Chinezii vor continua sa comande masiv A & B, chiar dupa ce C919 va intra in full commercial production.
Este unul din putinele moduri prin care tovarasii pot corecta putin balanta comerciala cu Europa si cu SUA...
@Adrian Fuchs - ai apasat pe o chestie destul de interesanta, care trebuie pusa intr-un context mai larg.
La ora actuala, Embraer vede un cer albastru si fara prea multi nori. Are produse bine pozitionate in segmentul lor si o politica comerciala excelenta: au plecat de la Paris cu 38 de comenzi ... departe dupa A & B, dar cu patru aparate in fata lui Bombardier, care nu a vindut decit Q400 (alt segment de piata). Iar Bombardier o si cam duce rau cu finantele...
Comac vine de foarte departe, si mai are ceva vreme pina cind sa puna un produs operational pe piata. Timp in care Embraer isi va consolida pozitia.
Singurul mod in care vad C919 impunindu-se masiv ar fi cumpararea de catre chinezi a businessului de aviatie comerciala a Bombardier, care este un spin in talpa grupului; sa creeze sinergii de productie intre C919 & C-Series pentru a optimiza costurile. Sau sa omoare CS-ul, asa cum a facut Boeing cu MD80/90, pentru a creste cota de piata a familiei 737. Asta e relativ putin probabil sa se intimple. .
Ar fi o potriveala naturala intre Comac & Bombardier - cooperarea lor in C919 fiid un secret de notorietate publica. Iar chinezii ar gasi fara probleme prea mari banii necesari pentru o asemenea operatie.
Atita doar ca, in tirg, guvernul canadian ar putea strica socoteala de-acasa a chinezilor...