Austrian Airlines (OS/AUA)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,310
2,895
903
Aotearoa
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Austrian mareste frecventa zborurilor catre Europa de Est.
Incepand din 25 martie OS vine cu o noua strategie. Isi vor mari frecventa pe OTP de la 3/zi la 5/zi, SOF de la 4/zi la 5/zi, pe perioada verii.
La fel se modifica si zborurile catre LHR de la 3/zi la 4/zi, BCN de la 2/zi la 3/zi.
Vor adauga inca o cursa la KLU incepand cu data de 1 martie.
OS isi va redeschide ruta VIE - TIP cu 5 zboruri pe saptamana.
O scadere a frecventei va fi la Stockholm, unde vor scade de la 4/zi la 3 curse/zi.

Sursa: ATWonline
 
Incep presiunile Lufhthansa asupra Austrian.

Austrian Airlines (OS) chief commercial officer (CCO) Andreas Bierwirth resigned Friday and will be replaced by Karsten Benz, Lufthansa (LH) Passage VP-European sales and services, effective April 1. According to an OS management source, Bierwirth resigned because of a lack of support from the LH management and a difference of opinion on the airline’s restructure.

“Karsten Benz is one of the most experienced top managers we have in the Lufthansa Group in the field of sales and network management. With this recommendation, we are sending a clear signal that we will be continuing to work with everything we have on the long-term perspectives of Austrian,” said Group airline chief officer Stefan Lauer. The supervisory board steering committee will propose the change at its next meeting.

OS is in the middle of a difficult restructuring process. The work program it first presented in January is a package of measures designed to save the company €220 million ($280 million) this year (ATW Daily News, Jan. 11). “But if high fuel prices will increase and the Air Berlin group continues to expand in Vienna, then these measures will be not enough for OS,” the source told ATW.

Sursa: ATW
 
"Zsolt" said:
Incep presiunile Lufhthansa asupra Austrian.

Sursa: ATW

Presiunile sunt inerente. Ii stiu pe nemti (tu Zsolt mai bine ca mine) si nu lasa NIMIC inafara controlului. De ce nu un "expat" (habar n-am daca se poate folosi asa ceva intre Germania si Austria) ca doar asa fac peste tot.
Din punct de vedere operational , e evident ca un CCO "Austrian genuine" mai poate avea si accese de subiectivism si nostalgie , Lufthansa nu va accepta asa ceva. I-au luat sa ii foloseasca , ii vor creste , ii vor scadea dupa cum va fi interesul DLH.
Pe de alta parte concurenta AB la VIE (direct si prin flyNiki) e reala , intrarea AB in Oneworld va da alta greutate prezentei alb-rosilor. Austrian Airlines , cat e ea dintr-o tara "occidentala" e exemplul perfect cu ce se intampla cu un airliner mic in fata colosilor . A fost malev , urmeaza LOT , CSA si Tarom .
In contextul asta , inlocuirea cursei ROT CLJ-VIE in c/s cu AUA cu una operata de AUA e o utopie. DLH isi umple hub-ul de la MUC cu cele 2 x daily CLJ-MUC. Lasa insa deschisa portita prezentei flyNiki. Candva , poate....
 
Din 25 Martie 2012, cei de la Austrian reduc frecventa pe ruta Viena – Beijing, pe perioada verii. Conform bazei de date de zboruri Star Alliance si OAG, aceasta este prima ocazie, din 2006, cand cei de la OS reduc din zboruri pe ruta Beijing.
Reducerea este cauzata de problema sloturilor la aeroportul din Beijing.

OS063 VIE1740 – 0915+1PEK 763 x24
OS064 PEK1125 – 1550VIE 763 x35
 
La fel ca si LOT, Austrian introduce cuse speciale cu ocazia Euro 2012.

Viena – Donetsk
OS1639 VIE1030 – 1400DOK 319 27IUN12

OS1040 DOK1345 – 1530VIE F70 12IUN12
OS1640 DOK1450 – 1635VIE 319 29IUN12

Viena – Kharkov
OS1051 VIE1030 – 1355HRK 100 13IUN12
OS1052 HRK1525 – 1655VIE 100 14IUN12

Viena – Kiev
OS1663 VIE1325 – 1610KBP 321 30IUN12

Pe aceste rute vor fi introduse aeronave cu capacitate mai mare.

sursa: airlineroute
 
Salutare tuturor,

Austrian este intr-un proces multianual de restructurare. Mi s-a parut ciudata o remarca mai sus de a-i considera pe nemti control freaks care vor 'mulge' Austrian. Mayrhuber, actualul presedinte si fost CEO este austriac.

In cadrul grupului Lufthansa vor exista doua prioritati principale in Europa, hubul din MUC si point to point pe ' Germanwings 2013'. E normal ca Viena care era destinatie de tranzit sa nu canibalizeze MUC.

Dincolo de asta trebuie sa vedem cu totii ca Austrian a fost inca dinainte de a fi inghitita de Lufthansa cuprinsa de o megalomanie a piticilor din Qualiflyer si a avut pina la urma soarta altora lipsiti de realism : Swiss Air, Sabena etc.
 
salutare ... si în primul rând bun (re)venit! :)

Da OS în mod evident a exagerat un pic cu stategia lor înainte de a fi cumparati (defapt, daca suntem sinceri, salvati) de LH. Ca daca nu intra un big player ca LH, OS în ziua de azi nu mai exista. Inclusiv "iertarea de datorii" la statul austriac si acceptul UE pentru asta nu putea fi "realizat" decât de maxim 2-3 companii din Europa, adica acolo unde exista un lobby extrem de puternic. Din punctul acesta de vedere ... indiferent ca mai exista tot felul de simpatii sau antipatii ... trebuie sa acceptam ca asta e realitatea.

Totusi nu cred ca LH are interesul sa "mulga" sau mai rau, sa distruga OS. Dimpotriva, cred eu. E o marca destul de puternica de care trebuie sa te folosesti. Dar supusa desigur strategiei "globale" a concernului. Din acest punct de vedere OS cu strategia lor "Focus East" a fost chiar o mare plusvaloare pentru LH. S-a cumparat know-how, o cunoastere a pietii. Austria în general a avut (si are înca) o anumita afinitate catre Europa de Est ... probabil din motive istorice ;D ... un fel de "refacere a monarhiei KuK" cu mijloace moderne. În primul rând au avut curajul s-o faca în momente în care altii se uitau cu mare scepticism spre aceasta parte a Europei. Însa s-a dovedit ca în primul rând lumea s-a schimbat, iar economia, bancile austriece (dar si OS desigur) au resimtit din plin expunerea peste medie într-o zona de risc major, în piete extrem de volatile.

Iar acuma, când lucrurile s-au mai asezat un pic, când EE este mai mult sau mai putin integrata în UE în Europa si când (totusi) se discuta ca pâna si România si Bulgaria sa intre în spatiul Schengen, pozitia OS nu mai prezinta un "avantaj" strategic în aceasta zona. Pasageri P2P cred ca nu sunt destui pentru a întretine curse zilnice la VIE de la TSR, SBZ, CLJ sau IAS. Iar hub-ul MUC este desigur mai atractiv decât VIE din multe puncte devedere.

În plus, desigur ca LH se vede si ea nevoita sa încerce sa optimizeze cât mai mult iar noua strategie de 2 hub-uri puternice + noua Germanwings confirma acest lucru. Sunt totusi curios, ce va fi cu BER dupa deschiderea noului aeroport (dar asta-i alta tema). Sigur, VIE nu are voie sa canibalizeze MUC ci mai degraba invers ...
 
AUA cred ca poate avea un loc propriu in concern asa cum si SWISS are o pozitie distinctiva. Focus East va ramine si sunt convins ca impreuna cu Niki oportunitatile se vor imparti. Greseala lor a fost ca au incercat sa faca cite un pic din toate, inclusiv charter etc.

BER- vom vedea. Cu siguranta este cel putin deocamdata si pentru urmatorii 10 ani o destinatie de turism individual mai degraba decit una de business iar intrebarea principala va fi cine va lua partea leului. Logic ar fi ca Air Berlin sa isi faca un hub puternic aici , care sa deserveasca SkyTeam in zona de nord a Europei unde sunt descoperiti. Easy vor ramine cu cea mai mare baza din Germania. Pentru LH va ramine cel mai probabil o combinatie de code-share intre Germanwings unde vor upgrada fosta baza SXF care avea oricum un mix de point to point si hub and spoke si eventual citeva transatlantice spre huburile de dincolo de ocean.
 
AUA renunta incet incet la flota de 737-800.
Ultimele zboruri vor fi:

Vienna – Amsterdam 27 IAN 2013
Vienna – Antalya 03 MAR 2013
Vienna – Barcelona 01 MAR 2013
Vienna – Belgrade 28 NOI 2012
Vienna – Berlin Tegel 02 MAR 2013
Vienna – Brussels 18 NOI 2012
Vienna – Bucharest 10 IAN2013
Vienna – Cairo 28 DEC 2012
Vienna – Cologne 10 NOI 2012
Vienna – Copenhagen 03 FEB 2013
Vienna – Dusseldorf 20 IAN 2013
Vienna – Frankfurt 03 MAR 2013
Vienna – Geneva 08 IAN 2013
Vienna – Hamburg 01 IAN 2013
Vienna – Innsbruck 09 IAN 2013
Vienna – Lanzarote – Fuerteventura – Vienna 02 MAR 2013
Vienna – Las Palmas 02 FEB 2013
Vienna – London Heathrow 28 FEB 2013
Vienna – Luxor – Hurghada – Vienna 28 FEB 2013
Vienna – Milan Malpensa 28 FEB 2013
Vienna – Moscow Domodedovo 22 IAN 2013
Vienna – Munich 11 IAN 2013
Vienna – Rome 21 DEC 2012
Vienna – Paris CDG 06 IAN 2013
Vienna – Pristina 16 IAN 2013
Vienna – St. Petersburg 09 IAN 2013
Vienna – Sarajevo 07 IAN 2013
Vienna – Sharm el Sheikh 03 MAR 2013
Vienna – Sofia 22 IAN 2013
Vienna – Stockholm 02 IAN 2013
Vienna – Thessaloniki 21 DEC 2012
Vienna – Tirana 20 DEC 2012
Vienna – Yerevan 21 DEC 2012 (22 DEC 2012 de la EVN)
Vienna – Zurich 01 MAR 2013
 
Au numai 6 bucati, deci nu e atat de greu de inlocuit. Dupa cate stiu, nu au depus comenzi pentru aeronave noi.
 
Poate fac o restructurare si utilizeaza mai mult celelalte aparate!
Am primit o oferta tentanta de red ticket ptr decembrie si e operata de Tyrolean din Buc.
Aviz celor care doresc sa plece la Viena la Tirgul de craciun. Marturisesc ca am fost anul trecut si este SUPER!
 
Decizia e mai veche si e vorba de fosta flota Lauda Air.

Cele doua 737-600 au ajuns la casat, la fel ca si cele ale Malevului - pur si simplu modelul 'scurt' nu e remarektabil, desi aveau 10-12 ani.

Cele doua 737-700 ajung de asemenea la casat, desi sunt relativ noi (2001).

Flota de 737-800 va fi inlocuita cu 5-6 Airbus 320.

Totul trebuie vazut in contextul in care Lufthansa renunta in categoria mijlocie la 737. Swiss are o flota din familia 320, Lufthansa caseaza flota de 737 pe care a muncit-o 20 de ani, Brussels si Austrian trec 100% pe Airbus dupa ce au avut o flota mixta, Germanwings era oricum pe 319.
 
"alex" said:
Poate fac o restructurare si utilizeaza mai mult celelalte aparate!
Am primit o oferta tentanta de red ticket ptr decembrie si e operata de Tyrolean din Buc.
Aviz celor care doresc sa plece la Viena la Tirgul de craciun. Marturisesc ca am fost anul trecut si este SUPER!

Programul de restructurare sta deja (discutam iarasi la nivel de concern cu AUA parte integrata):

- LH inlocuieste 737 cu familia 320, cu o crestere a nr de locuri pe aeronava prin noile scaune Recaro (eg 320 cu max 168 locuri, 321 cu 200)
- focus pe brandul LH vor fi huburile din FRA si MUC
- urmarea punctelor de mai sus e reducerea tranzitului prin Viena, vezi cursele redundante la care s-a renuntat recent (VIE vs MUC)
- tot ce nu va fi hub and spoke pe cele doua huburi va fi reorganizat din 2013 pe noul Germanwings --flota va creste de la 30 la ca 90 unitati din familia 320

Inca nu e f clara strategia si deciziile de flota pe regionale:

- au terminat in 2012 contractul cu contact Air care opera pt ei cu F100
- vor termina in 2013 contractul cu Augsburg Airways pt Lufthansa Regional : cele 6 E195 se vor intoarce la LH, vom vedea cine si cum va opera rutele celor 10 Q400

Deocamdata lucrurile se vad cam asa:
- flota de Jumbolino Dolomiti a fost deja inlocuita cu E195
- Brussels are inca o flota de Jumbolino imbatrinita -> s-ar putea sa vedem acolo fostele E195 de la Augsburg Airways
- flota de Jumbolino Swiss European va fi inlocuita cu noile Bombardier C-Series
- AUA va mai ramine 4-5 ani cu F70 si F100, datorita costurilor mici de amortizare , cel putin asta ar fi informatia publica momentan

Pe long haul directia e de inlocuire a flotei A340 'scurte'...340-200 - doua dintre modelele mai 'muncite' au devenit acum avioane oficiale ale Luftwaffe.
Inca nu au luat o decizie A350 vs 787.
 
Dupa o toamna a retragerilor, o usoara expansiune din vara, AUA mareste din martie frecventele spre SBZ. Transatlantic interesanta e noua legatura directa Viena -Chicago.
 
oferta lunii martie in Ro:

Viena de la 99eur
Innsbruckde la 349eur
Beijing de la 579eur
Delhi de la 669eur
Tokio de la 699eur
Bangkok de la 699eur
 
Noutati de la austrian:
3. martie 2013
"Vizitaţi austrian.com în noua variantă

Modernă, clară şi intuitivă: pagina noastră de internet se prezintă într-o formă nouă. Imaginile mari ce ilustrează destinaţiile noastre vă vor duce cu gandul la vacanţa, in plus conţinutul uşor de folosit vă vor inspira pentru călătorii.
"Accesul direct" este elementul cheie al paginii noastre noi. În acestă sectiune găsiţi funcţiile cele mai importante relevante pentru călătorii, de ex. căutarea zborurilor, rezervarea, web check-in, statusul zborului şi alte servicii aferente zborului dvs.
Fie că vorbim despre laptop, PC, tabletă sau telefonul mobil – noua pagină austrian.com îşi arată pe orice aparat partea cea mai frumoasă. Suplimentar, tuturor utilizatorilor de telefoane smartphone cu iOS şi Android le stă la dispoziţie aplicaţia noastră pentru mobil."
red|cab International – economisiţi acum până la 40%
Rezervaţi un redcab- Serviciul de limuzine de la Austrian şi economisiţi până la 40% din costrul transferulu dvs. confortabil de la aeroport. Preţurile Supersaver sunt valabile, de ex. în New York, Paris, Sofia şi multe alte oraşe.
 
Austrian a anuntat la bilantul pe 2012 ca pina la toamna si flota de F70, F100 si Q400 va primi noile scaune Recaro ale cabinei pentru Europa.
 
Un nou pas in restructurarea AUA. Se pare ca incet-incet apar si miscari in flota de Fokkere, 3 F70 urmind sa fie scoase din uz si eventual chiar din flota in orarul de iarna. E o tranzactie mai complexa, AUA primeste un 777-200 dien flota Vietnam Airlines si da in schimb 3 F70. 777 va fi luat in leasing pe 8 ani, Fokkerele se pare ca vor fi vindute.