Airbus a depasit Boeing in 2013

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Articol de doi lei..... Si anu trecut au vandut mai mult...... http://active.boeing.com/commercial/orders/index.cfm aici gasesti situatia exacta la Boeing si 1531(comenzi ferme pe anul 2013) reprezinta numarul BRUT de avioane comandate si 1355 reprezinta numarul net, diferenta este din avioanele comandate anii anteriori si pentru care au fost reziliate contractele . Din cate imi aduc aminte daca adaugsi MoU-urile la cele 1531 ajungi la 2200 aproximativ! Anul 2013 nu include comenzile din Golf pentru 777X

Airbus la 30.11 : http://www.airbus.com/no_cache/company/market/orders-deliveries/
din pacate nu sunt atat de transparenti si nu afiseaza brut/net dar astea sunt anularile pana in 30.11:

Airbus Corporate Jets - 2 A318, 1 A319, 1 A350-900
Aircraft Purchase Fleet - 17 A320
CIT Leasing - 2 A320
Delta Air Lines (Northwest) - 5 A319, 2 A320
GB Airways - 1 A320, 1 A321
Lufthansa - 3 A380-800
OH Avion - 8 A330-200F
Qatar Airways - 1 A320
TunisAir - 3 A350-800
United Airlines - 7 A319, 5 A320

Sursa este A.net
 
Last edited by a moderator:
Ambii producatori se rup in pozitii si se aduna ca la primarie, optiuni, modele viitoare etc.Important e si cit cistiga si de multe ori cum evolueaza piata de-a lungul unui ciclu.

Asa ca cel mai bine e sa vedem cum se vind/ se dezvolta diversele familii.

A320NEO/B737MAX - avantaj Airbus

A380 /B747 - avantaj Airbus, dar nu putem compara generatiile produselor

A330+ A350 /B787, B777 aici e mai complicat

- Boeing are un avantaj pe 787, incepind mai devreme si acoperind doua foste familii (757 si 767) , marele minus aici este conform gurilor rele marja foarte mica, dublata de problemele de start - sse pare ca break even va fi abia dupa 1.000 de bucati livrate
- 777x este deocamdata pe hirtie existind in mare doar un comittment de replacement de la principalii utlizatori
- A350 are comenzi excelente- desi gindit ca un nou 330 cu upgrade, piata refuza modelul -800 si se pare ca va fi la un moment dat si o versiune mai mare decit A350-1000, care va intra in concurenta directa cu familia 777x; in plus este vindut la o marja relativ mare
- A330- vedem..s-ar putea sa apara o varianta NEO, cel putin din Asia cam asta e cererea
 
787 este un avion pe care toate companiile il urasc si il iubesc in acelasi timp. Este un avion care produce bani si care reduce foarte mult consumul, de exemplu Jetastar se lauda cu un consum cu 3% mai mic decat in realitate! Norwegian in perioadele de problema cu 787 a zburat cu un A340-300 pe post de ilocuitor si au facut ca trenu in gara deoarece consumul este cu 50% mai are la 340.... 777 este un avion care se vinde excelent si care. daca bine imi aduc aminte inainte de cafea a trecut deja de 2000 de comenzi sau o sa treaca cand vor deveni ferme comenzile pentru operatorii din Golf. Cat despre 747/380.... situatia e foarte clara B a renunta la ideea ca il poate vinde in cantitati industriale deoarece cu 777X vor fi in concurenta directa si una ii sa ai 4 motoare si alta ii sa ai 2 motoare. Oricum A380 nu o sa ajunga niciodata la numarul de 748 produs. Si 787 (la ora asta nu stau sa caut) are vanzari excelente si o sa se vand bine de aici incolo mai ales ca prin vara vor schmba si softul avioanelor, soft care genereaza probleme prin cantitatea mare de erori generate!

Sper ca am fost coerent, daca nu voi incerca mai tarziu!
 
Nu putem compara 340 cu 787..340 a fost gindit ca un 787 al vremurilor sale, cind inca nu primeai certificare sa zbori transatlantic cu doua motoare. De aici si succesul ulterior al 330 care si -a depasit concurentul direct 767.

777 e cashcowul Boeing pe wide body cu 1.000 de bucati livrate in 20 de ani si inca vreo 500 in backlog (inclusiv 777x). 787 cum mai mai scris are o problema de profitabilitate pt producator (nu ne referim aici la companii ci la ce ramine Boeing), pt ca a fost introdus cu discounturi mari. Backlog actual cam 1.000 de bucati (target pe 2014 ar fi 2 livrari pe saptamina).

350 are deja spre 800 de comenzi, tinind cont ca Airbus nu a avut pina la 330/340 un widebody long haul (A300 a fost conceput pt curse mai scurte cu volume mari iar A310 pt curse medii).

748 e mai degraba un model de sfirsit de ciclu al familiei 74x..cu dor 50 de comenzi, majoritatea cargo, este end of an era..de fapt de prin 2000 744 nu prea a mai fost livrat, devenind neeconomic vs 777.

La 380 parerile sunt impartite. Comezi reale sunt spre 300 pt 15 ani de livrari, deci nu va ajunge la cifrele familei 747 din anii ei buni, dar nu stiu daca si-a propus asta, data fiind pozitia de pe care venea Airbus (cind 747 se lansa Airbus nici nu exista). Deocamdata are citeva probleme mari: versiunea initiala nu e f economica, fiind optimizat de fapt pt -900; europenilor le fug pasagerii spre alte huburi si le e frica sa comande iar americanii au o problema patriotica si de self esteem sa accepte ca altii fac produsul cel mai cel.
 
Asta cu 787vsA340 ti-am zis-o ca fapt divers si nu ca altceva, clientii de 787 sunt multumiti de ele si comenteaza doar ca sa mai stoarca ceva discount-uri de la B. De exemplu, inainte de problemele cu bateria Ethiopian le zbura minim 16 ore/zi. Trebuie sa tii cont ca desi se vorbeste mult, aiurea si fara rost in presa de 787 anul acesta a adunat 182 de comenzi si o singura anulare.... eu zicc ca asta spune foarte multe. De exemplu 789 a scapat de multe din problemele lui 788 si aparitia lui probabil ca o sa genereze multe conversii de la 788 la 789 sau chiar 7810.... Pana acuma numarul total de comenzi pentru 787 ii de 1030 https://docs.google.com/spreadsheet...b2dSUlRNWEFOOVE&single=true&gid=7&output=html Din Noiembrie (exceptand sarbatorile) 787 se produce la o rata de 10/luna) Anul asta au vrut sa livreze minim 60 si au livrat 65, sunt in graficul actual.



777 se apropie de 1150 avioane livrate..... nu gasesc accuma sa iti dau datele mai exacte, se poate sa le am pe mail, nu imi mai aduc aminte....

767 un avion care oricum ai privi se vinde si linia de productie mai are ceva ani de lucrat.....(Cargo si militar nu stiu daca mai sunt de pasageri comandate).

Tine cont ca nici 350 nu si-a incheiat zborurile de testare si tine cont ca pot sa mai apara probleme si alte amanari care pot duce la anulari!

747 eeste terminat , daca se mai vinde pana in 2020 este bine dar oricum la livrarile dupa 2020 lumea o sa prefere 777X deoarece este foarte similar!

380.... Nu stiu cat este de profitabil pentru alte companii in afara de EK, AF regreta ca il are, este prea mare pentru ei....... si cu 300 de comenzi ..... nu cred ca A si-a scos investitia ( sa nu uitam de fisurile din "aripi" care costa si alea cateva zeci de milioane si care trebuie reparate la aproape toate, nu stiu daca au inceput sa le produca pe alea fara probleme).

Oricum aviatia nu ar fi aici daca nu ar existaa si A si B, prezenta concurentei este unicul lucru care a crescut siguranta..... ce se intampla daca B disparea si ramanea doar A iar A350 ar avea problemele lui 787, crezi ca ar indrazni cineva sa le tina la sol? eu zic ca nu, ar zbura in conditiile alea si problema s-ar remedia pe parcurs.....
 
Da.. interesant e ca ambii producatori au iesit pe narrowbody din piata de 150 de locuri, unde urca Bombardier si Embraer..Comac deocamdata inca nu sunt relevanti.
 
Comac eu zic ca nici nu o s aiasa, piata lor, daca o sa fie, o sa fie doar cea locala fara prea multe pretentii. Eu zic ca atat B cat si A nu se incadreaza in piata de 150 de locuri deoarece clientii lor principali sunt pe crestere sa zic asa si pentru ca cei doi, Embraer si Bombardier,au produse mai "usurele" mai usor de exploatat
 
73W/Max 7 sau 319CEO/NEO au CASM mare , de asta nu se mai solicita
Ar fi bine sa priceapa si Tarom acest lucru , desi prevad o unificare a flotei de jet pe un avion pe care nu-l vrea nimeni . Un ultim tun , cum s-ar zice ...