• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.
  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

TotalGruv

Administrator
Staff member
Feb 13, 2012
1,659
149
83
FL390
#2
din punctul meu de vedere e un fel de NON-event, da, acest fuel emergency suna dramatic, dar EU OPS specifica clar:

daca se pare ca vei ateriza cu mai putin decat final reserve declari minimmum fuel (adica pan-pan)
daca e evident ca vei ateriza cu mai putin de final reserve, atunci declari clar si raspicat fuel emergency (adica may-day) altfel patesti ca Boeingul 707 de la Avianca la JFK... pe scurt: au ratat pe furtuna din cauza la ceva windshear, au fost bagati la coada secventei de aterizare si cand sa faca o noua apropriere, pe finala au ramas fara gaz pe conducta pt ca nu au comunicat cum trebuie situatia combustibilului...

final reserve trebuie sa fie combustibil cat sa zbori 30 de minute la 1500 de picioare (aproximativ 500 metri) deasupra aeroportului. Asta e valabil pt plan de zbor cu aeroport de rezerva, dar daca zbori catre un aeroport izolat, sau daca anumite conditii sunt intalnite si nu trebuie aeroport de rezerva, atuci final reserve trebuie sa creasca la 45 de minute.
 

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Feb 13, 2012
1,508
383
113
55
Cluj
www.aviatiacivilacluj.wordpress.com
#3
Multam Vali pentru explicatii !
Si pe forumurile italiene e exact aceasta explicatie.
Inteleg ca de fapt a fost doar aplicarea EU-OPS , ea fiind corect aplicata de piloti , doar ca s-a inregistrat ca eveniment ca asa cere procedura. Banuiesc ca de aia e procedura pt a fi aplicata ORIUNDE , deci si la cele mai aglomerate aeroporturi unde probabil ATC te baga intr-o alta prioritate la aterizare. Corect?
Nu e cazul la Palermo , dar pilotii Medallion au procedat "by the book".
Apropo , era un ferry , sau ce cautau la CTA dinspre OTP?

LE : Ups , English corner ! Sorry !