• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Accident Avion Suhoi al Aeroflot ,aterizare de urgenta la Sheremetyevo, incendiu la bord

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Stirea contine si video:
Un avion rusesc Suhoi al Aeroflot a aterizat de urgență duminică pe aeroportul moscovit Sheremetyevo, din cauza unui incendiu la bord, a anunțat agenția rusească Interfax, preluată de Reuters.
UPDATE: Agenția TASS anunță, citând surse, că o persoană și-a pierdut viața în acest incident aviatic.
Potrivit agenției Ria Novosti, care citează un oficial rus, la bordul aeronavei erau 78 de pasageri, toți fiind evacuați. Oficialul citat a raportat de asemenea un număr de cinci răniți....
După decolare, "avionul a încercat o aterizare de urgență, nu a reușit prima oară și, a doua oară, trenul de aterizare a lovit solul, apoi botul avionului, și a luat foc", a declarat o sursă pentru Interfax.
Avionul, un Superjet-100, urma să efectueze o cursă spre Murmansk (nord). Agenția Ria Novosti vorbește despre o problemă electrică ce ar fi cauzat incendiul declanșat în zbor.
Si video:
Post automatically merged:

Completari pe avherald:
An Aeroflot Sukhoi Superjet 100-95, registration RA-89098 performing flight SU-1492 from Moscow Sheremetyevo to Murmansk (Russia) with 73 passengers and 5 crew, departed Sheremetyevo's runway 24C at 18:04L (15:04Z) but stopped the climb at about FL100, declared loss of radio communication first, later emergency via transponder codes and returned to Sherementyevo for a landing on runway 24L at 18:31L (15:31Z). During the roll out the aircraft burst into flames, veered left off the runway and came to a stop on the grass adjacent to the runway, the aircraft burned down. At least one, possibly 13 occupant(s) perished in the accident, a number of occupants are still missing, most occupants were able to evacuate the aircraft via both front door emergency slides, it is unknown how many injuries occurred. The aircraft's tail section completely burned down and was destroyed.

Emergency services reported the fire was extinguished about 45 minutes after landing. According to preliminary information there were 10 fatalities. Emergency services later updated the count to 13 fatalities, 6 injuries and a still undetermined number of missing occupants.

Russian News Agencies claim the aircraft received a lightning strike causing a total electrical failure and subsequent return and a hard landing.
 
Last edited:

sorin

Well-Known Member
41 de morti. Din imagini mi s-a parut foarte tardiva reactia pompierilor. Chiar daca focul nu s-a declansat in zbor, cum urgenta era deja declarata ar fi trebuit ca masinile de pompieri sa astepte avionul pe caile de rulare.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Cum nu erau acolo pompierii? Uite imagini. Nu vezi ce frumos vin, se opresc, se grupeaza se organizeaza .....
Cred ca astia au venit din centru Moscovei, de sunt asa organizati.
In tarile normale, cand aeronava cu probleme vine la aterizare este asteptat de autopeciale plasate strategic, eventual la fiecare taxiway, iar prima care acceseaza pista este cea care este in zona touchdown.

Aici au avut timp 20 de minute pana la aterizare. La 1511UTC a setat transponderul pe 7600 (comm failure), la 1527 7700 (general emergency), iar la 1530 au aterizat.

Pacat
 

Todd is Back

Well-Known Member

Un clip dintr-un unghi mai larg, nici acesta prea clar dar care probabil, ar putea fi imbunatatit calitativ printr-o editare cu soft adecvat.

Dupa mine se pare ca aeronava a avut initial un hard touch down (vezi fumul de la roti) dupa care sa inaltat din nou (bouncing) si a revenit pentru al doilea touchdown din pacate cu nose wheel first, din nou salt (bounce), urmat de un hard tail strike si explozie fuel tanks ?
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Thumbnailul e fake, dar video e OK.
Eu cred ca in urma hard landingului trenul principal a cedat si a perforat aripa/rezervorul. De aici kerosen pe motor si foc.
 
D

Deleted member 13561

Guest
Fiind vorba de Rusia, probabil vom afla o versiune finală ultra cosmetizată. Din ultimul film se vede foarte clar că incendiul mare a izbucnit după aterizare. Pompierii care stăteau inerți ca la spectacol au pierdut timp prețios, probabi făceau toți poze cu telefoanele, actualizau statusuri pe fb / instagram. Trist, mulți oameni puteau supraviețui dacă existau proceduri clare. Dar na, în final vorbim de Rusia, un loc unde viața oamenilor nu prea are valoare.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Multi nu s-au putut debarca din cauza inconstientilor care aveau ca prioritate colectarea bagajelor in overhead. Vezi in multe poze cum majoritatea celor care au scapat din avion sunt cu trolere.
Aia ar trebui pedepsiti pentru ucidere din culpa, in primul rand.
 

Dorin

Well-Known Member
Toate reflexele astea legate de obiectele care îți aparțin, se manifestă în funcție de experiențele pe care le-ai avut de-a lungul vieții. Dacă părinții te-au convins că nu e ok să împrumuți jucăria, practic a urmat o legătură puternică cu acel obiect și cu ideea de material, de posesie.
Automat, toate aceste obiceiuri se manifestă inconștient asupra noastră. Aici mai punem laolaltă și sensibilitățile societății est-europene, cu metehnele purtate prin istorie.

Hai să recapitulăm puțin momentele de după aterizare de la un zbor obișnuit. Majoritatea se reped asupra bagajelor, fără să le pese că nu au loc și că gestul îi incomodează pe alții. Am avut surpriza să stau liniștit pe scaun și să-mi primesc un troller în cap, iar cel care m-a lovit să se uite urât, că stau ca prostul jos.

Sunt foarte mulți factori și oamenii ar trebui educați să-și țină valorile în borseta/geanta/rucsăcelul de sub scaunul fin față. Pentru că unii le țin sus și apoi sunt disperați că nu mai au acces, fiind încă un motiv pentru care sunt panicați.

Poate că n-ar strica să fie o cameră video care să se activeze și să înregistreze în cabină în momentele astea de urgență. Poate chiar niște înregistrări audio automate prin care să îi atenționeze pe toți, să-și lase bagajele și să iasă urgent pe tobogan.
Cred că e loc de multe îmbunătățiri. Chiar și obligația de a primi instrucțiuni mai clare laolaltă cu confirmarea rezervării biletului. Mulți habar n-au și fac niște confuzii groaznice.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Dupa cate stiu, in astfel de cazuri cabin crew indeamna pasagerii sa isi lase bagajele la bord.

Parerea mea: odata pedepsiti niste pasageri pentru decesul altora, se va crea un precedent iar pe viitor vor fi mai atenti.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
A survivor of the Moscow air disaster has sparked fury after he walked from the airport with a backpack he had rescued from the burning plane, prompting claims he had blocked other passengers from escaping.
The 'overweight' Russian has become a focal point of anger after several passengers were seen retrieving luggage while others tried to flee.
According to reports in Russia, only three passengers behind Khlebushkin - who was sitting in seat 10C - survived the inferno...
Discussing Khlebushkin, one online commenter said: 'He saved his backpack. And he is looking really great, knowing that everyone further back than the 11th row died.'

Familiile celor decedati ,cred,ar putea sa-l dea in judecata iar daunele cerute si,sper, obtinute poate ,alta data vor retine alti idioti sa faca la fel.
 

AM

Well-Known Member
Care idiot, tu crezi ca idiotii citesc? Va sti el si atat. Aeroflot ar trebui sa-i puna pe o lista neagra pe toti care au iesti cu bagaje din acel avion.

p.s Saptamana trecuta am venit din Malta cu Wizz si imediat dupa aterizare, dar imediat, avionul fiind inca pe pista si ruland spre capatul ei, o tipa s-a ridicat in picioare cu copilul mic in brate ca sa mearga spre iesire. A trebuit stewardesa sa-i spuna de 3 ori sa stea jos.
 

transporter

Well-Known Member
Un pic exagerat totusi. Nici eu nu mai ascult safety instructions tot timpul pentru ca am zburat de sute de ori si cred ca le stiu deja (le ascult cand zbor cu o companie noua sau tip de avion cu care nu am mai zburat). Nu cred ca as aprecia sa fiu dat jos pt asta.

Sent from my G8341 using Tapatalk
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Aveau loc la Emergecy Exit si au ignorat echipajul cand acesta a efectuat instructajul referitor la procedurile care trebuie facute in cazul unei evacuari. Au fost atentionati, insa ei au ignorat complet echipajul, chiar au inceput sa isi butoneze telefoanele.
 

raduvisitor

Active Member
^^ Da, dar dpdv legal, lucrurile nu par a fi reglementate deloc; tot ce-au putut sa ii reproseze a fost:
The passenger will receive an infringement notice under Civil Aviation Authority rules relating to the use of a cellphone
Probabil vor ajunge la judecata; pana la urma, totul nu a fost decat o chestie de orgolii personale (pentru toti cei implicati).
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Nu cred ca poate castiga pasagerul un eventual proces.

Si nu mi se pare deloc doar o chestie de orgolii . Nu uita pe ce thread suntem ,cel al accidentului Suhoi. Nenorociri se pot produce ,implicit necesitatea unei evacuari rapide si nu as vrea sa fiu in avion iar la iesirea de urgenta sa fie o tanti care habar sa nu aiba sa scoata usa ,in schimb sa stea sa-si caute panicata vuitonul.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Subscriu. Daca nu esti pe faza cand iti explica ca usa trebuie trasa si nu impinsa ... game over. Doar 2 cuvinte care pot face diferenta.
Sincer, nici eu nu sunt cu ochii pe crew in timpul briefingului, insa cea mai apropiata iesire de urgenta o indentific.
 
Top