• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

aviatiacivilacluj.wordpress.com

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Va invit sa urmariti blogul pe care incerc sa il tin legat de aviatia comerciala. Decat sa intru in polemici cu vreun administrator sau moderator , prefer sa imi expun parerile si informatiile acolo. Sunteti absolut LIBERI sa comentati si sa ma contraziceti , fara nici un fel de cenzura inafara celei a bunului simt .

Blog aviatia civila
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Calin, noi vom incerca sa mentinem o line cat mai transparenta aici pe forum. Daca vrei, poti posta si aici, paralel articolele si analizele tale.
 

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
Nu, nu cred ca ar fi posibil. Ce companie din România s-ar compara cu OLT?

Teoretic doar Carpatair, care din câte se stie cam lupta pentru supravietuire (a spus-o chiar Petrov într-un interviu) ...
 

witze

Well-Known Member
nu vad deloc bine pe V3, candva ii paste si pe ei falimentul, la fel ca ROT si ajungem garantat unde se afla Ungaria acum fara MAH!
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Carpat angajeaza echipaj de 737, ei spera. Sa speram si noi, ca nu vor avea un sfarsit prea curand.
 

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Dragii mei,

Intrebarea din text "....oare s-ar gasi si la noi un OLT Express?" e in mare masura retorica. Am si raspuns , ca dintre actualii operatori E EXCLUS.
Asta nu inseamna ca nu exista necesitatea REALA de a avea asemenea retea. Poate ca e greu sa calci peste TAROM pe relatia catre OTP , dart cel putin zboruri pe reteaua TSR-IAS-CLJ-CRA-SBZ-BCM-CND ar trebui categoric sa existe !
Am studiat mult costuri operationale pe tipuri de aeronave (Thomas stie) si pot sa va spun ca pe un business plan bine articulat se poate porni cu BAE Jetstream 32 , eventual Dornier 328 (tipul asta mi-e mai putin cunoscut ca performante) si apoi gradual sa incerci sa "urci" spre un ATR , un CRJ 200 . Probabil ca reteaua ar trebui gandita si pe o diversificare externa cu zborurile interioare functionand mixt si p2p si feeder , asta din joc de tarife si schedule.
Daca gasiti careva o sursa de finantare , ne punem 3-4 si GARANTEZ ca facem o chestie de succes ! ;D
 

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
"CalinCLJ" said:
Dragii mei,

Intrebarea din text "....oare s-ar gasi si la noi un OLT Express?" e in mare masura retorica. Am si raspuns , ca dintre actualii operatori E EXCLUS.
Asta nu inseamna ca nu exista necesitatea REALA de a avea asemenea retea. Poate ca e greu sa calci peste TAROM pe relatia catre OTP , dart cel putin zboruri pe reteaua TSR-IAS-CLJ-CRA-SBZ-BCM-CND ar trebui categoric sa existe !
Am studiat mult costuri operationale pe tipuri de aeronave (Thomas stie) si pot sa va spun ca pe un business plan bine articulat se poate porni cu BAE Jetstream 32 , eventual Dornier 328 (tipul asta mi-e mai putin cunoscut ca performante) si apoi gradual sa incerci sa "urci" spre un ATR , un CRJ 200 . Probabil ca reteaua ar trebui gandita si pe o diversificare externa cu zborurile interioare functionand mixt si p2p si feeder , asta din joc de tarife si schedule.
Daca gasiti careva o sursa de finantare , ne punem 3-4 si GARANTEZ ca facem o chestie de succes ! ;D

Da, si eu m-am întrebat destul de des, de ce nu prea exista legaturi aeriene în România ce nu includ BUH. Si de ce acele putine ce exista ale Carpatair nu prea sunt folosite.

Cauzele sunt în principiu multiple, dar cred ca cele mai importante sunt:

- centralismul (exagerat, din punctul meu de vedere) din România
- la Carpatair în mod sigur preturile care indica defapt ca acei pasageri în principiu nu sunt doriti, dar tolerati daca platesc destul
- faptul ca în România timpul de lucru, timpul în general (deocamdata?) nu are o valoare în sine
- faptul ca piata de masini de închiriat este înca destul de nedezvoltata si perceptia este ca o masina închiriata este un lux absolut
- faptul ca masina personala sau de firma în continuare constituie un simbol al puterii
 

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Ca de obicei , Thomas , excelent punctat !

As mai adauga :
- lipsa totala de viziune din partea celor care pastoresc companii aeriene
- opacitatea unor oameni care nu inteleg ca pot zbura comercial si in conditii de confort cu un Bae Jetstream sau un Dornier 328 , aducand costurile acestor zboruri interne la valori de bun simt
- "competitia" prost inteleasa intre aeroporturi , care , in loc sa faca front comun pentru operarea acestor zboruri , nu stiu cum sa se "manance" intre ele
samd
 

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
Da, observatii foarte corecte.

Si iar ajungem la punctul ... "daca cineva ne-ar finanta pe noi ..." ;D

Dar nu stiu daca e asa ... nu stiu daca noi am avea puterea sa schimbam mentalitati cu un concept bun ... cât timp societatea este asa cum e ... ar fi foarte dificil. Sigur, daca toata lumea gândeste asa ca "asa e la noi ..." nu se va schimba nimic niciodata si cei care ar avea poate capacitatea de a schimba ceva ori tac resemnati ori pleaca (tot resemnati).

E greu sa te pui împotriva curentului ...
 

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Thomas ,

Ai si nu ai dreptate ! In 1999 la Cluj a inceput sa zboare Veg Air. O companie total necunoscuta , cu un Yak in lease de prin Ucraina , tras pe dreapta de Aeroflot. A zburat Verona (2/7) si apoi BUD. S-a mutat la TSR si adevenit KRP de azi. Care KRP a evoluta minunat pana prin 2004. In acel moment a aparut declicul si si-a aratat limitele Petrov & Co. Putina lume stie cine a fost in spatele Veg Air , o persoana inca activa pe piata aviatiei civile in Romania . Un asemenea om (chiar daca are o varsta) poate oricand sa fie "atras" intr-un proiect. Apare intrebarea : daca stie , de ce nu o face el? Eh...raspunsul e simplu : ii e bine si comod acolo unde e. O provocare l-ar activa .

Asadar : " .....daca cineva ne-ar finanta...." e de actualitate ! :)
 

liviu.dnistran

Active Member
Eu stiu ca facusem niste calcule empirice, la nivel de foarte outsider si ajunsesem la concluzia ca ar merge niste rute interne care sa excluda complet OTP din schema.
Din pacate eu nu stiu ce investitie ar fi necesara pentru a incepe o astfel de distractie dar daca as afla mai multe macar as depune un efort de a afla despre o persoana interesata :).
 

allex

Active Member
"CalinCLJ" said:
Dragii mei,

Intrebarea din text "....oare s-ar gasi si la noi un OLT Express?" e in mare masura retorica. Am si raspuns , ca dintre actualii operatori E EXCLUS.
Asta nu inseamna ca nu exista necesitatea REALA de a avea asemenea retea. Poate ca e greu sa calci peste TAROM pe relatia catre OTP , dart cel putin zboruri pe reteaua TSR-IAS-CLJ-CRA-SBZ-BCM-CND ar trebui categoric sa existe !
Am studiat mult costuri operationale pe tipuri de aeronave (Thomas stie) si pot sa va spun ca pe un business plan bine articulat se poate porni cu BAE Jetstream 32 , eventual Dornier 328 (tipul asta mi-e mai putin cunoscut ca performante) si apoi gradual sa incerci sa "urci" spre un ATR , un CRJ 200 . Probabil ca reteaua ar trebui gandita si pe o diversificare externa cu zborurile interioare functionand mixt si p2p si feeder , asta din joc de tarife si schedule.
Daca gasiti careva o sursa de finantare , ne punem 3-4 si GARANTEZ ca facem o chestie de succes ! ;D


....in primul rand si eu ma gandem demult la o traba din asta,in viziunea mea o numeam( taxi aerian) desigur inpropriu ,dar ar fi tare sa fie un astfel de operator ....CA SURSA DE FINANTARE MAI GREU ,un plan de afaceri BETON si discutat de exemplu la DUNCA EXPEDITII.... e o idee.... :)....fonduri EU nu prea cred cu toate ca cu un pic de sprijin....nu poti sti...
 

Circa Viorel OCTAVIAN

Active Member
Mai demult am vazut la TV ca INCAS avea la un moment dat in proiectare un avion cam de gabaritele BN-2 ului care sa poata fi folosit de pe terenurile de zbor folosite in trecut de Aviatia Utilitara. Nu am urmarit subiectul mai de aproape dar ideea parea una buna. Ma gandesc ca 2 destinatii care ar avea succes ar fi Aerodromul Floreni si Aeroportul Tulcea.
 
Top