Air Berlin (AB/BER)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Poate stiu ei ceva, ce noi abia luni vom afla.
 
apar info, LH ar fi facut cea mai mare oferta pentru AB, aprox 200mil EUR + plata datoriilor (aprox 100mil EUR), nu e cam putin pentru o companie aeriana, destul de mare? @Zsolt, cele 10 a330 care au plecat deja de la AB sunt lsd de la aercap, deci, probabil, cine ia AB, nu va lua si acele avo.
 
Clar ca cele leased nu vor fi preluate.
 
LH are deja de la inceputul anului 38*A320 in wet pentru Eurowings. Le vor lua cu totul. Mai vor intre 20 & 40 avo - dar exclud sa ia long-haul ... asta pentru ca au deja capacitate long-haul dar si pentru a agasa putin pe cei de la Etihad, care se vor trezi cu putina supracapacitate costisitoare in circa - urmind sa preia cele 2*A330-900neo comandate pentru AB.
Deci, AB nu se vinde la pachet - ci pe bucati... Doar chinezul Jonathan Pang (LinkGlobal) a ofertat pentru intreaga companie 600mioEUR, dar nu cred ca are nici credibilitate, nici sustinere in fata creditorilor AB, nici capacitatea de-a structura imediat o garantie substantiala (ce art trebui sa fie in jur de 20%) pentru a-si cumpara credibilitate si ceva timp de negociere.
Tehnicul de la AB ramine inca in aer, fara ofertant ...
O sa mai ia si easyJet ceva - sa vedem ce... si poate citeva farimituri vor pica si in farfuria lui Thomas Cook pentru Condor...
LH nu are nici cel mai mic interes sa preia altceva decit datorii legate de aparate individuale (drepturi de zbor, taxe de aeroport, eventuale datorii legate de combustibil) in asa fel incit aeronavele sa nu fie ulterior blocate la sol ... sau posibile datorii legate de neplata salariilor sau a contributiilor sociale...
Vedem azi ce & cum...
 
Last edited:
Din 68 expresii de intentie si 16 oferte ferme nu au ramas decit doi finalisti.
CA a lui AB a decis ca tortul sa se imparta, cum era si previzibil, intre Lufthansa/Eurowings si easyJet.
Aparatele lui Niki si Walter, precum 13*A320 suplimentare merg la DLH. Cu tot cu personalul aferent. Adica in jur de 53 de aparate - mai mult decit voiau initial.
EZY se va pricopsi cu 27-30*A320 plus personal care vor opera din Berlin.
Tehnicul ramine inca in aer - dar asta nu e o surpriza.
Negocierile ar trebui finalizate pina pe 12oct17 pentru a lasa pina la sfirsitul anului Comisiei Europene sa analizeze confirmitatea tranzactiilor.
 
Sase A330 recuperate de AerCap si-au gasit repede stapan. Se duc la Malaysia Airlines.

330 e un cal de bataie extrem de eficient e si normal sa ii gasesti rapid musterii.

Plus ca Eurowings va adauga doar 3 avioane noi in 2018 iar capacitate ar putea veni prin Wetlease in concern de 340-300.
 
Simpatici pilotii :) Pasagerii cica nu s-au plans, i-or fi anuntat probabil...

Cred nemtoaicele alea habar nu aveau despre ce este vorba si s-au speriat aiurea.:)

Iar primul videoclip e chiar tare. Eu unul, n-am vazut niciodata un low-pass cu ditamai transatlanticul. Sunt sigur ca procedura a fost executata cu aprobarea turnului dar as fi curios sa aflu daca ai voie sa faci low-pass peste terminal sau trebuie sa continui pe axul pistei inca 2-3 mile si abia dupa aia sa virezi?
 
Cred nemtoaicele alea habar nu aveau despre ce este vorba si s-au speriat aiurea.:)

Iar primul videoclip e chiar tare. Eu unul, n-am vazut niciodata un low-pass cu ditamai transatlanticul. Sunt sigur ca procedura a fost executata cu aprobarea turnului dar as fi curios sa aflu daca ai voie sa faci low-pass peste terminal sau trebuie sa continui pe axul pistei inca 2-3 mile si abia dupa aia sa virezi?

Aparent este o zona gri. Low passul a fost aprobat iar procedura standard era sa zboare tot inainte ca pionierul. Pe de alta parte odata low passul aprobal pilotul este cel care are decizia.
[doublepost=1508491488,1508491431][/doublepost]
Nu stiu ce aprobari au avut, dar Autoritatea Aeronautica a deschis o ancheta.

E o procedura standard, nu are nimic spectaculos in ea. O obligatie birocratica.
 
Airberlin Technik e pe punctul sa fie vindut unui consortiu format din Nayak (MRO) si Zeitfracht (logistica).
Ar fi mentinute cele 3 locatii pt base si cele 11 pentru line maintenance....
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Si Easyjet preia 25 de avioane la baza Tegel... Berlin devine a doua baza ca marime dupa Gatwick iar Easy No1 in piata locala.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Imi pare rau pentru Air Berlin, desi nu am zburat niciodata cu ei. O intrebare ramane totusi valabila: De ce a esuat atat de lamentabil o companie care avea toate atuurile sa reuseasca ?

Avea o flota mai mare decat Wizz, deci putea profita de economiille de scara, inclusiv prin negocierea unor taxe aeroportuare avantajoase. In plus, ocupa nise de piata profitabile, cu o pozitie cvasi-dominanta la TXL, iar modelul sau LCC cu ceva in plus mi se parea foarte adaptat pietei germane. De asemenea, traficul p2p se completa cu cel de conexiune, inclusiv pe long haul, hub-urile sale fiind excelent pozitionate geografic pentru un network carrier. Si nici nu era un legacy gen Alitalia in care sa fi fost nevoie sa dea lupte cu sindicatele. E adevarat ca flota eterogena i-a tras mult timp in jos la capitolul costuri structurale, la fel ca si unele decizii neinspirate in materie de rute, uneori intrand in lupta directa cu ULCC. Iar atunci cand si-au omogenizat flota si si-au restructurat reteaua, a fost prea tarziu, pentru ca piata era deja marcata de supracapacitate, incurcand rau LH. Si in final LH a obtinut ce si-a dorit, cu ajutorul Etihad, care a abandonat Air Berlin, adeverindu-se profetia lui MOL cu "monstrul" german.