• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

c-tyn

Active Member
Sep 23, 2016
131
67
28
34
București
unu tine locul MAx-ului din care cine stie cand apare , 2 la LOT ca pana zboara MAX-ul iar mai trece ceva timp ....
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,854
1,949
113
54
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Da, userul care a postat are informatii foarte detailate si bine fondate. Acum ceva vreme a si postat cum vor fi vopsite unde si ce stickere vor primi cele doua aeronava.

Deci sunt convins ca sursa este absolut sigura.

Pai se duce un 735 la Montenegro Airlines parca ... banuiesc ca BMS stie de ceva vreme de treaba asta si îsi face sau si-a facut alte planuri ...
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,281
1,642
113
Constanta
Oricum , "mica ciupeala" cu ACMI nu mi se pare o orientarea sanatoasa a BMS.
Concurenta este foarte mare ,apar peste noapte firmulite cu 1-2 aeronave ,marja ramasa este mica. Contractele nu sunt chiar asa de sigure (a se vedea afacerea cu Thomas Cook) si multe companii cu modelul acesta de afaceri au dat coltul.

Ca Zeitfracht stie si practica numai acest model de afaceri,avand lipsa de traditie in operarea de curse regulate (in ciuda angajarii unor "fosti") nu ma bucura deloc .
Acum da, LGW are avioanele in ACMI pentru Eurowings ,am vazut ca unii colegi sant entuziasmati de lucrul acesta.
Dar exista o lista foarte lunga cu companii care au prestat ACMI pentru Lufthansa&Co. si care au cam ajuns in mormant dupa ce serviciile lor nu au mai fost necesare.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,251
970
113
FRA
Dar care ar fi i opinia ta orientarea sanatoasa? Dar vino cu argeumente economice - citi bani trebuie sa bage pe termen scurt si cit pot cistiga, nu asa teorii.

Deocamdata realitatea este ca au prea multe avioane dupa fanteziile din Italia, Cipru si UK si probabil nu sunt bani sa deschida rute sau baze noi. Multi uita ca Pina la break even trebuie sa vii cu bani de acasa ca sa cosntruiesti o ruta.

Asa ca ACMI e cum spun britanicii "Prostitution for Money" dar pe terme scurt e singura solutie viabila sa rezolve surplusul de flota. Altfel pot pati usor ca Germania care sa trezit ca vrea zboruri de Kosovo, Linie pe risc propriu si acum e la parastas.

Si cine ti-a spus tie ca obiectivul Zeitfracht este sa aiba Blue Air ca operator Independent si nu sunt doar un vehicul indirect de consolidare?
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,281
1,642
113
Constanta
Asa ca ACMI e cum spun britanicii "Prostitution for Money" dar pe terme scurt e singura solutie viabila sa rezolve surplusul de flota. Altfel pot pati usor ca Germania care sa trezit ca vrea zboruri de Kosovo, Linie pe risc propriu si acum e la parastas.
Ca tot ai pomenit de Germania si ca se afla in mormant ,uite ce titluri erau in ultimii ani:

Pe termen scurt le dai in ACMi la produs,ceea ce stie si Cobrex Trans si Aviro sa faca .
Chiar si asa au fost ezitari ,le dam la Thomas Cook ,nu le mai dam ,nu mai dam anul acesta la LOT ,dar totusi dam ,am mai gasit un ditamai beneficiarul, Muntenegro Airlines pentru o bucata.
Si asa trece vara . Si apoi??? Da ,scapa poate de cele clasice. Sa speram ca au unde sa le vanda.
Dar restul NG? Plus poate pica (la figurat!! ) si un MAX. Ce faci cu ele ? Deja ar cam fi trebuit anuntate si marketate rute pentru la toamna.

Sau downgradeaza succesiv compania ,incepi cu smart flying ,apoi o lasi mai moale cu smartul ,apoi cu flyingul ,treci pe un ACMI restrans ca,in final Blue Air sa se rezume la un avionas care zboara cu un banner cu Seminte Nutline sau cu dedicatii de iubire pe litoral.

 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,251
970
113
FRA
Germania a picat ca au incercat sa treaca pe Linie marketata de ei.

Intrebarea la care nici unul din noi nu stie raspunsul este - care este obiectivul strategic al Zeitfracht?

De ce nu am putea asuma ca rolul lor este doar sa curete compania de ceea ce nu e strategic si de a face un handover la Eurowings (sau Level etc) ?

Simpla andocare la masca de bookig Eurowings ar aduce un avantaj foarte mare la costurile de distributie….
 

tavi

🌴 Out of Office 🌴
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,560
1,935
113
Brasov
Poate totuși vom vedea o strategie (mai) clară pe viitor că până acum a părut că managementul e electrocutat.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,281
1,642
113
Constanta
care este obiectivul strategic al Zeitfracht?
De ce nu am putea asuma ca rolul lor este doar sa curete compania de ceea ce nu e strategic si de a face un handover la Eurowings (sau Level etc) ?
Simpla andocare la masca de bookig Eurowings ar aduce un avantaj foarte mare la costurile de distributie….
Chiar daca acesta ar fi obiectivul strategic al Zeitfracht ,ar trebui insa sa vrea in primul rand si mireasa ,adica Eurowings.
Iar momentan Eurowings este cu ochii pe Condor,daca se va realiza achizitia nu cred ca va mai fi interesata in scurt timp de o alta achizitie.

Zeitfracht pana acum a achizitionat pe langa procentul din BMS ,ca si companii aeriene, WDL si LGW ,insa pe niciuna nu a incercat sa le vanda catre o alta entitate ,dimpotriva LGW fiind cumparat chiar de la detinatorii lui EW ,LH.

Eu cred ,ca prin achizitia de companii aeriere ,Zeitfracht pur si simplu vor sa se extinda, adaugand un nou pilon,aviatia.
Ideea este sa si stie ce sa faca cu el. Si sunt novici. Da,vor zice unii ,dar angajeaza "fosti"de la diverse compani aeriene nemtesti.
OK ,insa libertatea lor de decizie poate fi foarte limitata si poate va trebui sa se incadreze intr-un anume tipar dictat de familia conducatoare,tipar probabil de succes in domenile in care Zeitfracht a activat insa, care nu garanteaza succesul si in aviatie.

Sau poate au libertate 100%,creativitatea menagerilor nou sositi fiind lasata neingradita . Insa faptul ca o companie are manageri germani experimentati nu inseamna ca e garantia succesului . Intrebati-i pe Air Berlin sau Germania.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,251
970
113
FRA
Pai LGW a fost luata tocmai pentru ca rezolva o problema Eurowings si a grupului Lufthansa:
- se renunta in sfirsit cu totul la turbopropuri in rapoartele anuale , ca si Austrian le scoate din flota in urmatorii 3 ani
- se poate externaliza tranzitia la un Jet regional cu mijloace externe -Q400 de la LGW sunt in Leasing de la NAC
- armonizeaza Eurowings "core" la familia 320 - ca si Brussels are maruntisul externalizat la Cityjet/Nostrum

Si Eurowings si Level vor consolida piata P2P in Europa. Ce va fi in Focus depinde de oportunitatile de moment.
 

c-tyn

Active Member
Sep 23, 2016
131
67
28
34
București
Gheorghe Răcaru, vicepreşedintele Blue Air, operatorul low-cost românesc de transport aerian, a anunţat joi în cadrul conferinţei „Liderii economiei locale – Top 1.000 cele mai mari companii din România” că „în proporţie de 99%” va închide baza operaţională de la Liverpool, în condiţiile în care compania şi-a dezvoltat baze de operare atât în Italia cât şi în Cipru, dar şi din cauza incertitudinilor legate de Brexit.

Răcaru spune că 2018 a fost un an bun pentru Blue Air, compania transportând în acest timp 5,2 milioane de pasageri.

„Businessul merge, creşterea economică aduce bani în buzunarul oamenilor şi le dă posibilitatea să călătorească. Numărul de pasageri a crescut, avem însă probleme în zona financiară. E foarte greu să obţii un credit în România, mai ales că nu avem în spate garanţii”, a mai menţionat el.
ZF. Ro


Trimis de pe al meu G8341 folosind Tapatalk
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,281
1,642
113
Constanta
Am vazut si eu stirea ,mi s-a parut cam ciudata.
In prmul rand nu stiu daca Racaru este vicepresedinte ,el retragandu-se in septembrie, e adevarat din functia de director general .
Iar faza cu inchiderea LPL e un fel de declaratie tip Cuc , LPL fiind practic inchis de ceva timp ,fiind folosita exact scuza cu Brexitul ,iar avionul care servea baza, YR-BMA, se pare ca nici nu se va mai intoarce in flota BMS.

Oricum este o nebuloasa conducerea BMS ,apare Carsten Schaeffer,dispare Constantinescu ,un nou CA (care o fi ala?) incepand cu data de 1 aprilie (data bine aleasa! ) .
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,251
970
113
FRA
„Businessul merge, creşterea economică aduce bani în buzunarul oamenilor şi le dă posibilitatea să călătorească. Numărul de pasageri a crescut, avem însă probleme în zona financiară. E foarte greu să obţii un credit în România, mai ales că nu avem în spate garanţii”, a mai menţionat el.
ZF. Ro
Tradus - nu cistiga bani.
2016 si 2017 au fost ani in care au pierdut masiv bani, 2018 poate nu a aratat mai bine.
Care banca finanteaza o Firma care pierde bani operational, nu pre are active de valoare ( activele sunt egale cu pierderea anuala) si are steangul de git cu comanda de MAX care inseamna nevoie de cash.
Chestia asta cu businessul creste e asa de fatada.
Cind se tine un concert in sectorul 5 in fata la Casa Poporului si Madonna si Holograf se pot Lauda ca aduna 40.000 de insi. In timp de Madonna cere 400 de lei pe bilet, la Bittman e cu invitatie la mici gratis, dar deh, ne laudam cu 40.000 de insi.
 
  • Like
Reactions: AndreiX

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
1,951
392
83
LRBS
( activele sunt egale cu pierderea anuala)
E ciudat cum activele sunt aproape egale cu pierderea anuala. Sa nu fie ceva tehnici de "optimizare" fiscala la mijloc.
2016 si 2017 au fost ani in care au pierdut masiv bani, 2018 poate nu a aratat mai bine.
Avand in vedere conglomeratul de firme care insemnau atunci, si probabil si acum, BMS (rezervai online prin site-ul BMS, banii se duceau insa in contul altei firme, si asa mai departe) nu stii cum circula banii intre astea si ce inseamna de fapt pierderea respectiva. Si infloritorul RDS avea cifra de afaceri nu stiu cate miliarde de lei dar profit declarat infim ca sa evite plata impozitului pe profit.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,251
970
113
FRA
E ciudat cum activele sunt aproape egale cu pierderea anuala. Sa nu fie ceva tehnici de "optimizare" fiscala la mijloc.

Avand in vedere conglomeratul de firme care insemnau atunci, si probabil si acum, BMS (rezervai online prin site-ul BMS, banii se duceau insa in contul altei firme, si asa mai departe) nu stii cum circula banii intre astea si ce inseamna de fapt pierderea respectiva. Si infloritorul RDS avea cifra de afaceri nu stiu cate miliarde de lei dar profit declarat infim ca sa evite plata impozitului pe profit.
Nu e nici o mare filozofie. Activele sunt avioane - care sunt in proportie de 80% (738) resepctiv 20% (classicele) in Leasing. Nu ai de ce sa te miri ca ajungi la o valoare contabila medie de 3 mil USD/avion propriu.
Optimizarea nu o faci cistiging bani undeva si pierzind la greu altundeva, cu atit mai mult cu cit intre companii poti aplica un arm length principle reciproc recunoscut ca intercompany Transfer pricing.
 

tavi

🌴 Out of Office 🌴
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,560
1,935
113
Brasov
Recunosc că nu mai țin minte exact, dar oferta prin ING Bazar nu era de 5% reducere?

 

Dorin

Well-Known Member
Feb 26, 2016
515
307
63
33
Poienarii Burchii
Un mare fâs.
Încă o dovadă că nu sunt în stare să colaboreze pe partea de affiliate.
Sau poate nu vor și le place să stea locului, în timp ce majoritatea companiilor se dau peste cap cu bugetele pentru a fi cât mai vizibile.
 

Users Who Are Viewing This Thread (Total: 2, Members: 0, Guests: 2)