• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
934
375
63
Ar cam fi cazul ca FAA sa faca acelasi lucru, momentan pare ca nu sunt interesati decat de bani.
 

tavi

Administrator
Staff member
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,501
1,906
113
Brasov
Păi cred că sunt mai pragmatici.
1st Flight - Ianuarie 2016.
Au fost două accidente în ultimele 6 luni.
Cel mai probabil din cauze diferite.
Eu consider mult prea agresive consemnarea la sol și interdicțiile de survol. Dar na, în ultimii ani nici US nu a știut să-și facă prea mulți prieteni.
 
  • Like
Reactions: Zsolt

Dreamliner

Active Member
fly-ra 2017
Apr 27, 2014
292
126
43
30
Să fim serioși, să oprească la sol MAX în America e un dezastru economic.

Eu nu înțeleg o chestie, toată treaba pare momentan să fie de la sistemul acela MCAS, care practic pune avionul cu botul în jos când acele sisteme de angle of attack zic că avionul e în pericol de stall. Boeing de ce nu iese să zică că acel sistem a salvat X zboruri? Că până acum pare că a pus la pământ cel puțin un zbor, dar nu știm câte a salvat :)
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,879
2,342
113
40
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Sa asteptam cel putin pana cand ajunge FDRul in laborator.
In orice caz, mai sunt companii care nu renunta complet la operarea MAX (in afara de cele din US).
Din pacate acest accident a decalat si primul zbor al lui 77X.
 
  • Like
Reactions: JMadalin

transporter

Well-Known Member
Premium Member
Mar 27, 2012
803
287
63
CLJ
Eu consider mult prea agresive consemnarea la sol și interdicțiile de survol
In opinia mea nu este deloc agresiva miscarea. Mai bine sa se verifice si sa se corecteze problemele cu MCAS. Avem doua avioane nou-noute picate in faza de decolare. Cel de la Lion Air avea cateva saptamani iar asta de la Ethiopian avea 4 luni parca. Iar Ethiopian chiar este o companie safe si cu mentananta adecvata. Deci ceva e fishy.

Cand au consemnat la sol Dreamlinerele nu am avut accidente mortale, doar niste baterii care luau foc ocazional. Acum avem o situatie mult mai grava.
 

JMadalin

Active Member
Oct 19, 2013
192
130
43
20
Flightdiary
My fr24 profile
@Dreamliner

Nu cred ca MCAS-ul ala a salvat X zboruri. 737MAX are motoare mai mari și la unghi de atac foarte mare cu motoarele la turație ridicată nu ar mai avea suficient efect pe profundor, iar atunci intervine trimul ala pe stabilizatorul orizontal care ii da nose down. Sistemul e bine gândit și va fi actualizat in Aprilie, dar nu sistemul in sine e o problema cât e Alpha Vane-ul care odata stricat transmite o gramada de erori legate de IAS, AoA, stick shaking, etc. Southwest Airlines a schimbat senzorii de AoA.

Iar legat de decizia EASA mie unul mi se pare normal, better safe than sorry...
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,821
1,898
113
54
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Eu consider mult prea agresive consemnarea la sol și interdicțiile de survol. Dar na, în ultimii ani nici US nu a știut să-și facă prea mulți prieteni.
Nu sunt de acord, deoarece problema se pune altfel: au fost doua accidente care (ca toate) au probabil o sumedenie de cauze care au contribuit la accident dar exista suspiciunea reala si probabilitatea ca macar una dintre cauze sa fie comuna celor doua si ca aceasta sa fie "sistematica", deci sa se gaseasca în tehnologia aeronavei.

Dupa parerea mea asta este absolut de ajuns pentru grounding respectiv interdictia de survol.

Nu este rolul autoritatilor sau al companiilor aeriene sa demonstreze aceasta posibila cauza sistematica comuna ci dimpotriva, este obligatia Boeing sa demonstreze contrariul.
 
  • Like
Reactions: AndreiX

tavi

Administrator
Staff member
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,501
1,906
113
Brasov
Părerea mea este că e cam slab probabil să apară o problemă comună care să se manifeste la trei ani de la primul zbor al modelului.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,879
2,342
113
40
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Intre timp Canada a dat interzis MAXurilor.
Noua Zeelanda a interzis, la randul ei, operarea survolul cu aceste aeronave. Singura companie care zbura catre NZ cu MAX era Fiji Airways.
 

witze

Well-Known Member
Premium Member
Feb 13, 2012
1,773
1,067
113
42
Wuppertal
www.planepictures.ro
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Da, dar aceasta posibila problema comuna nu poate fi exclusa! Safety first, pana se descopera cauza prabusirii.
Tocmai am ascultat la stiri ca si USA le lasa la sol.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,879
2,342
113
40
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Gata, si FAA le-a interzis.
3/13/19 3:00pm Update

Statement from the FAA on Ethiopian Airlines

The FAA is ordering the temporary grounding of Boeing 737 MAX aircraft operated by U.S. airlines or in U.S. territory. The agency made this decision as a result of the data gathering process and new evidence collected at the site and analyzed today. This evidence, together with newly refined satellite data available to FAA this morning, led to this decision.

The grounding will remain in effect pending further investigation, including examination of information from the aircraft’s flight data recorders and cockpit voice recorders. An FAA team is in Ethiopia assisting the NTSB as parties to the investigation of the Flight 302 accident. The agency will continue to investigate.
Fie ce`o fi, dar am dat "Mute for 30 days" la greu. Tot mai multi experti, mesaje, intrebari dar mai ales "cauze" tampite.

@tavi nu in aprilie, ci " no later than April"
 

witze

Well-Known Member
Premium Member
Feb 13, 2012
1,773
1,067
113
42
Wuppertal
www.planepictures.ro
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
au ajuns la Paris black box si data voice recorder

e macabru ca USA nu le-a primit... scandal mare
 
  • Like
Reactions: Cumulus and tavi

transporter

Well-Known Member
Premium Member
Mar 27, 2012
803
287
63
CLJ
Ar fi binevenita o minima documentare inainte da a posta. Etiopia nu a vrut sa le trimita in USA pentru ca se tem ca rezultatele vor fi masluite, iar Germania nu are softurile necesare pentru citirea datelor.
 
  • Like
Reactions: Zsolt and Thomas

Users Who Are Viewing This Thread (Total: 1, Members: 0, Guests: 1)