[ARW] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Alte noutati MEDIA din ciclul ... "povesti vinatoresti de la Aeroportul Arad"? :D Serialul asta dureaza de mai bine de 20 de ani. Iata inca un episod ... vizionare placuta. Ce mi-a placut la final este ca Aradul inca flutura steagul alb si re-inoieste oferta de impacare, pace si colaborare cu Timisoara. Oooooooh, how nice ... :happy: Suna un pic ca gaina care cotcodaceste dupa ouat desi ... deocamdata oul este vizibil doar pe youtube :smuggrin:

http://www.vestic.ro/articol_38149/...estitie-de-aproape-doua-milioane-de-euro.html


 
Bat campii rau de tot!!! vise taica vise,ei nu vad ca de 2 ani au tot cursa aia de BGY cu 2 zboruri pe saptamana. Eu nu stiu cum naiba merge si aia cand TSR la 50 de km de ei este in foame de pasageri.Vorba unora daca sunt niste bani mocca de la UE trebuie chesltuiti cumva ca altfel nu se poate fura,asta daca o sa concretizeze acele lucrari ca de rute nu poate fi vorba.Eu le-am zis si celor de pe forumul vecin ca Aradul viseaza si viseaza degeaba ca asa o sa moara si nu are sanse de dezvoltare langa TSR fiind prea aproape,si ei nu accepta situatia,ba uite sa dea domnul sa nu se concretizeze nimic ca se baga niste bani aiurea.
Poate la Oradea sa mai miste ceva fiind mai departe dar nici acolo nu cred in mare branza. Ei nu vad ca din v si pana in SE in 700 km sunt 4 aeroporturi dintre care unu este la Buc. TSR mai misca ceva dar cam in cadere libera,Craiova abea ce se misca nitel si CDN iar lafel si astia or la arad aeroporturi din 50 in 50 de km.Maine poimaine o sa vrea si aia de la Oradea,Satu Mare,Baia Mare toti sa zboare din orasele loc cu cate 1 cursa pe saptamana :)
 
xgdSlie.png


Din 5 Februarie intra in vigoare harti noi LRAR.
Modificari care merita mentionate:
- LVP
- COM failure
- Proceduri de taxi
- ILSul de pe 27 a fost upgradat la CAT II
 
Si cu toate astea ... incepind cu 20 Aprilie 2015 Wizz inceteaza operarea celor doua curse saptaminale catre Bergamo.

Calatorii din Arad si imprejurimi care au folosit aceste curse ar trebui sa le multumeasca celor de la Wizz pentru bunavointa lor de a opera direct de pe acest aeroport economisind-ule astfel vreo 100 euro (bani de taxi) spre si dinspre Timisoara.

Nu acelasi vorbe de recunostinta pentru "patronul" companiei (nationale?) Tarom, care daca ar fi dat vreo ceapa degerata pe comfortul clientilor sai din Arad si imprejurimi ar fi putut probabil opera vreo doua zboruri pe saptamina cu AT5 de pe acest aeroport.

Si aici nu vorbesc despre politicieni fiindca daca arunci o prvire atenta prin parcarea aeroportului Timisoara inaitea sosirii sau plecarii curselor Tarom catre Bucuresti, efectiv geme de limuzine germane negre cu soferi personali, asteptind sau debarcind sefii si rudele acestora direct la la usa terminalului. Pentru "restul" pasagerior din Arad, (daca nu le-a mai ramas bani de taxi) ... "ura si la gara de nord" ... daca o veni autobuzul (unu pe ora cred si face doar o ora pina la gara !), iar de acolo daca esti norocos sa scapi nejefuit si sa mai prinzi vreun ultim tren catre Arad ... vreo alta ora si jumatate. Apreciez eu ca iti trebuie cel putin 4 ore de la Aeroportul Timisoara, asteptare autobuz spre gara de nord, imbarcare tren, calatorie sprincenata si glasul rotilor de tren catre Arad.

Si toata durerea asta de cap dupa un zbor reconfortant de 50 minute la un pret de "chilipir" de numai 200 euro la care mai adaugi 100 euro la taxi dus-intors ca sa scapi de cosmar.

Este un moment trist pentru Aradeni, si as indrazni sa spun chiar si pentru Timisoareni, fiindca de-a lungul timpului s-a dovedit - si nu o data - complementaritatea si flexibilitatea operationala datorata tocmai proximitatii si accesului rapid pe autostrada intre aceste doua aeroporturi situate la doar 50 km distanta unul de celalalt. Cind pe unul s-a lasat ceata densa sau cind vintul de incrucisare a fost peste limita aeronavelor,cind unul a necesitat inchiderea temporara pentru reparatii si mentenanta, celalalt, a preluat automat rolul de aeroport alternativ, optim si convenient, practic fara a afecta prea mult stresul publicului calator, costurile si programul de operare a companiilor aeriene afectate.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
De unde scoti sumele astea?

Din portofelul propriu.

Am intrebat cit ma costa pina la Arad, mi-a cerut 200 Ron, cind i-am spus ca am platit "doar 120 RON de la Arad la Timisoara mi-a spus ca atita ar bate ceasul (daca il porneste;)) daca nu ... mi-ar lua 150. Cind i-am spus ca si 150 mi se pare cam mult ... a inceput miriiala ... ca tarif de noapte + tarif afara din oras + se intoarce gol de la Arad ... n-a avut benzina suficienta pentru cei aproximativ 55 km si a facut un popas la prima benzinarie unde mi-a cerut un "avans" fiindca nu avea nici bani de benzina. I-am dat 150 aproape 35 Euro la cursul curent. Deci dus - intors undeva pe la 70 Euro asta la mica intelegere fara ceas ... Nu inteleg de ce Aeroportul Timisoara nu stabileste si impune tarife fixe taximetristilor spre destinatii gen Arad, Oradea, Deva, Lugoj, Resita, Caransebes, etc

Notoriu pretul taximetrelor in Timisoara, mai ales l-a aeroport unde probabil opereaza doar cei ai casei. De retinut ca articolul de mai jos este din 2013, nu-mi aduc aminte bine, dar parca tariful pe km in Timisoara zilele astea este undeva pe la 2.30 RON/km la care se mai adauga tariful de noapte si tariful afara din oras ca vezi doamne masina consuma mai mult pe autostrada decit in oras;)

http://debanat.ro/2013/08/timisoara-orasul-cu-cele-mai-scumpe-taxiuri-din-romania/
 
  • 👍
Reactions: 1 users
A mai trecut un an jumate de la ultima mea postare legata de planurile de reconversie ale terminalului cargo in terminal de pasageri la Arad - ARW. O prima poza de foarte slaba calitate aparuta in media pe Aradon.ro, despre stadiul lucrarilor la acest terminal. Ca sa vedeti detaliile, va sfatuiesc sa faceti zoom 400 % pe browser settings (upper right corner - coltul din dreapta sus pe Google Chrome)
8-pubele-600x292.jpg
 
Last edited by a moderator:
Presupunind ca vor finaliza lucrarea la noul terminal de plecari pe la sfirsitul lui Martie, citez din articol ... "avem negocieri cu trei companii"...

Care sa fie acestea si ce destinatii s-ar putea deschide la ora actuala de pe Arad ?

Air Vallee ... curse la Pescara, asta daca isi fac aparitia ...

Tarom vad ca face licitatie deschisa pentru Jet fuel livrat in aeronava pe Arad ... ad-hoc;) adica cind le vine lor pe chelie, daca le vine ... poate ceva zboruri charter la vara ...

Ryanair a incercat clasicul Milan Bergamo (aceiasi destinatie a fost aleasa si de Wizz :D cit timp au operat pe Arad). Nu au stat prea mult prin Arad ... din cauza refuzului autoritatii locale de a livra acel ... "marketing fee":rolleyes: Posibil sa se reintoarca la Arad cu o baza :D si ceva curse interne OTP, CND, IAS ? Ramine de speculat !

Wizz Air s-a retras de curind de pe Arad si s-a consolidat la Timisoara, am inteles cum ca ... taxele aeroportuare sint mai avantajoase pentru ei acolo.:D

Blueair.ro au mai zburat de pe Arad sporadic, in trecutul mai indepartat. Asta pe vremea cind fostul lor patron avea ca sursa de finantare a companiei banii Europeni pentru constructia autostrazii Arad - Nadlac.

Carpatair ... :rolleyes: sau cam dus pe alte meleaguri

Altcineva cu alte speculatii :D ???
 
De ce ar veni Ryanair la Arad?
Ce ofera Arad in strategia Ryanair - mai multe aeroporturi centrale, mai multi pasageri care calatoresc in scopuri non-leisure? Deocamdata Ryan pleaca de la aeroporturi unde provincialii locali platesc marketing fee ca sa apara pe harta spre aeroporturi unde trebuie sa plateasca ei toate taxele fara rabat si se uita si dupa sloturi.
 
De ce ar veni Ryanair la Arad?

Imi vine foarte greu sa cred ca Ryanair nu v-a intra pe unul dintre aeroporturile din partea de Vest a Romaniei si v-a lasa pe Wizzair sa mulga la greu clientela LCC.

Daca Ryanair se v-a tine de cuvint in privinta intentiei lor de a deschide baze si a zbura de pe 10-12 aeroporturi din Romania cu target de 10 Mil pax in urmatorii 5 ani, probabil ca Aradul , Oradea, Baia Mare, Satu Mare, Sibiu, Tirgu Mures, Suceava, Constanta sint aeroporturi pe care le iau in considerare.
 
Imi vine foarte greu sa cred ca Ryanair nu v-a intra pe unul dintre aeroporturile din partea de Vest a Romaniei si v-a lasa pe Wizzair sa mulga la greu clientela LCC.

Daca Ryanair se v-a tine de cuvint in privinta intentiei lor de a deschide baze si a zbura de pe 10-12 aeroporturi din Romania cu target de 10 Mil pax in urmatorii 5 ani, probabil ca Aradul , Oradea, Baia Mare, Satu Mare, Sibiu, Tirgu Mures, Suceava, Constanta sint aeroporturi pe care le iau in considerare.
Optica lui @oldblueeyes este pertinenta, iar strategia FR este total schimbata fata de pasunile din trecut. Focusul lor actual si pe viitor este dezvoltarea axata pe aeroporturile principale, iar daca tot speculam as exclude totalmente : Arad, Suceava, Baia Mare, Oradea ca potentiale aeroporturi de unde ar opera FR din Romania.
 
Se pare ca Aradul ar fi fost in carti totusi pentru baza Ryanair anuntata deja pentru Timisoara. Cel putin asa da sa se inteleaga articolul de mai jos. Din pacate, raminerea mult in urma a investitiilor absolut necesare in infrastructura aeroportului le-a jucat inca o festa.

Oricum apare ca si cum Aradul anticipase revenirea Ryanair pe aeroport odata cu finalizarea terminalului nou de plecari. Iata cum intirzierea nepermisa a unor investitii in infrastructura aeroportului, care au taraganat din varii motive in ultimii zece ani conduc la un momentdat la regrete si deceptii.

Nimeni nu astepta dupa tine pina iti faci manichiura si pedichiura. Ai tot ce-ti trebuie IN FUNCTIUNE la aeroport, esti gata de lansare, foarte bine, ii dam drumul la colaborare miine, daca nu ... ii gasim pe altii care sint gata.

O atitudine proactiva a investitiilor de infrastructura atrage partenerii de business. Statul in virful gardului cu atitudinea ... lasa sa ne ceara mai intii partenerii sa construim un terminal, o pista mai lunga, taxiways sau un apron mai mare, este una pierzatoare de business.

E vorba aia Romaneasca ... fa lacul mai intii, ca il gasesc broastele !

Ramin totusi curios sa vad cine este NOUL OPERATOR AERIAN care vrea sa debuteze de pe Arad cu zboruri catre Bucuresti si ... Verona, preconizate sa inceapa din Aprilie 2016.

Curse pe aeroport? Discuţiile sunt avansate
 
Join! Airlines (Olanda) ar urma sa opereze, din iunie, zboruri de la Arad. Au fost anuntate destinatiile Verona si Stuttgart plus o ruta interna. Un Embraer din cele 3 pe care le detine compania va fi bazat la Arad. Sursa: Sergiu Daniel Giurgiu, prezent la conferinta Consiliului Judetean.

De pe site-ul companiei: "JOIN! will be able to operate scheduled and unscheduled services on behalf of third parties, or under its own brand JOIN! Regional Airlines."

Cam fantomatici baietii.
 
  • 👍
Reactions: 2 users