Nu am zis ca iti dovedesc sau iti dau un document, am zis ca incerc sa fac rost de planul de zbor.
In aviatie se vorbeste despre flight level (metri in Rusia, China si alte cateva tari).
Ca o mica regula, catre est se zboara la FL impar (290, 310, 330, etc), la vest par (300, 320, 340, etc). Si aici sunt exceptii (ES, IT, CH si inca cateva) unde regula este N/S fata de E/W.
Dupa cum ziceam, aeronavele din categoria Heavy, care zboara lung curier, nu pot urca la altitudini mari din start, din cauza asta vezi tu curse dinspre E, S/E la FL300.
Aeronavele mari SI grele, de fiecare data le vei vedea mai jos la inceput de ruta. Poti vedea des Fokkere care zboara mai sus decat ei.
Pe parcursul rutei, cum se arde combustibil, avionul devine mai usor si poate urca la altitudini mai mari.
Uite un exemplu:
Ruta LTBA - KJFK al zborului THY1, din data de 130813, operat cu B77W/L - TCJJJ.
"N0500F300 IBLAL P727 BGS L622 KOMAN UL622 NARKA UN133 PERIT/N0490F320 UN133 LENOV DCT RONEX L617 KOLOB DCT MAXUM L621 ROKAM DCT AMSEV L621 ZOL P610 GUNPA/M083F320 NATA 64N040W/M083F320 NATA 63N050W/M083F320 NATA MIBNO/M083F320 NATA RODBO/N0480F340 N484C SEMTO DCT MOFAT/N0480F360 DCT ALB J37 IGN/1022"
Din ruta aflam ca aeronava zboara, initial, la FL300 (~9144m), intra in LRBB (spatiul aerian romanesc) la KOMAN, fiind tot la FL300, si iese la NARKA (tot la FL300). Abia la PERIT urca la FL320, (urmatoarea altitudine de croaziera catre est este FL320 ~9753m) care este pe teritoriul LHCC (Ungariei).
Urmatorul step il va face abia la iesirea de pe NAT (North Atlantic Track), si anume la RODBO, unde urca la FL340 ~10363m.
In concluzi calculul tau nu este bun, adica un avion poate sa urce la FL380 sau mai sus in 700km. Depinde de tipul cursei.
Daca mai ai intrebari sau nedumeriri, nu ezita sa postezi.
PS,
eu nu tin mortis sa iti explic, dar tu ai idei gresite despre anumite chestii si vreau sa le clarificam. La fel ca si cum era cu Intersection take off.