Airbus se va debarasa gradual de cele 46% pe care le detine in Dassault. Pentru inceput, Dassault isi va rascumpara 10% ... care valoreaza cam 1.2bioEUR.
Motivele par sa fie doua:
a) lipsa de sinergii dintre cele doua grupuri ... si
b) concurenta directa pe defense, dintre avioanele multi-rol Eurofighter si Rafale.
In sine, Airbus nu face decit sa se scuture de o mostenire nu neaparat dorita... Caci participarile in Dassault Aviation au venit la pachet cu intrarea lui Aerospatiale in EADS. La rindul ei, Aerospatiale nu facea decit sa detina actiunile Dassault in numele statului francez.
Operatiunea se va hotari pe 24sep14 in consiliul de administratie al Dassault - si foarte probabil ca statul francez nu se va opune.
Financiar vorbind - Airbus nu are decit de cistigat: daca tranzactia se incheie la 1.2bioEUR - asta intra in profitul Airbus, si ... valorizeaza tot pachetul de 46% la aproape 5.5bioEUR. Daca ne uitam la bilantul '13 al Airbus - aceasta participare a fost inscrisa la 2.4bioEUR.
Pe de alta parte - departe de a avea probleme, Dassault ar fi putut sa se lipseasca de aceasta tranzactie in momentul de fata.
Constringerile bugetare reduc comenzile de Rafale ale statului francez - iar contractul de 126 Rafale catre India, nu este inca finalizat. Pe de alta parte, Dassault are cresteri substantiale in R&D cu programele civile Falcon 5X & 8X si drone nEUROn si MALE2020.
Dar: cu un cash disponibil de 3.7bioEUR la sfirsitul lui '13 - Dassault isi poate sa scoata din buzunar maruntisul necesar tranzactiei, fara sa tuseasca (prea mult).
Intrebarea ar fi "de ce ACUM?" - caci investitorii cereau de citiva ani ca sa se lichideze participarea in Dassault. Rezultatele Airbus sint bune - deci nu este o operatiune de infrumusetare a bilantului.
Singura explicatie ar fi sa ca Airbus sa incerce sa slabeasca financiar Dassault - pe fondul luptei pentru pietile externe dintre Eurofighter si Rafale...
Motivele par sa fie doua:
a) lipsa de sinergii dintre cele doua grupuri ... si
b) concurenta directa pe defense, dintre avioanele multi-rol Eurofighter si Rafale.
In sine, Airbus nu face decit sa se scuture de o mostenire nu neaparat dorita... Caci participarile in Dassault Aviation au venit la pachet cu intrarea lui Aerospatiale in EADS. La rindul ei, Aerospatiale nu facea decit sa detina actiunile Dassault in numele statului francez.
Operatiunea se va hotari pe 24sep14 in consiliul de administratie al Dassault - si foarte probabil ca statul francez nu se va opune.
Financiar vorbind - Airbus nu are decit de cistigat: daca tranzactia se incheie la 1.2bioEUR - asta intra in profitul Airbus, si ... valorizeaza tot pachetul de 46% la aproape 5.5bioEUR. Daca ne uitam la bilantul '13 al Airbus - aceasta participare a fost inscrisa la 2.4bioEUR.
Pe de alta parte - departe de a avea probleme, Dassault ar fi putut sa se lipseasca de aceasta tranzactie in momentul de fata.
Constringerile bugetare reduc comenzile de Rafale ale statului francez - iar contractul de 126 Rafale catre India, nu este inca finalizat. Pe de alta parte, Dassault are cresteri substantiale in R&D cu programele civile Falcon 5X & 8X si drone nEUROn si MALE2020.
Dar: cu un cash disponibil de 3.7bioEUR la sfirsitul lui '13 - Dassault isi poate sa scoata din buzunar maruntisul necesar tranzactiei, fara sa tuseasca (prea mult).
Intrebarea ar fi "de ce ACUM?" - caci investitorii cereau de citiva ani ca sa se lichideze participarea in Dassault. Rezultatele Airbus sint bune - deci nu este o operatiune de infrumusetare a bilantului.
Singura explicatie ar fi sa ca Airbus sa incerce sa slabeasca financiar Dassault - pe fondul luptei pentru pietile externe dintre Eurofighter si Rafale...
Last edited by a moderator: