Incident Avion de mici dimensiuni aproape de prabusire

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Circa Viorel OCTAVIAN

Active Member
Feb 13, 2012
196
39
43
44
Cluj-Napoca
Titlu: Avion de mici dimensiuni aproape de prabusire
Sursa: http://cluj.com/articole/avion-de-mici- ... 72#fea0d84
Autor: ****
Data: 1 mai 2013 at 19:30

In cartierul Andrei Muresanu ziua de 1 mai a fost una mai “speciala”. Pe cer si-a facut aparitia un avion de mici dimensiuni, care nu doar ca zbura foarte aproape de casele oamenilor ci era si cat pe ce sa se prabuseasca.

Avionul a fost vazut de cativa locuitori ai cartierului invartindu-se catva timp pe cer, foarte aproape de locuinte. Dintr-o data acesta a coborat la o altitudine foarte joasa, iar motoarele s-au oprit. Din fericire dupa cateva clipe acesta a reusit sa se redreseze si a zburat mai departe.

Ne intrebam daca nu exista reglementari care sa interzica zborurile la altitudine atat de scazuta in zonele locuite. Daca cineva dintre voi ati vazut intamplarea si stiti cumva mai multe detalii, va rog sa ne spuneti daca este vorba despre un exercitiu nereusit sa despre o persoana cu lipsa de adrenalina care era cat pe ce sa provoace un dezastru.
 
Jurnalistica de doi lei..... in afara ca era jos, mai jos decat de obicei, nu a fost nimic ciudat la el..... Banuiesc ca era SE-MGD sau similar.... nu i-am vazut inmatricularea dar mi-am belit ochii dupa el........
 
Draga Rares stiu ca uneori jurnalistii pot face articole de 2 lei dar de unde nu iasa fum nu este foc. Ideea e ca pana si tu admiti ca l-ai vazut mai jos decat de obicei. Nu conteaza ca a fost sau nu SE-MGD conteaza ca nu se respecta normele in vigoare.

RACR-RA 4.060. Un zbor VFR nu va fi efectuat:
1.deasupra zonelor dens populate ale metropolelor, oraselor sau alealtor asezari sau peste o adunare depersoane in aer liber la o inaltime mai mica de 300
m (1.000 ft) peste cel mai inalt obstacol aflat intr-o suprafata cu raza de 600 m masurata de la aeronava;

Conform reglementarii si conform reliefului cartierului avionul ar fi trebuit sa zboare la peste 300 de metri fapt ceea ce ar fi facut sa nu fie remarcat de populatie datorita dimensiunilor mici a aparatului de zbor si a zgomotului redus al motorului , zgomot atenuat mult de masa de aer de 300 de metri care se interpunea intre acesta si pamant.
 
Totuşi parcă nu aş face antrenament deasupra unei zone locuite nu neaparat din motivul altruist de a cruţa vieţile celor de la sol ci din motivul pragmatic că dacă intervine o urgenţă reală chiar nu ai unde sa aterizezi.

Training flights în care să se simuleze situaţii de urgentă care au devenit reale şi în care au murit ocupanţii aeronavei sunt o grămadă.
 
Stire de senzatie... aka libertatea/cancan.
"Pana de motor" putea fi foarte bine un timp de expunere de 1/1000 sau mai mic. Dar la cum ne sunt prezentate stirile in Romania..............
 
"Raduq" said:
Stire de senzatie... aka libertatea/cancan.
"Pana de motor" putea fi foarte bine un timp de expunere de 1/1000 sau mai mic. Dar la cum ne sunt prezentate stirile in Romania..............

Radu era deasupra casei mele ...... surd nu is si nici cretin...... nu au fost momente in care sa nu sune motorul si de sunat suna frumos, rotund...... era undeva pe la 350-400 m altitudine dat fiind ca cele mari sunt la 1000 m deasupra casei mele.....

Rares
 
In primul rand nimeni nu a spus ca acele fotografii ar fi fost surprinse in timpul in care avionul ar fi avut acea pana de motor.

In al doilea rand unghiul sub care a fost surprins , in cadru intrand vegetatie , modul in care cade lumina pe avion si faptul ca exista o proportie intre avion si vegetatie ca sa nu mai spun ca amandoua sunt aproape in acelasi plan de focus ma face sa cred ca acesta n-avea cum sa aiba inaltime.