Nu se grabesc pentru ca inca nu i-a venit timpul.
380 a fost gindit clar ca o demonstratie de forta - sa fie mai mare decit 747. Altfel, tinind cont ca proiectul a inceput la inceputul anilor 90, puteau face un competitor la 777.
Daca ne uitam la 747-400, standardul in piata la vremea lui, vorbim de o capacitate pe la 380-400 de pax. Cresterea densitatii, eficientizarea utilizarii spatiului etc. duc astazi la la echivalenti in zona 350-1.000/1100 si 777x.
380 in schimb e in prima varianta pe la 520 de scaune, la densitate mai mare cum e cea fara first de la Emirates bate spre 600.
Putem spune ce vrem, dar pe rutele cu nr mare e pasageri si importanta mai mare pax decit cargo e solutia ideala. Adica luat la bani marunti piata transatlantica dintre Coasta de Est si Europa de Vest unde si yieldul eco este nasol. Nu degeaba au comandat de la inceput si BA si Virgin - dar acolo intre timp e Delta la butoane, nu Singapore airlines.
Politic japonezii au fost atasati de Boeing, dar preluarea Skymark s-ar putea sa le schimbe opinia pe termen lung.
Air China and co vor ajunge si ei la A380, fie si datorita faptului ca sloturile lor externe sunt limitate.