[ARW] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
In timp ce pe absolut toate aeroporturile din tara se fac investitii la greu in infrastructura, la Arad se bate la greu pasul pe loc de mai bine de 20 de ani si mai nou se exerseaza pasul inapoi. Le-a trebuit un an sa mute balizajul si probabil le va mai trebui inca un an sa relocheze ILS-ul. Ca in fiecare an vina pentru intirzieri nu apartine autoritatii locale ;) ci altora cum ar fi Romatsa si CNADR. Cert este ca aeroportul care prin anii '70 era al doilea ca trafic intern si international dupa Otopeni este astazi o ruina. De vreo zece ani incoace continua sa se poarte discutii "intense" cu diversi operatori aerieni. Iata insa ca anul acesta s-a hotarit reluarea investitiilor la Aeroportul Arad ??? Se darima jumate din terminalul Cargo (ca tot nu i-a costat nimic, a fost construit cu fonduri UE) si se transforma in terminal de pasageri. ::) Cam atita maruntis s-a mai gasit prin buzunarele CJA Arad condus de Dl Gheorghe Falca, cindva un aspirant la conducerea nationala a PDL-ului.

http://www.aradon.ro/banii-pe-din-doua- ... rt/1273617
 
O mare tampenie! Concentrati-va pe cargo pentru ca altfel nu veti avea nicio sansa in fata TSR. Doua aeroporturi la 40km unul de celalalt este nejustificat pentru Banat.
 
Interesant.

Aeroportul din Arad operează o cursă pe săptămână, dar angajații au salarii de top

Aproape o jumătate de milion de euro pentru 58 de angajaţi. Acesta este bugetul pe 2013 pe care conducerea Aeroportului din Arad, aflat în subordinea Consiliului Județean, l-a aprobat pentru salariaţii săi. Asta în condiţiile în care aici există o singură cursă, o dată pe săptămână. Mult mai puţin câştigă salariaţii de la Aeroportul Internaţional din Timişoara, cu 45 de curse pe săptămână.

Aeroportul din Arad reprezintă poate unul dintre cele mai comfortabile locuri de muncă din bugetul de stat. Aici, un angajat câștigă, in medie, 600 de euro brut pe lună, în condițiile în care pe aeroport aterizează o singură cursă pe săptămână.

Prin comparație, un angajat al aeroportului internațional „Traian Vuia” din Timișoara are un salariu mediu de 460 de euro pe lună. Pe acest aeroport sunt operate 45 de zboruri zilnice.

În 2013, din bugetul de 4,35 de miliarde de lei aprobat de Consiliul Județean Arad aproape două milioane de lei sunt dedicate salariilor.

Aeropotul estimează un venit anual de 2,3 milioane de lei, iar restul sumei, până la 4,3 milioane atât cât este bugetul, este acoperit tot de CJ Arad.

În 2011, aeroportul din Arad a ajuns pe o listă a FMI înaintată României, pe care se răgeasă companiile de stat cu costuri foarte mari și erau nerantabile.

sursa digi24
 
Se pare ca activitatea aeroportuara la Arad va resimti o oarecare crestere pe timpul verii, odata cu redirectionarea unor zboruri de pasageri de la Timisoara. In sfirsit Timisoara asfalteaza pista, sper eu si apron/taxiway, iar in functie de stadiul lucrarilor vor fi probabil perioade de inchidere totala a ooperarii pe TSR. Evident ca aici vorbim de lucrari de constructii la infrastructura in Romania, deci nu cred sa existe vreun termen de incepere/finalizare sau planificare detaliata a lucrarilor, un plan detaliat al zborurilor redirectionate, a masurilor aferente deservirii pasagerilor si aeronavelor, a planurilor de rezerva in caz de situatii neprevazute, etc. Cam asta reflecta si articolul de mai jos. "Om trai si om vedea, daca cade dropul de sare", cam asta pare a fi in mare preocuparile si strategia Aradului. Nici macar nu stim la aceasta ora daca ROMATSA a relocat ILS-ul si daca s-au executat zborurile de calibrare a pistei.


http://www.aradon.ro/aeroportul-arad-pr ... ra/1291972
 
În perioada 24.08 -01.09 în care va fi închis TSR pentru reparatii la pista aeroportul ARW se va trezi pentru scurt timp din letargia celor 2 curse regulate saptamânale de pasageri:

- Wizz Air muta aeronava de la TSR la ARW si opereaza toate cursele conform orarului
- Carpatair de asemenea opereaza toate cursele conform orarului
- Tarom va opera 3 curse zilnice cu AT7 (fara nightstop la ARW)
- Lufthansa va opera o cursa zilnica seara cu E95 (cu nightstop la ARW)

Deci e ceva de pozat acolo ;)
 
Thomas
ARW se va trezi pentru scurt timp din letargia celor 2 curse regulate saptamânale de pasageri

Mare oportunitate (para malaiatza ::)) pentru Aeroportul Arad sa-si arate ... MUSCHII LOR alor de la Lufthansa ;D ;D ;D

Orisicit, o veste foarte buna pentru hoteluri, restaurante, cluburi de noapte , shtrand, shopping, etc 8) 8) 8)

Absolut nici o stire in presa locala (deocamdata) despre starea tehnica curenta a aeroportului or pregatirile premergatoare ASALTULUI ... sau cel putin mediatizarea acestui unic eveniment (hora cimpeneasca, bal, chermeza sau altceva ... ;))

Se doarme cu sforaituri ... vorba poetului "dormi iubite, dormi in pace, consiliul judetean aeroport INTERNATIONAL te face"
 
Si Air Bucharest va veni la ARW:

în 30.08:
BUR 504 AYT 12:15 - 14:15 ARW
BUR 503 ARW 15:00 - 17:00 AYT
 
Aglomeratie mare pe Arad in perioada aceea!!! Sper sa se descurce!!!

Nu stiu daca au refacut balizajul, caci acum ceva vreme aveau probele la capitolul acesta!!!
 
Da, va fi destul de dificil ...

Program vineri 30.08 ... cred ca va fi recordul absolut pentru ARW ;)

06.30 -> WZZ BGY 320
07.55 -> DLH MUC E95
08.10 <- ROT OTP AT7
08.40 -> ROT OTP AT7
10.35 <- WZZ BGY 320
10.35 <- WZZ BGY 320
11.05 -> WZZ BVA 320
11.05 -> WZZ BGY 320
12.30 <- KRP FCO 733
13.10 -> KRP STR 100
13.10 -> KRP FCO 733
14.05 <- ROT OTP AT7
14.15 <- BUR AYT 733
14.35 -> ROT OTP AT7
15.00 -> BUR AYT 733
16.30 <- WZZ BVA 320
17.15 -> WZZ MAD 320
18.10 <- KRP STR 100
18.45 <- ROT OTP AT7
19.15 -> ROT OTP AT7
20.00 <- DLH MUC E95
 
maximus decimus

Aglomeratie mare pe Arad in perioada aceea!!! Sper sa se descurce!!! Nu stiu daca au refacut balizajul ...

Ma intreb unde o sa incapa atitia pasageri intr-un "terminal de pasageri" ceva mai mare decit o cutie de chibrituri ? Ar fi indicat sa fie chemati reprezentantii celor de la Guinness World Records fiindca este foarte posibil sa se bata "culmea rabdarii mondiale" la procesarea si imbarcarea pasagerilor ;D Cel putin cei de la Lufthansa intuind perfect "haosul" iminent de pe Arad au anulat doua din cele trei zboruri alegind inteligent sa ajunga la ARW la sfirsitul zilei si sa plece dimineata pe racoare ;)

Pe linga handicapul numit "terminal de pasageri", au probabil de fixat o gramada de lucruri. Ultimul LRAR NOTAM avertizeaza despre inchiderea pistei RWY 09/27 pe perioada 01 AUG - 19 AUG 2013. Deci practic la aceasta ora, aeroportul Arad este inchis oricarui trafic aerian cu exceptia elicopterelor SMURD. Din cite imi dau seama "rasfoind" diverse pagini pe internet se pare ca s-au efectuat recent ceva zboruri de calibrare (ILS ?) iar marcajul suprafetelor de rulare apare a fi proaspat revopsit. La fel si indicatoarele luminoase de ghidaj pe timp de noapte RWY/TAXY par a fi noi ! Dar nu sint sigur de asta fiindca buruiana si balaria este pina la briu pe intreaga curte interioara a aeroportului (asa cum se vede din pozele de la fata locului). Evident asta este o incalcare flagranta a normelor de securitate a zborurilor din cauza posibilitatii ingestiei in motoarele-JET a vegetatiei, animalelor/pasarilor si gunoaielor de tot felul (debris). Asa ca o "coasa zdravana" (tunsoare nr. zero) si o inspectie amanuntita "dupa"ar fi necesara si utila. Deasemeni din poze se observa o gramada de materiale de constructie (tuburi de ciment si altele)"uitate" dealungul pistei de aterizare. Un alt "caz penal" in regulamentul de operare aeroportuara. Si or mai fi si altele, sint sigur :mad:

Desigur Aeroportul Arad este unul subdezvoltat din toate punctele de vedere, dar cu ocazia acesta s-ar impune un efort deosebit din partea organelor locale pentru ca acesta sa arate cel putin ... curat, cochet, functional si sa asigure o siguranta operationala maxima in deplina conformitate cu legislatia aeroportuara UE in vigoare. SAFETY FIRST !
 
Da, intr-adevar va fi calcare in picioare la ce agenda li se pregateste.
O demonstratie de forte din partea autoritatilor implicate in toata treaba asta ar fi binevenita, e in interesul lor.

Tind sa fiu optimist si sa nu cred ca se joaca cu siguranta pasagerilor si cu riscul de a avea probleme din motive puerile cum ar fi curatarea temeinica a intregii zone aeroportuare. Sa nu mai punem in discutie tevatura ce va fi in turn, cu atatea curse pe fir.
De urmarit.
 
Dupa planificare , incep zborurile KRP spre ARW !
Primul: 23.08.2013 STR-ARW
 
Ma gandesc ca poate o fi compania care a anuntat ca-si va suplimenta flota cu doua avioane si care ar cam trebui sa se grabeasca sa prinda zboruri pe aeroporturi inca neocupate total de Wizz.
Ma refer la BMS.

Contractul devine operational, insa, doar in momentul in care baza din Arad va trece prin modernizarile anuntate deja de Consiliul Judetean, astfel incat sa faca fata unui flux mult mai mare de pasageri.
Reprezentantii aeroportului au declarat, pentru stirileprotv.ro/vest, ca acest contract este foarte important si a fost semnat dupa negocieri intense, angajamentul principal luat de aradeni fiind acela ca in cel mult un an vor fi finalizate investitii in modernizarea baze

Fraza flux mult mai mare de pasageri nu prea o vad in aceeasi propozitie cu KRP.
 
Last edited by a moderator:
Dupa ce initial se vorbea despre o investitie proprie a CJ Arad (prin intermediul unui imprumut bancar garantat de CJ) pentru transformarea terminaluilui cargo in terminal de pasageri, iata ca acum se discuta de un parteneriat public-privat. Cu alte cuvinte CJ Arad (public) doreste asocierea cu compania aeriana (privat) cu care chipurile ar fi semnat deja un contract de BAZA OPERATIONALA pe Aeroportul Arad cu incepere din 2014. Asocierea trebuie votata in AGA ARW. Schimbarea de optica cred ca se datoreaza faptului ca proiectul de modernizare al aeroportului Arad a fost scos de politicienii zilei de la Bucuresti, de pe lista finantarii TEN-T din fonduri Europene.

Dupa mine ... mult mai bine public-privat decit sa astepti pina-ti creste barba sa-ti vina banii de la EU, apoi licitatia, contestarile de rigoare organizarea de santier, intirzierile de plata de la MT, insolventa constructorului si restul circului "fara bani"

Printr-o astfel de asociere public-privata modernizarea ARW are o sansa de dezvoltare rapida.

Daca ar fi sa ghicesc cine este operatorul aerian as zice ca Thomas - CARPATAIR

http://glsa.ro/arad/articole-recoma...eriat-public-privat.html#sthash.JwvVj1Zw.dpbs
 
S-a rezolvat problema rapid.
In loc sa voteze (in ULTIMA sedinta CJ pe anul 2013) privind mandatarea reprezentanților CJA în adunarea acționarilor aeroportului, pentru demararea negocierilor cu compania aeriana interesata sa opereze de pe ARW, alesii judeteni au sarit unul la beregata celuilalt transformind totul intr-un circ politic penibil. Circarii astia chiar au impresia ca cineva asteapta dupa ei ... Cred ca s-a terminat si cu aceasta ultima fereastra de oportunitate iar cu ocazia asta s-a lamurit si compania aeriana interesata pe ce era ... sa calce
http://glsa.ro/arad/articole-recoma...-a-cja-din-acest-an.html#sthash.7MXZuchK.dpbs
 
  • 👍
Reactions: 1 users
http://www.aradon.ro/se-cauta-sef-la-aeroport/1368625

In lumina unor informatii recente preluate din presa locala de Arad ma vad dator sa-mi retrag comentariile de mai sus referitoare la sedinta CJ Arad, cu scuzele de rigoare. Lipsa de transparenta, secretizarea inutila a comunicarii informatiilor de interes public, genereaza confuzia generala si dezinformarea cetateanului. Este o chestiune foarte periculoasa atunci cind incercind sa inchei un parteneriat public-privat intr-un domeniu atit de specific precum traficul aeroportuar, nu verifici temeinic calificarile in domeniu si experienta in materie a partenerului privat. Ce este si mai grav este ca s-a incercat ascunderea identitatii partenerului privat la negocieri sub motivul ca acesta ar fi o companie aeriana importanta. Cind colo ce sa vezi in loc de companie aeriana se negociaza cu un intermediar, o firma de apartament din Bucuresti al carui propietar este un oarecare domn Dan Bucur se pricepe la foarte multe lucruri. Este ceva de necrezut ...

Dan Bucur's Summary
PD Consulting strategie turism si agricultura pe valea Muresului Arad si Timis.
Colaborare cu KPMG atragere fonduri pentru dezvoltarea vaii Muresului.
Partener INST Comp Suceava dezvoltare strategie lucrari pentru domeniile de activitate.
Proiecte pe energii regenerabile.
Interrelationarea colaborarilor intre companiile romanesti si cele de pe alte spatii pe diferite domenii de activitate,contracte de lucrari s.a
Dezvoltare in colaborare ca Grup de Lucru cu : Progis Austria,KPMG,PD Consulting,Intessa San Paolo Bank,Progis,ITC,Interbug Broker,Briliant Technologis si alti parteneri a unui program integrat pe agricultura cu proiecte pilot pe jud.Arad,Timis,Dolj si Ilfov.
Dezvoltarea strategica a Medist pe zone din tara.
Dezvoltarea unor alte proiecte ce atrag dupa sine alte investitii in turism divertisment tabere scolare pe valea Ineului,valea Muresului si zona Timis-Caransebes.
Inceperea proiectului integrat pe agricultura Initiativa Noua in Agricultura si realizarea grupului de lucru.
Impreuna cu CCIA Arad strategie de afaceri pe Kurdistan regiunes Duhok, urmarea a vizitei facute cat si a infratirii
celor doua regiuni si a camerelor.
Pregatirea dezvoltarii pr Kurdistan a activitatilor firmelor membre a CCIA.
Realizarea reprezentantelor firmelor Aradene in Duhok si regiune cu strategii comune camera oficialitati, entitati publice si private.
Reprezentare strategie marcheting a SC ROTEC Buzau producatoare de echipamente pentru petrol si gaze, a altor produse pe piata Asiatica cat si Africana.
Dezvoltarea prin colaborare a unor proiecte pe agricultura cu firme de consultanta si FPC.
Reprezentare SC XDIVISION ca activitate pe Romania cat si pe spatiile Irak, Siria, zona asiatica cu intreg portofoliul cat si in parteneriat cu Brilliant Security si Assa Bloy.
Reprezentsre Robinete Industriale SA Bacau cu produsele sale pe pista romaneasca cat si internationala.

Dan Bucur's Experience
Owner / Manager
Intelligent Triton Consulting System (ITCS)


May 2011 – Present (2 years 8 months)
 
Si inca o varianta de modernizare (evident pe hirtie :spam: !) a aeroportului Arad, a cita o fi oare, o merge si asta ca si celelalte tot la cosul de gunoi ? :sour:

http://www.actualitati-arad.ro/licitatie-pentru-terminalul-de-pasageri-de-la-aeroport/

Si apropo, daca na-ti stiut, cele mai ieftine bilete de avion din Romania ... 8 Euro ... tot de la Arad. Incearca Wizz sa descurajeze eventualii petitori ai Aradului?

http://www.businessmagazin.ro/anali...ftin-zbor-din-romania-costa-opt-euro-11875493