[ARW] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Todd is Back

Well-Known Member
Feb 22, 2012
1,146
338
83
Langley Canada
xgdSlie.png


Stie cineva care este stadiul lucrarilor de relocare a Balizajului si ILS la Arad? V-a fi Wizzair in stare sa opereze din Iunie? Ce se mai aude de fondurile de infrastructura alocate prin Trans-European Transport Network Executive Agency (TEN-T) aeroporturilor romanesti cu trafic sub 1 milion de pasageri? Vin banii aia odata fiindca am inteles ca atit Aradul cit si alte citeva aeroporturi romanesti au deja finalizate si aprobate proiecte de infrastructura dar ... finantarea TEN-T nu mai apare! Or fi ceva preconditii cerute de TEN-T care zac prin sertarele Ministerului Transporturilor? Vad ca Aradul a ajuns la capatul rabdarii si ii da in judecata pe cei de la CDANR ?!!

http://glsa.ro/arad/stiri-din-arad/...titiile-care-ar-trebui-platite-de-cnadnr.html
 
Singura procedura publicata este DVOR DME 09. Nici vorba de ILS. Sunt cu ochii pe AIP si cum apare ceva anunt. Pana atunci poate aflam de la cineva care e din zona, care este stadiul lucrarilor.
 
Am gasit un articol pe net legat de situatia conflictuala creata la Arad intre Consiliul Judetean ca proprietar al aeroportului si CNADR regie a Ministerului Transporturilor. Dupa parerea mea Ministerul Transporturilor a profitat si profita in continuare de naivitatea CJ Arad. MT-ul nu are absolut nici un interes sa sustina vreun proiect de reabilitare/dezvoltare/modernizare a aeroportului Arad. Ar fi si culmea sa o faca atita timp cit afacerile MT se desfasoara pe Timisoara. De citiva ani buni MT-ul a impus Taromului operarea exclusiva pe Timisoara. Se mai intreaba lumea pe la Arad cum de nu exista macar trei curse Tarom pe saptamina intre Arad si Bucuresti cind pe Timisoara opereaza sase curse zilnice !!!!!!!!!!! Interesul de business al MT-ului dicteaza ca Aradul sa fie eliminat din competitie. Sa nu ma inteleaga cineva gresit ca as acuza MT-ul sau Taromul pentru aceasta situatie a Aradului, la urma urmei bravo lor fiindca isi vad in continuare de propriul ineres de business. Ceea ce este insa deranjant este naivitatea, lipsa de viziune, non-combat-ul unor persoane de raspundere din interiorul CJ Arad care prin deciziile lor au alungat treptat de-a lungul ultimilor ani o mina de operatori aerieni. Ma astept ca dintr-un moment in altul Autoritatea Aeronautica din Romania (probabil subordonata MT-ului ?) sa anunte suspendarea licentei de operare a aeroportului Arad INVOCIND TOCMAI LIPSA BALIZAJULUI SI A ILS-ului ;) ;) ;)

http://www.miscarea-aradeana.ro/eveniment/2011-11-28/aeroportul-arad-intre-rea-vointa-si-incompetenta
 
Este interesant ce se intampla. Tipic Romania.
Legat de licentiere, nu cred ca se va retrage. In zona aceea, pentru LRAR si LRTR, au aparut charturi noi, eff date 05 aprilie 2012. S-a restructurat spatiul aerian, s-au modificat cai aeriene, intersectii, charturi cu SID/STAR - care pana acum nu erau. Daca apareau harti noi numai pentru Timisoara, atunci asta ar fi fost un semn, dar elaborand charturi aproape noi si pentru Arad, dau ceva speranta.
 
Se pare ca s=au gasit bani, CNADR nu vrea sa plateasca. Se cauta constructor.
Aeroportul Arad îsi va schimba balizajul din bani proprii, chiar daca CNADNR trebuia sa plateasca lucrarea.
Aeroportul Arad cauta o societate pentru a schimba balizajul, dupa ce acesta a devenit nefunctional din cauza centurii în regim de autostrada a municipiului Arad, care trece în imediata apropiere a aerogarii. Sunt puse la bataie aproape trei milioane de lei, fara TVA, pentru aceasta lucrare, banii venind din sursele proprii ale aeroportului aradean.

Pentru a cauta o oferta cât mai buna, reprezentantii aerogarii organizeaza o licitatie electronica, iar firma câstigatoare va fi declarata cea care va oferi cel mai scazut pret. Consiliul Judetean Arad (CJA), în subordonarea caruia se afla Aeroportul Arad, a anuntat, prin vocea purtatorului de cuvânt, Andreea Otoiu, ca va garanta creditul luat de aerogara pentru aceasta modernizare.

Neîntelegeri
Modernizarea balizajului de pe Aeroportul Arad are o istorie întortocheata, care începe odata cu realizarea centurii în regim de autostrada a municipiului Arad. În prima faza, s-a stabilit ca institutia care va schimba balizajul este Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR), beneficiara autostrazii.
Ulterior, cei de la CNADNR au refuzat sa plateasca pentru balizaj. CJA a adoptat o hotarâre de consiliu în care se specifica faptul ca, daca nu se ajunge la o întelegere amiabila cu drumarii, acestia vor fi dati în judecata pentru recuperarea sumei investite în balizaj.
În instanta
„În urma cu doua saptamâni, reprezentanti ai CJA si ai aeroportului au avut o întâlnire de conciliere la Bucuresti cu cei de la CNADNR. Nu s-a ajuns, însa, la o întelegere amiabila, asa ca CJA va intenta un proces în instanta împotriva CNADNR, pentru recuperarea banilor investiti în noul balizaj”, ne-a anuntat Andreea Otoiu, de la CJA.

aradon.ro
 
Se pare ca WizzAir v-a avea de luat o decizie importanta referitoare la reinceperea operarii de pe aeroportul Arad, anuntata anterior pentru 23 Iunie 2012. Situatia relocarii balizajului si a celorlalte instalatii de navigatie la aeroportul Arad sint doar la stadiul de ... LICITARE :eek:

http://www.vestic.ro/articol_23794/arad-restrictii-la-reluarea-curselor-aeriene-din-cauza-autostrazii-care-afecteaza-balizajul.html

Daca WizzAir v-a decide sa amine operarea de pe Arad din cauza situatiei balizajului, s-ar putea ca pierderile de venituri astfel cauzate aeroportului Arad sa fie incluse de catre avocati in factura ... CNADR ???
 
Conform glsa.ro
Dacă obiectivele aerogării arădene, afectate de construcţia Autostrăzii Arad – Timi­şoara au fost repuse în funcţiune, de această dată, vor fi supuse unor modificări organigrama, statutul de funcţii şi regulamentul de funcţionare

In aceasi articol apar si alte chestii pe tema reorganizarii. Mi se pare mie sau acele "compartimentari" care trebuie modificate arata ca si acum 20 de ani?
 
Clar ca lumina zilei ca relocarea balizajului nu se va finaliza la timp, adica nu inainte de 23 Iunie cind Wizzair ar trebui sa inceceapa operarea catre Milan Bergamo. Acum dat fiind programul de operare pe timp de zi al acestor zboruri catre Bergamo, si in functie de conditiile meteorologice specifice ale zilelor de operare ar fi posibil sa vedem aceste zboruri, insa deocamdata Wizzair care presupun, este la curent cu restrictiile de pe aeroportul Arad, nu a confirmat sau infirmat inceperea operarii de pe Arad. Chiar daca rezervarile de la si pentru Arad sint inca deschise pe website-ul Wizz nu cred ca v-a fi o problema prea mare pentru Wizz sa opereze aceste zboruri aditionale catre Bergamo tot de la ... Timisoara.
Dar asa cum se spune in articol, Aradul nu a mai avut curse regulate de pasageri in ultimii doi ani, si asta in mare masura din cauza derularii lucrarilor la autostrada A1 care trece la vreo 300 m de capatul Rwy 27. Dar ... un bun gospodar ar fi putut pe parcursul acestor ultimi doi ani sa lucreze (in parallel cu autostrada) si la modificarile si dotarile absolut necesare activitatii aeroportului. Nu s-a prelungit pista cu acei 300 m aditionali anuntati , nu s-a relocat balizajul, nu s-au inceput lucrarile la extinderea platformei, nu s-a demarat lucrarile de constructie aprobate dealtfel de catre CJA la noul terminal, turn de control, noul balizaj luminos de-a lungul cailor de rulare si multe altele. Sigur ca scuzele s-ar invirti firesc in jurul lipsei finantarilor, dar iata ca IMPRUMUTUL BANCAR la care s-a recurs pentru relocarea balizajului, este O SOLUTIE VIABILA pentru inceperea unor lucrari de anvergura in vederea modernizarii aeroportului. Daca se vor astepta in continuare finantari filtrate si directionate pe criteriul prioritatilor stabilite de Ministerul Transporturilor atunci Aeroportul Arad v-a disparea in urmatorii 5 ani.
 
Conform glsa.ro: În două săptămâni, de pe Aeroportul Arad vor fi reluate cursele de pasageri, în afara ţării
 
Din alte surse media stiam ca Wizz au aminat cu o saptamina inceperea operarii Arad-Bergamo. Nu stiu de ce dar am o presimtire ca aminarea initiala v-a fi ... impinsa mai departe de 30 iunie. Din articol reiese ca la Arad autoritatile locale nu prea sint la curent cu ce se intimpla la aeroport si nici macar nu-i intereseaza:

"Aerogara arădeană va reintra în circuit internaţional cu o întârziere de o săptămână faţă de data anunţată iniţial de autorităţile locale, mai exact sâmbătă, pe data de 30 iunie. ... Din motive neştiute, data reluării zborurilor comerciale de către compania aeriană Wizz Air de pe Aeroportul Internaţional Arad a fost amânată cu o săptămână, mai exact de pe 23 iunie, la 30 iunie."

Dar vorba aia dupa atitia ani de zile fara zboruri de pasageri (pardon scuze am uitat de cei 64 de pasageri inregistrati de ARW in 2011 ) ce mai conteaza o aminare de o saptamina sau in fine ... de mai multe saptamini ;D Ma intreb daca calatorii care si-au cumparat bilete pentru zborul inaugural de la Arad la Bergamo au aflat intre timp despre aminare :-[
 
In Romania este tipic "nu stie dreapta ce face stanga". Interesant este totusi observatia lui CalinCLJ de aici, unde scrie despre programul de iarna al WZZ si operarea de pe TSR.
 
Posibil ca Wizz sa transfere citeva rute de la Timisoara la Arad din pricina Comisiei Europene de Investigatii si a taxelor de aeroport mai mici la Arad. Cele care ar putea ramine totusi in operare de la Timisoara ar fi acele curse care produc venituri peste media LCC. Pentru ca aceasta optimizare a curselor Wizz sa aiba loc incepind din toamna, este nevoie ca Aradul sa finalizeze relocarea balizajului si ILS-ului. Cred ca asta asteapta Wizz sa vada cit de incet se misca lucrurile la aerrrrroportul Arad ... :mad:
 
Domnul Nicolae Ioţcu, membru - MISCAREA CRESTIN LIBERALA, proaspat reales in functia de preşedinte al CJ Arad:

"Prima destinaţie care dă startul curselor de pe aerogara arădeană a fost aleasă ca urmare a numărului mare de cereri de zboruri pentru nordul Italiei. Există în continuare discuţii şi pentru inaugurarea unor noi rute de pe Aeroportul din Arad. Sunt convins că și alți operatori aerieni vor fi interesați de aerogara noastră”, a declarat Nicolae Ioţcu, preşedintele CJA.

http://www.aradon.ro/pana-la-urma-ne-luam-zborul/1127373
 
Lucrarile la balizaj si ILS nu au inceput inca, ... dar responsabilii Aradului ramin in continuare super optimisti in cceea ce priveste viitorul aeroportului local ::)

"Romania Libera" ne reimprospateaza memoria inca odata ??? cu aceleasi planuri trecute, curente, viitoare, de perspectiva etc privind reluarea activitatii productive la Aeroportului Arad. Nimic concret deocamdata, aceleasi planuri pe care presa ni le reaminteste . . . in caz ca am uitat. Se "negociaza la greu" ... inca, cu citiva operatori aerieni pentru curse de pasageri si cargo... ;) Dar totul la ... secret maxim 8)

http://www.romanialibera.ro/actualitate/locale/resuscitare-pentru-aeroportul-din-arad-273959.html
 
xgdSlie.png


Aeroportul Arad a redevenit operabil pe timp de noapte, avand un sistem de balizaj nou

Dupa mai bine de un an in care aeroportul aradean era operabil doar in conditii de vizibilitate buna, aeronavele pot decola si ateriza din nou si pe timp de noapte.

Dupa finalizarea centurii in regim de autostrada chiar in vecinatatea aeroportului, pista locala nu mai putea fi folosita noaptea din cauza farurilor masinilor si a lampilor de iluminat soseaua de mare viteza.

“Centura ocolitoare a municipiului reprezenta un obstacol din punct de vedere aeronautic. Fara sistem de balizaj nu se putea opera pe timp de noapte sau in conditii de vizibilitate scazuta. Prin aceasta lucrare, s-a restabilit capacitatea operationala”, a declarat directorul aeroportului local, Dan Balacel.

Au fost necesari 45 de kilometri de cabluri speciale care sa alimenteze sutele de lampi instalate. Pentru reconfigurarea balizajului, s-a cheltuit suma de 2,5 milioane de lei, bani obtinuti printr-un credit bancar.

Aeroportul a dat in judecata Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) pentru recuperarea sumei, pentru ca la momentul cand era promovat proiectul centurii rutiere, autoritatile judetene au cedat cateva hectare de teren cu conditia ca balizajul sa fie refacut cu bani din bugetul autostrazii.

La vremea respectiva, CNADNR semnase intelegerea, insa nu a mai respectat-o. Procesul e pe rol si chiar ieri a fost un termen, dar pentru ca intre timp CNADNR a trecut de la Ministerul Transporturilor la Ministrul Marilor Proiecte, vor fi reluate toate procedurile juridice.

Pentru ca pista sa fie operabila si pe timp de ceata densa, mai trebuia reamplasat sistemul automat de aterizare instrumentala ILS. Acest sistem ghideaza aeronavele in procedura de aterizare. Lucrarea va fi executata de ROMATSA si se afla in faza organizarii licitatiei publice.

sursa: protv
 
  • 👍
Reactions: 1 user