[BCM] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Intre Bacau si Bucuresti faci cam 4-5h depinde de trafic, nu stiu ce succes ar avea. Pentru legaturi ar putea optimiza cursele de TRN.
 
Miscarea desteapta BMS ar fi sa ocupe terminalul pana se reface pista!
Nu au cum sa "ocupe" terminalul, oricat de mic ar fi el, desi 8 porti de check-in nu sunt deloc putine. Nici daca ar face sa aterizeze avioanele acolo in sir indian, ca la LHR. Chiar si intr-o asemenea situatie, conform practicilor antimonopol ale UE ar putea fi obligati sa elibereze sloturi pentru altii, astfel incat sa se asigure o minima competitie. Deocamdata insa au asigurat monopolul de PCN-ul pistei, care tine la distanta musafirii nedoriti Ryan si Wizz. Si pana la noua pista mai e cale lunga.
 
Diincolo de cele 8 porti terminalul are capacitate de 300 pax/ora... adica 2 curse maxim pe ora... daca ocupa orele bune, altora le va fi mult mai dificil sa le ocupe... si sloturi vor fi disponibile, dar fluxul e full
 
Si intr-un astfel de caz e valabila masura din practica europeana antimonopol de care vorbeam. La orice smecherie s-ar recurge, nu o mearga, sau cel putin nu pentru mult timp. Daca cineva o sa doreasca sa intre acolo, va trebui sa i se faca putin loc. Un monopol nu va fi posibil, ci doar o cota de piata superioara.
 
revine în 2019 dupa câtiva ani cura charter BCM-AYT cu Blue Air, 17.06-16.09
 
  • 👍
Reactions: 1 user
schimbare pentru charterul de AYT:

va fi operat de Tailwind Airlines, nu de Blue Air si în perioada 11.06-17.09
 
  • 👍
Reactions: 1 users
A fost dată în folosință parcarea de 258 de locuri de la Aeroportul Bacău. Urmează noua pistă și strada Aeroportului

A fost dată în folosință parcarea de 258 de locuri de la Aeroportul Bacău. Urmează noua pistă și strada Aeroportului
FLORIN POPESCU 21 APRILIE 2019

Aeroportul Internațional „George Enescu” din Bacău are o parcare de 258 de locuri. Aceasta face parte din șirul de investiții pe fonduri europene de la poarta aeriană a Bacăului, ce va continua cu modernizarea străzii Aeroportului, dar și cu noua pistă de aterizare / decolare.
Parcarea a fost dată în folosință duminică, de echipa care a inițiat și derulat investițiile de la Aeroport, senatorul Dragoș Benea, fost președinte al Consiliului Județean, deputatul Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor, Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean, Oana Chelaru, managerul Aeroportului, primarul Cosmin Necula, subprefectul Valentin Ivancea, Dorian Pocovnicu, director de Dezvoltare al Aeroportului, Silviu Pravăț, vicepreședintele Consiliului Județean, Valentin Palea, administratorul public al județului, reprezentanți ai firmelor care au făcut lucrările.

Odată cu parcarea, se finalizează prima investiție majoră de la Aeroportul Internațional „George Enescu” din Bacău. Proiectul a costat circa 57 de milioane de lei și mai cuprinde un turn de control, un terminal de pasageri, anexe administrative, garaje, un terminal pentru transportul rutier, un drum de acces la radiofar, o uzină electrică, o centrală termică, un rezervor de apă antiincendiu și o stație de pompare.
Oana Chelaru, managerul aeroportului, a informat că pasagerii vor putea parca și pe termen lung, urmând ca detaliile de preț să fie stabilite. De asemenea, în fața terminalului a fost amplasat un bust al lui George Enescu. Opera este închiriată temporar de la Muzeul de Artă, pe bază de contract.

Aeroportul Internațional „George Enescu” din Bacău are o parcare de 258 de locuri. Aceasta face parte din șirul de investiții pe fonduri europene de la poarta aeriană a Bacăului, ce va continua cu modernizarea străzii Aeroportului, dar și cu noua pistă de aterizare / decolare.
Parcarea a fost dată în folosință duminică, de echipa care a inițiat și derulat investițiile de la Aeroport, senatorul Dragoș Benea, fost președinte al Consiliului Județean, deputatul Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor, Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean, Oana Chelaru, managerul Aeroportului, primarul Cosmin Necula, subprefectul Valentin Ivancea, Dorian Pocovnicu, director de Dezvoltare al Aeroportului, Silviu Pravăț, vicepreședintele Consiliului Județean, Valentin Palea, administratorul public al județului, reprezentanți ai firmelor care au făcut lucrările.

Odată cu parcarea, se finalizează prima investiție majoră de la Aeroportul Internațional „George Enescu” din Bacău. Proiectul a costat circa 57 de milioane de lei și mai cuprinde un turn de control, un terminal de pasageri, anexe administrative, garaje, un terminal pentru transportul rutier, un drum de acces la radiofar, o uzină electrică, o centrală termică, un rezervor de apă antiincendiu și o stație de pompare.
Oana Chelaru, managerul aeroportului, a informat că pasagerii vor putea parca și pe termen lung, urmând ca detaliile de preț să fie stabilite. De asemenea, în fața terminalului a fost amplasat un bust al lui George Enescu. Opera este închiriată temporar de la Muzeul de Artă, pe bază de contract.
Aeroportul nu a fost închis nicio zi pe durata lucrărilor
Senatorul Dragoș Benea
a declarat că s-a finalizat și licitația pentru noua pistă a aeroportului, urmează evaluarea celor 4 oferte depuse, iar câștigătorul ar putea fi declarat în luna iulie.
Parlamentarul a făcut referire și la construcția străzii Aeroportului: „Este un drum celebru, am discutat cu patru primari ai Bacăului despre el, doar cu Cosmin Necula s-a putut rezolva. Prima dată, proiectul a fost pus pe masa Primăriei Bacău în 2009, dar cei care au mințit că fac centura ne-au ținut de vorbă 7 ani, ca să nu facă strada Aeroportului”, a spus Benea.
„Modernizarea aeroportului, alături de pista de 36 de milioane de euro, au un numitor comun: echipă, parteneriat și altruism”, a adăugat liderul PSD Bacău. El a menționat că aeroportul nu a fost închis nicio zi pe durata lucrărilor.
Primarul municipiului Bacău, Cosmin Necula, a întărit ideea de „echipă” și a afirmat că strada Aeroportului nu este prima lucrare în parteneriat cu Consiliul Județean, dar este cea mai importantă cale de acces a orașului.
Plan pentru un centru logistic de mari dimensiuni
Deputatul Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor
, cel care a semnat contractul de finanțare pentru noua pistă, a apreciat că modernizarea aeroportului este un exemplu de bună practică la nivel național.
„Înainte de 2016, s-a luat la Consiliul Județean decizia «atacării» acestui obiectiv. Cu profesionalism, au fost dublate eforturile pentru a convinge Comisia Europeană că investiția nu e ajutor de stat, și astfel s-au putut accesa fondurile europene. În paralel, administrația Aeroportului a făcut o documentație pe care s-au accesat fondurile UE pentru pistă”, a amintit Șova.

Fostul ministru al Transporturilor a mai spus că Bacăul va fi punct nodal de transport între Moldova și restul țării și s-a declarat convins că mai multe companii aeriene vor opera de la Bacău. De asemenea, a spus deputatul Șova, există interes pentru zboruri cargo, pentru care se poate dezvolta un terminal, mai ales că există perspectiva constituirii unui centru logistic de mari dimensiuni.
Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean Bacău, a vorbit despre „efortul comun” și „munca în echipă” care au condus la modernizarea aeroportului. Președintele CJ a amintit și faptul că toate lucrările de modernizare, inclusiv noul terminal și pista, se decontează din fonduri europene de 56 milioane de euro.
Valentin Palea, managerul public al județului, a vorbit despre proiectul străzii Aeroportului, a cărei construire a început acum două săptămâni. „Reabilitarea străzii Aeroportului este cel mai complex proiect al municipalității legat de o stradă”, precizat Palea. Pe lângă lărgirea la două benzi pe sens, toate utilitățile vor fi mutate în 24 de țevi îngropate în stânga și dreapta arterei. Iluminatul va fi asigurat de noi stâlpi ce se vor monta.
Potrivit lui Valentin Palea, noua stradă a Aeroportului va fi gata în toamna acestui an.
Consiliul Județean Bacău suportă 95% din costurile realizării străzii Aeroportului, circa 13 milioane de lei, iar restul de 5% a fost deja asigurat de Primăria Bacău, care a suportat cheltuielile cu obținerea terenului, proiectul tehnic, procedurile de expropiere.

sursa : www.zdbc.ro

b2d0e4991c00bc1558be9264fe045c46-full.jpg


1faa8bded9657f55f06f7add175a6666-full.jpg
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Ce preocupări politice mai au cei de la Aeroportul Bacău: Clip video electoral, evident - PSD, distribuit pe pagina aeroportului.
 
Sunt niste idioti care nu isi dau seama la ce risc politic se expun si care nu realizeaza ca in situatia foarte probabila in care vor castiga altii alegerile, nu se va atunge nimeni de ei in vreun sens bun...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Si daca nu era evident PSD avea sens sa fie acolo, sau cum?
Evident, nu. Punctam doar probabilitatea care nu surprinde pe nimeni.
PS: Nu vreau să intru în discuții politice. Hai să o luăm doar așa cum e situația.
 
Pai astia sunt niste politruci care isi datoreaza slujbele partidelor care i-au sustinut, asa ca servesc partidul cum ii duce capul, iar in general nu prea ii duce capul. Se schimba partidul, se schimba si garnitura. Vin politrucii altora.
 
revine în 2019 dupa câtiva ani cura charter BCM-AYT cu Blue Air, 17.06-16.09
schimbare pentru al doilea charterul de AYT:

va fi operat de Tailwind Airlines, nu de Blue Air si în perioada 11.06-17.09

În total deci si din BCM 2/7 la AYT (Blue Air si Tailwind)
 
Last edited:
Dupa lansare de terminal nou si de parcare :)pancarta:), ne apropiem usor-usor de anul 2019: in sfarsit se accepta boarding card-ul printat de acasa, nu mai trebuie mers la check-in sa ti se emita boarding card chiar daca ai facut tu checkinul acasa si s-a emis electronic, ba chiar l-ai mai si imprimat.
Inca nu este gata, dar se lucreaza la acceptarea boarding-urilor “electronice”, poate la alegerile prezidentiale!
 
  • 👍
Reactions: 1 user