Pentru ca multi ne-au intrebat care este varsta medie a flotei Blue Air, va prezentam astazi cateva date. Data viitoare cand va urcati la bordul unui avion BMS si vreti sa stiti cat de vechi este, consultati acest articol si veti afla raspunsul.
Ca sa intram direct in subiect, varsta medie a flotei BMS este 22,4 ani. Comparativ, flota TAROM are o varsta medie de 16,8 ani, in timp ce flotele Wizz Air si Ryanair – competitori directi pentru Blue Air – au o varsta medie de 4,4 ani, respectiv 6,6 ani. Revenind la BMS, operatorul low-cost are acum 25 de avioane in serviciul comercial: doua 737-300 (inmatriculate YR-BAF si YR-BAP), 9 exemplare 737-400 (BAZ, BAO, BAJ, BAK, BAS, BAE, BAQ, BAR, BAU), 6 unitati 737-500 (AMA, AMB, AMC, AMD, AME, BAG), respectiv un 737-700 (YR-BMA) si 7 exemplare 737-800 (BMB, BMC, BMD, BME, BMF, BMG si BMH). Capacitatea avioanelor Blue Air variaza intre 141 de locuri (737-300) si 189 de locuri (737-800).
Cum stau avioanele Blue Air ca vechime? Sa vedem…
27,8 ani YR-BAF, 737-300 / A ajuns la Blue Air in mai 2008, operand mai inainte zboruri pentru United si GOL (Brazilia).
27,1 ani YR-BAG, 737-500 / La Blue Air din iulie 2009 dupa ce a fost folosit de Maersk Air, Asiana Airlines, Maersk Air UK, Air Malta, Maersk Air din nou, Estonian Air, iarasi Maersk Air si Sterling Airlines.
26,5 ani YR-BAZ, 737-400 / La Blue Air din decembrie 2013. A mai zburat pentru Braathens, Malaysia Airlines, Braathens din nou, SAS Braathens, SAS Norge, SAS, Jettime.
26 de ani YR-BAP, 737-300 / La Blue Air din mai 2016, trecand inainte pe la Malev, Norwegian, Pearl LLC si Blu-Express.
26 de ani YR-AMC, 737-500 / La Blue Air din iunie 2016 venind de la Lufthansa.
Cate 25,9 ani au YR-AMA, YR-AMB si YR-AME, toate 737-500. La Blue Air din aprilie si mai 2016 venind de la Lufthansa.
25,8 ani YR-BAO, 737-400 / La Blue Air din mai 2012, dupa ce a fost folosit de Air UK Leisure, KLM, Axon Airlines, Aegean Airlines, Czech Connect Airlines.
25,6 ani YR-AMD, 737-500 / La Blue Air din august 2016 venind de la Lufthansa.
25,3 ani YR-BAR, 737-400 / La Blue Air din decembrie 2013, dupa ce a trecut pe la Cayman Airways, Carnival Airlines, Olympic Airways, Olympic Airlines, Sky Airlines.
24,9 ani YR-BAU, 737-400 / La Blue Air din aprilie 2015 dupa ce a fost folosit de Turkish Airlines, Aigle Azur, Hemus Air, Ukraine International, Blue Panorama si Ukraine International din nou.
24,7 ani YR-BAJ, 737-400 / La Blue Air din decembrie 2010, operat anterior de Lufthansa si Air One.
24,6 ani YR-BAK, 737-400 / La Blue Air din decembrie 2010, operat anterior de Lufthansa si Air One.
24,5 ani YR-BAS, 737-400 / La Blue Air din iunie 2014. Operat anterior de Lufthansa, SunExpress, Air One, Air Italy si City Airways.
Ajungem si la primul avion mai tanar de 20 de ani. Mai precis la YR-BAE, 737-400. Varsta: 19,9 ani. La BMS din decembrie 2007 dupa ce a trecut pe la British Midland, bmi British Midland si Air One.
19,3 ani YR-BAQ, 737-400 / La Blue Air din iunie 2014 dupa ce a zburat pentru Thai Airways si Tatarstan Air.
18,9 ani YR-BMH, 737-800 / La Blue Air din martie 2017, operat anterior de Hapag-Lloyd, Hapagfly, TUIfly si Transaero. Interiorul a fost preluat de la alt avion, mocheta a fost schimbata, iar la exterior a fost aplicat un livery special Liverpool (avionul va fi alocat bazei de acolo) dupa vopsirea in culorile BMS.
18,3 ani YR-BMC, 737-800 / La Blue Air din mai 2016 dupa ce a operat zboruri pentru Novair, SunExpress si TUI Netherlands.
Tot 18,3 ani are si YR-BMB, 737-800 / La Blue Air din mai 2015, trecand si pe la Jet Airways, Orenair si TUI Netherlands.
18,1 ani YR-BMF, 737-800 / La Blue Air din iunie 2016 venind de la Hainan Airlines.
18 ani YR-BMD, 737-800 / La Blue Air din mai 2016, a mai operat zboruri pentru Novair, SunExpress si TUI Netherlands.
17,1 ani YR-BMG, 737-800 / La Blue Air din mai 2016, folosit anterior de Pegasus, China Xinhua Airlines si City Airways.
14,3 ani YR-BMA, 737-700 / A ajuns la Blue Air in mai 2015 venind de la China Eastern Airlines.
11,4 ani YR-BME, 737-800 / La Blue Air din februarie 2016, dupa ce a trecut pe la Air Europa, SunExpress, Anadolu Jet si SunExpress din nou.
Desigur, cat timp avioanele Blue Air sunt intretinute conform normelor in vigoare de catre profesionistii Departamentului Tehnic, pasagerii nu trebuie sa-si faca griji. La fel de adevarat insa este si urmatorul aspect – nu doar in aviatie, ci si in domeniul auto, in constructii sau in alte industrii: cu cat un produs este mai vechi, cu atat probabilitatea aparitiei unor defectiuni este mai mare. Zboruri line si sigure!
Vom vorbi in curand si despre flota TAROM. Date via Planespotters.net. Foto: YouTube.
Continue reading...
Ca sa intram direct in subiect, varsta medie a flotei BMS este 22,4 ani. Comparativ, flota TAROM are o varsta medie de 16,8 ani, in timp ce flotele Wizz Air si Ryanair – competitori directi pentru Blue Air – au o varsta medie de 4,4 ani, respectiv 6,6 ani. Revenind la BMS, operatorul low-cost are acum 25 de avioane in serviciul comercial: doua 737-300 (inmatriculate YR-BAF si YR-BAP), 9 exemplare 737-400 (BAZ, BAO, BAJ, BAK, BAS, BAE, BAQ, BAR, BAU), 6 unitati 737-500 (AMA, AMB, AMC, AMD, AME, BAG), respectiv un 737-700 (YR-BMA) si 7 exemplare 737-800 (BMB, BMC, BMD, BME, BMF, BMG si BMH). Capacitatea avioanelor Blue Air variaza intre 141 de locuri (737-300) si 189 de locuri (737-800).
Cum stau avioanele Blue Air ca vechime? Sa vedem…
27,8 ani YR-BAF, 737-300 / A ajuns la Blue Air in mai 2008, operand mai inainte zboruri pentru United si GOL (Brazilia).
27,1 ani YR-BAG, 737-500 / La Blue Air din iulie 2009 dupa ce a fost folosit de Maersk Air, Asiana Airlines, Maersk Air UK, Air Malta, Maersk Air din nou, Estonian Air, iarasi Maersk Air si Sterling Airlines.
26,5 ani YR-BAZ, 737-400 / La Blue Air din decembrie 2013. A mai zburat pentru Braathens, Malaysia Airlines, Braathens din nou, SAS Braathens, SAS Norge, SAS, Jettime.
26 de ani YR-BAP, 737-300 / La Blue Air din mai 2016, trecand inainte pe la Malev, Norwegian, Pearl LLC si Blu-Express.
26 de ani YR-AMC, 737-500 / La Blue Air din iunie 2016 venind de la Lufthansa.
Cate 25,9 ani au YR-AMA, YR-AMB si YR-AME, toate 737-500. La Blue Air din aprilie si mai 2016 venind de la Lufthansa.
25,8 ani YR-BAO, 737-400 / La Blue Air din mai 2012, dupa ce a fost folosit de Air UK Leisure, KLM, Axon Airlines, Aegean Airlines, Czech Connect Airlines.
25,6 ani YR-AMD, 737-500 / La Blue Air din august 2016 venind de la Lufthansa.
25,3 ani YR-BAR, 737-400 / La Blue Air din decembrie 2013, dupa ce a trecut pe la Cayman Airways, Carnival Airlines, Olympic Airways, Olympic Airlines, Sky Airlines.
24,9 ani YR-BAU, 737-400 / La Blue Air din aprilie 2015 dupa ce a fost folosit de Turkish Airlines, Aigle Azur, Hemus Air, Ukraine International, Blue Panorama si Ukraine International din nou.
24,7 ani YR-BAJ, 737-400 / La Blue Air din decembrie 2010, operat anterior de Lufthansa si Air One.
24,6 ani YR-BAK, 737-400 / La Blue Air din decembrie 2010, operat anterior de Lufthansa si Air One.
24,5 ani YR-BAS, 737-400 / La Blue Air din iunie 2014. Operat anterior de Lufthansa, SunExpress, Air One, Air Italy si City Airways.
Ajungem si la primul avion mai tanar de 20 de ani. Mai precis la YR-BAE, 737-400. Varsta: 19,9 ani. La BMS din decembrie 2007 dupa ce a trecut pe la British Midland, bmi British Midland si Air One.
19,3 ani YR-BAQ, 737-400 / La Blue Air din iunie 2014 dupa ce a zburat pentru Thai Airways si Tatarstan Air.
18,9 ani YR-BMH, 737-800 / La Blue Air din martie 2017, operat anterior de Hapag-Lloyd, Hapagfly, TUIfly si Transaero. Interiorul a fost preluat de la alt avion, mocheta a fost schimbata, iar la exterior a fost aplicat un livery special Liverpool (avionul va fi alocat bazei de acolo) dupa vopsirea in culorile BMS.
18,3 ani YR-BMC, 737-800 / La Blue Air din mai 2016 dupa ce a operat zboruri pentru Novair, SunExpress si TUI Netherlands.
Tot 18,3 ani are si YR-BMB, 737-800 / La Blue Air din mai 2015, trecand si pe la Jet Airways, Orenair si TUI Netherlands.
18,1 ani YR-BMF, 737-800 / La Blue Air din iunie 2016 venind de la Hainan Airlines.
18 ani YR-BMD, 737-800 / La Blue Air din mai 2016, a mai operat zboruri pentru Novair, SunExpress si TUI Netherlands.
17,1 ani YR-BMG, 737-800 / La Blue Air din mai 2016, folosit anterior de Pegasus, China Xinhua Airlines si City Airways.
14,3 ani YR-BMA, 737-700 / A ajuns la Blue Air in mai 2015 venind de la China Eastern Airlines.
11,4 ani YR-BME, 737-800 / La Blue Air din februarie 2016, dupa ce a trecut pe la Air Europa, SunExpress, Anadolu Jet si SunExpress din nou.
Desigur, cat timp avioanele Blue Air sunt intretinute conform normelor in vigoare de catre profesionistii Departamentului Tehnic, pasagerii nu trebuie sa-si faca griji. La fel de adevarat insa este si urmatorul aspect – nu doar in aviatie, ci si in domeniul auto, in constructii sau in alte industrii: cu cat un produs este mai vechi, cu atat probabilitatea aparitiei unor defectiuni este mai mare. Zboruri line si sigure!
Vom vorbi in curand si despre flota TAROM. Date via Planespotters.net. Foto: YouTube.
Continue reading...