Pentru a concura cu Boeing 777-9, Airbus ar putea lansa la Farnborough Airshow (11-7 iulie) o versiune mai mare decat A350-1000, denumita A350-8000.
John Leahy, Airbus: “Noul model va avea autonomie si capacitate similare cu 777-9, oferind insa costuri substantial mai mici de operare. In prezent, aratam noua versiune companiilor aeriene.” A350-8000, o versiune alungita a lui A350-1000, ar urma sa ofere “cel putin” 396 de locuri in 3 clase de calatorie. Introdus in 2014, A350-900 ofera 325 de locuri, in timp ce A350-1000 (livrarile incep in 2017) va oferi 366 de locuri. In 2014, Airbus a renuntat la A350-800 din cauza vanzarilor slabe. A350-1000 se poate duela cu actualele versiuni 777 si viitorul 777-8 (intre 350-375 locuri), insa nu va putea tine piept lui 777-9 (intre 400-425 de locuri), astfel ca este nevoie si de A350-8000. Pana acum, 306 unitati 777-9 au fost comandate, in timp ce Airbus a primit comenzi pentru 181 exemplare A350-1000.
A350-8000 ar urma sa foloseasca o noua versiune a motoarelor Rolls-Royce Trent XWB destinate A350-1000. O sursa apropiata companie a declarat ca thrust-ul ar urma sa fie marit de la 97.000 pounds la 100.000 pounds, in timp ce greutatea maxima la decolare (MTWO) va creste de la 308 tone (A350-1000) la 319 tone. Un expert in domeniul motoarelor estimeaza ca modificarile necesare pentru cerintele A350-8000 ar costa Rolls-Royce jumatate de miliarde de dolari, necesitand o elice mai mare si materiale noi. Airbus va anunta decizia legata de A350-8000 in iulie, la Farnborough Airshow.
De ce A350-8000 si nu A350-1100? Leahy, Airbus: “Ar fi prea aproape de -1000 si ar da clientilor impresia ca au de ales intre -1000 si -1100.” Surse apropiate companiei spun ca noul model se va numi A350-8000 tocmai pentru a-l diferentia mai bine. O alta denumire vehiculata, dar putin probabila, este A350-1000XL. Cifra 8 este des folosita in aviatie de catre producatori si in Asia – unde Airbus si Boeing spera la vanzari cat mai mari – ea simbolizeaza succesul. “8 este un numar foarte frumos in Asia, dar nu comentam asupra denumirii pana nu lansam oficial modelul”, a afirmat John Leahy. Airbus a mai avut un model cu -8000 in titulatura: singurul A340-213X construit (cunoscut si ca A340-8000) destinat Sultanului din Brunei. Foto: Airbus, Stefan Kunert.

Continue reading...
John Leahy, Airbus: “Noul model va avea autonomie si capacitate similare cu 777-9, oferind insa costuri substantial mai mici de operare. In prezent, aratam noua versiune companiilor aeriene.” A350-8000, o versiune alungita a lui A350-1000, ar urma sa ofere “cel putin” 396 de locuri in 3 clase de calatorie. Introdus in 2014, A350-900 ofera 325 de locuri, in timp ce A350-1000 (livrarile incep in 2017) va oferi 366 de locuri. In 2014, Airbus a renuntat la A350-800 din cauza vanzarilor slabe. A350-1000 se poate duela cu actualele versiuni 777 si viitorul 777-8 (intre 350-375 locuri), insa nu va putea tine piept lui 777-9 (intre 400-425 de locuri), astfel ca este nevoie si de A350-8000. Pana acum, 306 unitati 777-9 au fost comandate, in timp ce Airbus a primit comenzi pentru 181 exemplare A350-1000.
A350-8000 ar urma sa foloseasca o noua versiune a motoarelor Rolls-Royce Trent XWB destinate A350-1000. O sursa apropiata companie a declarat ca thrust-ul ar urma sa fie marit de la 97.000 pounds la 100.000 pounds, in timp ce greutatea maxima la decolare (MTWO) va creste de la 308 tone (A350-1000) la 319 tone. Un expert in domeniul motoarelor estimeaza ca modificarile necesare pentru cerintele A350-8000 ar costa Rolls-Royce jumatate de miliarde de dolari, necesitand o elice mai mare si materiale noi. Airbus va anunta decizia legata de A350-8000 in iulie, la Farnborough Airshow.
De ce A350-8000 si nu A350-1100? Leahy, Airbus: “Ar fi prea aproape de -1000 si ar da clientilor impresia ca au de ales intre -1000 si -1100.” Surse apropiate companiei spun ca noul model se va numi A350-8000 tocmai pentru a-l diferentia mai bine. O alta denumire vehiculata, dar putin probabila, este A350-1000XL. Cifra 8 este des folosita in aviatie de catre producatori si in Asia – unde Airbus si Boeing spera la vanzari cat mai mari – ea simbolizeaza succesul. “8 este un numar foarte frumos in Asia, dar nu comentam asupra denumirii pana nu lansam oficial modelul”, a afirmat John Leahy. Airbus a mai avut un model cu -8000 in titulatura: singurul A340-213X construit (cunoscut si ca A340-8000) destinat Sultanului din Brunei. Foto: Airbus, Stefan Kunert.

Continue reading...