Air France (AF/AFR)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
... hai, ca de mult n-o mai pusesera de-o greva la AF.
Se estimeaza ca vor sta cu miinile incrucisate 28% din piloti & personal navigant - care revendica o marire de salariu de 6% "inflatie pierduta pe 6 ani". Managementul zice: 1%. Revendicarile sint sustinute de 9 sindicate ce au o tangenta cu pilotii (SNPL; SPAF; Alter), insotitorii (SNPNC, UNSA-PNC) si personalul la sol (FO, SUD, CFTC, SNGAF).
De mult nu am mai vazut o asemenea sincronizare a sindicatelor in Franta - tinind cont de concurenta pe care si-o fac...
Vor fi afectate 50% din zborurile long-haul; 75% din zborurile short / medium la / de la CDG; 85% short-haul.
Ca va être le bordel - cum ar veni...
 
Last edited:
Eu zic sa le dea la fiecare bani sa-si cumpere propriul avion. Si sa lucreze, ca taxiurile-n Romania, fiecare cu avionul propriu, sub umbrela unei companii, care asigura dispeceratul.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
În iulie 2016 am zburat cu ei in plină grevă spre JFK... avionul a fost full, și în total pentru economy erau 5 din 12 FA. Berea a fost caldă, mâncarea rece. I-am pus pe lista de evitat, a fost primul și probabil ultimul zbor cu ei.
 
Cind nu sint pusi pe grevuit au un serviciu la bord foarte bun - mai ales pe long-haul.
Din pacate au o mentalitate de functionari "sintem angajatii Companiei Nationale", bordata de o oarecare aroganta fata de realitatile economice "noua ni se cuvine (aproape) tot ceea ce cerem, iar patronatul nu ne poate refuza, caci altfel intrerupem un serviciu public esential functionarii societatii"...
 
Am zburat de curând cu ei JFK - CDG - CPH. Pe JFK - CDG au avut cam cel mai bun serviciu din ce am prins eu la orice companie aeriană. Economy (777-300) cu scaune confortabile, meniu foarte bun, IFE bun, etc.
Atâta tot că a fost o întreagă aventură tot zborul cu grupul AF-KLM.. cu zbor anulat, pierdut conexiune, ajuns cu mega întârziere la destinație, SSSS pe AMS-JFK, ambele bagaje pierdute și la dus și la întors... jumătatea nu vrea să mai audă ever de ei, ne-au stricat două zile din cele 7 de concediu.
Sigur, am trimis claimul prin Air Help pentru întârziere, ar trebui să vină o compensație de 1200 EUR (-25% comision), dar aș fi preferat să fi avut o experiență pozitivă.

Aș mai zbura long haul cu AF - dar cu siguranță nu voi face asta pentru destinații de vacanță.
Cu KLM am mai zburat spre US, tot cu bătrânele 747 - avantaje și dezavantaje.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
(...) Jean-Marc Janaillac, [...] va fi in masura sa ghideze optimal gestionarea crizelor sociale la AF (...)
Deci: nu! Socoteala de-acasa nu s-a potrivit cu cea din piata. JMJ a demisionat in aceasta seara, pe baza neintelegerilor ireconciliabile intre pozitia patronatului si cea a sindicatelor privitor la maririle de salarii. Sindicatele mentin preavizul de greva pentru luni si marti. Nu de alta, dar cele 13 zile de greva din acest an au costat deja companiei in jur de 300mioEUR.
La consecintele financiare ale grevelor sa mai adaugam cresterea pretului carburantilor (impact negativ de 83mioEUR in T1) si aprecierea Euro-ului (impact negativ de 224mioEUR pe T1) - si avem deja reteta bilantului de sfirsit de an. Adica un rezultat de exploatare cu mult redus fata de 1.5bioEUR din 2017. Cunoastem ingredientele - vom vedea in decembrie proportionalitatea lor.
Toata lumea e de acord ca JMJ a facut in doi ani lucruri foarte bune: aliante (Delta, Virgin Atlantic, China Eastern), reducerea datoriei nete (2bioEUR numai pe fiscalul 2017), rezultate de exploatare bune, etc ...
Dar sindicatul SNPL al pilotilor a cerut o parte din prajitura (dupa 7 ani de inghet salarial). Iar dupa ei, potopul: restul sindicatelor.
Si asta, fara a tine cont de faptul ca, in ciuda rezultatelor imbunatatite, AF e departe de-a arata cifre la fel de bune ca British Airways sau Lufthansa.
Cu iesirea din scena a lui JMJ, Air France face un pas suplimentar spre prapastie. Demisia asta aduce criza de la AF in arena politica.
E al doilea mare spin in talpa guvernului si implicit a presedintelui Macron. Ambii spini fiind din sectorul transporturilor ... SNCF fiind primul.
Guvernul nu are prea multe optiuni. Ori cedeaza consensual revendicarilor - cu conditia ca pe o perioada determinata sindicatele sa se abtina de la miscari sociale (ceea ce ar putea da si mai mult curaj celor de la SNCF). Ori se arata mai duri si anunta ca vor ceda santajului doar pentru binele public - dar ca vor privatiza total compania. Acesta e momentul ideal pentru a o face ... Ori: nu cedeaza nici un centimetru de teren - cu riscul de-a aduce compania cu 2-3 ani in urma; dar cu oportunitatea de-a arata sindicatelor ca exista limite care nu trebuiesc depasite.
Orice ar fi, supravietuirea pe termen lung a lui AF nu se poate face decit intr-un cadru privat, in care pirghia sindicalista este redusa (adica fara miza politica) - poate doar cu un golden share bleu-blanc-rouge in miinile statului...
Presedintele Macron & Co sint destul de pragmatici pentru a privi mai departe de mindria nationala pictata pe coada aeronavelor. Iar o privatizare à la française nu va insemna ca AF o sa pice in miini straine. Dinpotriva.
E de vazut daca vor avea destule resurse pentru a deschide un nou front ... caci o posibila privatizare totala a lui AF ar insemna un hard-landing pentru toti angajatii companiei (mai ales cei mai bine platiti - pilotii, insotitorii si o parte din tehnic), si o intrare in lumea durelor realitati economice.
Ceea ce nu se va face fara ca principalii interesati sa incerce a-si proteja pozitiile...
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 4 users
AF este prea mare ca o fuziune cu LH sau BA sa poata trece de autoritatile de la Bruxelles, fara ca noua companie sa trebuiasca sa isi reduca anvergura ... ar fi un 1+1=1.75 ... sau si mai putin.
Pe de alta parte, AF este o companie prea greu de guvernat, din punct de vedere social, pentru a interesa un grup deja activ in domeniu ca achizitie unitara.
In schimb, asset-urile individuale, da: ar putea interesa o gramada de lume.
Sau, cum mentionam mai sus: o privatizare à la française, prin care cele 14-si-ceva% ai statului ar fi cumparate de diferite mari intreprinderi / banci franceze - care astfel si-ar face datoria fata de patrie si popor ...
 
Last edited:
S-ar putea imparti asseturile.

KLM ar fi perla coroanei - cel ma probabil Delta va plusa la maxim ca sa aiba 49.9%, restul ar putea fi o constructie gen Virgin sau cu acestia.

Transavia - ar fi un asset ideal pentru Easyjet ca si core markets sau IAG, care ar fi dispus cred sa ofere mult pentru ca au ramas pe dinafara la Air Berlin.

Suntem in mijlocul unei runde de consolidare in care s-au spart diverse basici nesustenabile - Air Berlin, Alitalia, Monarch, CSA, Meridiana, gifiie Air France, Norwegian, FlyBe.
 
s-au spart diverse basici nesustenabile - Air Berlin, Alitalia, Monarch, CSA, Meridiana, gifiie Air France, Norwegian, FlyBe

Lista cu gafaitori este de fapt mult mai lunga. Doar ca multi tin bine ascuns gunoiul sub pres, ba unii chiar reusesc sa creeze impresia ca le merge foarte bine.
Daca mai creste putin pretul barilului, cred ca se vor mai sparge si alte basici, eventual pe la toamna, cand se termina sezonul bun si fiecare isi face inventarul resurselor cu care va trebui sa sustina pierderile sezonului mai slab care urmeaza.
 
Toamna lumea e in bani, basicile se sparg asa , la inceputul anului cind inca nu vin banii din bookingurile de primavara si in paralel se ard bani.
 
Benjamin Smith is a reputed senior airline industry executive at international level. He has played a major role at Air Canada over the past two decades, where he has been a key player in the airline’s economic and commercial development, its transformation, its value creation and the engagement of the teams. Until today, he was Air Canada’s President Airlines and Chief Operating Officer.

 
Capitanul care a decis asa ceva ar putea fi suspendat dupa parerea mea, e vorba de ceva mult mai complicat aici, nu este capitanul in masura sa decida plecarea aeronavei cu bagaje fara apartinatori la bord, asa ceva este ilegal peste tot in lume,
sunt reglementari clare din partea IATA in sensul acesta. Interesant ar fi sa aflam ce au facut si cei de la handling, oarecum si ei au o parte de vina.