• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

tavi

🌴 Out of Office 🌴
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,734
2,049
203
Brasov
Vă dați seama ce concesii cred că a făcut Airbus. Ușor, ușor China o să copieze toată tehnologia vestică. Respect US din punctul ăsta de vedere.


Sent from my fabulous iPhone 7 Plus using Tapatalk
 

transporter

Well-Known Member
Premium Member
Mar 27, 2012
819
304
63
CLJ
"Cred" fara argumente pare mai mult asa o chestie religioasa. Eu cred ca nu, Comac mai are pana sa poata certifica avionul in UE si SUA.

Si daca va fi certificat s-ar putea sa aibe succesul marci chinezesti de automobile Geely (proprietara Volvo de ceva timp), care asa cum stim a depasit deja multe marci consacrate din lume :)

Comac va avea o piata prin China si Asia de sud-est. Si cam atat, nu se poate sa copiezi tot ce apuci de prin vest si sa faci un avion care sa fie varf tehnologic, chiar daca in proces folosesti si piese de la furnizori externi consacrati in domeniu.

Mai sunt cateva avioane chinezesti de mare success gen Xian MA60 sau alte copii dupa diverse avioane din vest sau din Rusia. Lista completa a avioanelor chinezesti se poate consulta aici: List of aircraft produced by the People's Republic of China - Wikipedia
 

Boobba-One

Well-Known Member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
Chinezii vor continua sa comande masiv A & B, chiar dupa ce C919 va intra in full commercial production.
Este unul din putinele moduri prin care tovarasii pot corecta putin balanta comerciala cu Europa si cu SUA...

@Adrian Fuchs - ai apasat pe o chestie destul de interesanta, care trebuie pusa intr-un context mai larg.
La ora actuala, Embraer vede un cer albastru si fara prea multi nori. Are produse bine pozitionate in segmentul lor si o politica comerciala excelenta: au plecat de la Paris cu 38 de comenzi ... departe dupa A & B, dar cu patru aparate in fata lui Bombardier, care nu a vindut decit Q400 (alt segment de piata). Iar Bombardier o si cam duce rau cu finantele...
Comac vine de foarte departe, si mai are ceva vreme pina cind sa puna un produs operational pe piata. Timp in care Embraer isi va consolida pozitia.
Singurul mod in care vad C919 impunindu-se masiv ar fi cumpararea de catre chinezi a businessului de aviatie comerciala a Bombardier, care este un spin in talpa grupului; sa creeze sinergii de productie intre C919 & C-Series pentru a optimiza costurile. Sau sa omoare CS-ul, asa cum a facut Boeing cu MD80/90, pentru a creste cota de piata a familiei 737. Asta e relativ putin probabil sa se intimple. .
Ar fi o potriveala naturala intre Comac & Bombardier - cooperarea lor in C919 fiid un secret de notorietate publica. Iar chinezii ar gasi fara probleme prea mari banii necesari pentru o asemenea operatie.
Atita doar ca, in tirg, guvernul canadian ar putea strica socoteala de-acasa a chinezilor...
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user

Adrian Fuchs

Active Member
Aug 10, 2016
468
105
43
62
Timisoara
Cresterea si debuseul pentru Comac nu are a face nici cu UE, nici cu USA. Va vinde pe piata Asia-Pacific, care este cea mai dinamica (atentie la India!), ceea ce nu-i de ici-decolo. Si unde Embraer nu are nici istoric semnificativ, nici un "maine-poimaine" emotionant.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,326
1,036
113
FRA
Vă dați seama ce concesii cred că a făcut Airbus. Ușor, ușor China o să copieze toată tehnologia vestică. Respect US din punctul ăsta de vedere.


Sent from my fabulous iPhone 7 Plus using Tapatalk
Ce concesii sa faca?

Doar pentru informarea ta, Airbus are o linie de ansamblare in China si una in USA pentru familia 320. E o diferenta de strategie - in timp ce Boeing aduna componente de peste to si le ansambleaza in USA fara valoare mare adaugata, Airbus ansambleaza si in cele 2 piete mari pentru a contracara decizii negative influentate de factori politici.

China nu are nevoie sa copieze tehnologie - o poate cumpara, ceea ce si face. Vrbim de o tara care acum 200 de ani avut ca 30% din PIBul mondial si care il va avea din nou probabil in 20 de ani de acum inainte.
[doublepost=1499327935,1499327608][/doublepost]
Cresterea si debuseul pentru Comac nu are a face nici cu UE, nici cu USA. Va vinde pe piata Asia-Pacific, care este cea mai dinamica (atentie la India!), ceea ce nu-i de ici-decolo. Si unde Embraer nu are nici istoric semnificativ, nici un "maine-poimaine" emotionant.
India si China nu sunt best friends.

Dar C919 vine sa deserveasca pe linga piata interna din China doua piete mari - Asia de Sud Est si Africa, ambele avind nevoie de produse "altfel" gindite decit decit lumea vestica:

- preturi de tari emergente - Comac va tranzactiona cel mai probabil in renminbi scapind cumparatorii de riscul deprecierilor fata de USD
- tehnologie mai simpla - vorbim de piete emergente unde skillsurile de virf sunt mai rare - mentenanta usoara este un element care are o alta pondere decit in lumea vestica
- rute diferite - chiar daca vorbim de un narrowbody, distantele in Asia sunt mai lungi -> succesul fiind dat de pret, modele ca A320 sau B737 care sunt configurate pentru sectoare mai multe ca timpi de operare datorita distantelor medii mai scurte pot fi overengineered pentru nevoile de transport in pietele tinta (practic vorbim de o piata cu sectoare pentru Boeing MoM)
 

Adrian Fuchs

Active Member
Aug 10, 2016
468
105
43
62
Timisoara
Intrutotul de acord, numa' ca am o nedumerire si-o intrebatoare.

Nedumerirea: cum ai calculat PIB-u' ala de la 1800 si la ce l-ai raportat.
Intrebatoarea: crezi ca englezoii le-o ciordit PIB-u'?
 
Last edited: