Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Pe scurt blue air a luat rutele către Roma și Milano
8246c4c5e5b8e135831ce1f66cd675e8.jpg


Trimis de pe al meu F5121 folosind Tapatalk
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Blue Air a ramas doar cu AHO-FCO, iar AHO-LIN a fost luat de Alitalia. Timetable-ul de mai sus nu mai e de actualitate.
 
Povestea, pe scurt, e urmatoarea. Initial, Blue Air a castigat licitatia pentru cele doua rute subventionate partial pentru asa-numita continuitate teritoriala. Dar Comisia Europeana nu a fost de acord, estimand ca cheltuielile prea mari ale statului italian pentru subventiile acordate nu se justifica. Prin urmare, autoritatile italiene s-au folosit de o prevedere ce le permite sa prelungeasca in mod exceptional subventionarea acestor rute cel tarziu pana in iunie 2018. Iar prelungirea a fost acordata Alitalia, pentru ca ei au operat aceste rute pana in prezent. Presa a vorbit la un moment dat despre posibilitatea unui fel de c/s astfel incat biletele sa fie vandute de Alitalia, dar cursele sa fie operate de Blue Air. Dar aceasta idee nu s-a concretizat, iar Alitalia a acceptat in final sa opereze doar pe AHO-LIN si a abandonat AHO-FCO. Iar aceasta din urma a ramas astfel libera pentru Blue Air, care a primit-o in urma licitatiei desfasurate astazi in regim de urgenta si la care au mai fost invitati sa depuna oferte Ryanair si Easyjet, care se pare ca nu au oferit nimic. Nu stim insa care sunt conditiile, daca difera sau nu fata de proiectul initial.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
Poate este cineva care are informatii... in ciuda anunturilor ruta sezoniera CND - TSR - CND intarzie sa apara. Stie cineva de ce intarzie sa apara? Se pregateste ceva sau pur si simplu s-a renuntat... Restul au aparaut toate.
 
Cand vedem astfel de LF-uri suntem tentati sa spunem ca ruta merge extraordinar de bine. Dar am facut un calcul, aproximativ si care poate nu reflecta exact realitatea concreta, dar ilustreaza o situatie de principiu.

Asadar, am cautat un bilet la Blue pe OTP-LIS cu plecare sambata viitoare si intoarcere marti. La momentul la care am cautat pretul era putin peste 180 euro return fara bagaj de cala. Spre deosebire de Wizz sau Ryan, nu am vazut vreodata ca Blue Air sa fi publicat indicatori de eficienta cum este CASK. Deci l-am luat in calcul ca reper pe cel gasit intr-un raport al Ryanair, care este cel mai bun din industrie, respectiv 3,6 centi/loc/km. OTP-LIS fiind un segment foarte lung, acest parametru la Ryanair ar fi mai mic, dar il iau totusi in calcul asa cum e, plecand de la pesupunerea ca Blue Air are un CASK mai mare decat Ryanair, tinand cont ca nu au economia lor de scara.

Inmultind 3,6 centi cu distanta, ne iese un tarif return de circa 210 euro, adaugand taxele de aeroport ajungem pe la 250 de euro. Deci cam in jurul acestui pret mediu as situa pragul de rentabilitate al rutei, la un LF de 100%, iar la un LF de 90% se mai adauga vreo 20 de euro. Sume care sunt mult peste respectivul bilet de 180 de euro, care fiind luat relativ din scurt ar trebui sa fie in clasele superioare ale yield managementului, deci peste pretul mediu al acestei perioade.

Nu trag deloc concluzia ca ruta nu ar fi rentabila si stiu ca mai sunt si alte variabile, cum ar fi sezonalitatea, ca acum suntem intr-una din cele mai slabe perioade ale anului si ca ce se pierde acum se mai recupereaza vara si in alte perioade, mai sunt si ancillary revenues, eventuale discounturi la taxele de aeroport, traficul de conexiune dinspre IAS si CLJ, etc. Mi se pare evident insa cat de nerealiste si nesustenabile pe termen lung sunt preturile gen 10-20-30 de euro ale LCC-urilor care au umflat artificial piata.
 
@sorin
LCC-urile nu au umflat artificial piata, ci au demonstrat ca un bilet de avion nu e un lux. Si nu trebuie sa fie un lux intr-o societate in care exista variante ieftine si scumpe pentru aproape orice produs sau serviciu. Nu e problema RYR sau WZZ ca BMS nu are profit pe o anumita ruta.
Mi se pare de laudat sa poti sa scazi preturile la un nivel incredibil daca e sa compari cu ce era inainte de epoca asta.
Totusi, traim in perioada in care totul se invarteste in jurul pretului. Numai aici pe forum, daca te uiti in sectiunea 'Pe unde zburam', vei observa ca mai mult de jumatate dintre forumisti cheltuiesc foarte putin pe bilete. Realitatea e ca zburam low-cost inevitabil.
Revenind la Blue Air, sunt multe de facut pentru a-si consolida o pozitie hibrida pe care si-au ales-o.
 
YR-BAJ a parasit astazi flota. Banuiesc ca va urma YR-BAK, oarecum sora primei.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
le sunt instalate scaune vechi și se schimbă motoarele si apoi vor pleca in SUA, BAJ, BAR si BAK
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
Ramane de vazut câte avioane vor avea în s18, mai ales că până acuma nu au anunțat ceva nou pt vara viitoare.
 
Păi oricum de pe OTP sunt destule destinații


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Cerere este, dar e multa si saraca, pe o piata unde clientul a fost educat ca orice bilet mai scump de cateva zeci de euro e prea scump. @Dorin, stiu ca nu esti de acord :)

Pe de alta parte, OTP-CDT, ultimul zbor pe 7 ianuarie. Poate ca mai umbla la orar, dar cand m-am uitat ieri prin sistemul lor de rezervari am observat ca in programul de vara inca nu apar OTP-CTA (doar cu conexiune la TRN) si nici OTP-LIN. Cea din urma a aparut si in sezonul trecut tarziu. Stiu ca sunt si niste probleme cu sloturile pe acel aeroport.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
YR-AMD a plecat la vopsit la EMA.
Ramasese singurul in culori incomplete (daca excludem BMH si BMI care au pastrat "burta" albastra din culorile originale Transaero).
 
Last edited: