[ARW] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Nu cred. Pentru ca nu mai e strategia lor de mult.

TSR si apoi OTP. CLJ , SBZ deservite de pe alte baze.

Inca odata doar pentru tine:

According to the Irish ULCC, the airline is gearing up to establish a total of four to five bases within Romania and plans to operate to a total of 10-12 airports in that market. “In five years, we estimate there will be 10 million passengers in Romania,” highlighted Ryanair’s CEO, Michael O’Leary in December 2015

SCV e ZERO so va fi ZERO.

Aradul e mort si va fi more pt ca e useless.

Baia Mare si Satu Mare - va ramine unul din ele ca nu au catchement.

Ma rog asta este parerea ta personala. Evident mai sint si altii care vad aceste aeroporturi ca o potentiala oportunitate de business.

[doublepost=1453323928,1453323341][/doublepost]
În rest, nu par să existe nicăieri pe Internet vreo dovadă că ar fi operat ceva, cândva, pe undeva...

Este un start-up deci evident nu a inceput operarea inca. Prima faza din planul lor de actiune este sa achizitioneze o companie aeriana Europeana cu propriul AOC si licenta de operare proprie.
 
De ce zici tu că e firmă serioasă? Vreun portofoliu?


Sent from my mobile phone using Tapatalk

Cred că ai inteles gresit ce spuneam eu mai sus.

În fine, Bernard Jacobs are un pedigree în industria aviatica, fiind trecut pe la compania regională VLM (care a fost, a dispărut si a reapărut din nou - dar altfel e o companie serioasă care în prezent operează la Antwerpen si Liege)...
[doublepost=1453324389,1453324282][/doublepost]@Todd is Back , dacă citesti cu atentie ce am scris eu, vei vedea de ce e putin probabil...
 
Todd.... MOL and co sunt maestrii PRului....10 mil paxi pe an in Romania numai stakeul lor? In Polonia, o tara dubla ca populatie sunt acum la 4,5 mil de paxi anual, asta in conditiile in care la Modlin au o baza relativ mare.

Ca idee.. in Polonia, o tara dubla zboara pe 11 aeroporturi, unele le-au abandonat deja .

Una e ceea ce declara bombastic, alta e realitatea.
[doublepost=1453326398,1453326300][/doublepost]
Ce este putin probabil? Sa cumpere o companie aeriana Europeana existenta?

Poti cumpara AOCuri, poti face wetlease cum e actualul urmas as Estonian...modele de business exista.

Ai insa bani sa suporti crearea unei companii? Asta e esenta. In powerpoint stim toti sa jucam AirlineSim.
 
Daca mai exista, orice este posibil.

Pe mine unul gindul ma ducea la Carpatair, dar am citit undeva ca Join contempleaza la aeronave de peste 140+ locuri si probabil la un turbo-prop 50+locuri pentru internele romanesti.

Mie mi se pare deja prea mult ca povesti. O companie la nivel de hirtie vrea sa aiba o baza locala dar sa opereze si de pe alte baze, dicuta deja de 3 avioane doar pentru Arad.
 
Una e ceea ce declara bombastic, alta e realitatea.

Conform cu declaratia din Decembrie 2015, O'Leary a anuntat deja ca v-a deschide prima baza la Timisoara. Ce te face pe tine sa crezi ca nu v-a deschide si celelalte 3-4 baze?

V-a zbura de la si catre 10-12 aeroporturi Romanesti. Ai putea specula care ar putea fi acestea?
[doublepost=1453327318,1453327144][/doublepost]
O companie la nivel de hirtie vrea sa aiba o baza locala dar sa opereze si de pe alte baze,

Daca stai sa te gindesti mai adinc si fara prejudecati cam asa a inceput si Ryanair.
 
Bernard Jacobs a fost între 2001-2006 Manager Sales & Business Development la VLM. D-l Jacobs este din Olanda, iar VLM este o companie fondată la Antwerpen, Belgia. Apoi VLM a fost cumpărată de AF/KLM si s-a încercat o fuziune (care nu a fost niciodată completă) cu filiala irlandeză CityJet. În 2014, CityJet a fost de vânzare. De ce nu a cumpărat-o Join Airlines, mai ales că d-l Jacobs avea experienta cu o parte din companie, dacă erau pusi pe achiziții ? Cumpărătorul a fost Intro Aviation (Germania). Apoi CityJet a fost dezmembrata si VLM s-a vândut din nou. De ce nu a încercat să o cumpere Bernard Jacobs ? Cumpărătorul a fost chiar managerul general, Arthur White.
Si de atunci, VLM is back in bussines la Antwerpen si Liege...

Pe scurt, in 2014-2015, Join Airlines a avut sansa să cumpere chiar compania la care Bernard Jacobs a făcut parte din echipa managerială. Dar nu a facut-o. Ce ne-ar face să credem că în 2016 vor face vreo achiziție ?
 
V-a zbura de la si catre 10-12 aeroporturi Romanesti.

Nu O'Leary zicea ca o sa introduca zborul in picioare in avioanele Ryanair ? Eu as lua cu o doza de scepticism ce zice. Ok. A deschis o baza la Timisoara, probabil mai deschide una-doua baze dar operarea pe 10-12 aeroporturi ar insemna sa opereze pe ceva gen Tulcea, Suceava, Satu Mare, Baia Mare, Oradea. Tare ma tem ca spre exemplu doar in NV Romaniei Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Cluj sunt un pic cam multe chiar si pentru Ryanair.
 
Todd, eu ma uit la ce se intimpla cu Ryanair foarte in detaliu. Chiar ma intereseaza evolutia actiunilor din portofoliu si avind si un oarecare bckground in finante ma uit si la roadshowurile pentru analisti financiari.

2022 este un an critic pentru majoritatea aeroporturilor regionale din Europa, pentru ca se va termina cu subventiile aiurea
Exista deja aeroporturi regionale inchise -Forli, Zweibrücken etc datorita proximitatii sau problemelor de subventii. Acest trend va continua
Multe aeroporturi regionale au trait pina cum din modelul facem pierderi promitind crestere -> cresterea vine de la un LCC caruia ii dam subventii. De cind se termina subventiile sau obligatiile contractuale se mai si pleaca.

Daca mergind mai departe te vei uita spre evolutia LCC, modelul merge spre baze mai mare pe aeroporturi centrale.

Nu in ultimul rind, presiunea pe yield va fi alta. Una e sa livrezi 12% profit la 45 de euro pret pe bilet, alta e sa ii livrezi la 80. Iar Ryan se afla intr-un canal de urcare a preturilor. Nu vor zbura la orice yield iar aeroporturile micute din Romania nu ofera niste nise premium ci mai degraba alternative mai sarace.
 
Pe scurt, in 2014-2015, Join Airlines a avut sansa să cumpere chiar compania la care Bernard Jacobs a făcut parte din echipa managerială. Dar nu a facut-o. Ce ne-ar face să credem că în 2016 vor face vreo achiziție ?

We are inviting interest from family business houses, funds and angel investors, to form an investment consortium. Our goal will be to exit the Join! Aviation Group within 5 years

Asta este businessul lui Bernard Jacobs ! Reuneste un grup de investitori, lanseaza startup-ul si vinde mai departe cu profit pentru el si investitorii initiali.

Eu as lua cu o doza de scepticism ce zice. Ok. A deschis o baza la Timisoara, probabil mai deschide una-doua baze dar operarea pe 10-12 aeroporturi ar insemna sa opereze pe ceva gen Tulcea, Suceava, Satu Mare, Baia Mare, Oradea.

Aceste aeroporturi continua sa investeasca in infrastructura si devin oportunitati reale de business. Nu inteleg de ce unii considera ca doar aeroporturile din Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi ar fi "potrivite" pentru afaceri.
 
Todd.. astia cauta investitori pe pagina de web... nu au bani... ei daor spun ca stiu sa faca de toate pentru toti si "asteptam provincia".

Inclusiv "proiectul" cu "Romenia" e un powerpoint....cu evaluare de rute, posibilitati de operare cu 3 start upuri ..dar ei si evaluaza (pe bani) alte oportunitati de rute din Balcani. Tot ce scrie acolo e in conditional optativ , nu in imperativ.

Asadar , ei ofera o marca de operare ( care nu are nici o valoare, dar ei se cred, Easy sau Virgin). Cauta companii care sa opereze pe risc propriu sub marca lor sau ACMI daca pica vre-un fraier care vrea sa arda bani.

Daca chiar era ceva de capul lor in regiune cumparau Adria (vinduta ieri) si o puneau de-o expansiune.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Ohoo, deci mai au planuri pentru Tulcea si Suceava.
...au mai incercat unii sa zboare de la Tulcea acu vreo doi ani ... si Tulcea i-a ingropat...
[doublepost=1453340765,1453339810][/doublepost]
We are inviting interest from family business houses, funds and angel investors, to form an investment consortium
e plin internetul de invitatii din astea catre investitori, lansate de pe pagini ieftine si facute la repezeala.
daca vrei sa ai o sansa ca cineva sa se uite la proiectul tau mai mult de o nano-secunda - contactezi tu frumos un family office sau un private equity in direct si in mod personalizat - sau prin intermediul unui private banker (care, la rindul lui, nu isi va pune obrazul la bataie doar daca are incredere in sansele de succes ale proiectului), care va sindica investitorii potentiali.
felul stingaci in care e formulata "invitatia" asta suna mai curind a scrisoare nigeriana decit a oportunitate de investitie reala...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Todd, eu ma uit la ce se intimpla cu Ryanair foarte in detaliu. Chiar ma intereseaza evolutia actiunilor din portofoliu si avind si un oarecare bckground in finante ma uit si la roadshowurile pentru analisti financiari.

Daca consideri cu adevarat o eventuala investitie in Ryanair, dar in schimb il consideri pe O'Leary un bolovan pe muraturi si nu dai doi lei pe declaratiile sale publice, lasa-ma sa-ti dau un sfat sanatos pentru finantele tale personale : nu investi in Ryanair !

Todd.. astia cauta investitori pe pagina de web... nu au bani... ei daor spun ca stiu sa faca de toate pentru toti si "asteptam provincia".

e plin internetul de invitatii din astea catre investitori, lansate de pe pagini ieftine si facute la repezeala.

Mai dragilor ... n-a zis nimeni - nici macar eu care sint "patriot locale" cum va place voua sa etichetati lumea pe aici (de-a lungul timpului am fost, cred eu destul de obiectiv-critic la adresa autoritatilor locale care managerizeaza Aeroportul Arad) ca acest proiect va "decola" in Iunie sau vreodata !

Sansele de reusita al acestui proiect abia anuntat sint in momentul de fata 50/50. Da de acord cu observatiile voastre pertinente (vedeti ca nu v-am contrazis pe acele argumente), dar totusi nu inteleg pesimismul vostru de 100% si comentariile total negative atunci cind vine vorba de proiecte la aeroporturi cu un trafic mai mic (sau chiar zero - cazul Aradului) decit OTP, CLJ, TSR, IAS, etc.

Fiecare aeroport Romanesc are dreptul, sansa, speranta si mai ales obligatia de a cauta si a atrage business local. Sint hoteluri si restaurante si in Arad, night-clubs, festivaluri de tot felul, podgoriile Aradului, statiuni montane, Castelul Regal de la Savirsin, Baile Termale Lipova, samd care angajeaza lucratori, creaza locuri de munca. Calea ferata, autostrada aduc in Arad parteneri de business, dar se poate si mai mult, exista un aeroport, trebuie investit in el si redat circuitului aviatic. Se fac eforturi in acest sens evident. Momentan nu e Ryanair, nu e Wizzair, nu e Tarom , ma rog este doar un ... un paper-airline, dar cel putin directorul acestuia se deranjaza si vine la Arad, semneaza formal un contract de operare cu aeroportul din Arad, evenimentul apare in presa locala si centrala, nu inteleg totusi, ce este chiar asa de ... speriat? Nu vin ei, vin altii, e plina balta de peste.

Ceea ce este incurajator si ceea ce este cu adevarat important pentru Arad este faptul ca v-a avea un terminal de plecari nou de 4200 mp la care daca adaugam vechiul terminal construit in 1936, si care v-a fi renovat servind in continuare doar ca terminal de sosiri, v-a aduce aeroportului o crestere a capacitatatii de prelucrare la 500 pax pe ora !

felul stingaci in care e formulata "invitatia" asta suna mai curind a scrisoare nigeriana decit a oportunitate de investitie reala...

Sint totusi sint cetateni Olandezi si Germani cu oarecare xeperienta in aviatia comerciala. N-ar trebui sa le subestimezi credentialele doar fiindca curiculul lor include si experiente africane, asiatice,etc Dai dovada de prejudecati total nefondate.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Daca consideri cu adevarat o eventuala investitie in Ryanair, dar in schimb il consideri pe O'Leary un bolovan pe muraturi si nu dai doi lei pe declaratiile sale publice, lasa-ma sa-ti dau un sfat sanatos pentru finantele tale personale : nu investi in Ryanair !
.

Multumesc de sfat dar am actiuni la ei de multi ani. Se apropie momentul de exit pentru ca urmatorii 3-4 ani sunt deja priced in.
[doublepost=1453371171,1453370747][/doublepost]
e plin internetul de invitatii din astea catre investitori, lansate de pe pagini ieftine si facute la repezeala.
daca vrei sa ai o sansa ca cineva sa se uite la proiectul tau mai mult de o nano-secunda - contactezi tu frumos un family office sau un private equity in direct si in mod personalizat - sau prin intermediul unui private banker (care, la rindul lui, nu isi va pune obrazul la bataie doar daca are incredere in sansele de succes ale proiectului), care va sindica investitorii potentiali.
felul stingaci in care e formulata "invitatia" asta suna mai curind a scrisoare nigeriana decit a oportunitate de investitie reala...

Sint totusi sint cetateni Olandezi si Germani cu oarecare xeperienta in aviatia comerciala. N-ar trebui sa le subestimezi credentialele doar fiindca curiculul lor include si experiente africane, asiatice,etc Dai dovada de prejudecati total nefondate.

In private equity investitiile sunt in competitie pentru bani si nu invers.

Daca ar fi ceva serios in spate ei ar alerga dupa bani.

Orice fond de privayte equity sau asset manager e invadat zilnic de propuneri de business....cam 1 din 200 trec de primul business analysst pentru a avea o discutie directa cu un investment manager.

Cit despre "experienta comerciala" - e foarte frumoasa. Dar lipsesc banii.

Altfel, pot invita Air Vallee sa faca o ruta (Arad -Verona pe harta lor), Ten Airways (Arad- Tulcea, potential imens turistic). Carpatair nu se baga ca aia nu stiu sa zboare decit pe banii altora.

Cred ca lipsesc aia de la Trasilvania Air sau cum le spunea cu o cursa de 3 orei pe zi catre Cluj, ce parere aveti?

Ma gindesc ca un feeder pentru hubul Solyom de la BUD ar avea si el mari sanse de reusita.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Nu mai astepta, vinde astazi tot ce ai la Ryan si da-le short in urmatorii 3-4 ani daca ai impresia ca se dau la fund !
[doublepost=1453372410,1453371514][/doublepost]
Altfel, pot invita Air Vallee sa faca o ruta (Arad -Verona pe harta lor), Ten Airways (Arad- Tulcea, potential imens turistic). Carpatair nu se baga ca aia nu stiu sa zboare decit pe banii altora.

Cred ca lipsesc aia de la Trasilvania Air sau cum le spunea cu o cursa de 3 orei pe zi catre Cluj, ce parere aveti?

Ma gindesc ca un feeder pentru hubul Solyom de la BUD ar avea si el mari sanse de reusita.

Aici trebuie sa dam Cezarului cei al Cezarului ... ai un simt al umorului bine dezvoltat, dealtfel ai aratat-o si in multe alte postari. Ai considerat vreodata o cariera in stand-up comedy? :D
 
Nu locuiesc in Romania asa ca nu ma pot bate cu native speakerii unei alte limbi. In plus, pot cistiga din ceea ce stiu eu sa fac mai bine de 4-5 ori mai mult decit un ghostwriter de gaguri pentru un late night show.