Accident B737 MAX 8 Ethiopian Airlines prabusit dupa decolare

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

witze

Well-Known Member
Feb 13, 2012
2,043
1,258
153
47
Wuppertal
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Last edited by a moderator:
  • 👍
Reactions: 1 user
Și iar cu variații de viteza și altitudine...🙄
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Nici nu vreau sa ma gandesc ce se va intampla daca se ajunge sa ground-uiasca flota de max-uri. Va fi un dezastru economic pentru multi jucatori de pe piata...
In alta ordine de idei, nu am timp astazi, dar avem un statistician bun printre noi sa faca niste calcule? Ar fi foarte interesant de facut o comparatie intre max, 787, comet si dc-10... gen de analizat numar de aeronave livrate, nr de zboruri, crash-uri, incidente (gen pana la varsta celui mai batran) si extrasa informatia pentru a vedea care a stat cel mai prost in perioada lansarii... stiu ca nu e de o relevanta prea mare, dar rezultatele s-ar putea sa ne fascineze pana si pe noi...
Din nefericire pentru toata lumea imaginea max-ului este deja patata destul de urat in ochiul necunoscatorului chiar daca se va dovedi a nu fi vina aeronavei... senzationalul asta care urmeaza in media o sa fie fantastic si nu o sa ajute nici companiile noastre autohtone...

RIP sufletelor pierdute in acest zbor!
 
  • 👍
Reactions: 4 users
Cum ziceai...

56b978fbc821046b9f0531c958f50e69.jpg
 
  • 🤣
  • 😲
Reactions: 2 users
M-am uitat pe flightradar24 in reluare (de la 5:30 GMT). Doua avioane ale aceleiasi companii (Ethiopian) au trecut prin zona in moementele imediat urmatoare. E foarte probabil ca daca nu amandoua, cel putin unul din ele sa fi vazut in mod direct momentul prabusirii zborului ETH302.
Acestea sunt:
ETH613, B737-860, DXB-ADD (Dubai - Addis Abeba)
ETH629, B787-800, BKK-ADD (Bangkok - Addis Abeba)
Se mai observa ca acestora li s-a anulat aterizarea, probabil in urma apelului pilotilor avionului care tocmai se prabusea, de a se reintoarce pe aeroport de urgenta. Dreamliner-ul chiar se reintoarce pe deasupra zonei prabusirii (probabil pt confirmare).
Interesant cum raportarea datelor zborului pe FlightRadar se intrerup brusc. Nu vezi pe ele nici o scadere a altitudinii (cu exceptia celei temporare de dinainte, care nu e normala nici ea).
 
  • 😲
Reactions: 1 user
Ei au spus că datele din zonă sunt cu o acoperire limitată și această afirmație am văzut-o susținută de exemplu astăzi cu un zbor Sao Paolo care a apărut pe radar doar cu câțiva km înainte de aterizare.

Dar da, în alte situații am avut și eu o curiozitate referitor la întreruperea bruscă a datelor oferite de FlightRadar în cazul accidentelor. Dacă în unele situații se explică, în altele te întrebi dacă nu cumva e mai mult și dacă nu ar ține datele mai degrabă pentru investigatori.

@tavi - Presa de afară a scris tone despre ce operatori folosesc avioanele din seria MAX, era inevitabilă comparația cu TAROM. Am făcut-o și eu..și cel puțin după episodul Lion Air, dacă și la Ethiopian se confirmă o cauză similară, cred că emoția de a urca într-un MAX este legitimă. Sigur, nesusținută logic, dar aș prefera un NG în locul unui MAX pentru o călătorie prin Africa sau Asia.
 

 
  • 👍
Reactions: 1 users
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
Nici nu vreau sa ma gandesc ce se va intampla daca se ajunge sa ground-uiasca flota de max-uri. Va fi un dezastru economic pentru multi jucatori de pe piata...
Ramane de vazut daca exista vreo legatura intre cele doua accidente MAX, dar, de exemplu, dupa primul accident, sunt si companii care au luat decizii concrete, cu privire la posibilele probleme aparute: Southwest is adding new Angle of Attack indicators to its 737 Max fleet

In alta ordine de idei, nu am timp astazi, dar avem un statistician bun printre noi sa faca niste calcule? Ar fi foarte interesant de facut o comparatie intre max, 787, comet si dc-10...
Statistici de genul asta nu sunt deloc usor de facut; o varianta de punere in practica: Plane crash rates by model
 
Sursa CNN-Amanpour

Fostul Inspector General al Departamentului de Transport al Statelor Unite Mary Schiavo, sustine ideea de a retine la sol, pentru moment, al aeronavelor B737-8 MAX pina la elucidarea cauzelor accidentului Etiopian Airlines.

amanpour-boeing-737-max-8-mary-schiavo.cnn/video/playlists/amanpour/

Ultimele stiri CNN referitoare la evolutia situatiei legate de investigatia accidentului aerian Etiopian Airlines precum si reactia operatorilor aerieni detinatoare al aeronavei implicate, B737-8 MAX.

 
Last edited:
Marea Britanie nu mai permite survolul aeronavelor MAX.

Norwegian pare să primească încă o lovitură.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
OFFICIAL / EASA suspends all Boeing #737MAX operations in Europe.
"Following the tragic accident of Ethiopian Airlines flight #ET302 involving a Boeing 737 MAX 8, the European Union Aviation Safety Agency (EASA) is taking every step necessary to ensure the safety of passengers.
As a precautionary measure, EASA has published today an Airworthiness Directive, effective as of 19:00 UTC, suspending all flight operations of all Boeing Model 737-8 MAX and 737-9 MAX aeroplanes in Europe. In addition EASA has published a Safety Directive, effective as of 19:00 UTC, suspending all commercial flights performed by third-country operators into, within or out of the EU of the above mentioned models."
More www.easa.europa.eu/…/easa-suspends-all-boeing-737-max-opera…

Sursa: Aeronews
 
REASON
Prompted by a fatal accident with a Boeing 737-8 ‘MAX’ aeroplane, the exact causes of which are still being investigated, the Federal Aviation Administration (FAA), representing the State of Design for the affected aeroplanes, issued emergency AD 2018-23-51 (later replaced by a Final Rule AD) to require certain changes to the Airplane Flight Manual (AFM) regarding Runaway Horizontal Stabilizer Trim Limitations and Procedures.

Since that action, another fatal accident occurred. At this early stage of the related investigation, it cannot be excluded that similar causes may have contributed to both events. Just after the second event, the FAA issued CANIC 2019-03, providing information concerning progress on the development of mitigating actions.

Based on all available information, EASA considers that further actions may be necessary to ensure the continued airworthiness of the two affected models. For the reasons described above, pending the availability of more information, EASA has decided to suspend all flight operations of the two affected models. This AD is considered an interim action and further AD action is expected to follow.


de aici
 
  • 👍
Reactions: 1 user