• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

tavi

🌴 Out of Office 🌴
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,799
2,085
203
Brasov
Probabil te minți singur. Zic asta pentru că eu mă aștept ca prețurile să fie ajustate, astfel încât în contabilitatea BMS, niște bilete de 900€ să coste probabil 890€. Dar, clientul să aibă impresia că de fapt a economisit 200€.
Pe sistem de Black Friday românesc.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Todd is Back

Well-Known Member
Feb 22, 2012
1,114
314
83
Langley Canada
La prima vedere pare spectaculos. Depui 2000 de euro și primesti 2600. Practic, 30% din suma depusă.
Duce puțin spre Caritas pentru că au nevoie de fonduri acum.
Concluzie:
Platesc 700 euro din buzunar, ma aleg cu abonament de grup, optiunea flex si cu rest in wallet de 41 euro.

Total investit: 700 euro pentru bilete de 900 euro
Se pare ca au contractat in exterior pe cineva "inalt specializat" in scheme de marketing "stufoase" (evident pe bani grei), desi cred eu, in afara unor "cititori experimentati cu interes de business " in industrie (agenturi de voiaj), oferta lor nu v-a avea acelasi efect in rindul maselor cu buget de max 100 euro pe an care pot opta pe oferte de 15-45 euro dus-intors de la Wizz, Ryan si chiar Tarom. Evident ca momentan vor sa atraga cit mai mult cash, asta este si motivul pentru care incearca sa atraga 60 mil de pe listarea pe bursa preconizata pentru anul viitor. Deh, aviane noi din ultima generatie vor intra in flota in viitorul apropiat. Eu sper ca aceasta noua strategie Low Cost sa fie doar o simpla aliniere la structura de vinzari a biletelor+bagaj+mincare+anciliare, fiindca asa cum am mai spus-o pe forum, Blueair detine citeva sloturi orare foarte bune pe citeva aeroporturi majore Europene si ar fi o gresala majora sa le abandoneze si sa inceapa sa opereze din piete secundare ieftine. speculative sau inalt volatile.
 

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
2,146
490
83
LRBS
1. De ce să faci alt website special pentru abonamentele astea? Nu era suficient blueairweb.com? Chiar n-au găsit nici o soluție cei care se ocupă de site?
Interneturile e grele. Haideti sa nu le mai facem consultanta gratuita, va rog. Sigur stiu ei mai bine de ce au facut asa. Ce stim noi...
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Crosswind

Member
Feb 3, 2019
70
50
18
33
Bucharest
Site-ul promo e probabil temporar. Oricum ei vor să migreze înspre flyblueair.com cu toate activitățile.

Cât despre marketingul profi, nu poate fi decât de bine. Compania a suferit mai tot timpul la capitolul ăsta. La fel și cu mult așteptata aplicație de la anu'. Oamenii apreciază experiențele și ușurința în utilizare destul de mult.
 

tavi

🌴 Out of Office 🌴
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,799
2,085
203
Brasov
Culmea este că tot companiile low cost au cele mai prietenoase aplicații.
 

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
2,146
490
83
LRBS
La fel și cu mult așteptata aplicație de la anu'. Oamenii apreciază experiențele și ușurința în utilizare destul de mult.
Decat sa iei o pocnitoare sinistra de aplicatie white label ca la Tarom, unde iti deseneaza la modul aproape inutilizabil site-ul de rezervari intr-un viewport si atat. fara alte enhancements, si pe care nu o poti integra cu ceremeu' sufletului sau cu alte baze de date, careia ii lipsesc functionalitati de baza (contul meu, de exemplu), care da timeouturi cand isi aduce aminte si asa mai departe, mai bine o varianta web only cinstita si gata.
Culmea este că tot companiile low cost au cele mai prietenoase aplicații.
Pentru ca managerii respectivi nu isi mananca de sub unghie, asa cum se intampla in anumite locuri. Investesc atat cat trebuie pentru a avea un produs complet, prietenos si asa mai departe. Win-win situation.
 
Last edited:

AndreiX

Well-Known Member
Nov 16, 2016
915
404
63
Bacau
@Crosswind , daca dupa un an de nefolosire iti returneaza banii... cu tot cu bonusul care, practic se adauga odata cu alimentarea atunci de ce sa mai tina cineva bani la banca? Toti banii la BMS!!!
Dar... ce ne facem cu riscurile care sunt inzecit mai mari decat la o banca?
Mie toata situatia asta a lor incepe sa-mi puta... prima data nu vor sa recunoasca si sa faca publice procentele din actionariat, dupa aia fac restructurari, renunta la avioane, la oameni si brusc in acelasi timp anunta si ca-s pe profit... Imediat dupa vor bani in avans si promit bonusuri fabuloase... da, suna bine si m-as baga si sa dau 1000 de euro sa primesc 1300 pentru ca i-as folosi intr-un an intreg... dar nu stiu de ce am totusi o mica retinere...
Si inca mai astept imitatia de Privilege Pass!
 

tavi

🌴 Out of Office 🌴
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,799
2,085
203
Brasov
Nu am aprofundat problema, creditul poate fi folosit doar de titular sau se poate și pentru terți fără ca titularul să rezerve zbor?
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,374
1,076
113
FRA
Decat sa iei o pocnitoare sinistra de aplicatie white label ca la Tarom, unde iti deseneaza la modul aproape inutilizabil site-ul de rezervari intr-un viewport si atat. fara alte enhancements, si pe care nu o poti integra cu ceremeu' sufletului sau cu alte baze de date, careia ii lipsesc functionalitati de baza (contul meu, de exemplu), care da timeouturi cand isi aduce aminte si asa mai departe, mai bine o varianta web only cinstita si gata.

Pentru ca managerii respectivi nu isi mananca de sub unghie, asa cum se intampla in anumite locuri. Investesc atat cat trebuie pentru a avea un produs complet, prietenos si asa mai departe. Win-win situation.

Nu e vorba de mincat de sub unghie. LCCul european a aparut din 1999 cind exista deja internetul si de la inceput au inteles ca acest canal direct e cel mai bun pentru ei.
La stat stii cum e, visul oricarei cariere la nivel 2-3 sunt "agenturili"....
Iar la Blu Air in primii ani au avut nevoie de agenti pentru ca primele generatii de capsunari nu auzisera de Internet decit vag daca le spuneau partenerele ceva gen "videochat"
 

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
997
289
63
Complicat. Intelegerea mea e ca BMS nu si-a platit datoriile ( dar au oferit o varianta de esalonare), in timp ce aeroportul considera ca discountul depinde de plata datoriilor in intregime. Important e daca exista si o prevedere contractuala in acest sens, de conditionare. Daca nu exista, atunci aeroportul ar trebui sa fie mai flexibil. Daca exista, atunci nu prea au ce face. Ca se trezesc dupa aia cu Curtea de Conturi pe cap.
Pe termen mediu BMS oricum va fi pe exit la IAS, ii inghesuie WZZ din ce in ce mai mult.
 

lagrange

Well-Known Member
Feb 5, 2019
206
331
63
35
Romania
La adresa AIS ROMANIA > Publications > AIP >AIP > GEN 4.2 Air navigation services charges

La tarifele de aeroport practicate de catre Aeroportul Iasi, scrie foarte clar la punctul 8.9 (pag 32 din pdf cu toate taxele practicate de catre toate aeroporturile din Romania):
,,8.9 Condițiile suplimentare asociate tarifelor de servicii pentru pasageri şi de dezvoltare, cuantificate pentru un an calendaristic, se vor aplica numai pentru acele companii aeriene care nu au debite restante către RA Aeroportul Iași la sfârşitul anului respectiv.''

Asadar, orice companie aeriana, pentru a benefia de discounturile in functie de volum pentru serviciile de pasageri si dezvoltare, trebuie sa nu inregistreze debite restante la sf. anului.


Din punctul: 8.7 Condițiile suplimentare asociate tarifelor de aterizare, de servicii pentru pasageri și de dezvoltare se aplică tuturor companiilor aeriene care operează pe Aeroportul Iași, în mod unitar și nediscriminatoriu.'' ar trebui sa intelegem ca in contractul dintre parti (aeroport-BMS) NU putea exista o clauza care sa-i exonereze pe cei de la Blue Air de obligativitatea indeplinirii pct 8.9.

Din punctul meu de vedere lucrurile sunt foarte clare, Blue air NU a respectat conditia 8.9, si trebuie sa plateasca tarifele intregi (fara discount) pentru serviciile pt pasageri si taxa de dezvoltare pt fiecare pasager imbarcat de pe Aeroportul Iasi.
 
Last edited:

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,374
1,076
113
FRA
La adresa AIS ROMANIA > Publications > AIP >AIP > GEN 4.2 Air navigation services charges

La tarifele de aeroport practicate de catre Aeroportul Iasi, scrie foarte clar la punctul 8.9 (pag 32 din pdf cu toate taxele practicate de catre toate aeroporturile din Romania):
,,8.9 Condițiile suplimentare asociate tarifelor de servicii pentru pasageri şi de dezvoltare, cuantificate pentru un an calendaristic, se vor aplica numai pentru acele companii aeriene care nu au debite restante către RA Aeroportul Iași la sfârşitul anului respectiv.''

Asadar, orice companie aeriana, pentru a benefia de discounturile in functie de volum pentru serviciile de pasageri si dezvoltare, trebuie sa nu inregistreze debite restante la sf. anului.


Din punctul: 8.7 Condițiile suplimentare asociate tarifelor de aterizare, de servicii pentru pasageri și de dezvoltare se aplică tuturor companiilor aeriene care operează pe Aeroportul Iași, în mod unitar și nediscriminatoriu.'' ar trebui sa intelegem ca in contractul dintre parti (aeroport-BMS) NU putea exista o clauza care sa-i exonereze pe cei de la Blue Air de obligativitatea indeplinirii pct 8.9.

Din punctul meu de vedere lucrurile sunt foarte clare, Blue air NU a respectat conditia 8.9, si trebuie sa plateasca tarifele intregi (fara discount) pentru serviciile pt pasageri si taxa de dezvoltare pt fiecare pasager imbarcat de pe Aeroportul Iasi.
Acum depinde si daca au un contract si ce scrie in el.
Poti fi fara datorii pentru anul 2018 daca ai termen de plata 12 luni si platesti decembrie 2018 in decembrie 2019.
Poti fi exonerat de o clauza generala, cumeste cea de mai sus, agreeind un Discount direct.

Cita vreme nu cunoastem bucataria interna a partilor nu cred ca e cazul sa infiintam Tribunale populare.

Ca o parere prsonala, Blue Air va avea valoare adaugata pentru un Exit doar daca va vinde o pozitie puternica la OTP, ceva gen No2.

12-15 avioane la OTP, profitabilitate operationala insemna valoare. 6 rute de la IAS nu au valoare mare decit daca mai mai 10 baze similare si urmaresti o strategie total decentrala, cum face Volotea.