Air Serbia (JU/ASL)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Re: JAT Airways (JU/JAT)

Guvernul sarb este foarte aproape sa incheie un acod cu un grup de investitoti locali pentru a vinde 50% din actiunile flag-carrier-ului JAT Airways. Investitorii sunt condusi de Miroslav Miskovic , proprietarul holdingului Delta M. Miskovic e considerat al doilea cel mai bogat om de afaceri din Serbia cu o avere ce depaseste 3 miliarde US$. daca acordul se va concretiza, stiuta fiind ambitia si uneori nationalismul sarbilor, e de asteptata o revitalizare rapida a operatorului sarb. Prima "injectie de capital" va fi de 25 de milioane US$.
 
Re: JAT Airways (JU/JAT)

De mentionat ca Jat intr-o vreme cocheta cu ideea de Sky Team insa dupa nerezolvarea unor probleme gen intretinere si calitate Air France a renuntzat la idee.
Sa vedem ce-o sa fie.
 
Re: JAT Airways (JU/JAT)

Etihad Airways will launch services from Abu Dhabi to Belgrade Serbia

The national carrier of the United Arab Emirates, Etihad Airways, will launch services from Abu Dhabi to Belgrade. Flights are to be inaugurated as soon as possible, within the next two months, no later than June. Jat Airways will codeshare on the service. As EX-YU Aviation News learns, the two airlines worked throughout the weekend, signing the codeshare agreement on Saturday. During this week the two will finalise their codesharing arrangements on other flights. Etihad will codeshare on several Jat Airways flights beyond Belgrade, while in return the Serbian carrier will place its “JU” code on several Etihad flights out of Abu Dhabi.
The two airlines are speeding up cooperation ahead of a visit by Etihad Airways CEO James Hogan to Belgrade next Monday, April 15. Mr. Hogan will sign a memorandum of understanding for a strategic partnership agreement with Jat. The national carrier of the United Arab Emirates has been offered a 49% stake in Jat over the next five years with the possibility to extend its control over the airline for a further five years, until 2023. Etihad’s takeover of Jat would be carried out in a similar fashion to its takeover of Air Seychelles. Etihad will be required to renew Jat’s aging fleet.

Sursa: http://www.balkans.com/open-news.php?un ... ber=172451
 
Re: JAT Airways (JU/JAT)

La flota chiar ca ma astept la mutari spectaculoase. Toate companiile unde Etihad e actionar, de la Air Berlin la Aer Lingus au o cooperare pe sourcing de flota. E posibil sa vedem cite ceva din supracapacitatile Air Berlin reorientate spre Belgrad.
Spectaculoasa e si mutarea cu code share pe zborurile Etihad - de ex cu bataie spre piata australiana cu migratie sirba masiva, unde Etihad a facut prima mutare dupa cooperarea Quantas/Emirates.Pentru Tarom e o sansa pierduta pt ca Etihad incearca o apropiere strategica de Skyteam. Emirates ramin independent, Qatar Airways se duc spre OneWorld.
 
Re: JAT Airways (JU/JAT)

ar insemna ca trec de pe Boeing pe Airbus.. nu ar fi de mirare, Etihad fiind favorabila A vs. B.. de unde vine flota? AirBerlin?
 
Re: JAT Airways (JU/JAT)

Umbla vorba ca cele 2 A319 de la Adria vor fi luate de JAT. Ar fi prima miscare de la preluarea de catre Etihad.
 
Re: JAT Airways (JU/JAT)

Toata flota de 737-300 de la sfirsitul anilor 80 va fi inlocuita la sfirsitul anului cu 10 A319.

Se confirma astfel preferinta Etihad pentru o Airbus..si o uniformizare in grup : Lingus, Niki, JAT...

ca mic ps: ATRul KRP a ajuns tot la ei..
 
Re: JAT Airways (JU/JAT)

Conform unor informatii din presa, începând cu orarul de iarna JAT are în plan (si a cerut deja sloturile respective) sa înfiinteze un hub european cu sprijinul/pentru actionarul principal Etihad. Sunt în plan urmatoarele destinatii:

BUD, OTP, IEV, LJU, PRG, VAR, BNX, AUH, BEY si CAI.
 
Re: JAT Airways (JU/JAT)

Sa semnat acordul ... si vom avea o noua companie:

Air-Serbia-aircraft-470.jpg


http://www.usatoday.com/story/todayinth ... s/2611497/

Untitled3.png
 
ATRurile vor ramane sau se axeaza doar pe Airbus? Altfel nu inteleg cum ar avea de gand sa zboare profitabil destinatii regionale de genul BUD, SOF, BNX, LJU, OTP cu Airbus, avand in vedere ca TAROM nu e in stare sa umple un ATR spre Belgrad.
 
Orarul rutei anuntate Belgrad – Bucuresti este încarcat:

JU642 BEG 13.30 – 15.50 OTP AT7
JU643 OTP 16.20 – 16.50 BEG AT7

începe din 10 decembrie, operata zilnic.
 
Stiam ca pe ruta asta LF-ul e mediocru . Unde mai intra si sarbii cu AT7 zilnic ? Iese Tarom de pe ruta ?
 
Depinde ce vrea Etihad..la limita pot forta /finanta cursa de OTP ca sa umple un Airbus spre Abu Dhabi - daca reusesc sa obina si numai dealuri spre Thailanda cu agentiile de turism, vor crea rapid cerere.
 
Dar Abu Dhabi este la o 1h20 de DXB. Sa nu uitam si de zborul WZZ catre DWC care e si mai aproape, in jur de o ora. Cine merge la BEG ca sa zboare in Emirate?
 
Eu unul nu vad trafic consistent dinspre OTP cu escala la BEG, poate doar pt destinatii balcanice indisponibile de pe OTP gen LJU, SKP, SJJ. Curios e ca nu exista cursa BEG-ZAG, ar fi fost cea mai folosita dinspre OTP.
 
Din 30.03 Air Serbia trece de la AT7 la 319 pe ruta BEG-OTP, în continuare cu operare zilnica.
 
Cine se indoia de planurile Etihad? Nu operezi cu capacitate mare daca nu ai o strategie clara de adunat paxi de transfer.