Negocieri ce nu doreau decat sa aduca BMS la acelasi cuantum al taxelor platit de alti operatori.
Aici vorbim de schemele pentru discounturile pe baza de volum create de unele aeroporturi cu dedicatie pentru
WZZ sau
RYR, pentru ca numai acesti operatori obtin beneficii maxime de pe urma acelor scheme. Nu este o problema noua si Taromul de asemenea e foarte afectat, dar nu are ce sa faca. Aeroportul
CLJ chiar a inventat o formula prin care turbopropurile (adica Taromul) sa fie taxate pe tona de
MTOW mai mult decat jeturile.
Cred ca a fost mai mult o demostratie de forta a BMS, cu bataie catre IAS sau alte aeroporturi
Daca a adevarat ca e vorba doar de datoriile pe decembrie, plus ianuarie - ma gandesc logic ca nu au platit ianuarie inainte de decembrie - estimez ca nu ar fi ceva mai mult de cateva zeci de mii de euro. O suma infima fata de cea datorata la
IAS. Blue Air a avut mereu o preocupare deosebita pentru PR si imagine. Or, aceasta situatie este extrem de paguboasa pe planul imaginii si este de ajuns sa dam un search cu google ca sa vedem in acest moment cate stiri negative sunt pe acest subiect. Plus ca este vorba despre o ruta de prestigiu, o ruta la care au tinut foarte mult prin care au incercat sa arate ca pot sa faca ceva ce Taromul nu a vrut sau nu a putut sa faca. La
TSR nu este de ignorat nici aspectul ca la vara au chartere. Daca
TSR-
IAS nu stim cat de profitabila era, charterele ar trebui in mod normal sa fie profitabile, iar daca relatiile cu aeroportul se degradeaza in asa masura incat din cauza datoriilor sa nu le mai permita operarea, ar putea pierde aceste chartere.
Ar fi alternativa mutarii lor la
ARW, cu conditia sa vrea si turoperatorii. Iar cu presiunile si demonstratiile de forta, din punct de vedere strategic nu mi se pare cea mai inspirata idee in cazul de fata. Uneori pot da rezultate, alteori efectul este invers. Daca se se supara aeroportul, poate sa ceara si insolventa datornicului, cu toate efectele care decurg de aici.