarea lui AB se va cracana si mai tare ... daca nu reusesc sa iasa din hedge pina atunci...
 

Peter

Well-Known Member
18 Septembrie:
AB8270 TXL-OTP 134 Pax (LF: 89%) A319
AB8271 OTP-TXL 145 Pax (LF: 96%) A319
[doublepost=1443015575,1442683715][/doublepost]Azi:
AB8270 TXL-OTP 105 Pax (LF: 56%) B738
AB8271 OTP-TXL 117 Pax (LF: 63%) B738
AB8272 TXL-OTP 163 Pax (LF: 87%) B738
AB8273 OTP-TXL 162 Pax (LF: 87%) B738
 
  • 👍
Reactions: 1 user

iulius

Active Member
Am impresia ca au multi pasagerilor care nu se prezintă. Am zburat luna asta cu ei și îmi amintesc ca pe zborul retur am vrut sa-mi schimb scaunul din aplicație și cu 3 ore înaintea zborului mai erau 2 locuri libere. La față locului erau rânduri complet goale.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
din orarul de vara AB face un (mic) upgrade la ambele zboruri: toate vor fi operate cu 320
 

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
De cercetat LF Air Berlin pe cele doua frecvente. RYR ataca la pret, sa vedem cati paxi de business o sa adune. Cred ca aici va fi decisiv.
Deocamdata, AirBerlin are un avantaj cu legaturi spre Asia si SUA.
Air Berlin n-o duce prea grozav pe ruta asta:

LF pe 2015 (pax îmbarcati pe ruta TXL->OTP indiferent de provenienta lor): 69,1%
Ianuarie 2016: 42,5%
Februarie 2016: 55,9%

Sigur, în general rutele de Germania au un caracter usor de preponderent incoming (spre Germania) în raportul 51% vs 49% (pe 2015) si acest caracter este în mod sigur mult mai accentuat în Ianuarie datorita traficului etnic, si iarasi lunile Ianuarie si Februarie stim cum sunt în aceasta industrie si sigur ca Ryanair va reusi sa genereze si mult trafic suplimentar, deci persoane care fac turism în ambele directii tocmai datorita existentei acestor zboruri sau altii care pâna acuma au folosit alte mijloace de transport ... dar sincer, nu-i vad prea bine pe cei de la Air Berln la cifrele acestea ...
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Top