BA Executive Club

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

pisco-sour

Active Member
Sep 4, 2018
121
164
43
47
Hamburg, DE
BA Executive Club

Executive Club este doar un nume pompos pentru programul de fidelizare al BA. Descrierea completa este disponibila in literatura de marketing a BA, About the Club | Executive Club | British Airways iar tips and tricks dunt disbonibile cu duiumul pe FlyerTalk, ThePointsGuy si multe altele.

In esenta, la fel ca in cazul altor programe de fidelizare, calatorii primesc avios (numite simplu mile in alte programe) pentru fiecare mila zburata si tier points (echivalentul elite qualifying miles-urilor de la AA sau status miles Lufthansa). Numarul de avios pe segment depinde de distanta dintre cele doua aeroporturi si, la fel de important, de clasa de calatorie (selling class, nu cabin class. ex Y in eco va aduce mult mai multe avios decat O in eco ) Odata obinute, avios sunt folosite in principal la rezervari de zboruri sau inchirieri auto dar si pentru camere de hotel si alte cele. Avios nu expira niciodata.

Tier points (TP) ajuta la obtinerea si pastrarea diferitelor nivele de statut de calator frecvent: blue, bronze (300 TP/an), silver (600 TP / an) si gold (1500 TP / an). Spre deosebire de avios, acestea expira odata pe an si trebuie redobandite anul viitor. Exista si o relatie intre TP si avios, in sensul ca un statut inalt (silver sau gold) iti va conferi un numar mult mai mare de avios pe acelasi segment zburat decat unul inferior (blue sau bronze). Acesta este unul dintre motivele principale pentru care odata ce au obtinut silver sau gold, multi calatori aleg sa faca eforturi de a le pastra, vezi exemplul de mai jos.

Evident ca regulile programului sunt mult mai complexe de atat si tocmai de aici vine fascinatia multora de a gasi moduri cat ai creative de a obtine TP si avios cat mai ieftin si de cheltui avios cat mai eficient.

Pentru ca uneori chestiile complexe sunt explicate cel mai bine prin exemple, pornesc de la o super oferta postata de @Zsolt:
Oferte - colectie
FRA - CLT - SEA
SEA - CLT - FRA
236 de euro in economy, toate segmentele operate de American.

Ca sa inteleg exact cat imi poate aduce aceasta calatorie ma duc la BA Flight calculator si introduc segmentele
British Airways - Collecting Avios
In tabelele cu rezultate, fiind o oferta basic economy, ma uit la cele mai joase selling class (din experienta anterioara cred ca ar fi O in acest caz)


FRA - CLT TP: 20 Avios: 1099 cu statut blue (practic fara statut) // 5495 cu statut gold (cel mai inalt)
CLT - SEA TP: 20 Avios: 570 blue // 2850 gold
SEA - CLT TP: 20 Avios: 570 blue // 2850 gold
CLT - FRA TP: 20 Avios: 1099 blue // 5495 gold
==============================================
TOTAL: 80 TP si Avios: 3338 cu blue si 16690 cu gold

80 TP inseamna ca din blue as fi deja pe sfert bronze ceea ce nu e rau dar nici din cale afara de bine.
La avios se schimba povestea, ce as putea face cu ele? Cu 3338 nu foarte multe dar le pot acumula pentru viitor. 16690 este insa un numar cu care deja ma pot uita la zboruri sau inchirieri auto. De exemplu:

Auto:
Ford Fiesta Sedan in Seattle 1.11 - 8.11 19,250 Avios + €100.00 .
Practic, folosind 2000 de avios din alta rezervare as face o economie de aprox 100 de euro la inchiere auto.

SAU

Zboruri :
Outbound
08:35 2 Jul OTP - 10:10 2 Jul LHR
Inbound 19:00 9 Jul - LHR 00:15 10 Jul OTP
Total Price (Including all taxes, fees, and carrier charges)
18500 Avios + € 42.00

Practic as zbura cu aprox 42 de euro in vacata la Londra. Aici economia facuta poate fi chiar mai mare decat cei 236 pe care i-am dat pe biletul de Seattle
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 4 users
Un alt exemplu unde avios sunt extrem de folositoare sunt zborurile lang haul last-minute.
Nu se intampla des, si nu multora, dar cand esti nevoit sa traversezi Atlanticul "acum", treaba este scumpa rau la rezervarea pe bani. De pilda MIA-LHR astazi direct incepe de la 1750 euro, cu 1 stop de la 520 cu TAP.
Cu avios, as putea fi maine la prima ora la destinatie cu 16250 Avios + € 162.75 pentru ca BA si AA au scaune reward disponibile pentru cazuri de genul. Economia ar fi intre 360 si 1500 de euro, cheltuind mai putine avios decat am obtinut cu 236 de euro in rezervarea din exemplul de mai sus.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Mentionam mai sus tips & tricks pentru obtinerea rapida si (relativ) ieftina de TP, urmeaza unul dintre ele.
Cum sa ajungi de la (aproape) zero la British Airways Silver in doar cateva zile. Pana la 2 ani de lounge gratuit, prioritate la la im- si debarcare plus spatiu extins la picioare cu doar 700 - 1000 de euro.

Silver este primul statut BAEC pentru care merita investit cu adevarat. Beneficiile nu sunt doar timp economisit evitand niste cozi de check-in la economy (cum e cazul la bronze) ci sunt substantiale si cu o valoare usor masurabila in bani. De departe cel mai important este accesul la lounge-uri, cu internet garantat, locuri de sezut, mancare si bautura pentru titular si un oaspete. Al doilea ar fi numarul crescut de avios la fiecare segment zburat fata de bronze si blue iar al treilea beneficiu semnificativ este libertatea de alegere a locului din mometul rezervarii, ceea ce asigura loc la picioare in plus si acces printre primii la debarcare.

Pentru cine este potrivit? In opinia mea, publicul tinta in Romania ar fi corporatisti si/sau expati care zboara de cateva ori pe an la Londra, Madrid sau Helsinki si carora firma le plateste doar eco pe short haul. Adica majoritatea. Acestia vor avea deja un cont de fidelizare BA sau Iberia si un oarecare numar de TP acumulate, in niciun caz foarte multe deoarece pe SH in eco se acorda putine. Sa ajungi la 600 TP sau 50 de segmente zburand SH odata pe luna sau mai rar e extrem de greu.

Un mod de trece de 600 TP este cu doua calatorii transatlanice la business dar asta poate costa lejer 3 - 4000 de euro sau mai mult. Un altul este un tier point run cand este vreo promotie deosebita in acest sens.

Intamplarea face ca una sa aiba loc chiar acum, pe Sri Lankan, intre cateva orase din orientul mijlociu si Jakarta, cu escala la Colombo. De exemplu, DXB - CMB - CGK si retur costa doar 700 de euro, direct pe site-ul SriLankan, cu perioade de zbor intre octombrie si decembrie 2018. 4 segmente long haul pe SriLankan in clasa I aduc 560 TP si aproximativ 8300 de avios. Pe FlyerTalk sunt postate tot timpul anului diferite asemenea promotii dar aceasta este de departe cea mai convenabila pentru saltul la BA Silver.

Pe langa acesti 700 de euro, mai trebuie sa si ajungi in Dubai, OTP - DXB - OTP este 300 pe Skyscanner, posibilsi mai ieftin pe alte canale. Se mai adauga o inoptare in Jakarta dar asta e lejer sub 100. Toata treaba se poate face intr-un weekend prelungit, de joi seara pana luni.

Rotunjim tot la 1000 de euro, o suma respectabila - dar care pentru publicul tinta este la indemana - si tragem linie:
- 2 city break-uri de cate o zi (Dubai si Jakarta - acesta cu inoptare),
- 4 zboruri long haul business (A332 si A321),
- intre 1 si 2 ani de:
-- loungeuri gratuite in toata lumea pentru 2 persoane cand zbori oneworld,
-- alegere gratuita scaun de la rezervare si emergency row gratuit pe SH.
-- plus ca fiecare zbor platit de firma de acum inainte iti va aduce aprox dublu avios petru zboruri gratuite in vacanta.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user