Air Moldova (9U/MLD)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,310
2,895
903
Aotearoa
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Airbus A320 -231 368 ER- Air Moldova N-reg canx 20mar12 prior delivery ex SAW ex N368MX
O jucarie noua. Dupa cate stiu, nu aveau nicio comanda de A320, deci e surpriza.
Tarom cand zicea ca ii vin avioane noi?
 
"Zsolt" said:
Airbus A320 -231 368 ER- Air Moldova N-reg canx 20mar12 prior delivery ex SAW ex N368MX
O jucarie noua. Dupa cate stiu, nu aveau nicio comanda de A320, deci e surpriza.
Tarom cand zicea ca ii vin avioane noi?

Daca are SN 368 , numai nou nu e. Este ex F-OHMA , ex N368MX , YOM 1992 , livrat in 29.03.1994 la Mexicana , stored since 28.08.2010, leased de la Aviation Capital Group , subsidiara Pacific LifeCorp Inc.
 
Air Moldova, din 18 mai 2012, se muta de pe Charles de Gaulle Airport pe Beauvais Airport (BVA).
Compania va continua sa opereze 2/7 cu aeronave de tip A320.

Program din 25MAR12:

9U863 KIV0630 – 0800FRA0900 – 1015BVA 320 15
9U864 BVA1200 – 1315FRA1415 – 1735KIV 320 15

sursa: airlineroute
 
Air Moldova introduce, pe perioada verii 2012, curse catre Dublin. Frecventa va fi de 1/7 si se va opera cu A320, cu escala la Frankfurt.
Perioada de operare va fi intre 19 iunie si 4 septembrie.

Program:
9U863 KIV0525 – 0655FRA0810 – 0910DUB 320 2
9U864 DUB1015 – 1315FRA1415 – 1735KIV 320 2

sursa: airlineroute
 
Incepand cu luna iunie, cei de la Air Moldova introduc doua curse saptamanale pe ruta Chisinau – Bologna si trei curse saptamanale pe rutele Chisinau – Venetia si Chisinau - Verona.
Ruta va fi deservita de aeronave de tip Embraer 190 si Airbus A320.

Programul zborurilor va fi:

Chisinau – Bologna eff 05IUN12
9U879 KIV1900 – 1950BLQ E90 26
9U880 BLQ2040 – 2350KIV E90 26

Chisinau – Venetia eff 05IUN12
9U881 KIV1250 – 1330VCE E90 246
9U882 VCE1420 – 1720KIV E90 246

Chisinau – Verona eff 04IUN12
9U885 KIV1840 – 1930VRN E90 7
9U885 KIV1840 – 1930VRN 320 14

9U886 VRN2020 – 2330KIV E90 7
9U886 VRN2020 – 2330KIV 320 14
 
Mda ... se cam suie Air Moldova pe rutele directe pe care intentiona si Carpatair sa le faca ... ::)
 
Pe 14 Iunie 2012 Air Moldova a lansat o noua destinatie, din Rusia, si anume Surgut. Destinata este una de sezon, frecventa zborurilor este de 1/7 si va fi operata cu Embraer E190 aircraft. Se pot face rezervari pana pe 28 Septembrie 2012.

Program operare:

9U137 KIV1800 – 0115+1SGC E90 4
9U138 SGC0345 – 0545KIV E90 5
 
Se misca lucrurile si la Chisinau. Air Moldova au introdus in flota al doilea E190.
 
Interesanta configuratie care ar putea fi viabila si pentru ROT - 6J + 108Y. Ar fi aproape cat un A318.
 
Adauga la asta ca AMB190 este cu 40% mai ieftin decit A318 si ca idee de consum MTOW e 50 fata de 68 de tone. Ponderat cu parile de ownership si fuel cost in operare iti ies undeva la 15% mai putin cost total de operare.
 
A318 e o tampenie si a fost cea mai mare greseala a Taromului in materie de achizitie de aeronave. In schimb, compara cu un 737 de 140 locuri si vei vedea ca E190 e intr-adevar cu 15% mai eficient, dar are o capacitate cu 30-40% mai redusa.

Revenind la 9U, mai au E190 pe comanda? Din cate se vede mai au doar un A320 operational din 3 initial, ceea ce ma duce la gandul ca modelul va fi scos complet din uz.
 
Asta e un retur de leasing, nu e nou , asa ca s-ar putea sa mai vina ceva.

Profitul unui echipament mai mare e ceva marginal..Daca break even la 737-700 e sa zicem la 100 pax si la EMB la 80, Boeing tb sa care 134 pax pt a face acelasi profit ca si EMB plin cu 114. Abia de la nr. 135 incolo iti apare avantajul marginal.
 
Asta depinde mult si de politica de tarifare. Daca tu vinzi majoritatea biletelor discount-economy pe la 150-250 EUR roundtrip cum face ROT, poti sa o uiti break even la 80 locuri in EMB. De exemplu la ce preturi se vand biletele la cursele noi de pe IAS, cred ca trebuie 90% LF ca sa se ajunga la break even, profitul eventual fiind modic. Eu de aia tot spun ca trebuie capacitate mai mare la ROT.

Suntem off-topic, ne mutam pe threadul ROT daca vrei. :)
 
am luat doar ca exemplu matematic, excluzind chestii daca si parca cu pret marginal la ultimul venit, preturi promo etc..
 
Promotie! Se cam merita o vizita la Chisnau .

"Din 27 octombrie 2013, Compania “Air Moldova” oferă bilete pentru destinaţia Chişinău-Bucureşti/Bucureşti-Chişinău începînd cu 39 euro, într-o direcţie. Preţul unui bilet include toate taxele.

Zborurile sunt operate din Chişinău în fiecare dimineaţa la 7:30 şi seara, de luni pînă vineri, la 18.30"
Air Moldova
 
Da, va începe si concurenta pe ruta asta dupa ce s-a renuntat la codeshare cu Tarom ...
 
Air Moldova a închiriat un Airbus A321 de la Hermes Airlines
De la 1 Iunie 2014, o aeronavă Airbus A321 (SX-BHT) a companiei Hermes Airlines a inceput sa opereze zboruri in Europa si Rusia pentru Air Moldova
Aeronava se află la baza Air Moldova de pe aeroportul din Chisinau, Republica Moldova și va opera zboruri programate spre destinaţii din Italia, Turcia si Rusia , pe tot sezonul de vara.
mld-spotters.ucoz.com
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Compania Air Moldova, anunţă despre lansarea unui proiect destinat pasagerilor din Iaşi care aleg să călătorească prin Chişinău.
Această ofertă este valabilă din data de 01 iulie 2014 şi presupune crearea unor oferte de călătorie cu transfer gratuit. Compania va oferi zboruri spre toate destinaţiile Air Moldova (...)
Biletele pot fi procurate de la Agenţiile IATA din Iaşi. Preţul unui bilet într-o direcție începe de la 59 Euro cu toate taxele incluse.
Pentru ca acest proiect să fie unul accesibil şi comod, Air Moldova oferă transport terestru gratuit zilnic din/spre Iaşi pentru această categorie de pasageri.

Transferul va fi efectuat zilnic cu un autocar confortabil, dotat cu sistem climatizare, Wi-Fi, WC etc. Autocarul va stationa în Iaşi într-o zonă destul de accesibilă, în parcarea celui mai mare mall - Pallas Mall, iar în Chişinău - în parcarea Aeroportului Internaţional Chişinău. Orarul călătoriei va fi după cum urmează:

07.30 – Plecare din Iaşi, Parcare Pallas Mall (Palatul Culturii)
10.30 – sosire în Chişinău, Aeroportul Internaţional Chişinău

20.00 – Plecare din Chişinău, Aeroportul Internaţional Chişinău
23.00 – Sosire în Iaşi, Parcare Pallas Mall (Palatul Culturii)

Sursa: http://www.airmoldova.md/news-records-ro/3425/
 
Compania „Air Moldova” anunţă despre anularea curselor către dinspre Moscova pentru 27 iunie, ca rezultat al anulării permisiunii de către autorităţile aviatice ale Federatiei Ruse.

Astfel, cu câteva ore înainte de decolarea cursei, preconizată pentru ora 7.00, autorităţile aviatice ale Federaţiei Ruse au anunţat că nu permit operarea zborului fără, însă, a oferi vreo explicaţie adiţională.

În aceste condiţii, compania Air Moldova a fost forţată să se conformeze acestei situații şi a fost nevoită să introducă schimbări în orarul de zbor, prin anularea cursei Chişinău-Moscova, Moscova- Chişinău pentru data de 27 iunie 2014 (cursa de dimineaţă), se arată într-un counicat al companiei.

Compania „Air Moldova” asigură pasagerii curselor că vor primi integral costul biletelor neutilizate.

Sursa: http://agora.md/stiri/2094/rusia-in...rsei-chisinau-moscova-pentru-data-de-27-iunie