• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,602
1,975
153
Constanta
Si 300 block este o cifra impresionanta ? Nu . Tot trista mi se pare . Nu vad cum ar sustine un an de cheltuieli ,atat cu aeronava ,cat si cu personalul ( or fi in concediu fara plata :singing: ?) Sau ii ia ca zilieri ? (glumesc! )
 

maximus decimus

Active Member
Oct 3, 2012
175
66
28
nu esti departe de adevar.

este impresionanta pentru un operator care si-a propus sa zboare in principal high season si apoi ce-o pica!
 

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Feb 13, 2012
1,618
466
113
57
Cluj
www.aviatiacivilacluj.wordpress.com
crezi ? Stau in aer 10 ore ZILNIC ? Daca da, e ok, nu am facut o statistica, poate ne ajuta Thomas care e cu un ochi pe piata charterelor. Oricum , si cu 300 Bhr in iunie-sept e tare putin. Le-ar mai trebui MINIM 800 Bhr in restul anului.
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
4,066
2,202
203
55
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Calin, poti calcula bh ... pe site-ul kusadasi gasesti orarul la care mai adaugi eventual curse contractate de Christian Tour si Paralela45 (le gasesti pe site-urile lor).

Cel putin în anii trecuti ei au si zburat tot felul de ad-hoc chartere în toata Europa, foarte des se plimba aeronava.

În plus mai intervine aici un alt aspect. BUR este în priumul rând compania de chartere a Kusadasi, la rândul lui unul din Top5 operatori români de turism (zic eu asa din burta, dar îmi vine greu sa cred ca as fi departe de adevar).

Deci tema e vazuta complet diferit de punctul de vedere al unei companii aeriene. Pentru toti clientii proprii directi "marja" poate fi chiar zero si tot ies în câstig fata de contractarea unui charter, ca ei au sau pot avea la vânzarea pachetelor charterul la "pret de productie". La astea se adauga si faptul ca astfel pot oferi preturi competitive catre retaileri pentru ca nu trebuiesc incluse (neaparat) doua marje de câstig (turoperatorul pentru photeluri si servicii, operatorul charter pentru zboruri). În plus fac si niste curse în full charter pentru alti turoperatori.

Nu stiu daca afacerea BUR este profitabila în sine, vroiam doar sa spun ca ea ar putea fi însa chiar si constant în pierdere, daca ea sustine (per total) câstigurile grupului.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,602
1,975
153
Constanta
Sa presupunem, Thomas ,ca ar fi profitabila ,sustinand ,cum zici ,castigurile grupului ,chiar daca ,individual ,evident, e pe pierdere . Cand ai ai spate ditamai agentia de turism plus parteneri , de ce nu incerci sa maximizezi castigul zburand si iarna, cautand destinatii insorite ,plus turismul asa zis social ? Pentru ca ratele +alte cheltuieli merg !
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
4,066
2,202
203
55
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Din pacate marea majoritate a antreprenorilor din România nu sunt dispusi sa riste, respectiv mult prea putin. Se exploateaza la maxim ceea ce "merge" ... foarte, foarte putin curaj de a investi în ceva nou, o idee, un concept.

Sigur, România nu se compara cu Europa de Vest, dar daca de exemplu la LPA (Las Palmas, Gran Canaria) numai în urmatoarele 24 de ore sunt:

- 19 zboruri din Germania
- 14 din Suedia
- 10 din Norvegia
...
etc. etc ... atunci îmi vine foarte greu a crede ca nu ar merge 1/7 din Bucuresti.

Aici intervin cred doua aspecte: frica de "risc" (practic nu exista "venture capital" în România - si nici nu prea se întelege pentru ce ar fi bun) si piata, consumatorul român, care de asemenea mi se pare (în marea masa) EXTREM de conservator si foarte reticent la ceva nou.

În acelasi timp însa, acest public este dupa parerea mea relativ usor de "manipulat" (vorbesc aici comercial, nu doresc sa intru în politic) ... deci cu anumite strategii publicitare ... si iar ajungem la capital de investit/riscat ...
 

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,001
289
83
Multi aleg vacante in functie de potolul de la tarcul olinclusiv , asocierile sunt simple :
Antalya = potol
Paralia = ca in Romania , insa nu-i potol pe saturate
Egipt = bombe si teroristi
Hurghada = la Mediterana sau poate e o alta mare , cine stie
Tunisia = cam ca in Egipt : arabi , bombe , teroristi , jihad , dar daca e potol din belsug poate fi luata in considerare
Canare = o fi insula greceasca ?

Sa nu ne amagim ca lucrurile stau altfel , nivelul e coborat rau de tot . Oferta e croita pe nevoile maselor
 
Last edited by a moderator:
  • 👍
Reactions: 2 users

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,380
1,082
113
FRA
Intervine si un alt aspect. Romanul nu este obisnuit sa mearga in vacanta tot anul.In afara vacantei de vara, destinatiile insorite sunt considerate fite de revelion sau de turisit exotici care vor sa se dea mai ca au fost in Thailanda, Sri Lanka sau Seychelles.

Canarele, Madeira ar trebui construite nu numai ca destinatii dar si ca obcei de calatorie al romanului. Sa nu uitam, cum sa zbori la inceputul lui Decembrie sau sf lui Ianuarie cind e ieftin? Asta romanul inca nu stie.
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
4,066
2,202
203
55
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
corect, asa este si asa a fost întotdeauna :))

noi în tinerete/studentie mergeam întotdeauna în septembrie la mare: splendid :) ... ieftin, far îngramadeala, nu te calcai pe picioare/cearceaf, fara toti smecherii ...

O data am fost în iulie/august ... nu o sa înteleg niciodata de ce practic TOATA lumea merge atunci
 

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,001
289
83
E vorba de moda ... pentru multi esenta existentei lor
se merge la tarc
se merge in august
se merge in antalya , paralia pt cei fara bani sau mamaia daca vrei sa apari in poze cu Mazare
 

maximus decimus

Active Member
Oct 3, 2012
175
66
28
crezi ? Stau in aer 10 ore ZILNIC ? Daca da, e ok, nu am facut o statistica, poate ne ajuta Thomas care e cu un ochi pe piata charterelor. Oricum , si cu 300 Bhr in iunie-sept e tare putin. Le-ar mai trebui MINIM 800 Bhr in restul anului.
buna seara

in medie pe high season, da, stau 10 ore in aer. si au aprox 800block hours in celelate luni ale anului.
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,156
671
113
27
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
Intervine si un alt aspect. Romanul nu este obisnuit sa mearga in vacanta tot anul.In afara vacantei de vara, destinatiile insorite sunt considerate fite de revelion sau de turisit exotici care vor sa se dea mai ca au fost in Thailanda, Sri Lanka sau Seychelles.

Canarele, Madeira ar trebui construite nu numai ca destinatii dar si ca obcei de calatorie al romanului. Sa nu uitam, cum sa zbori la inceputul lui Decembrie sau sf lui Ianuarie cind e ieftin? Asta romanul inca nu stie.
Tineti cont totusi si de nivelul de trai. Sunt convins ca jumatate din populatia Romaniei nici macar nu se gandeste la vacante in strainatate, fie iarna sau vara.
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
4,066
2,202
203
55
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
OOVNI asta e clar, eu vorbeam de sezonalitatea extrema ce exista în România. Cum am calculat la chartere din CLJ, numai de acolo în perioada 20.06-20.09.14 sunt oferite aproximativ 2.700 locuri/saptamâna în curse charter. E greu de explicat de ce iarna nu ar fi loc de 120 de locuri. Singura explicatie este dupa parerea mea fenomenul discutat mai sus.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,380
1,082
113
FRA
Oovni, eu cind am fost acum doi ani in Rep Dominicana pe rza a trei hoteluri erau vreo 20 de cupluri de romani, care ajunsere cu totul felul de combinatii de zbor.. Air France, Air Europa, zburat in Germania si mai departe cu Condor etc.

Eu cred ca din OTP Tarom ar putea zbura lejer toata iarna intre 1 si 2 curse pe saptaminespre destinatii ca Dom Rep, Cuba /Varadero, Phuket/Bangkok. Volumele reale sunt deja destul de semnificative pentru o destinatie de nisa.

Chestia cu multi nu merg etc nu e valabila pentru ca se aplica legeal numerelor mari. Daca 1 din 1.000 in Romania ar face un concediu long haul iarna ar fi 20.000 de insi , suficient pt a umple un A310 de 100 de ori.
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,156
671
113
27
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
Asa e; fata de ce am zis eu, Bucurestiul e o bula de bogatie. Are PIB-ul/loc. peste media Uniunii Europene. Ramane de vazut daca ar fi fezabil cu A310, ar trebui cu escala pentru destinatiile alea...
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,380
1,082
113
FRA
Ai si alte destinatii mai la indemina.. Canarele, Madeira, Kenia. Nu inteelg de ce Egiptul e asa slab reprezentat in Romania samd. cit despre preturi de multe ori e ca la rusi.. mai bine Mallorca decit Mamaia.
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,156
671
113
27
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
Egiptul din pacate de cativa ani s-a golit de turisti, desi am auzit ca totul e ok dpdv siguranta si ca sunt disperati saracii oameni care pana acum s-au bazat doar pe asta pentru subzistenta.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,602
1,975
153
Constanta
Oovni, eu cind am fost acum doi ani in Rep Dominicana pe rza a trei hoteluri erau vreo 20 de cupluri de romani, care ajunsere cu totul felul de combinatii de zbor.. Air France, Air Europa, zburat in Germania si mai departe cu Condor etc.
Eu cred ca din OTP Tarom ar putea zbura lejer toata iarna intre 1 si 2 curse pe saptaminespre destinatii ca Dom Rep, Cuba /Varadero, Phuket/Bangkok. Volumele reale sunt deja destul de semnificative pentru o destinatie de nisa.
Chestia cu multi nu merg etc nu e valabila pentru ca se aplica legeal numerelor mari. Daca 1 din 1.000 in Romania ar face un concediu long haul iarna ar fi 20.000 de insi , suficient pt a umple un A310 de 100 de ori.
Acelasi lucru am observat si eu cand am fost in Dominicana . In cursa ZRH-PUJ (Edelweis A330) ,erau cam 15 romani ,fiecare isi aranjasera pe cont propriu vacanta.
Si eu cred ca o cursa pe saptamana ,din sept pana-n aprilie catre Dominicana ,Thailanda nu are cum sa dea gres . Acestea,sa zicem,facute ,cu 310 . Rute eventual lansate de Tarom Tour (care mi se pare cam timid) si vanduta atat direct ,cat ,mai ales prin celelalte agentii turistice.

In cazul de fata ,BUR nu prea a facut mare afacere luand un 733 . Autonomia acestuia ii limiteaza mult destinatiile . Un 738,sa zicem ,chiar daca ar fi fost mai scump ,i-ar fi oferit posibilitatea sa faca si Madeira ,Canare . Plus ca ar fi fost si mai eficient.