Air Dolomiti (EN/DLA)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

interesantul

Active Member
Jul 10, 2012
116
23
28
CLJ
De cteva zile bune, pe la poalele Feleacului circulă vorba că o companie aeriana, subsidiara DLH cauta servicii la sol pe programul de iarnă 2015/2016.
Tot vorba-n târgu spune că e vorba de Air Dolomiti.
Ca să trecem de stadiul de vorbă de cafenea, cred că aici se pot continua speculatiile privind deschiderea unei noi rute.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Esti sigur ca nu va fi tot cursa de München operated by Air Dolomiti? Majoritatea E195 ale Cityline pleaca la Austrian si singura sursa de inlocuire interna e Dolomiti. Aasa cum zboara si acum München-Zagreb.
 
Din 25 oct Lufthansa CityLine nu va mai opera pe CLJ
Din 01 nov Lufthansa CityLine nu va mai opera pe TSR
In locul Lufthansa CityLine va opera Air Dolomiti
 
@Cristisor nu cred deloc sa vina AUA cu E195 vreodată la Iași.. Absolut niciodată.. De obicei vin cu Q400 de 76 locuri (majoritatea dintre care nu sunt foarte pline), m-aș mira tare sa vina un E195 cu 112 locuri la IAS
 
Daca vor prinde cite un peak, s-ar putea sa ajunga...desi Iasiul nu are festivaluri etc iar catolicii nu se omoara sa pupe moaste ortodoxe.
 
@raduvisitor dar de câte ori a apărut acest greut pe IAS? :) pe deasupra, la câte anulări au avut parte AUA la curse de IAS operate de Q400 din motive de număr prea mic de pasageri (mi sa spus de la cineva de la AUA), totuși nu cred ca va veni vreun E195 la IAS
 
@raduvisitor dar de câte ori a apărut acest greut pe IAS?
Nu in toate cazurile, cand ar fi avut nevoie de acesta, desi, de cateva ori, s-a intamplat chiar si in conditiile in care vechea pista si vechiul ILS faceau cu greu fata (a existat si un caz notoriu de redirectionare pe KIV (!), acum 2 ani). La vremea respectiva, au fost curse la care s-a renuntat la folosirea lui A319 pe IAS, pasagerii fiind re-rutati (la ora actuala, nu ar mai fi probleme).

pe deasupra, la câte anulări au avut parte AUA la curse de IAS operate de Q400 din motive de număr prea mic de pasageri (mi sa spus de la cineva de la AUA)
Concret, cate (si cand) anume au fost anulate !!??
Pentru prima data aud asa ceva; cursa este operata constant de aproape 10 ani, iar cazurile de anulari au fost foarte putine, in aceasta perioada de timp, de cele mai multe ori datorandu-se conditiilor meteo nefavorabile. AUA au o reputatie buna in Iasi, din punctul asta de vedere (in low seasons exista obiceiul sa-si reduca operarea de la 6/7 la 4/7, dar programul ramane batut in cuie).

totuși nu cred ca va veni vreun E195 la IAS
Constant, cand se impune, sunt trimise F100 (100 locuri); cand nu le vor mai avea, ce vor face??

Poate, la un moment dat, din cauza cresterii concurentei pe IAS (de ex., la anul se anunta cel putin 13 curse externe directe), AUA sa renunte definitiv la cursa respectiva (cum au procedat si la TSR, acum 3 ani) si atunci, evident, sa nu mai vedem niciun tip de aeronava de la ei (abia asteapta DLH sa-i inlocuiasca pe MUC).
 
@raduvisitor cum am mai spus,
cursele AUA la IAS nu sunt pline de obicei (media 44 Pax din Cate am înțeles), doar pentru ca aduc F100 nu înseamnă ca au între 80-100 Pax încât sa fie nevoie de F100.. Aproape in fiecare zi are AUA o cursa către OTP cu 30-40 Pax, fiind operata de A319, nu de Q400, cum ar fi corespunzător cu capacitatea
 
cum am mai spus, cursele AUA la IAS ...[/USER]
Discutia a plecat de la cu totul altceva (nu de la LF) ;)
nu cred deloc sa vina AUA cu E195 vreodată la Iași.. Absolut niciodată.. m-aș mira tare sa vina un E195 cu 112 locuri la IAS[/USER]
Si atunci, daca in momentul de fata aduc F100, de ce n-ar aduce si E-195!!??

Dar, apropo de pax, pana la urma, cate curse au anulat AUA pe relatia respectiva, din lipsa de pax (concret, sa zicem in ultimul an)?
 
@raduvisitor in 2014, 11 curse anulate.. Nu ar veni E195 pentru ca nu este nevoie!!!! De ce sa aduca E195 când au 45-50 Pax la medie, va întreb?!?! V-am spus clar la ultima mea postare ca de F100 aproape NICIODATĂ nu au nevoie! De obicei numai de Q400, in câteva cazuri F70! De ce sa aduci aeronava cu 100 locuri (F100) dacă ai 45 Pax? Ai aeronave cu 76 locuri (Q400), aceea sa fie adusă!

La OTP sunt aduse des AUA F100 si A319/20, deși NU este nevoie de acelea.

Apropo, ca ziceam de multe Anulari, in 2012 (cu ceva timp in urma) erau 47 Anulari.. Deși numărul de anulări a scăzut, si nr de Pax au cam scăzut pe IAS
 
Last edited:
@raduvisitor Nu ar veni E195 pentru ca nu este nevoie!!!!
Una este ca nu ar fi nevoie si cu totul altceva este ca nu vor fi folosite niciodata!
De ex. ultima data F100 a venit pe IAS acum o saptamana, pe 25 septembrie (probabil ca a fost nevoie de respectiva capacitate, cel putin pe un segment, pentru ca nu cred ca cei de la AUA dau cu banul, cand fac alocarile de aeronave).

Asadar, la un moment dat, n-ai sa te superi prea tare pe AUA, daca vor trimite si E-195 pe IAS. :)

in 2014, 11 curse anulate.. , in 2012 (cu ceva timp in urma) erau 47 Anulari..
Cel mai probabil, cele 11 anulari de curse (din cele ~265/an) au avut drept cauza lucrarile de modernizare si conditiile meteo.

Pentru 2012, cifra de 47 anulari pare cam mare (care este sursa informatiei?), desi, in anul respectiv, au existat perioade mai mari de timp cand aeroportul a fost complet inchis (jumatate de luna, pentru lucrari de reparatie a pistei, plus in timpul iernilor atat in primele luni, cat si la sfarsitul anului), fiind astfel afectate toate cursele (nu numai cele ale AUA).

Deși numărul de anulări a scăzut, si nr de Pax au cam scăzut pe IAS
Nr. de pax procesati de IAS pentru AUA (in primii 5 ani de operare):

2006: 15.558
2007: 23.598
2008: 26.164
2009: 20.568 (efectul aparitiei Malev la IAS)
2010: 23.959

Sursa: https://www.icc.ro/sites/default/files/files/activitate/sedinte/2011/06-05-2011/Diagnostic.pdf

Care sunt datele pe ultimii 5 ani (2011-2014)?
 
Prietenii buni sunt ... buni, dar nu suficienti, intr-un asemenea context. Pentru ultimii ani, e nevoie de date clare, oficiale, inainte de a trage orice concluzii (altfel, ramanem doar in sfera impresiilor personale).
IMHO, avand in vedere si evolutia generala a traficului pe IAS (plus alte aspecte), nu am cum lua in considerare faptul ca AUA a avut o tendinta descrescatoare pe aceasta relatie, in ultimii ani.
 
Nu va mai certati.

In primul rind, daca nu ma inseala memoria, Tarom are cu AUA inca o intelegere pentru Cluj si Iasi. Fiecare zboara pentru celalalt, Tarom CLJ si AUA IAS.

In al doilea rind, cind va exista interesul, va aparea rerutarea spre MUC - dar aia deocamdata nu merita, indiferent de motive.

In al treilea rind, nu stim deocamdata cum va decurge reorganizarea AUA -cert e ca vin 195, pleaca F100 si eventual toate F70; vin 18 pleaca 22 de bucati asa ca o sa apara niste optimizari.

Azi s-a anuntat ca rutele spre FRA si MUC vor fi operate exclusiv de AUA...ma astept ca rutele catre celelalte orase din Germania sa ajunga inschimb in exclusivitate la Eurowings (AUA opera c F70). Reducerile pot insemna si abandonari de rute (noul CEO AUA e cunoscut pentru analize neemotionale) dar si sansa de a gasi cite un focus nou.
 
  • 👍
Reactions: 3 users
NIci nu se pune problema de cearta! Doar discutii, ce se doresc a fi argumentate (cat de cat, macar) ....

Altfel, de urmarit cum va merge exeprimentul MUC operat de ROT (chiar daca nu asigura conexiuni extinse, iar frecventa este minima); oricum, e de asteptat ca toate aceste curse anuntate in ultimul timp pe IAS, sa mai muste din pax-ul AUA (de vazut si daca va exista vreo reactie AUA, in ceea ce priveste preturile practicate). Deocamdata, AUA ramane cu un avantaj al legaturilor intercontinentale, dar daca se mai adauga si preconizata cursa de IST, lucrurile se vor complica pentru ei (asa cum deja par a deveni interesante la Cluj, odata cu intrarea LOT).

Cat priveste DLA, deocamdata in sistemele de rezervari apar ca fiind singurii inlocuitori ai CLH la Cluj, dar nu si la Timisoara (unde vor opera impreuna), in timp ce Sibiu ramane in continuare sa fie operat de CLH (similar si la Chisinau).
 
... dar daca se mai adauga si preconizata cursa de IST, lucrurile se vor complica pentru ei ...
IAS - IST se apropie cu pasi mari de realizare insa AMS s-a amanat cel putin pana prin vara lui 2016, probabil si din ratiuni de flota. Sper ca AUA sa zboare cu aeronavele goale, pentru ca niciodata nu au vandut bilete sub 200 de Euro.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user